Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Drgania na wolnych obrotach
Autor Wiadomość
banger95 
Nowy Forumowicz


Auto: Space Wagon N83W 2.0 16v B/G
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Paź 2016
Posty: 20
Skąd: Gdynia
Wysłany: 25-07-2017, 23:20   Drgania na wolnych obrotach

Witam.
Mój problem polega na drganiu silnika na wolnych obrotach na około 750 obrotów i drga co jest denerwujące podczas stania w korkach. A wszystko zaczęło się od zerwania paska rozrządu silnik został kompleksowo zrobiony i cały czas wywala kontrolke check (wypadanie zapłonu na 2 cylindrze. Kompresję sprawdzałem na każdym tłoku ma 16 bar. Świece wymienione cewke podmieniłem z 4 cylindra ale dalej wywala checka wypadanie zapłonu na 2 cylindrze. Nie mam już pomysłu co to może być dodam że przed remontem myślałem że jest zerwany gwint na świecy na 2 cyl. ale okazało sie że ktos mial wsadzoną jakąś dodatkową podkladke i została ona wyjęta.Zauważyłem jeszcze po remoncie wzrost spalania dawniej na komputerze spalanie w mieście wynosiło ok.11l/100km w tej chwili 13.5l/100 km. Pomocy może ktoś ma pomysł co to może być bo ja juz nie mam nerwów.
_________________

 
 
MSW PL 
Nowy Forumowicz
*****

Auto: Mitsubishi Space Wagon
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Lis 2016
Posty: 16
Skąd: Łódź
Wysłany: 30-07-2017, 22:51   

Jeśli całe auto drży (jak traktor) to w pierwszej kolejności sprawdziłbym luzy zaworowe, być może i to była przyczyna zerwania paska rozrządu... a w drugiej kolejności poduszki silnikowe + podpiął komputer- może coś więcej znajdziesz "do roboty".

Pozdrawiam cieplutko :p
_________________
2.4 16V GDI 147KM
 
 
banger95 
Nowy Forumowicz


Auto: Space Wagon N83W 2.0 16v B/G
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Paź 2016
Posty: 20
Skąd: Gdynia
Wysłany: 31-07-2017, 16:53   

Luzy zaworowe są wybierane hydraulicznie po podpieciu pod kompa pokazuje wypadanie zaplonu na 2 cylindrze, poduszki obie nowe (dolne) gorne sa olejowe a nic nie widac żeby ciekło.
_________________

 
 
grzesiopol 
Mitsumaniak
prowadzący ;-)


Auto: CX4A, C51A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 76 razy
Dołączył: 18 Lis 2006
Posty: 9239
Skąd: Lublin
Wysłany: 02-08-2017, 05:36   

banger95 tak teraz spojrzałem na twój profil i widzę, że napisałes N84W a silnik 2.0, o ile pamietam to N84w powinien mieć silnik 2.4, ty powinieneś mieć N83W - to tak przy okazji. Jak to drganie się objawia, czy jest cały czas czy tylko co jakiś czas. Przeważnie jak silnik drga to źle ustawiony rozrząd a dokładniej wałek balansowy. Wcześniej sprawdziłbym bym jeszcze przewody wysokiego napięcia, może mają przebicie. Czy tak jest na benzynie i na gazie jednocześnie?
_________________
Pomogłem - wciśnij Pomógł , zanim zapytasz na PRIV zapytaj na forum lub dobrze poszukaj swojego tematu!!
Witam Gość przyłącz sie do MitsuManiaki Assistance
>>>>Moje Miśki<<<< Colt C51A GL - White Sleeper i moje nieMiśki 00223/KMM
Poniżej moja trzodka:
2021 - Colt C58A, 2017 - Colt C51A Cabri/Super Top, 2016 - Lancer SB Ralliart, 2015 - MZ ETZ 150,
Było -2018-2018 - Galant E57/54, 2014 - 2019 Peugeot 206 SW 1,4 HDI, 2013 - 2016 Lancer 1,8 SB, 2013 - 2014 C66A 1,6 is dead, 2010 - 2013 Space Wagon 2,0 Motion Plus, 2004 - 2011 Carisma 1,9 GLTD, 2001 - 2004 Opel Vectra A 1.8, 1998 - 2001 Łada 2105, 1200 Belgijka, 1995 - 1998 Fiat 125p, 1500, 1993 - 1995 Fiat 126p, 600
 
