Coś samo próbuje załączyć przedni napęd |
Autor |
Wiadomość |
pantonik1
Mitsumaniak
Auto: Pajero III 3.2 DI-D Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 14 Paź 2007 Posty: 131 Skąd: Lubaczów
|
Wysłany: 22-01-2012, 17:10 Coś samo próbuje załączyć przedni napęd
|
|
|
Witam kolegów. Zauważyłem ostatnio w swojej Misi następujący problem: przy załączonym 2H przy jeździe – już nawet powolnej, coś samo próbuje załączyć mi lewe sprzęgiełko – bez załączenia przeze mnie 4H. Mam wrażenie, że półośka sama próbuje się wysunąć – wtedy chyba jak jest wysunięta, to się załącza sprzęgiełko. Co może być tego powodem? Jakaś sprężyna (a raczej jej brak) która powinna ją odciągać? Dodam tylko, że mam skrzynię ES. Na 4H nie ma już tego problemu. |
_________________ O samochód należy dbać tak samo, jak o kobietę! - bądź bardzo podobnie:-) pantonik1 |
|
|
|
 |
BARTZ
Nowy Forumowicz

Auto: PAJERO INT.TURBO 2800 97r SS
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Sty 2011 Posty: 30 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: 23-01-2012, 11:35
|
|
|
witam! ja mam skrzynie ss i blokada jest blokowana przez podcisnienia i ja przynajmniej nie mialem zadnych sprezyn! sprawdz szczelnosc przewodow do elektrozaworow( jeden ssacy drugi podajacy) i same elektrozawory moze sie juz jeden jest do wymiany, znajduja sie one nad prawym nadkolem! moze tez byc ze tam gdzie sie znajduje ciegno blokujace dyfer jest zuzyte i rozszczelnione ja tak przynajmniej mialem! ale tak jak pisalem mam ss i w sumnie nie wiem czy w es jest tak samo! ale jak wlaczasz 4x4 i nie musisz wychodzic z auta czyli bez blokad przy piastach to mozesz sprawdzic tak jak wyzej ci pisalem! zobacz co jest grane i daj znac podrzuce ci schemat przedniej blokady oczywiscie jak masz ta sama hehe
mysle tez ze bieglejsi w temacie tez co ci podpowiedza
powodzenia |
|
|
|
 |
jawaldek
Mitsumaniak
Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 2238 Skąd: Polska
|
Wysłany: 23-01-2012, 13:04
|
|
|
Tak jak BARTZ pisze a i dodatkowo sprawdź czy nie masz aby luzu na łożysku.
BARTZ było by też dla potomnych BARTZ napisał/a: | schemat przedniej blokady | a i ja bym chętnie skorzystał |
_________________ http://mudmania4x4.com.pl/
 |
|
|
|
 |
lukas 78
Forumowicz

Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 18 Lis 2010 Posty: 814 Skąd: Szepietowo/Hamburg
|
Wysłany: 23-01-2012, 20:36
|
|
|
sprzęgiełka masz pewnie automaty w kołach i jedno nie wysprzęgla |
|
|
|
 |
BARTZ
Nowy Forumowicz

Auto: PAJERO INT.TURBO 2800 97r SS
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Sty 2011 Posty: 30 Skąd: Zabrze
|
|
|
|
 |
lukas 78
Forumowicz

Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 18 Lis 2010 Posty: 814 Skąd: Szepietowo/Hamburg
|
Wysłany: 24-01-2012, 12:53
|
|
|
on ma reduktor ES |
Ostatnio zmieniony przez lukas 78 24-01-2012, 16:00, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
BARTZ
Nowy Forumowicz

Auto: PAJERO INT.TURBO 2800 97r SS
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Sty 2011 Posty: 30 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: 24-01-2012, 13:05
|
|
|
nie wiem jak jest w es bo to moja pierwsza pajerka a staram sie dzielic tym co mam (zawsze kogos moze to naprowadzic na inne rozwiazania! ale napewno przyda sie tym co maja ss |
|
|
|
 |
lukas 78
Forumowicz

Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 18 Lis 2010 Posty: 814 Skąd: Szepietowo/Hamburg
|
Wysłany: 24-01-2012, 16:40
|
|
|
za dobre chęci |
|
|
|
 |
Franek7
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero I
Dołączył: 30 Maj 2009 Posty: 13 Skąd: Polska
|
Wysłany: 03-02-2012, 15:16
|
|
|
Mnie zasprzęglało zawsze przy temperaturze mniejszej niż 10 "C
Było to Pajero I . wymiana sprzęgiełek nie pomagała.
Przewertowawszy instrukcję niemiecką jest tam wyraźnie napisane że nie jest to nic niezwykłego. Trzeba zapiąc 4L nawet na suchym i przejechać kilka kilometrów aż rozgrzeje się olej w reduktorze.
Rzeczywiście tak było , po przejechaniu 3-5 km " gerausche " ustepowało.
Było to na tyle wkurzające ,że sprzedałem jedynkę i kupilem dwójkę z SS |
|
|
|
 |
pantonik1
Mitsumaniak
Auto: Pajero III 3.2 DI-D Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 14 Paź 2007 Posty: 131 Skąd: Lubaczów
|
Wysłany: 03-02-2012, 19:20 no właśnie
|
|
|
Mam Pajerke już 5 rok i coś takiego mi się przytrafia pierwszy raz! I rzeczywiście przy ujemnej temperaturze. Olej w reduktorze był zmieniany w ubiegłym sezonie - chyba trzeba powtórzyć czynność, może stracił już swoje właściwości? Teraz są mrozy i względnie dużo śniegu, więc jeżdżę na 4H, ale będę musiał ją jednak odstawić do kogoś, kto się może na tym znać. Nie chce się rozstawać z moją Pajerką! :-/ Może to jeszcze naprawie, jak się ociepli i powiem, co i jak było:-) |
_________________ O samochód należy dbać tak samo, jak o kobietę! - bądź bardzo podobnie:-) pantonik1 |
|
|
|
 |
Franek7
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero I
Dołączył: 30 Maj 2009 Posty: 13 Skąd: Polska
|
Wysłany: 03-02-2012, 19:36 Re: no właśnie
|
|
|
Może być to zastosowanie niewłaściwego oleju . Niezgodnego z instrukcją.
W moim Pajero zmieniałem w warsztacie niespecjalnie znającym się na terenówkach. |
|
|
|
 |
pantonik1
Mitsumaniak
Auto: Pajero III 3.2 DI-D Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 14 Paź 2007 Posty: 131 Skąd: Lubaczów
|
Wysłany: 09-03-2012, 21:23 diagnoza
|
|
|
Cały problem u mnie był następujący: Luzy na łożyskach igiełkowych (wymienione) i luzy na krzyżakach przedniego wału (wymienione). Luzy powodowały jakieś wibracje, przez to wszystko sie przesuwało i chciało sie niby załączać. Luzy pokasowane i już wszystko jest ok:-) Dzięki wszystkim za pomoc:-) |
_________________ O samochód należy dbać tak samo, jak o kobietę! - bądź bardzo podobnie:-) pantonik1 |
|
|
|
 |
|