Przesunięty przez: Bzyk_R1 01-12-2017, 19:52 |
Tuning Turbiaka |
Autor |
Wiadomość |
spooner25
Forumowicz
Auto: Outlander Turbo, Prelude VTI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Cze 2016 Posty: 79 Skąd: płońsk
|
Wysłany: 03-04-2017, 18:48 Tuning Turbiaka
|
|
|
Wiem, wiem są na forum informacje - ale mało. Wujek Google też mało mówi. Sporo jest "pa ruski" ale ja nie gadam w tym języku.
Przejdźmy do konkretów. Jak większości posiadaczy Turbiaków zaczyna brakować mi mocy. Planuje lekki tuning żeby zwiększenie mocy było odczuwalne a jej rozwijanie harmonijne.
Byłem na hamowni - 197 KM i konkretny nawet moment bo chyba równe 300 Nm. Celuje w ok. 30 KM+
Teraz pytania:
1. Wydech musi pozostać seryjny bo to auto rodzinne. Czy warto wywalić katalizator ?
2. Układ dolotowy - planuję zmianę na jakiś dobry stożek pewnie K&N lub Fuijta - dolot zrobię sam, nie będę kupować dedykowanego za chore pieniądze. Czy montowaliście w swoich Outlanderach stożki ?
3. Po tych zabiegach dopiero chcę zrobić tuning "właściwy" czyli program. No i teraz główne pytanie. Ze względu na zamontowany podtlenek LPG czy jest opcja zrobić mapę tylko na paliwie ?
Uprzedzam ewentualne "docinki".. najpierw biorę się za "tuning" hebli - tarcze już są, klocki się zamawiają więc w teorii będzie też hamował
Czy robiliście podobne akcje u Siebie ? Można powiedzieć, że realizacja celu czyli 30 KM+ to przy moich założeniach w miarę rozsądna kwota:
- lepsze oddychanie to ok. 400 zł,
- strojenie to 800 zł (już gadałem)
Co o tym myślicie ? Macie doświadczenie z podobnymi założeniami ? |
|
|
|
 |
W@sio
Mitsumaniak Well, hello there!

Auto: Doładowane ;-)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 54 razy Dołączył: 09 Sty 2013 Posty: 2144 Skąd: Lublin / Sporniak
|
Wysłany: 03-04-2017, 20:12
|
|
|
Do realizacji +30KM wystarczy Ci wkładka filtra powietrza, wycięcie kata i rozsądne strojenie - patrz temat byczka kolegi staszq, a jeśli chcesz iść bardziej to patrz mój temat, albo Zwierzu |
_________________ Kupiłem i tuningowałem Outka Turbo zanim to było modne...
EVO byłem, ale przytyłem - Najładniejsze 4x4 Zlotu w Firleju 2014. Najładniejsze 4x4 Zlotu w Pogorzelicy 2015, Najładniejsza terenówka Zlotu w Przesiece 2016, Najładniejsze 4x4 i Najlepszy Tuning Zlotu w Grudziądzu 2017
miniT czyli Wasiowy Coltolot CZT
Wasiowy cabio spod znaku pieruna |
|
|
|
 |
Bzyk_R1
Mitsumaniak Outlanderowiec

Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy Dołączył: 02 Sie 2016 Posty: 5359 Skąd: Pińczów TPI
|
Wysłany: 03-04-2017, 20:57
|
|
|
Ja natomiast zrobię odwrotnie i najpierw program a potem się zobaczy. Auto też ma być daily i nie budzić śpiącego dzieciątka |
_________________ Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.
Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?
STOP HYBRID GO LPG |
|
|
|
 |
spooner25
Forumowicz
Auto: Outlander Turbo, Prelude VTI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Cze 2016 Posty: 79 Skąd: płońsk
|
Wysłany: 03-04-2017, 22:33
|
|
|
A gdzie dla porównania polecacie zrobić program w Warszawie lub okolicach i jakie są koszty ? |
|
|
|
 |
W@sio
Mitsumaniak Well, hello there!

Auto: Doładowane ;-)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 54 razy Dołączył: 09 Sty 2013 Posty: 2144 Skąd: Lublin / Sporniak
|
Wysłany: 03-04-2017, 22:53
|
|
|
O to pytaj Zwierza, robił to powie Ci gdzie i za ile |
_________________ Kupiłem i tuningowałem Outka Turbo zanim to było modne...
EVO byłem, ale przytyłem - Najładniejsze 4x4 Zlotu w Firleju 2014. Najładniejsze 4x4 Zlotu w Pogorzelicy 2015, Najładniejsza terenówka Zlotu w Przesiece 2016, Najładniejsze 4x4 i Najlepszy Tuning Zlotu w Grudziądzu 2017
miniT czyli Wasiowy Coltolot CZT
Wasiowy cabio spod znaku pieruna |
|
|
|
 |
Buszu
Forumowicz 1234
Auto: Outlander TURBO
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Lis 2015 Posty: 53 Skąd: internet
|
Wysłany: 04-04-2017, 18:39 Mocy wiecj
|
|
|
Po wykonaniu sporej ilości telefonów to firm z chiptuningiem w W-WA to koszt 1500-2000pln.. |
|
|
|
 |
W@sio
Mitsumaniak Well, hello there!

