Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[2.8 TD] Jazda na paliwie bez podatku.
Autor Wiadomość
mirek001 
Nowy Forumowicz

Auto: Delica 2.8 automat 2006r.
Kraj/Country: UK
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 28
Skąd: Bristol
Wysłany: 04-01-2012, 17:55   [2.8 TD] Jazda na paliwie bez podatku.

Witam kiedyś słyszałem że jazda na czerwonce rozwala silnik,pompę,zapieka wtryski.
I pewnie coś jest w tym prawdy, ale ja obserwuje w mojej pracy że wszystkie agregaty w naczepach chodzą na tej zupie. Nawet jak kupują nowe równierz i nic chodzą po 15lat a pracują po 20 godz. dziennie. Wszystkie chodzą idealnie i co o tym myśleć.
 
 
Mirek1275 
Forumowicz
Mirek1275


Auto: PajeroII Long 2.8SS Kitaro'96
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Paź 2010
Posty: 142
Skąd: Świdwin
Wysłany: 04-01-2012, 19:46   

mirek001 napisał/a:
Witam kiedyś słyszałem że jazda na czerwonce rozwala silnik,pompę,zapieka wtryski.
I pewnie coś jest w tym prawdy, ale ja obserwuje w mojej pracy że wszystkie agregaty w naczepach chodzą na tej zupie. Nawet jak kupują nowe równierz i nic chodzą po 15lat a pracują po 20 godz. dziennie. Wszystkie chodzą idealnie i co o tym myśleć.


Mówią że kiedyś w większości firm leśnych i rolniczych znajdujących się w mojej okolicy głównym paliwem był OO.
Po kontrolach Urzędu Celnego wszyscy jeżdżą już chyba na ON.
Podobno OO jest nawet lepszej jakości niż ON i pojazdy pracują na czerwonym żwawiej. :idea:
Nie wiem jakie skutki może przynieść stosowanie oranżady w Pajero z 2.8TD bo sam tego nie nigdy nie testowałem.
Zważywszy że jest to silnik starszej generacji to nie powinno być różnicy na minus dla układu paliwowego Pajero.
Nie namawiam oczywiście nikogo do łamania prawa.
_________________
Jest dobrze :)
Ostatnio zmieniony przez Mirek1275 06-01-2012, 00:03, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
lukas 78 
Forumowicz


Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 814
Skąd: Szepietowo/Hamburg
Wysłany: 04-01-2012, 21:19   

mozna tez na oleju po frytkach
 
 
mirek001 
Nowy Forumowicz

Auto: Delica 2.8 automat 2006r.
Kraj/Country: UK
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 28
Skąd: Bristol
Wysłany: 05-01-2012, 11:05   

Jasne że olej po frytkach da rade ale co z silnikiem.Znajomi do ON na zbiornik dodają 5l benzyny lepiej spala ma więcej mocy i najwarzniejsze mniej pali a silniki dają rade.
Co wy na to.
 
 
lukas 78 
Forumowicz


Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 814
Skąd: Szepietowo/Hamburg
Wysłany: 05-01-2012, 11:13   

z tą benzyną bym nie przesadzał niektórzy leja troche na zimę jako antydepresant ale nie za duzo do opału dolewa się trochę mixolu i jeździ, jak długo nie wiem czy bezpieczne dla pompy i wtrysków pojeździsz przekonasz się , ile teraz kosztuje litr opału ?

[ Dodano: 05-01-2012, 13:01 ]
http://www.olej-opalowy.p...symbol=cena.htm
szału nie ma różnica w cenie niewielka
współczuję tym co ogrzewają opałówką chałupy
 
 
bartek2800
[Usunięty]

Wysłany: 05-01-2012, 19:07   

Mirek1275 napisał/a:
Podobno OP jest nawet lepszej jakości niż ON i pojazdy pracują na czerwonym żwawiej. :idea:


Nigdy :-X Na popularnej "czerwonej" nie ma mocy i bardziej się maszyna grzeje :wink:
 
 
tompol34 
Forumowicz


Auto: pajero 3,2 automat long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 03 Gru 2007
Posty: 350
Skąd: kętrzyn
Wysłany: 05-01-2012, 19:12   

To dlatego ,że ON ma liczbę cetanową ok 65 a OP około 45 !!!
_________________

 
 
bartek2800
[Usunięty]

Wysłany: 05-01-2012, 19:21   

tompol34 napisał/a:
To dlatego ,że ON ma liczbę cetanową ok 65 a OP około 45 !!!


