Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Problem ze skrzynią automatyczną
Autor Wiadomość
VirMan 
Mitsumaniak
maniacc


Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 11 Lut 2009
Posty: 1602
Skąd: Tarnów
Wysłany: 19-01-2012, 22:32   

no to gościu pewnie wlał niewiadomo co. Pasowałoby sprawdzić co wlał i czy jest czysty olej. Generalnie kabelkowanie + to co wojtek pisał , bo zwykle samo sie nie psuje.
_________________
Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi. :)
DONE: resurrection ;)
 
 
 
angelos 
Forumowicz


Auto: LS460 '07, Z34A '07
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 06 Paź 2009
Posty: 578
Skąd: Kraków\Biecz
Wysłany: 20-01-2012, 11:36   

olej ze skrzyni przeplywa przez glowna chłodnicę(dużą) oraz przez taka małą. Przy okazji sprawdź ich drożność. Z doświadczenie (nie tylko mojego) ze "specjalistami", sprawdz jeszcze czy wszystko jest szczelne i poprawnie połączone. W wątku Wojtka jest screen (rozdziału o skrzyni automatycznej) z manuala.
_________________
"Shoki Hoko"
"Shoji Komei"
"Ritsugyo Boeki"
 
 
 
adpiekar 
Forumowicz

Auto: sigma 92r.12V, Pajero IV Dakar
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Wrz 2007
Posty: 130
Skąd: Mordy
Wysłany: 20-01-2012, 19:38   

Jeszcze jeden objaw wyszedł taki że nie działa mi ten przycisk pod pedałem gazu co redukuje biegi do spodu, jak myślicie sterownik skrzyni biegów? olej jest czysty i jest stan . Półtora roku temu kondesator mi wylał na płytkę, ale dałem do elektronika i polutował mi kabelkami i wszystko działało jak trzeba.
 
 
angelos 
Forumowicz


Auto: LS460 '07, Z34A '07
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 06 Paź 2009
Posty: 578
Skąd: Kraków\Biecz
Wysłany: 20-01-2012, 19:51   

adpiekar napisał/a:
Jeszcze jeden objaw wyszedł taki że nie działa mi ten przycisk pod pedałem gazu co redukuje biegi do spodu, jak myślicie sterownik skrzyni biegów? olej jest czysty i jest stan . Półtora roku temu kondesator mi wylał na płytkę, ale dałem do elektronika i polutował mi kabelkami i wszystko działało jak trzeba.


najprawdopodobniej komp skrzyni albo płyta sterująca wewnątrz skrzyni, bo to one "zarządzają" jej działaniem. Najlepiej na początek podmień kompa bo jest to najmniej inwazyjne, a wykluczy jedną rzecz ewentualnie.
_________________
"Shoki Hoko"
"Shoji Komei"
"Ritsugyo Boeki"
 
 
 
adpiekar 
Forumowicz

Auto: sigma 92r.12V, Pajero IV Dakar
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Wrz 2007
Posty: 130
Skąd: Mordy
Wysłany: 20-01-2012, 20:50   

A nie byłoby tak ?jakby coś ze sterownikiem było nie halo to wbiłoby w tryb awaryjny?
 
 
wojtas 
Mitsumaniak


Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 3559
Skąd: Gniezno
Wysłany: 20-01-2012, 21:31   

Raczej powinno być odwrotnie, jeśli skrzynia szwankuje.
_________________
..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15']
 
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 20-01-2012, 23:49   

adpiekar napisał/a:
Jeszcze jeden objaw wyszedł taki że nie działa mi ten przycisk pod pedałem gazu co redukuje biegi do spodu, jak myślicie sterownik skrzyni biegów? olej jest czysty i jest stan . Półtora roku temu kondesator mi wylał na płytkę, ale dałem do elektronika i polutował mi kabelkami i wszystko działało jak trzeba.


A PWR/ECO się świecą? Niedziałanie "guzika" zwanego kickdown to może być objaw padniętego komputera...
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
adpiekar 
Forumowicz

Auto: sigma 92r.12V, Pajero IV Dakar
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Wrz 2007
Posty: 130
Skąd: Mordy
Wysłany: 21-01-2012, 19:00   

PWR/ECO się świeci, sprzęgło OD działa chociaż już nie tak płynnie jak kiedyś, z takim lekkim szarpnięciem. Ogólnie to jeździ normalnie na 1 i 4 , czasami jest tak że sobie powachluje miedzy 2 a 3. Najgorzej że tu u mnie nie ma żadnego machera co by coś poradził.
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 21-01-2012, 19:48   

adpiekar napisał/a:
PWR/ECO się świeci, sprzęgło OD działa chociaż już nie tak płynnie jak kiedyś, z takim lekkim szarpnięciem. Ogólnie to jeździ normalnie na 1 i 4 , czasami jest tak że sobie powachluje miedzy 2 a 3. Najgorzej że tu u mnie nie ma żadnego machera co by coś poradził.


