Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Wiecej koni do Galanta 2.0 16V 98'
Autor Wiadomość
maniakowy
[Usunięty]

Wysłany: 14-12-2006, 22:38   

Trocniarz: auta sa rozne i ciezko je porownywac:) ja wczesniej jezdzilem nissanem sunny 1.6 16V gti ( ojciec odziedziczyl ) .. to miska robi jak chce;) chociaz jest 9 lat starsze to mogloby przy misku orbitki robic:PP

jesli chodzi o spalania.. to ja sie nie wypowiem bo smutek by mi ogarnal.. ale z tego co mowila ludzie to w miescie 11-12 :)
jednak powiem -> moj pali 14 gazu + troche benzynki ofcors :evil: fakt ze robie max. 9 km po wlaczeniu i gasze.. ale to i tak tragedia.. :)
 
 
Trociniarz
[Usunięty]

Wysłany: 14-12-2006, 23:02   

maniakowy napisał/a:
auta sa rozne i ciezko je porownywac:) ja wczesniej jezdzilem nissanem sunny 1.6 16V gti ( ojciec odziedziczyl ) .. to miska robi jak chce;) chociaz jest 9 lat starsze to mogloby przy misku orbitki robic:PP


Ja wiem, ze są różne auta, tym tropem można porównać CRX z maximą 3.0 V6.....ale ja podałem porówanie aut podobnych wiekowo, wagowo, identycznych mocą i pojemnością, różniła ich konstrukcja silnika, to porównanie nie było przypadkowe.

pozdr,
Kuba
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24319
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 15-12-2006, 08:30   

Trociniarz napisał/a:
Krzyzak napisał/a:
moc o niczym nie swiadczy - wazne, przy jakich obrotach jest osiagana oraz to, ze zwieksza sie czas zycia silnika


Moc znaczy wiele i to raczej nie podlega dyskusji, bardzo ważny jest również moment obrotowy, zdaję sobie z tego sprawę, ale jak pisałem wczesniej konstrukcja silnika v6 wcale tego momentu nie podosi i w porównaniu z 4 cylindrową jednostką 16V uważam że ta słabsza, szybciej osiągnie swoją moc. Proste porównanie, kilka lat temu miałem Eclipse 2.0 16V 92' zaraz po nim, przesiadłęm sie w BMW 320 , 6 cylidrów 24 zawory....efekt był taki, że moc to było dobrze słychać, bo dzięk jest bezkonkurencyjny ale eclipsem zrobiłbym takie bmw na cacy bez dwóch zdać.....moc ta sama,a le konstrukcja silnika zupełnie inna, eclipse zbierało sie od dołu i dłuuugo kręciło, bmw zabierało sie do roboty od 4tys obrotów, wynik był taki jakbym miał po prostu bardziej mułowate auto. Po takich doświadczeniach, opieram swoj pogląd na V6, ale nie upieram sie i jak mnie ktoś podprostuje ze nie mam racji to bede wdzieczny. Co do żywotności i to się zgadzam, duża pojemność, niska moc, ciężko go zajeździć.



wlasnie to mialem na mysli - niby roznica mocy niewielka, ale roznica odczuc spora na korzysc V6
chcialem tez przytoczyc przyklad escorta rs (200KM), ktorego kolega objezdza peugotem 206 (120KM) - warunek taki, ze biegi zmieniaja przy 3000 rpm - wtedy ford ma do dyspozycji kilkanascie KM a pug 2 czy 3 razy tyle

albo slynne "objechanie" evo przez fiata - na (o ile pamietam) 5 biegu przy 2000 rpm
 
 
Alek
[Usunięty]

Wysłany: 15-12-2006, 09:18   

Z tym że Twoje przykłady dotyczą porównań aut z innych światów. Escort RS i Evo mają silniki projektowane dla ogromnych osiągów, ale uzyskiwanych w wąskim zakresie wysokich obrotów. Cywilny kierowca nie zniósłby takiego hałasu, spalania i ciągłego wachlowania biegami, więc musi mieć silnik, który ciągnie już od 2000 rpm. Czasem bardzo dobrze ciągnie....
Dlatego uważam że w "zwykłym" samochodzie maksymalna moc jest parametrem mniej ważnym od mocy osiąganej przy 2-4 kobr/min. Stąd czasami chiptuning może polegać na zachowaniu niezmienionej mocy maks, a podciągnięciu do góry jej wykresu dla niższych obrotów. A że moc jest iloczynem momentu i obrotów, więc wszystko się przekłada na chęć osiągnięcia możliwie wysokiego momentu przy możliwie niskich (ale bez przesady) obrotach.
 
 
Simones
[Usunięty]

Wysłany: 17-12-2006, 11:56   

Rafal_Szczecin napisał/a:
taki 2,5 v6 pali MNIEJ niz 2,0

no tak, przeciez to zupelnie logiczne i oczywiste... :D ehh... Jednym slowem krok w strone perpetum mobile czyli wiecej mocy, wiecej momentu obr. z mniejszej ilosci takiego samego paliwa (moze to hybryda?) :lol:

maniakowy napisał/a:
Trociniarz: 10l w miejskim cyklu? dla mnie nieprawdopodobne.. oczywiscie kwestia jazdy.. ale o takim wyniku jeszcze od nikogo tu nie slyszalem.. jestes pierwszy:)

No to bede drugi, calkowicie sie pokrywa spalanie u mnie z Trociniarzem co z reszta mozna sprawdzic na SpritMonitorze. Tymbardziej, ze lubie go przegonic nie rzadko ile tylko fabryka dala, chocby po to, zeby sie wtryski nie zasyfily (16V nie przepadaja za zamulaczami-ekonomikami).

