[2.8 TD] Jazda na paliwie bez podatku. |
Autor |
Wiadomość |
mirek001
Nowy Forumowicz
Auto: Delica 2.8 automat 2006r.
Kraj/Country: UK
Dołączył: 12 Mar 2010 Posty: 28 Skąd: Bristol
|
Wysłany: 04-01-2012, 17:55 [2.8 TD] Jazda na paliwie bez podatku.
|
|
|
Witam kiedyś słyszałem że jazda na czerwonce rozwala silnik,pompę,zapieka wtryski.
I pewnie coś jest w tym prawdy, ale ja obserwuje w mojej pracy że wszystkie agregaty w naczepach chodzą na tej zupie. Nawet jak kupują nowe równierz i nic chodzą po 15lat a pracują po 20 godz. dziennie. Wszystkie chodzą idealnie i co o tym myśleć. |
|
|
|
 |
Mirek1275
Forumowicz Mirek1275

Auto: PajeroII Long 2.8SS Kitaro'96
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 08 Paź 2010 Posty: 142 Skąd: Świdwin
|
Wysłany: 04-01-2012, 19:46
|
|
|
mirek001 napisał/a: | Witam kiedyś słyszałem że jazda na czerwonce rozwala silnik,pompę,zapieka wtryski.
I pewnie coś jest w tym prawdy, ale ja obserwuje w mojej pracy że wszystkie agregaty w naczepach chodzą na tej zupie. Nawet jak kupują nowe równierz i nic chodzą po 15lat a pracują po 20 godz. dziennie. Wszystkie chodzą idealnie i co o tym myśleć. |
Mówią że kiedyś w większości firm leśnych i rolniczych znajdujących się w mojej okolicy głównym paliwem był OO.
Po kontrolach Urzędu Celnego wszyscy jeżdżą już chyba na ON.
Podobno OO jest nawet lepszej jakości niż ON i pojazdy pracują na czerwonym żwawiej.
Nie wiem jakie skutki może przynieść stosowanie oranżady w Pajero z 2.8TD bo sam tego nie nigdy nie testowałem.
Zważywszy że jest to silnik starszej generacji to nie powinno być różnicy na minus dla układu paliwowego Pajero.
Nie namawiam oczywiście nikogo do łamania prawa. |
_________________ Jest dobrze |
Ostatnio zmieniony przez Mirek1275 06-01-2012, 00:03, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
lukas 78
Forumowicz

Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 18 Lis 2010 Posty: 814 Skąd: Szepietowo/Hamburg
|
Wysłany: 04-01-2012, 21:19
|
|
|
mozna tez na oleju po frytkach |
|
|
|
 |
mirek001
Nowy Forumowicz
Auto: Delica 2.8 automat 2006r.
Kraj/Country: UK
Dołączył: 12 Mar 2010 Posty: 28 Skąd: Bristol
|
Wysłany: 05-01-2012, 11:05
|
|
|
Jasne że olej po frytkach da rade ale co z silnikiem.Znajomi do ON na zbiornik dodają 5l benzyny lepiej spala ma więcej mocy i najwarzniejsze mniej pali a silniki dają rade.
Co wy na to. |
|
|
|
 |
lukas 78
Forumowicz

Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 18 Lis 2010 Posty: 814 Skąd: Szepietowo/Hamburg
|
Wysłany: 05-01-2012, 11:13
|
|
|
z tą benzyną bym nie przesadzał niektórzy leja troche na zimę jako antydepresant ale nie za duzo do opału dolewa się trochę mixolu i jeździ, jak długo nie wiem czy bezpieczne dla pompy i wtrysków pojeździsz przekonasz się , ile teraz kosztuje litr opału ?
[ Dodano: 05-01-2012, 13:01 ]
http://www.olej-opalowy.p...symbol=cena.htm
szału nie ma różnica w cenie niewielka
współczuję tym co ogrzewają opałówką chałupy |
|
|
|
 |
bartek2800 [Usunięty]
|
Wysłany: 05-01-2012, 19:07
|
|
|
Mirek1275 napisał/a: | Podobno OP jest nawet lepszej jakości niż ON i pojazdy pracują na czerwonym żwawiej. |
Nigdy Na popularnej "czerwonej" nie ma mocy i bardziej się maszyna grzeje |
|
|
|
 |
tompol34
Forumowicz

Auto: pajero 3,2 automat long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 03 Gru 2007 Posty: 350 Skąd: kętrzyn
|
Wysłany: 05-01-2012, 19:12
|
|
|
To dlatego ,że ON ma liczbę cetanową ok 65 a OP około 45 !!! |
_________________
 |
|
|
|
 |
bartek2800 [Usunięty]
|
Wysłany: 05-01-2012, 19:21
|
|
|
tompol34 napisał/a: | To dlatego ,że ON ma liczbę cetanową ok 65 a OP około 45 !!! |
Słowem: nikomu nie polecam do aut, traktorów itp.
Dobry ON nie jest zły |
|
|
|
 |
Mirek1275
Forumowicz Mirek1275