 
 
banger95 
Nowy Forumowicz


Auto: Space Wagon N83W 2.0 16v B/G
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Paź 2016
Posty: 20
Skąd: Gdynia
Wysłany: 03-08-2017, 21:13   

Jest tak na benzynie i na gazie. Czasami ostatnio zauważyłem że jak mu coś odbije to potrafi ładnie chodzić i nie drga więc myślę że rozrząd jest ustawiony dobrze. Po kablach wieczorem nie widać żeby latały iskry i mogę je również dotknąć ręką podczas pracy silnika i nie "kopią" wiec myślę że są ok tylko zastanawia mnie te wypadanie zapłonu na 2 cyl. może układ dolotowy jest gdzieś nieszczelny tylko nie wiem za bardzo jak to sprawdzić.

Ps. Dzięki za info już zmieniam na profilu :lol:
_________________

 
 
grzesiopol 
Mitsumaniak
prowadzący ;-)


Auto: CX4A, C51A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 76 razy
Dołączył: 18 Lis 2006
Posty: 9239
Skąd: Lublin
Wysłany: 04-08-2017, 17:11   

Czyli zostaje tylko i wyłącznie czepiać się tego wypadania zapłonu bo wykluczyliśmy, przewody, świece, moduł i ciśnienie. Pozostałe parametry pracy silnika są dobre? Były jeszcze jakieś błedy?
Miałeś kolizję przy zerwaniu paska? Tłoki były czyste bez uszkodzeń? Co z głowicą naprawiana była?
Pozostaje do sprawdzenia wtrysk drugiego cylindra lub skrzywiony lub podparty zawór ale ty masz ciśnienie więc to raczej odpada.
Może zalewać świece i stąd brak iskry więc tu może być pies pogrzebany. Sprawdź jak jest możliwość wtryski. Może podawany jest sygnał do wtrysku wtedy gdy nie potrzeba. I do sprawdzenia jeszcze wtyczka/przewody od modułu odpowiedzialna z drugi cylinder, idź śladem przewodów od modułu. Może coś było źle wsadzone lub zaśniedziałe - wtyczki.
Popsikaj jakimś specyfikiem na wtyczki.
_________________
Pomogłem - wciśnij Pomógł , zanim zapytasz na PRIV zapytaj na forum lub dobrze poszukaj swojego tematu!!
Witam Gość przyłącz sie do MitsuManiaki Assistance
>>>>Moje Miśki<<<< Colt C51A GL - White Sleeper i moje nieMiśki 00223/KMM
Poniżej moja trzodka:
2021 - Colt C58A, 2017 - Colt C51A Cabri/Super Top, 2016 - Lancer SB Ralliart, 2015 - MZ ETZ 150,
Było -2018-2018 - Galant E57/54, 2014 - 2019 Peugeot 206 SW 1,4 HDI, 2013 - 2016 Lancer 1,8 SB, 2013 - 2014 C66A 1,6 is dead, 2010 - 2013 Space Wagon 2,0 Motion Plus, 2004 - 2011 Carisma 1,9 GLTD, 2001 - 2004 Opel Vectra A 1.8, 1998 - 2001 Łada 2105, 1200 Belgijka, 1995 - 1998 Fiat 125p, 1500, 1993 - 1995 Fiat 126p, 600
 
 
 
banger95 
Nowy Forumowicz


Auto: Space Wagon N83W 2.0 16v B/G
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Paź 2016
Posty: 20
Skąd: Gdynia
Wysłany: 04-08-2017, 21:28   

Tłoki spotkały się z zaworami, głowica była naprawiana i zawory wymienione, tłok miał delikatny ślad uderzenia ale był sprawdzany korbowód czy się nie skrzywił (był ok). Wtryski bym podejrzewał jeżeli by to robił tylko na benzynie lub tylko na gazie, o co kolego chodzi z tym modułem czy to komputer sterujący zapłonem? Zastanawiam się jeszcze co daje podwyższenie świecy o dodatkową podkładkę ponieważ na początku myślałem że mam gwint zerwany od świecy w głowicy a podczas regeneracji u specjalisty pokazano mi że była wsadzona tam dodatkowa podkładka dlatego świeca ciężko się wkręcała. Może wiesz jeszcze w jaki sposób można sprawdzić czy nie łapie lewego powietrza silnik bo być może przez to chyba może mieć nie równą prace. Dzieki za pomoc i zainteresowanie tematem :)
_________________