maniakowy napisał/a:
fakt ze robie max. 9 km po wlaczeniu i gasze...
Mam do pracy 7 km i zgadnij gdzie najczesciej nim jezdze :D
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10721
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 17-12-2006, 12:10   

Ja wamm powiem ze moj 2.5 pali około 11 litra gazu w miescie i do tego jakieś 1.5 do 2 listrów paliwa co mi cięzko zmierzyc. Na trasie około 9l LPG, z beznzyna udało mi sie zejść ponizej 8l ciezko uwierzyć ale jednak, jaksie nie ciśnie i jedzie spokojneie to taki wynik mozna uzyskac.
Co do moemntu to fakt jest spory bo czuć ze już od 2 tys samochód ciągnie, a po miescie najczesciej 3-ka sie jezdzi, no albo 4ka i prawie bez gazu.
Jak mi zakłądali gaz to powiedzieli ze 163KM to nieduzo jak na 2,5 ale jak sie przejachali to powedzieli za chodzi zajebiscie porównując go do BMW 2.5 i passata kombi 2.0
POzdrawiam
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
drout
[Usunięty]

Wysłany: 17-12-2006, 14:34   

U mnie spalanie w granicach 12lpg jazda mieszana miasto/trasa ale raczej szybka i sprinty też często bywają :mrgreen:

A wyjazd na zlot do Białegostoku wyszło 9l LPG. Fakt jazda spokojna kolumną.
 
 
Simones
[Usunięty]

Wysłany: 17-12-2006, 15:18   

Juz chyba gdzies pisalem, ale zeby nie bylo watpliwosci, na trasie z Krakowa przy 160-170km/h + kawalek korka + klima 8l/100km, centrum miasta - glownie odcinki po ok. 7km 10,5l/100km. Przy 136KM i nienajmniejszej wadze wynik zaliczam do satysfakcjonujacych (biorac pod uwage, ze nie jest to jeszcze technologia przeciez z tego roku).
 
 
deenbe
[Usunięty]

Wysłany: 17-12-2006, 21:03   

Cytat:
wlasnie to mialem na mysli - niby roznica mocy niewielka, ale roznica odczuc spora na korzysc V6
chcialem tez przytoczyc przyklad escorta rs (200KM), ktorego kolega objezdza peugotem 206 (120KM) - warunek taki, ze biegi zmieniaja przy 3000 rpm - wtedy ford ma do dyspozycji kilkanascie KM a pug 2 czy 3 razy tyle
\

to cos zepsuty ten escort rs cosworth bo w kazdym zakresie obrotow cossworth powinien miec wieksza moc niz peugot.

Cytat:
Jak mi zakłądali gaz to powiedzieli ze 163KM to nieduzo jak na 2,5 ale jak sie przejachali to powedzieli za chodzi *cenzura* porównując go do BMW 2.5


to chyba nie jezdzili bmw 2.5 :mrgreen:
 
 
maniakowy
[Usunięty]

Wysłany: 17-12-2006, 22:52   

Simones: rozumiem ze 2.0 moze palic 10,5.. ale w to ze lubisz go cisnac :
Simones napisał/a:
Tymbardziej, ze lubie go przegonic nie rzadko ile tylko fabryka dala

10,5l i jezdzisz tyle co fabryka dala? dla mnie niewyobrazalne :mrgreen:

[ Dodano: 17-12-2006, 22:53 ]
a mowimy tu przeciez o galancie ktory jest naprawde dosc duzym autem :) to ile wam pali w miescie przy spokojnej/ekonomicznej jezdzie ? 7 :twisted:
 
 
Simones
[Usunięty]

Wysłany: 17-12-2006, 23:18   

maniakowy, a gdzie ja napisalem ze zawsze tak jezdze :?: :shock: :?: Jak robie na zbiorniku ok. 500km i z tego przegonie go od czasu do czasu na w sumie moze z 50km to tak wlasnie mi wychodzi, ale napewno wtedy nie lyka 10l i nie wiem w sumie gdzies to wyczytal, bo raz pojade szybko, raz normalnie, a raz ekonomicznie (np. tak jak teraz z zona w ciazy) i generelnie wychodzi normalna jazda/zbiornik. Pewnie gdyby mi sie udalo wyjezdzic caly zbiornik ekonomicznie to by zszedl moze do 9,5/100 ale tak mi sie raczej nie uda :twisted:
 
 
Trociniarz
[Usunięty]

Wysłany: 18-12-2006, 10:27   

deenbe napisał/a:
Cytat:
Jak mi zakłądali gaz to powiedzieli ze 163KM to nieduzo jak na 2,5 ale jak sie przejachali to powedzieli za chodzi *cenzura* porównując go do BMW 2.5


to chyba nie jezdzili bmw 2.5


Deenbe....nie jeździli na bank, tu się z Tobą zgadzam 8)
 
 
maniakowy
[Usunięty]

Wysłany: 18-12-2006, 12:51   

Simones: napisales "nie rzadko" -> dla mnie to dosc czesto:) a na 500km/50km takiej jazdy to raczej zadko:PP

zreszta to nie wazne:)) ale tak jak wyzej napisalem.. ekonomicznie moze i tak sie da:)
 
 
dylson
[Usunięty]

Wysłany: 18-12-2006, 19:25   

Marcino napisał/a:
a po miescie najczesciej 3-ka sie jezdzi, no albo 4ka i prawie bez gazu.

A nie szkoda Ci auta? Trzymac benzyne na tak niskich obrotach :roll:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.