Auto: Doładowane ;-)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 54 razy Dołączył: 09 Sty 2013 Posty: 2144 Skąd: Lublin / Sporniak
|
Wysłany: 04-04-2017, 20:46
|
|
|
Dlatego to 800zl za program wydawało mi się podejrzane |
_________________ Kupiłem i tuningowałem Outka Turbo zanim to było modne...
EVO byłem, ale przytyłem - Najładniejsze 4x4 Zlotu w Firleju 2014. Najładniejsze 4x4 Zlotu w Pogorzelicy 2015, Najładniejsza terenówka Zlotu w Przesiece 2016, Najładniejsze 4x4 i Najlepszy Tuning Zlotu w Grudziądzu 2017
miniT czyli Wasiowy Coltolot CZT
Wasiowy cabio spod znaku pieruna |
|
|
|
 |
ledziu
Forumowicz
Auto: Toyota/mitsu
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Paź 2015 Posty: 266 Skąd: pl
|
Wysłany: 04-04-2017, 21:38
|
|
|
A ja proponuje zrobić taak: jeżeli auto ma być w 100% seryjne z minimalnie zmienioną charakterystyką to zapodaj wkładkę do filterka ewentualnie tak jak chciałeś po taniości "stożek" i jedź na strojenie... ja wszystkie tematy strojeniowe ogarniam w Lesznowoli pod Piasecznem. Jak coś mogę Ci napisać na PW czemu tak czynię bo jest tego sporo więc nie będę Ci zaśmiecać tematu
Natomiast jak chciałbyś troszku grubiej to odetkaj go wydechem z DP, dolocik i ICek jest to podstawowy set-up turbawki... |
|
|
|
 |
W@sio
Mitsumaniak Well, hello there!

Auto: Doładowane ;-)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 54 razy Dołączył: 09 Sty 2013 Posty: 2144 Skąd: Lublin / Sporniak
|
|
|
|
 |
ledziu
Forumowicz
Auto: Toyota/mitsu
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Paź 2015 Posty: 266 Skąd: pl
|
Wysłany: 04-04-2017, 22:30
|
|
|
W@sio napisał/a: | Stożka nie polecam |
To był skrót myślowy do dolotu dlatego użyłem cudzysłowu
Konkretnie w tym przypadku nie wiem czy bym dłubał dolot... |
|
|
|
 |
Sxizo
Mitsumaniak

Auto: Turboutek
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 23 Sty 2011 Posty: 324 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 15-04-2017, 20:37
|
|
|
W@sio napisał/a: | Stożka nie polecam |
Dlaczego? Ja właśnię planuję włożyć ori apexi, bo najlepiej filtrują ze wszystkich i są suche co ważne dla przepływki i jakoś dobrze odgrodzić termicznie. |
_________________
 |
|
|
|
 |
W@sio
Mitsumaniak Well, hello there!

Auto: Doładowane ;-)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 54 razy Dołączył: 09 Sty 2013 Posty: 2144 Skąd: Lublin / Sporniak
|
Wysłany: 15-04-2017, 22:28
|
|
|
Mialem HKSa u siebie "odgrodzonego" a i tak ssał ciepłe powietrze wyszło podczas strojenia. |
_________________ Kupiłem i tuningowałem Outka Turbo zanim to było modne...
EVO byłem, ale przytyłem - Najładniejsze 4x4 Zlotu w Firleju 2014. Najładniejsze 4x4 Zlotu w Pogorzelicy 2015, Najładniejsza terenówka Zlotu w Przesiece 2016, Najładniejsze 4x4 i Najlepszy Tuning Zlotu w Grudziądzu 2017
miniT czyli Wasiowy Coltolot CZT
Wasiowy cabio spod znaku pieruna |
|
|
|
 |
staszq2
Mitsumaniak Cichociemny