Auto: PajeroII Long 2.8SS Kitaro'96
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 08 Paź 2010 Posty: 142 Skąd: Świdwin
|
Wysłany: 06-01-2012, 00:37
|
|
|
bartek2800 napisał/a: | Mirek1275 napisał/a: | Podobno OO jest nawet lepszej jakości niż ON i pojazdy pracują na czerwonym żwawiej. |
Nigdy Na popularnej "czerwonej" nie ma mocy i bardziej się maszyna grzeje |
Silniki z konwencjonalnymi wtryskiwaczami nie są w stanie zauważyć różnicy, szczególnie jak doda się do OO dodatki uszlachetniające.
Co do wartości opałowej olejów to są one na podobnym poziomie więc maszyna powinna grzać tak samo.
Moim zdaniem jak się już jeździ Pajero to powinno się kochanemu miśkowi lać to co najlepsze na brandowanej stacji paliw a nie z baniaków jakieś wynalazki typu OO, kujawski czy naftę z lotniska... |
_________________ Jest dobrze |
Ostatnio zmieniony przez Mirek1275 06-01-2012, 01:12, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
lukas 78
Forumowicz

Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 18 Lis 2010 Posty: 814 Skąd: Szepietowo/Hamburg
|
Wysłany: 06-01-2012, 00:41
|
|
|
już to kiedyś pisałem na innym forum
stać na konia stać na owies
chcesz oszczedzić szukaj kontaktów z tirowcami |
|
|
|
 |
Mirek1275
Forumowicz Mirek1275

Auto: PajeroII Long 2.8SS Kitaro'96
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 08 Paź 2010 Posty: 142 Skąd: Świdwin
|
Wysłany: 06-01-2012, 01:11
|
|
|
tompol34 napisał/a: | To dlatego ,że ON ma liczbę cetanową ok 65 a OP około 45 !!! |
Taką liczbę cetanową ON będzie miał chyba w wersji V-power racing na Shellu.
Normalny zwykły ON nie może mieć według normy mniej niż 51.
Skąd masz wartość liczby cetanowej dla OO |
_________________ Jest dobrze |
|
|
|
 |
rico.1
Forumowicz
Auto: Pajero II 2.5TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 07 Lip 2008 Posty: 480 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: 06-01-2012, 11:57
|
|
|
Mój znajomek jeżdżący na cysternach opowiadał, że certyfikaty na ON często miały słabsze parametry niż OO.
Więc co się trafi nawet na brandowych stacjach tego nie wiemy, ja tankuje na tych budżetowych i mam to gdzieś, bo po co przepłacać.
W Polsce i tak wszystkie stacje mają paliwo albo z Orlenu albo z Lotosu.
Wierzy ktoś, że na BP, Statoilu albo Shellu jest ich oryginalne paliwo
Gdyby tak było to ceny też by były co najmniej na poziome innych krajów w Europie, a więc duuuużo wyższe. |
Ostatnio zmieniony przez rico.1 06-01-2012, 12:10, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
tompol34
Forumowicz

Auto: pajero 3,2 automat long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 03 Gru 2007 Posty: 350 Skąd: kętrzyn
|
Wysłany: 06-01-2012, 12:07
|
|
|
Bo w trakcie reaktyfikacji ropy naftowej ON i OP są wykonywane z tej samej frakcji ropy i dopiero u procesie ostatecznego uszlachetnienia ON staje się tym czym jest i ma wyższą liczbę cetanową. Ponadto stacje paliw zabezpieczają się liczbą 51c, bo zwykły ON prosto z rafinerii ma ok 60 a vpower shela nawet 67. Dopiero po drodze na niektórych "naszych" stacjach ma nawet 38c. Co do nafty lotniczej, to ma lepsze parametry od ON i dlatego silnik lata jak głupi tylko jak długo, ze względu na "suchość" tego paliwa. Nafta ma parametry czyszczące i jako kilkunastoprocentowy dodatek do paliwa co jakiś czas oczyszcza elementy układu paliwowego oraz komorę spalania. |
_________________
 |
|
|
|
 |
bartek2800 [Usunięty]
|
Wysłany: 06-01-2012, 16:02
|
|
|
Mirek1275 napisał/a: | bartek2800 napisał/a: | Mirek1275 napisał/a: | Podobno OO jest nawet lepszej jakości niż ON i pojazdy pracują na czerwonym żwawiej. |
Nigdy Na popularnej "czerwonej" nie ma mocy i bardziej się maszyna grzeje |
Silniki z konwencjonalnymi wtryskiwaczami nie są w stanie zauważyć różnicy, szczególnie jak doda się do OO dodatki uszlachetniające.
Co do wartości opałowej olejów to są one na podobnym poziomie więc maszyna powinna grzać tak samo.
Moim zdaniem jak się już jeździ Pajero to powinno się kochanemu miśkowi lać to co najlepsze na brandowanej stacji paliw a nie z baniaków jakieś wynalazki typu OO, kujawski czy naftę z lotniska... |
Ja osobiście nie miałem styczności, ale mój kolega pracował Dieslem na "czerwonej" i tylko na jego opinii się "opieram" |
|
|
|
 |
Mirek1275
Forumowicz Mirek1275

Auto: PajeroII Long 2.8SS Kitaro'96
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 08 Paź 2010 Posty: 142 Skąd: Świdwin
|
Wysłany: 06-01-2012, 21:04
|
|
|
bartek2800 napisał/a: |
Ja osobiście nie miałem styczności, ale mój kolega pracował Dieslem na "czerwonej" i tylko na jego opinii się "opieram" |
Oranżada to jednak nie jest to samo co ON gdyż OO ma inny skład chemiczny.
Olej opałowy ma między innymi nieco większą gęstość więc nie każdy silnik będzie dobrze pracować na OO. |
_________________ Jest dobrze |
|
|
|
 |
|