Wspomaganie kierownicy? |
Autor |
Wiadomość |
skubisz [Usunięty]
|
Wysłany: 18-12-2006, 09:33 Wspomaganie kierownicy?
|
|
|
Witam,
podczas jazdy gdzie bardzo intensywnie kręciłem kierownicą nagle zaczeło głśno pracować wspomaganie kierownicy. Kierownica pracowała lekko, dokładnie tak samo jak poprzednio z tym że bardzo głośno (charakterystyczny gwizd). Nie zatrzymałem się tylko jechałem dalej i po pewnym czasie hałas ustał. Jak się zatrzymałem i podniosłem maskę to się okazało że wywaliło mi olej przez korek ze zbiorniczka górą?
Czy ktoś wie co mogło być powodem wywalenia oleju??
Pozdrawiam
Carisma 1,6 04r |
|
|
|
 |
luk_szc
Mitsumaniak mitsumaniak

Auto: Carisma GDI '99 EXE
Pomógł: 4 razy Dołączył: 16 Maj 2005 Posty: 1056 Skąd: się biorą dzieci ???
|
Wysłany: 18-12-2006, 09:38
|
|
|
Znaczy się bardzo szybko nią kręciłeś czy też dojechałeś do skrajnego położenia ?
Jak to drugie to coś z przelewem a jak pierwszy wariant to |
_________________ Luk Carisma Automat 1,8 GDI EXE
Mitsumaniaki QR-Code:

 |
|
|
|
 |
skubisz [Usunięty]
|
Wysłany: 18-12-2006, 09:49
|
|
|
Jak rozumieć do "skrajnego położenia", tzn do "oporu"?
Jeżeli to znaczy do oporu to tak właśnie było?
Natomiast nierozumię o co chodzi z przelewem |
|
|
|
 |
Brikston
Forumowicz

Auto: Carisma 2001 1.8 GDI Avance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 09 Lis 2006 Posty: 271 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 18-12-2006, 10:05
|
|
|
Moze cos z zaworem zwrotnym skoro to bylo podczas 'do oporu'. |
_________________ Mitsubishi Carisma 2001 1.8 GDI Avance
 |
|
|
|
 |
skubisz [Usunięty]
|
Wysłany: 05-06-2007, 08:52 chciałbym odnowić temat wspomagania
|
|
|
chciałbym odnowić temat wspomagania i mam taką prośbę:
czy zna ktokolwiek jakąś prostą metodę diagnostyki układu wspomagania?
Mój poblem z wydobywaniem się oleju prze korek nadal istnieje.
(w serwisie powiedzieli że ten korek dlatego ma przelew aby wrazie czego nadmiar płynu wydostał się nazewnątrz, ok- kupiłem to), ale ostantio jeździłem toszkę intensywniej (obroty do 6,5t) i znowu to samo, cały zbiornik zachlapany.
I niewiem co jest przyczyną. Kręcenia kółkiem "do oporu" nie było.
PZDR. |
|
|
|
 |
maxwell61
Mitsumaniak (****><****)

Auto: VW Touran 1.6 03'
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 12 Lip 2006 Posty: 1729 Skąd: wrocław/wołów
|
Wysłany: 05-06-2007, 23:37
|
|
|
skubisz, powiem szczerze mam to samo.. cały czas zbiornik wspomagania brudny...ale nic nie dolewam i nic nie ubywa!!! (sic!) w związku z powyższym przestałem się tym intersować...może ktoś uzna że to jest jakaś awaria lub jej zaczątek, ale wątpie... sam kiedyś zachodziłem w głowę co jest przyczyną...i zluzowałem...może experci cosik powiedzą ...pozdrawiam |
_________________ CARISMA 1.6 16V - sold
VW Touran 1.6 FSi
www.garagestories.pl
 |
|
|
|
 |
turek61
Mitsumaniak Zgred :)

Auto: Outlander I Turbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 09 Lis 2006 Posty: 1694 Skąd: Szczecin/Police
|
Wysłany: 05-03-2008, 08:18
|
|
|
No i jakoś experci w tym temacie nie zabrali głosu...Czyżby ich na forum nie było ?
Ale ja mimo wszystko podepnę sie do tematu mając nadzieję, że ktoś mi pomoże.
Otóż od pewnego czasu mam taki nietypowy objaw z układem wspomagania...
Jak rano odpalę samochód i chcę wyjechać z parkingu na skręconych ostro kołach to muszę w to włożyć mnóstwo siły bo jest tak jakby wspomaganie w ogóle nie działało. Później juz jest wszystko OK. Co może być tego przyczyną ?
I jeszcze jedno...Czy płyn lub olej(nie wiem co tam jest ) w układzie wspomagania sie w ogóle wymienia ? Przeczytałem instrukcje serwisową i jest tam tylko sprawdzanie jego poziomu a nic o wymianie.
Będę niedługo wymieniał płyn w układzie chłodzenia:
http://www.allegro.pl/ite...ic_4_litry.html
i nie wiem czy mam też kupować i wymienić ten od wspomagania ukł.kier. :
http://www.allegro.pl/ite...usa_od_ss_.html
Proszę o porady nie koniecznie ekspertów |
Ostatnio zmieniony przez turek61 05-03-2008, 08:40, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Chooper
Mitsumaniak