Auto: Jedyne słuszne
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy Dołączył: 24 Sty 2015 Posty: 624 Skąd: Zasiedmiogórogrodzie
|
Wysłany: 17-04-2017, 23:37
|
|
|
spooner25 napisał/a: | Planuje lekki tuning żeby zwiększenie mocy było odczuwalne a jej rozwijanie harmonijne. |
Awykonalne w O1T przy takim doładowaniu tutaj "cios" będzie bardzo odczuwalny harmonijnie to 2.5T z Volvo rozwija moc
spooner25 napisał/a: | Byłem na hamowni - 197 KM i konkretny nawet moment bo chyba równe 300 Nm. Celuje w ok. 30 KM+ |
Jeśli to prawda to ktoś kto się zna spokojnie zrobi ~ 250 KM i 400 NM
spooner25 napisał/a: | - strojenie to 800 zł (już gadałem) |
dość drogo są ludzie którzy za 400 robią
spooner25 napisał/a: | - lepsze oddychanie to ok. 400 zł, |
220 zł tyle kosztuje wkładka K&N do ori obudowy, wszelkie stożki rozmijają się z celem
spooner25 napisał/a: | czy jest opcja zrobić mapę tylko na paliwie ? |
Mapa zawsze jest robiona na Pb ale odpowiedź na Twoje pytanie brzmi: tak. Koszt dodatkowy min. 1000 zł z tego co się orientowałem. |
_________________ 1% na leczenie i rehabilitację mojego Kubusia http://fundacja-sloneczko...s.php?ida=138/M
Mam japońskie TURBO do tego AWD
Moja historia motoryzacji:
1. Fiat 125p 1.5, 2. Fiat 126p 0.65, 3. Peugeot 106 '92 1.1, 4. Daewoo Leganza '99 2.2 CDX, 5. Ford Fiesta '95 1.3, 6. Nissan Primera '00 1.8 CH
7. Citroen Xsara '98 1.4, 8. Renault Scenic '98 2.0, 9. Renault Grand Scenic II '09 2.0, 10. Ford Mondeo MK II '00 1.8
11. Ford Focus MK2 '07 1.6 TDCi pierwszy w życiu diesel - http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=95295
12. Mitsubishi Outlander TURBO "Byczek" - ach... no szkoda i szkoda
13. Audi A6 C5 '03 Avant 3.0 quattro + tiptronic - było jeździło służyło ale nie było tanie
14. 'OBRUT" - nie wyszło a miał być come back
15. Ford Mondeo MK4 2.0 HDI pod kryptonimem TDCI 130/320==>185/413 - przerzucam się na ropniaka
16. Coltolot CJO "Black Sabaton" 1.6
17. OBRUT nr 3 - seria seria seria ... czarna seria
18. Saabik 9-5 '06 Aero 2.3T
[size=i10]19.[/size] https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=108143 Batmobil - O1T 800+HP/1200+NM |
|
|
|
 |
mroz3k
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander Turbo
Kraj/Country: Norway
Dołączył: 25 Sie 2016 Posty: 89 Skąd: Gdansk/Oslo
|
Wysłany: 03-06-2017, 11:42
|
|
|
Odświeżę temat.
Badałem trochę rynek norweski apropo hamowania,strojenia itp.
Natknąłem się na kilka firmy proponujące software do Outka, który podnosi moc tak:
Steg 1
Steg 1 Effekt: 258hk (190kW)
Steg 1 Dreiemoment: 368Nm (271ft-lb)
HK økning: 56hk (41kW)
NM økning: 65Nm (48ft-lb)
Zabieg trwa do 2 godzin.
Firma gwarantuje iż jest to minimum jakie na pewno otrzymamy.
A tu wykresik:
Spotkał się ktoś z tym w Polsce? Co o tym myślicie? |
_________________ http://forum.mitsumaniaki...der=asc&start=0 |
|
|
|
 |
Bzyk_R1
Mitsumaniak Outlanderowiec

Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy Dołączył: 02 Sie 2016 Posty: 5359 Skąd: Pińczów TPI
|
Wysłany: 03-06-2017, 14:23
|
|
|
mroz3k, wygląda to bardzo podobnie do mojego programu, wartości niemal identyczne po Stage 1.
mroz3k napisał/a: | Zabieg trwa do 2 godzin.
|
Oczywiście jeżeli po drodze nie odmawiają posłuszeństwa takie rzeczy jak:
-pompa paliwa
-katalizatory
-IC
-turbo
mroz3k napisał/a: | Firma gwarantuje iż jest to minimum jakie na pewno otrzymamy. |
Nie jest to do zrobienia na seryjnych gratach ale po modyfikacji pompy i katów to rzeczywiście minimum. To taki bezpieczny program, oczywiście wszystko zależy od kondycji jednostki. Ważne jest ile trzeba dmuchnąć żeby tyle wygenerował.
Na ostatniej wizycie w RS padło do mnie pytanie: Ładujemy gaśnice w ICka? W moim przypadku jeżeli sprzęgło by wytrzymało to zmrożenie IC dałoby realnie 260KM i 400Nm z lekkim haczykiem
Co do wykresu to nie ma on nic wspólnego z rzeczywistością... Charakterystyka naszego silnika jest zupełnie inna. |
_________________ Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.
Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?
STOP HYBRID GO LPG |
|
|
|
 |
|