 
 
grzesiopol 
Mitsumaniak
prowadzący ;-)


Auto: CX4A, C51A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 76 razy
Dołączył: 18 Lis 2006
Posty: 9239
Skąd: Lublin
Wysłany: 06-08-2017, 16:17   

Chodziło mi o cewkę moje przejęzyczenie. Słuchaj nierówna praca jest powodowana przez wypadanie zapłonu - a tutaj może być wiele przyczyn. Od przedmuchów na uszczelce po sonde lamba włącznie. Na chwilę obecną czepiałbym bym się elektryki, coś podczas uzbrajania silnika poszło nie tak tzn albo coś jest zaśniedziałe albo nie mam dobrego połączenia. Posprawdzaj wtyczki przy silniku nawet te od czujników wałka i wału, Czyli te które na pewno były odłączone na cas remontu. Nawet złe działanie sondy lambda może powodować błąd wypadania zapłonu. Mało prawdopodobne le możliwe. Kolega robił Outlandera z wariującymi obrotami, zrobił wszystko a na koniec okazało się, że walną przekaźnik w skrzynce bezpieczników. Jak widzisz mało prawdopodobne jednak się zdarzyło. Popatrze jeszcze w manuala to może coś ci podpowiem jak mi sie coś uzmysłowi a ty próbuj jak pisałem - sprawdzanie połączeń.
Powiedz jaki konkretnie był ten błąd - kod błedu.
I jeszcze jedno nie wykluczaj wtrysku, bo to on może też powodować błędy, brak wtrysku = brak zapłonu = błąd wypadania zapłonu. Większość opiera się na sygnałach z poszczególnych elementów a jak wtrysk nie działa prawidłowo to może się przydarzyć. Na gaz masz oddzielne wtryski? Pytam bo nie wiem jak teraz robione są instalacje gazowe.
Sprawdź jeszcze kolektor dolotowy, może tam łapie gdzieś lewe powietrze, uszkodzona lub stara uszczelka, nie dokręcona śruba.
_________________
Pomogłem - wciśnij Pomógł , zanim zapytasz na PRIV zapytaj na forum lub dobrze poszukaj swojego tematu!!
Witam Gość przyłącz sie do MitsuManiaki Assistance
>>>>Moje Miśki<<<< Colt C51A GL - White Sleeper i moje nieMiśki 00223/KMM
Poniżej moja trzodka:
2021 - Colt C58A, 2017 - Colt C51A Cabri/Super Top, 2016 - Lancer SB Ralliart, 2015 - MZ ETZ 150,
Było -2018-2018 - Galant E57/54, 2014 - 2019 Peugeot 206 SW 1,4 HDI, 2013 - 2016 Lancer 1,8 SB, 2013 - 2014 C66A 1,6 is dead, 2010 - 2013 Space Wagon 2,0 Motion Plus, 2004 - 2011 Carisma 1,9 GLTD, 2001 - 2004 Opel Vectra A 1.8, 1998 - 2001 Łada 2105, 1200 Belgijka, 1995 - 1998 Fiat 125p, 1500, 1993 - 1995 Fiat 126p, 600
 
 
 
banger95 
Nowy Forumowicz


Auto: Space Wagon N83W 2.0 16v B/G
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Paź 2016
Posty: 20
Skąd: Gdynia
Wysłany: 09-08-2017, 20:28   

Kod błędu to P0302 a wtryski na gaz mam osobne zamontowane osobno w kolektorze ssącym od dołu (LPI).
_________________

 
 
grzesiopol 
Mitsumaniak
prowadzący ;-)


Auto: CX4A, C51A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 76 razy
Dołączył: 18 Lis 2006
Posty: 9239
Skąd: Lublin
Wysłany: 09-08-2017, 21:33   

Czyli błąd typowo od zapłonu, podczas pracy ruszaj wtyczkami, przewodami na drodze do drugiego cylindra i zobacz co będzie sie działo. Jak masz skąd pożyczyć to sprawdź na cewce z innego samochodu. Np Colt CJ/Lancer CK 1.6, Carisma 1.6, Space Star 1.8, Galant EA 2.0, Pajero H66 i H76 1.8, Space Wagon N63 2.0.

