Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Mitsubishi Galant GTI E33 by Maretzky85
Autor Wiadomość
rosomak1983 
Mitsumaniak
werbalny terrorysta


Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy
Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 7852
Skąd: Łańcut
Wysłany: 09-01-2012, 23:58   

Saqu napisał/a:
chyba, że ma EBC inaczej to raczej nie zatrybi.

ma programowalne ECU i sie podłacza lapkiem i ustawia.
_________________
Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel..... ;)
Life is 2 short to drive boring cars ;)
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania :mrgreen:
 
 
Saqu 
Mitsumaniak


Auto: Nissan s13, BMW e39
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 71 razy
Dołączył: 28 Mar 2009
Posty: 2233
Skąd: Poznań
Wysłany: 10-01-2012, 00:13   

bardziej chodzi o to, że turbo nie ma możliwości takiego sterowania.
 
 
 
rosomak1983 
Mitsumaniak
werbalny terrorysta


Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy
Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 7852
Skąd: Łańcut
Wysłany: 10-01-2012, 01:33   

Saqu napisał/a:
bardziej chodzi o to, że turbo nie ma możliwości takiego sterowania.

hmmm Saqu skróce Ci o co chodzi. Gdy zadane cisnienie doładowanie jest przekraczane/osiagane ECU otwiera waste gate.
Moment otwarcia wastegate'u jest przez ECU okreslany na podstawie analizy ciśnienia doładowania i wartości zadanych w mapach (które progamuje sobie Marek - ma programowalne ECU.
Sterowanie wastegate odbywa sie za pomocą pod-/nad- ciśnienia dostarczanego do WG z kolektora dolotowego lub muszli sprężarki przewodem. ECU ma na to wpływ za pomocą elektrozaworu zamnotowanego na tymże przewodzie.
U ciebie zastepuje to urzadzenie manualne na pokretło ktore jest mniej dokładne...
Marek klika na lapku i ma jakie chce dokładniej.... :P
_________________
Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel..... ;)
Life is 2 short to drive boring cars ;)
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania :mrgreen:
 
 
Saqu 
Mitsumaniak


Auto: Nissan s13, BMW e39
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 71 razy
Dołączył: 28 Mar 2009
Posty: 2233
Skąd: Poznań
Wysłany: 10-01-2012, 01:38   

rosomak1983 napisał/a:
Sterowanie wastegate odbywa sie za pomocą pod-/nad- ciśnienia dostarczanego do WG z kolektora dolotowego lub muszli sprężarki przewodem. ECU ma na to wpływ za pomocą elektrozaworu zamnotowanego na tymże przewodzie.


noi odpowiedziałeś. ecu samo z siebie nie ma możliwości sterowania turbiną, może robić jedynie boost cuty, ten elektrozawór to EBC. albo coś tego pokroju.
 
 
 
rosomak1983 
Mitsumaniak
werbalny terrorysta


Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy
Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 7852
Skąd: Łańcut
Wysłany: 10-01-2012, 02:12   

Saqu napisał/a:
ten elektrozawór to EBC.

to jest solenoid, EBC to co innego jest :wink:
A doładowaniem w serii czy tez u Marka steruje ECU, moze nie samo z siebie :lol: ale jednak...
_________________
Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel..... ;)
Life is 2 short to drive boring cars ;)
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania :mrgreen:
 
 
Saqu 
Mitsumaniak


Auto: Nissan s13, BMW e39
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 71 razy
Dołączył: 28 Mar 2009
Posty: 2233
Skąd: Poznań
Wysłany: 10-01-2012, 02:24   

no dobra, ale jest. bez tego nie masz możliwości sterowania doładowaniem, jedynie cięgnem manualnie na turbinie
 
 
 
rosomak1983 
Mitsumaniak
werbalny terrorysta


Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy
Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 7852
Skąd: Łańcut
Wysłany: 10-01-2012, 02:31   

Saqu napisał/a:
no dobra, ale jest. bez tego nie masz możliwości sterowania doładowaniem, jedynie cięgnem manualnie na turbinie

a ktos pisał ze bez solenoidu??? ECU steruje takze dawka paliwa i tak samo robi to przez wtryski a nie jakos bezposrednio... :P , a doładowanie w zasadzie to ogranicza/reguluje doładowanie przez solenoid itd.
Pisałes ze tez masz mbc a Marek nic takiego napewno nie ma... i tylko o to chodziło. :wink:
_________________
Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel..... ;)
Life is 2 short to drive boring cars ;)
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania :mrgreen:
 
