Zatarł się silnik co można zrobić ? |
Autor |
Wiadomość |
liosza21
Nowy Forumowicz liosza21
Auto: MITSUBISHI SIGMA SEDAN 3.0 12V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Sie 2011 Posty: 7 Skąd: Ostrołęka
|
Wysłany: 22-12-2011, 12:32 Zatarł się silnik co można zrobić ?
|
|
|
Lepiej remont , czy wymienić silnik , a może sprzedać ?
[ Dodano: 22-12-2011, 12:33 ]
Widziałem silniki po 700 zł ale ciekawe co za stan |
_________________ liosza21 |
|
|
|
 |
angelos
Forumowicz

Auto: LS460 '07, Z34A '07
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy Dołączył: 06 Paź 2009 Posty: 578 Skąd: Kraków\Biecz
|
Wysłany: 22-12-2011, 13:31 Re: Zatarł się silnik co można zrobić ?
|
|
|
liosza21 napisał/a: | Lepiej remont , czy wymienić silnik , a może sprzedać ?
Widziałem silniki po 700 zł ale ciekawe co za stan |
patrząc przez pryzmat nakładu pracy i biletów NBP, to wg. mnie kupic silnik w zadowalajacym stanie i wymienic. Stary sprzedac na cześci. Wiadomo trzeba jeszcze dobry silnik wypatrzeć. |
_________________ "Shoki Hoko"
"Shoji Komei"
"Ritsugyo Boeki"
 |
|
|
|
 |
xluki
Mitsumaniak

Auto: Mercedes SLK
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 23 Mar 2009 Posty: 813 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: 22-12-2011, 20:31
|
|
|
angelos napisał/a: | Wiadomo trzeba jeszcze dobry silnik wypatrzeć. | Sigma nie należy do zbyt młodych aut, dlatego też skłaniałbym się ku remontowi zatartego silnika. Wiesz jak był traktowany silnik, w jakim jest stanie. Owszem będzie się to liczyło z większym wydatkiem, ale silniczek będzie pewny i pewnie posłuży jeszcze kilka ładnych lat, jeżeli remont będzie przerowadzony na dobrych częściach i przez osobę posiadająca jakąś wiedzę, doświadczenie. |
_________________ 02483/KMM
Była: Carisma 1.8GDI 98' LX
Była: Carisma 1.8GDI 12.04' Motion PLUS
Była: Honda Civic VIII 2.2 i-CTDI
Była: Honda Civic IV 1.6 16v
Jest: Mercedes-Benz SŁK 2.3 Kompressor
 |
|
|
|
 |
i9i
Mitsumaniak Szary Obywatel

Auto: Reno
Kraj/Country: Holland
Pomógł: 46 razy Dołączył: 19 Sie 2010 Posty: 2219 Skąd: Kerkrade
|
Wysłany: 23-12-2011, 08:42
|
|
|
Najlepiej jak kompetentny mechanik rozbierze silnik i stwierdzi co konkretnie się zatarło (może być tylko kilka panewek) i co trzeba wymienić a co będzie jeszcze hulać. Jeśli remont wyniesie podwójną wartość wymiany to wtedy bym się zastanawiał, gdyż jak już xluki to nie są ani świeże ani chodliwe jednostki napędowe i jest bardzo duża szansa trafienia trupa (zajechany lub zastany pod chmurką przez wieki). Wszystko zależy co powie magik i jak Ci to wyceni. |
_________________ Pozdrawiam
Adrian
Pomogłem?? Kliknij "Pomógł" nic nie kosztuje a motywuje
 |
|
|
|
 |
Juiceman
Mitsumaniak Murgrabia Juice

Auto: Galant Wagon 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 66 razy Dołączył: 07 Maj 2006 Posty: 8679 Skąd: Wrocław/Ostrzeszów
|
Wysłany: 23-12-2011, 11:42
|
|
|
Ew. kupić silnik 24v i go wyremontować |
_________________ Witaj Gość!!! Obejrzyj mojego Galanta Kombi 2.5 V6 - i Skomentuj =)
***********************************
Galant Kombi 2.5 V6
Carisma EXE 1.8 GDI
 |
|
|
|
 |
zbyszek05
Forumowicz balcer
Auto: mitsubishi sigma 3.0 v6 24 M/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 04 Cze 2007 Posty: 1236 Skąd: Zambrow
|
Wysłany: 23-12-2011, 19:41
|
|
|
Kupic silnik.... bo silniki japonskie są nienaprawialne Jeżeli obróciła ci się panewka więcej niż jedna to napewno wał się zwichrował - poza tym - nie ma człowieka ,który dobrze ci zeszlifuje wał korbowy ,owszem napewno będzie magik ,który ci zrobi szlif ale auto lepiej sprzedaj bo długo nie pojezdzisz .Słyszałem opinię że te wały są nie szlifowalne . Druga sprawa jest taka że szukając "kiedyś "panewek do swojego silnika nie mogłem znaleźć innych niż "ori" dlatego lepiej kupic drugi silnik np.6g74 dohc 3.5 litra ,który osobiście sam bym kupił |
_________________ 6g72 - DOHC - sprzedana - ale rozgladam się za następną Obecnie Yaris 1.5 VVT-i turbosport 150KM
 |
|
|
|
 |
xluki
Mitsumaniak

Auto: Mercedes SLK
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 23 Mar 2009 Posty: 813 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: 24-12-2011, 09:19
|
|
|
zbyszek05 napisał/a: | Kupic silnik | który na "dzien dobry" będzie się zapewne kwalifikował do remontu. Większość wałów korbowyh można szlifować. |
_________________ 02483/KMM
Była: Carisma 1.8GDI 98' LX
Była: Carisma 1.8GDI 12.04' Motion PLUS
Była: Honda Civic VIII 2.2 i-CTDI
Była: Honda Civic IV 1.6 16v
Jest: Mercedes-Benz SŁK 2.3 Kompressor
 |
|
|
|
 |
mazda10000
Mitsumaniak
Auto: Mitsubishi Sigma 24v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 09 Wrz 2010 Posty: 593 Skąd: Szczecin/Gdańsk
|
Wysłany: 24-12-2011, 13:56
|
|
|
Z tego co wiem to trochę rzeźba robić szlif wału w Sigmie, bo Mitsubishi nie przewidziało nadwymiarowych panewek, oczywiście można zrobić wszystko na zamówienie, ale to raczej duży koszt i zawsze dochodzi element eksperymentu i ryzyka. Jak masz dostęp do silnika który jest na 1000% sprawny, to będzie względnie tanio i szybko. Masz 12v czy 24v? |
|
|
|
 |
wojtas
Mitsumaniak

Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy Dołączył: 28 Lis 2008 Posty: 3559 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: 24-12-2011, 16:02
|
|
|
liosza21 napisał/a: | a może sprzedać ? |
Jest to chyba najbardziej racjonalny pomysł. Chyba że, czujesz sentyment do tego modelu/egzemplarza. |
_________________ ..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15'] |
|
|
|
 |
liosza21
Nowy Forumowicz liosza21
Auto: MITSUBISHI SIGMA SEDAN 3.0 12V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Sie 2011 Posty: 7 Skąd: Ostrołęka
|
Wysłany: 29-12-2011, 13:37
|
|
|
dziekuje za wszystkie podpowidzi jednak zdecyduję się sprzedać , pozdrawiam wszystkich |
_________________ liosza21 |
|
|
|
 |
|