[ Dodano: 09-08-2017, 21:36 ]
Kod P0302 może oznaczać, że nastąpiło jedno lub więcej z następujących zdarzeń:
Wadliwa wtyczka lub przewód
Wadliwa cewka (paczka) Uszkodzony czujnik (y) tlenu
Uszkodzony wtryskiwacz paliwa
Spalony zawór wydechowy
Uszkodzony katalizator (- y)
Wyczerpał się paliwo
Słaba kompresja
Uszkodzony komputer

Read more at: https://translate.googleu...TPVYJUhwirYVcVw
Copyright OBD-Codes.com

Przetłumaczone z tej strony https://www.obd-codes.com/p0302

[ Dodano: 09-08-2017, 21:54 ]
A cewki zamieniałeś same czy z fajką co idzie na świece? Sprawdź jeszcze jak wygląda fajka na tym cylindrze.
_________________
Pomogłem - wciśnij Pomógł , zanim zapytasz na PRIV zapytaj na forum lub dobrze poszukaj swojego tematu!!
Witam Gość przyłącz sie do MitsuManiaki Assistance
>>>>Moje Miśki<<<< Colt C51A GL - White Sleeper i moje nieMiśki 00223/KMM
Poniżej moja trzodka:
2021 - Colt C58A, 2017 - Colt C51A Cabri/Super Top, 2016 - Lancer SB Ralliart, 2015 - MZ ETZ 150,
Było -2018-2018 - Galant E57/54, 2014 - 2019 Peugeot 206 SW 1,4 HDI, 2013 - 2016 Lancer 1,8 SB, 2013 - 2014 C66A 1,6 is dead, 2010 - 2013 Space Wagon 2,0 Motion Plus, 2004 - 2011 Carisma 1,9 GLTD, 2001 - 2004 Opel Vectra A 1.8, 1998 - 2001 Łada 2105, 1200 Belgijka, 1995 - 1998 Fiat 125p, 1500, 1993 - 1995 Fiat 126p, 600
 
 
 
banger95 
Nowy Forumowicz


Auto: Space Wagon N83W 2.0 16v B/G
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Paź 2016
Posty: 20
Skąd: Gdynia
Wysłany: 13-08-2017, 19:42   

Ruszając przewodami nic się nie działo (silnik pracował).
Odpinałem wszystkie wtyczki nawet tych których nie odłączałem przy remoncie pryskałem kontaktem dalej to samo. Cewki przekładałem razem z fajką, na jednej sprężynce jest troche nalotu rdzawego ale ta jest akurat założona na 4 cyl.
Ale ostatnio jechałem 70 km i przed trasą skasowałem błąd, nie pojawił się jadąc w jedną i drugą strone czyli razem 140 km, ale silnik drgał dalej na wolnych obrotach. Wróciłem do domu i po nocy go odpalam przejeżdżam około 500m i wywala check wypadanie zapłonu na 2 cylindrze. Ja już po prostu tego chyba nie jestem w stanie zrozumieć zastanawiam się jeszcze nad kołem pasowym wału może z nim jest coś nie tak i powoduje te wibracje bo znam taki jeden przypadek ale to w bmw, co myślisz o tym?
_________________

 
 
grzesiopol 
Mitsumaniak
prowadzący ;-)


Auto: CX4A, C51A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 76 razy
Dołączył: 18 Lis 2006
Posty: 9239
Skąd: Lublin
Wysłany: 15-08-2017, 00:58   