 
Saqu 
Mitsumaniak


Auto: Nissan s13, BMW e39
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 71 razy
Dołączył: 28 Mar 2009
Posty: 2233
Skąd: Poznań
Wysłany: 10-01-2012, 02:37   

pisałem, że nie mam mbc. ani żadnych pochodnych od kontrolowania boostu, no ale dobra, mniejsza o to ;)
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24339
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 10-01-2012, 07:03   

rosomak1983 napisał/a:
to jest solenoid
Piotrze - solenoid to elektrozawór - każdy :)
 
 
koszmarek 
pure energy :-)
ciotka koszmarek


Auto: Focus MK1
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 4 razy
Dołączyła: 05 Kwi 2008
Posty: 4805
Skąd: Warszawa
Wysłany: 10-01-2012, 07:04   

rosomak1983 napisał/a:

ma programowalne ECU i sie podłacza lapkiem i ustawia.


o o w końcu wiem o czym rozmawiacie :D
_________________
Jestem absolutnie bardzo rozgadanym i wszędobylskim stworzeniem :D
 
 
Maretzky85 
Mitsumaniak
Mod Galant E3x


Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 2937
Skąd: warszawa
Wysłany: 10-01-2012, 07:44   

rosomak1983, w tej książce rozchodzą się nad różnymi konstrukcjami 4g63, od 1g do evo IX :)

m6riano, nie ma i raczej jeśli o mnie chodzi nie ma potrzeby żeby była :P

Co do tej dyskusji - to trzeba by jeszcze Saqu zapytać jaki ma motor do napędzenia tej t-28 :) Bo jak to jest 1.3 to może mieć problem z rozpędzeniem, ale to i tak chyba za późno jak na 0.8 bara :P
Co do sterowania, to jeśli aktuator w/g jest podłączony do wylotu zimnej strony turbiny, to to nigdy nie będzie ładować dobrze, ani się szybko rozpędzać.
Metody kontrolowania doładowania są różne, ale chyba wszystkie zawierają elektrozawór, który jest dołączany do tych dwóch przewodów i wychodzi chwilkę za maf sensorem. Sterowany jest w przypadku miśków procentowym stopniem wypełnienia sygnału. Jak jest zamknięty, to ewentualne doładowane ciśnienie idzie do wg, który to się otwiera - uniemożliwiając napędzenie się turbiny wcześnie, dlatego powinien być otwarty, przepuszczając doładowane powietrze z wylotu turbiny za maf, gdzie zawsze panuje podciśnienie, powodując przy tym szybkie napędzenie turbiny. Zawór ten powinien się zacząć zamykać przy osiąganiu zadanego doładowania i potem ewentualnie korygować doładowanie. Zawór ten jest kontrolowany przez ECU :)
Woila - wszyscy zrozumieli ? :P

Przepraszam że chaotycznie, ale dopiero wstałem i jeszcze kawy nie widziałem :P

Saqu napisał/a:
takie ciśnienie utrzymuje się do końca?

0.8 bara przy 6k rpm jak na razie.

Saqu, powiedz jeszcze w takim razie co jest podłączone do aktuatora wastegate ? :)
_________________
Zawsze mogę się mylić ;)

"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak

-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)

-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki :P )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem

 
 
 
rosomak1983 
Mitsumaniak
werbalny terrorysta


Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy
Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 7852
Skąd: Łańcut
Wysłany: 10-01-2012, 12:27   

Cytat:
rosomak1983, w tej książce rozchodzą się nad różnymi konstrukcjami 4g63, od 1g do evo IX :)

gdyby była tylko o 6 bolcie kupiłbym napewno :P
Krzyzak napisał/a:
Piotrze - solenoid to elektrozawór - każdy :)

tak wiem to zreszta nie jedyny solenoid w turbo. Jednak solenoid to nie jest ebc jak pisał Saqu. :wink:
_________________
Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel..... ;)
Life is 2 short to drive boring cars ;)
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania :mrgreen:
 
 
Saqu 
Mitsumaniak


Auto: Nissan s13, BMW e39
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 71 razy
Dołączył: 28 Mar 2009
Posty: 2233
Skąd: Poznań
Wysłany: 10-01-2012, 13:48   

u mnie turbo napędza 1.8 silnik nissana. i te wartości niby są normalne, wahają się tam parę obrotów w tą czy w tą w zależności u kogo siedzi ta turbina

Maretzky85 napisał/a:
Saqu, powiedz jeszcze w takim razie co jest podłączone do aktuatora wastegate ? :)


u mnie czy u Ciebie? :D
 
 
 
Maretzky85 
Mitsumaniak
Mod Galant E3x


Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 2937
Skąd: warszawa
Wysłany: 10-01-2012, 19:40   

Saqu, no u Ciebie :)
_________________
Zawsze mogę się mylić ;)

"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak

-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)

-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki :P )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem

 
 
 
Saqu 
Mitsumaniak


Auto: Nissan s13, BMW e39
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 71 razy
Dołączył: 28 Mar 2009
Posty: 2233
Skąd: Poznań
Wysłany: 10-01-2012, 19:58   

wąż od niego pod przepustnice mam podpięty, tam skądś ciśnienie sobie bierze
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.