Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Coś samo próbuje załączyć przedni napęd
Autor Wiadomość
pantonik1 
Mitsumaniak

Auto: Pajero III 3.2 DI-D Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Paź 2007
Posty: 131
Skąd: Lubaczów
  Wysłany: 22-01-2012, 17:10   Coś samo próbuje załączyć przedni napęd

Witam kolegów. Zauważyłem ostatnio w swojej Misi następujący problem: przy załączonym 2H przy jeździe – już nawet powolnej, coś samo próbuje załączyć mi lewe sprzęgiełko – bez załączenia przeze mnie 4H. Mam wrażenie, że półośka sama próbuje się wysunąć – wtedy chyba jak jest wysunięta, to się załącza sprzęgiełko. Co może być tego powodem? Jakaś sprężyna (a raczej jej brak) która powinna ją odciągać? Dodam tylko, że mam skrzynię ES. Na 4H nie ma już tego problemu.
_________________
O samochód należy dbać tak samo, jak o kobietę! - bądź bardzo podobnie:-) pantonik1
 
 
BARTZ 
Nowy Forumowicz


Auto: PAJERO INT.TURBO 2800 97r SS
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Sty 2011
Posty: 30
Skąd: Zabrze
Wysłany: 23-01-2012, 11:35   

witam! ja mam skrzynie ss i blokada jest blokowana przez podcisnienia i ja przynajmniej nie mialem zadnych sprezyn! sprawdz szczelnosc przewodow do elektrozaworow( jeden ssacy drugi podajacy) i same elektrozawory moze sie juz jeden jest do wymiany, znajduja sie one nad prawym nadkolem! moze tez byc ze tam gdzie sie znajduje ciegno blokujace dyfer jest zuzyte i rozszczelnione ja tak przynajmniej mialem! ale tak jak pisalem mam ss i w sumnie nie wiem czy w es jest tak samo! ale jak wlaczasz 4x4 i nie musisz wychodzic z auta czyli bez blokad przy piastach to mozesz sprawdzic tak jak wyzej ci pisalem! zobacz co jest grane i daj znac podrzuce ci schemat przedniej blokady oczywiscie jak masz ta sama hehe

mysle tez ze bieglejsi w temacie tez co ci podpowiedza

powodzenia
 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 23-01-2012, 13:04   

Tak jak BARTZ pisze a i dodatkowo sprawdź czy nie masz aby luzu na łożysku.
BARTZ było by też dla potomnych
BARTZ napisał/a:
schemat przedniej blokady
a i ja bym chętnie skorzystał :mrgreen:
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
lukas 78 
Forumowicz


Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 814
Skąd: Szepietowo/Hamburg
Wysłany: 23-01-2012, 20:36   

sprzęgiełka masz pewnie automaty w kołach i jedno nie wysprzęgla
 
 
BARTZ 
Nowy Forumowicz


Auto: PAJERO INT.TURBO 2800 97r SS
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Sty 2011
Posty: 30
Skąd: Zabrze
  Wysłany: 24-01-2012, 12:16   

tu sa schematy i mysle ze beda zrozumiale ale niestety po angielsku ale potomnym powinno sie przydac :)

http://powa.w.interii.pl/Super_Select.pdf
 
 
lukas 78 
Forumowicz


Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 814
Skąd: Szepietowo/Hamburg
Wysłany: 24-01-2012, 12:53   

on ma reduktor ES
Ostatnio zmieniony przez lukas 78 24-01-2012, 16:00, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
BARTZ 
Nowy Forumowicz


Auto: PAJERO INT.TURBO 2800 97r SS
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Sty 2011
Posty: 30
Skąd: Zabrze
Wysłany: 24-01-2012, 13:05   

nie wiem jak jest w es bo to moja pierwsza pajerka a staram sie dzielic tym co mam (zawsze kogos moze to naprowadzic na inne rozwiazania! ale napewno przyda sie tym co maja ss :mrgreen:
 
 
lukas 78 
Forumowicz


Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 814
Skąd: Szepietowo/Hamburg
Wysłany: 24-01-2012, 16:40   

:thumbleft: za dobre chęci
 
 
Franek7 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero I
Dołączył: 30 Maj 2009
Posty: 13
Skąd: Polska
Wysłany: 03-02-2012, 15:16   

Mnie zasprzęglało zawsze przy temperaturze mniejszej niż 10 "C
Było to Pajero I . wymiana sprzęgiełek nie pomagała.
Przewertowawszy instrukcję niemiecką jest tam wyraźnie napisane że nie jest to nic niezwykłego. Trzeba zapiąc 4L nawet na suchym i przejechać kilka kilometrów aż rozgrzeje się olej w reduktorze.
Rzeczywiście tak było , po przejechaniu 3-5 km " gerausche " ustepowało.
Było to na tyle wkurzające ,że sprzedałem jedynkę i kupilem dwójkę z SS
 
 
pantonik1 
Mitsumaniak

Auto: Pajero III 3.2 DI-D Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Paź 2007
Posty: 131
Skąd: Lubaczów
Wysłany: 03-02-2012, 19:20   no właśnie

Mam Pajerke już 5 rok i coś takiego mi się przytrafia pierwszy raz! I rzeczywiście przy ujemnej temperaturze. Olej w reduktorze był zmieniany w ubiegłym sezonie - chyba trzeba powtórzyć czynność, może stracił już swoje właściwości? Teraz są mrozy i względnie dużo śniegu, więc jeżdżę na 4H, ale będę musiał ją jednak odstawić do kogoś, kto się może na tym znać. Nie chce się rozstawać z moją Pajerką! :-/ Może to jeszcze naprawie, jak się ociepli i powiem, co i jak było:-)
_________________
O samochód należy dbać tak samo, jak o kobietę! - bądź bardzo podobnie:-) pantonik1
 
 
Franek7 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero I
Dołączył: 30 Maj 2009
Posty: 13
Skąd: Polska
Wysłany: 03-02-2012, 19:36   Re: no właśnie

Może być to zastosowanie niewłaściwego oleju . Niezgodnego z instrukcją.
W moim Pajero zmieniałem w warsztacie niespecjalnie znającym się na terenówkach.
 
 
pantonik1 
Mitsumaniak

Auto: Pajero III 3.2 DI-D Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Paź 2007
Posty: 131
Skąd: Lubaczów
Wysłany: 09-03-2012, 21:23   diagnoza

Cały problem u mnie był następujący: Luzy na łożyskach igiełkowych (wymienione) i luzy na krzyżakach przedniego wału (wymienione). Luzy powodowały jakieś wibracje, przez to wszystko sie przesuwało i chciało sie niby załączać. Luzy pokasowane i już wszystko jest ok:-) Dzięki wszystkim za pomoc:-)
_________________
O samochód należy dbać tak samo, jak o kobietę! - bądź bardzo podobnie:-) pantonik1
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.