Auto: MZR 2.0 DOHC
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 98 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 4814 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 05-03-2008, 08:39
|
|
|
turek61 napisał/a: | I jeszcze jedno...Czy płyn lub olej(nie wiem co tam jest ) w układzie wspomagania sie w ogóle wymienia ? Przeczytałem instrukcje serwisową i jest tam tylko sprawdzanie jego poziomu a nic o wymianie.
Będę niedługo wymieniał płyn w układzie chłodzenia Prestone i nie wiem czy mam też kupować i wymienić ten od wspomagania ukł.kier. :
http://www.allegro.pl/ite...usa_od_ss_.html
Proszę o odpowiedź.... |
sie wymienia
Kup Dexron II
albo gdzieś sie zapowietrza układ, albo pompa od wspomagania zaczyna niedomagać i na początku sobie nie radzi |
_________________ MZR 2.0 DOHC (2005) LF-DE 110 KW
Mini Cooper R55s - 1.6T - 120 KW |
|
|
|
 |
turek61
Mitsumaniak Zgred :)

Auto: Outlander I Turbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 09 Lis 2006 Posty: 1694 Skąd: Szczecin/Police
|
Wysłany: 05-03-2008, 08:49
|
|
|
Chooper, dzięki... Wiesz co... coś słabo widzę ten czarny podpis, Jakiś taki rozmazany
I nie załamuj mnie z tym niedomaganiem pompy
A co ten Prestone sie nie nadaje ? Słyszałem, że produkty pod ta nazwa maja swoja markę stad zamiar ich kupna.
A jeżeli DEXTRON to tylko II a ATF DEXRON III sie nie nada ?
Czy wymiana tego płynu jest trudna i czy na coś szczególnego trzeba zwrócić uwagę ? |
|
|
|
 |
Chooper
Mitsumaniak

Auto: MZR 2.0 DOHC
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 98 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 4814 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 05-03-2008, 09:40
|
|
|
jak już sie zabierzesz za wymianę (dexron II jest dedykowany) to spróbuj sprawdzić ciśnienie w pompie (opis jest w service manualu (37A-10 i 37A-11)) ino pompa w budowie jest nieco inna bo sie zmieniła .
Opis wymiany płynu też masz w manualu |
_________________ MZR 2.0 DOHC (2005) LF-DE 110 KW
Mini Cooper R55s - 1.6T - 120 KW |
|
|
|
 |
turek61
Mitsumaniak Zgred :)

Auto: Outlander I Turbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 09 Lis 2006 Posty: 1694 Skąd: Szczecin/Police
|
Wysłany: 05-03-2008, 09:48
|
|
|
Chooper, balszoje spasiba Juz szperam w manualu. |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 05-03-2008, 19:16
|
|
|
I zainteresuj się paskiem od osprzętu czy aby czasem nie jest za luźny i na zimno się ślizga więc pompa wspomagania nie daje rady lub może nadaje się już do wymiany.
Ja swoje paski właśnie wymieniłem - jeszcze od nowości były więc 10latek im stuknęło (sic!) to pasek osprzętu był tylko spękany od strony rowków ale pasek alternatora to na połowie długości w ogóle nie miał już rowków - sam kord pozostał
Święto lasu że mi się nie pozrywały szczególnie jak w Grecji byłem |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
maciej76
Mitsumaniak

Auto: Civic
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 29 Wrz 2008 Posty: 367 Skąd: Swarzędz
|
Wysłany: 09-03-2009, 01:30
|
|
|
saphire napisał/a: | Ja swoje paski właśnie wymieniłem - jeszcze od nowości były więc 10latek im stuknęło |
Przy okazji pasków. Pytanie: Czy paski(alternatora i wspomaganie+ klima) Firmy "Bando" coś Wam mówią- Używa ktoś?
Alternatora kosztuje- 16 zł a wsp.+ klima- 35 zł. Zastanawiam się czy warto kupić? |
|
|
|
 |
gulgulq
moderator Służbowo. Na statek.

Auto: i30
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy Dołączył: 16 Kwi 2006 Posty: 6448 Skąd: Rzeszów/Ropczyce
|
|
|
|
 |
|