Słowem: nikomu nie polecam do aut, traktorów itp.
Dobry ON nie jest zły 8)
 
 
Mirek1275 
Forumowicz
Mirek1275


Auto: PajeroII Long 2.8SS Kitaro'96
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Paź 2010
Posty: 142
Skąd: Świdwin
Wysłany: 06-01-2012, 00:37   

bartek2800 napisał/a:
Mirek1275 napisał/a:
Podobno OO jest nawet lepszej jakości niż ON i pojazdy pracują na czerwonym żwawiej. :idea:


Nigdy :-X Na popularnej "czerwonej" nie ma mocy i bardziej się maszyna grzeje :wink:



Silniki z konwencjonalnymi wtryskiwaczami nie są w stanie zauważyć różnicy, szczególnie jak doda się do OO dodatki uszlachetniające.
Co do wartości opałowej olejów to są one na podobnym poziomie więc maszyna powinna grzać tak samo. :biggrin:
Moim zdaniem jak się już jeździ Pajero to powinno się kochanemu miśkowi lać to co najlepsze na brandowanej stacji paliw a nie z baniaków jakieś wynalazki typu OO, kujawski czy naftę z lotniska...
_________________
Jest dobrze :)
Ostatnio zmieniony przez Mirek1275 06-01-2012, 01:12, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
lukas 78 
Forumowicz


Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 814
Skąd: Szepietowo/Hamburg
Wysłany: 06-01-2012, 00:41   

już to kiedyś pisałem na innym forum
stać na konia stać na owies
chcesz oszczedzić szukaj kontaktów z tirowcami :wink:
 
 
Mirek1275 
Forumowicz
Mirek1275


Auto: PajeroII Long 2.8SS Kitaro'96
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Paź 2010
Posty: 142
Skąd: Świdwin
Wysłany: 06-01-2012, 01:11   

tompol34 napisał/a:
To dlatego ,że ON ma liczbę cetanową ok 65 a OP około 45 !!!


Taką liczbę cetanową ON będzie miał chyba w wersji V-power racing :) na Shellu.
Normalny zwykły ON nie może mieć według normy mniej niż 51.
Skąd masz wartość liczby cetanowej dla OO :?:
_________________
Jest dobrze :)
 
 
 
rico.1 
Forumowicz

Auto: Pajero II 2.5TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 07 Lip 2008
Posty: 480
Skąd: pomorskie
Wysłany: 06-01-2012, 11:57   

Mój znajomek jeżdżący na cysternach opowiadał, że certyfikaty na ON często miały słabsze parametry niż OO.
Więc co się trafi nawet na brandowych stacjach tego nie wiemy, ja tankuje na tych budżetowych i mam to gdzieś, bo po co przepłacać.
W Polsce i tak wszystkie stacje mają paliwo albo z Orlenu albo z Lotosu.
Wierzy ktoś, że na BP, Statoilu albo Shellu jest ich oryginalne paliwo :?: :?: :?:
Gdyby tak było to ceny też by były co najmniej na poziome innych krajów w Europie, a więc duuuużo wyższe. :mrgreen:
Ostatnio zmieniony przez rico.1 06-01-2012, 12:10, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
tompol34 
Forumowicz


Auto: pajero 3,2 automat long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 03 Gru 2007
Posty: 350
Skąd: kętrzyn
Wysłany: 06-01-2012, 12:07   

Bo w trakcie reaktyfikacji ropy naftowej ON i OP są wykonywane z tej samej frakcji ropy i dopiero u procesie ostatecznego uszlachetnienia ON staje się tym czym jest i ma wyższą liczbę cetanową. Ponadto stacje paliw zabezpieczają się liczbą 51c, bo zwykły ON prosto z rafinerii ma ok 60 a vpower shela nawet 67. Dopiero po drodze na niektórych "naszych" stacjach ma nawet 38c. Co do nafty lotniczej, to ma lepsze parametry od ON i dlatego silnik lata jak głupi tylko jak długo, ze względu na "suchość" tego paliwa. Nafta ma parametry czyszczące i jako kilkunastoprocentowy dodatek do paliwa co jakiś czas oczyszcza elementy układu paliwowego oraz komorę spalania.
_________________

 
 
bartek2800
[Usunięty]

Wysłany: 06-01-2012, 16:02   

Mirek1275 napisał/a:
bartek2800 napisał/a:
Mirek1275 napisał/a:
Podobno OO jest nawet lepszej jakości niż ON i pojazdy pracują na czerwonym żwawiej. :idea:


Nigdy :-X Na popularnej "czerwonej" nie ma mocy i bardziej się maszyna grzeje :wink:



Silniki z konwencjonalnymi wtryskiwaczami nie są w stanie zauważyć różnicy, szczególnie jak doda się do OO dodatki uszlachetniające.
Co do wartości opałowej olejów to są one na podobnym poziomie więc maszyna powinna grzać tak samo. :biggrin:
Moim zdaniem jak się już jeździ Pajero to powinno się kochanemu miśkowi lać to co najlepsze na brandowanej stacji paliw a nie z baniaków jakieś wynalazki typu OO, kujawski czy naftę z lotniska...


Ja osobiście nie miałem styczności, ale mój kolega pracował Dieslem na "czerwonej" i tylko na jego opinii się "opieram" 8)
 
 
Mirek1275 
Forumowicz
Mirek1275


Auto: PajeroII Long 2.8SS Kitaro'96
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Paź 2010
Posty: 142
Skąd: Świdwin
Wysłany: 06-01-2012, 21:04   

bartek2800 napisał/a:


Ja osobiście nie miałem styczności, ale mój kolega pracował Dieslem na "czerwonej" i tylko na jego opinii się "opieram" 8)


Oranżada to jednak nie jest to samo co ON gdyż OO ma inny skład chemiczny.
Olej opałowy ma między innymi nieco większą gęstość więc nie każdy silnik będzie dobrze pracować na OO.
_________________
Jest dobrze :)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.