Rozglądaj się za skrzynią używaną w dobrym stanie...Najefektywniejsze rozwiązanie...
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
adpiekar 
Forumowicz

Auto: sigma 92r.12V, Pajero IV Dakar
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Wrz 2007
Posty: 130
Skąd: Mordy
Wysłany: 27-01-2012, 21:59   

Patrzyłem błędy diodą ,na skrzyni nie ma żadnych błędów. Natomiast w ECU wyszedł błąd 11 , a w ABS 15.
 
 
wojtas 
Mitsumaniak


Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 3559
Skąd: Gniezno
Wysłany: 27-01-2012, 23:39   

Błąd 11: Sonda Lambda prawdopodobnie umarła, ale do tego CE powinno świecić się ciągle. Jeśli CE zapala się sporadycznie, możesz pomału rozglądać się za nową sondą. :wink: Błąd 15 ABS-u: Prawdopodobnie przerwane połączenie pomiędzy sterownikiem ABS, a którymś z czterech czujników (niestety trzeba sprawdzić wszystkie, proponuje zacząć od przednich :wink: ). Przypuszczam, że kontrolka ABS-u też się świeci. Chyba, że zdążyła się przepalić albo jakiś magik zdążył ją wymontować.
_________________
..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15']
 
 
 
adpiekar 
Forumowicz

Auto: sigma 92r.12V, Pajero IV Dakar
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Wrz 2007
Posty: 130
Skąd: Mordy
Wysłany: 28-01-2012, 13:32   

Dzisiaj ruszyłem na pozycji lewarka 2 i autko jechało tylko na dwóch biegach, prawdopodobnie nie mam trzeciego biegu. Ale jak wrzucę na D to jest czwarty bieg i po wciśnięciu sprzęgła OD to jednak zrzuca bieg do dołu . Może ktoś miał taki przypadek?
No i KD w dalszym ciągu nie działa.
 
 
zima 
Nowy Forumowicz

Auto: sigma 3.0 24v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 4
Skąd: Pruszków
Wysłany: 31-03-2012, 21:54   

Witam mam podobny problem co kolega Jaca, kod 52 czyli czujnik obrotów A, lub kick band slipage, ale nie zawsze, czasami 4 wskakuje, czasami nie, z 2 na 3 tak jakby slizgało, ale też nie zawsze. Jak jezdze na eco i delikatnie operuje gazem wszystko jest ok, olej i filtr wymieniony, widać było że jeden z zawów też ktoś wymieniał, zastanawiam się czy to nie coś z komputerem skrzyni. Proszę o pomoc. Pozdrawiam.
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 31-03-2012, 22:52   

zima napisał/a:
Witam mam podobny problem co kolega Jaca, kod 52 czyli czujnik obrotów A, lub kick band slipage, ale nie zawsze, czasami 4 wskakuje, czasami nie, z 2 na 3 tak jakby slizgało, ale też nie zawsze. Jak jezdze na eco i delikatnie operuje gazem wszystko jest ok, olej i filtr wymieniony, widać było że jeden z zawów też ktoś wymieniał, zastanawiam się czy to nie coś z komputerem skrzyni. Proszę o pomoc. Pozdrawiam.


Ja bym niestety stawiał raczej na zużycie okładzin ciernych w sprzęgłach. Mam podejrzenia że niewłaściwy olej (za gęsty) powoduje że okładziny delikatnie trą o siebie. I to powoduje przedwczesne ich zużycie, oczywiście nie od razu, ale po kilkudziesięciu tysiącach km tak. Bo jak wyjaśnić że niektóre Sigmy mające >300K km latają bez problemu bez remontu skrzyni, a u niektórych sprzęgło OD zdechło przy 180 tysiącach - a samochód miał udokumentowany przebieg bo właściciel ma go od 8 lat. I niestety także udokumentowane lanie oleju typu Dexron II na którym skrzynia będzie chodzić. Natomiast wiem jaka była różnica u mnie po przejściu z w/w na syntetyk Valvoline, który spełnia wymagania normy SP-III (stosowana dla skrzynek Mitsubishi, Hyundai, Kia)
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
adpiekar 
Forumowicz

Auto: sigma 92r.12V, Pajero IV Dakar
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Wrz 2007
Posty: 130
Skąd: Mordy
Wysłany: 27-04-2012, 21:50   

lukasz12, No więc dokładnie jako olej jest zalecany? tylko dokładnie. Ponieważ jestem zmuszony wymienić skrzynkę na dniach i chcę zalać dobry olej. Byłbym wdzięczny za podpowiedź. Kilka pytań jescze, czy trzeba opuszczać silnik do wyjęcia skrzynki? i czy sprzęgło jest razem ze skrzynią? i czy trudno się wyjmuje? Na razie starczy.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.