Tak miałem w Carismie, silnik dostawał drgawek, ja wymieniłem wszystko co możliwe, nawet klimę naprawiałem i nic. Sprzedałem samochód a kolega powiedział, że wymienił koło pasowe bo się rozwarstwiało powoli :shock: .
Pytanie tylko czy i dlaczego miałoby to związek z wypadaniem zapłonu, może przenoszą się drgania na czujnik położenia wału, czujnik położenia wałka i dlatego są błędne sygnały, być może. A co z sondą lambda? Możesz pomierzyć czy jest sprawna, moze jest coś nie tak i dlatego daje głupie sygnały ale bez wywołania błedów.
No i został jeszcze komputer silnika, może masz gdzie podmienić do sprawdzenia kompa.
A czy sprawdzałeś kolektor dolotowy, może łapie lewe powietrze? Może ta świeca co miała podkładkę, rzeczywiście ci przepuszcza powietrze? Może wałek był jeszcze uszkodzony i dłużej jest otwarty zawór?
Powiem ci, że zgłupiałem. Pomyślimy jeszcze co może być, tylko wiesz wakacje, wyjazdy na działkę więc może nie być czasu. :wink:
_________________
Pomogłem - wciśnij Pomógł , zanim zapytasz na PRIV zapytaj na forum lub dobrze poszukaj swojego tematu!!
Witam Gość przyłącz sie do MitsuManiaki Assistance
>>>>Moje Miśki<<<< Colt C51A GL - White Sleeper i moje nieMiśki 00223/KMM
Poniżej moja trzodka:
2021 - Colt C58A, 2017 - Colt C51A Cabri/Super Top, 2016 - Lancer SB Ralliart, 2015 - MZ ETZ 150,
Było -2018-2018 - Galant E57/54, 2014 - 2019 Peugeot 206 SW 1,4 HDI, 2013 - 2016 Lancer 1,8 SB, 2013 - 2014 C66A 1,6 is dead, 2010 - 2013 Space Wagon 2,0 Motion Plus, 2004 - 2011 Carisma 1,9 GLTD, 2001 - 2004 Opel Vectra A 1.8, 1998 - 2001 Łada 2105, 1200 Belgijka, 1995 - 1998 Fiat 125p, 1500, 1993 - 1995 Fiat 126p, 600
 
 
 
banger95 
Nowy Forumowicz


Auto: Space Wagon N83W 2.0 16v B/G
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Paź 2016
Posty: 20
Skąd: Gdynia
Wysłany: 19-08-2017, 08:15   

Wczoraj znalazłem chwile więcej czasu i zajrzałem do rozrządu okazało się że napianacz hydrauliczny miał delikatny luz postanowiłem go wymienić, trochę się uspokoiło drgania są mniej wyczuwalne ale jeszcze minimalne zostały :) i tak sie zastanawiam gdzie jeszcze szukać jakiegoś tłumika drgań :P
_________________

 
 
grzesiopol 
Mitsumaniak
prowadzący ;-)


Auto: CX4A, C51A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 76 razy
Dołączył: 18 Lis 2006
Posty: 9239
Skąd: Lublin
Wysłany: 20-08-2017, 12:52   

A co z błędem dalej jest? Kolektor dolotowy patrzyłeś?
_________________
Pomogłem - wciśnij Pomógł , zanim zapytasz na PRIV zapytaj na forum lub dobrze poszukaj swojego tematu!!
Witam Gość przyłącz sie do MitsuManiaki Assistance
>>>>Moje Miśki<<<< Colt C51A GL - White Sleeper i moje nieMiśki 00223/KMM
Poniżej moja trzodka:
2021 - Colt C58A, 2017 - Colt C51A Cabri/Super Top, 2016 - Lancer SB Ralliart, 2015 - MZ ETZ 150,
Było -2018-2018 - Galant E57/54, 2014 - 2019 Peugeot 206 SW 1,4 HDI, 2013 - 2016 Lancer 1,8 SB, 2013 - 2014 C66A 1,6 is dead, 2010 - 2013 Space Wagon 2,0 Motion Plus, 2004 - 2011 Carisma 1,9 GLTD, 2001 - 2004 Opel Vectra A 1.8, 1998 - 2001 Łada 2105, 1200 Belgijka, 1995 - 1998 Fiat 125p, 1500, 1993 - 1995 Fiat 126p, 600
 
 
 
banger95 
Nowy Forumowicz


Auto: Space Wagon N83W 2.0 16v B/G
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Paź 2016
Posty: 20
Skąd: Gdynia
Wysłany: 21-08-2017, 17:57   

Kolektor nie wiem jak za bardzo sprawdzic szczelnosc, blad dalej jest i drgania teraz zostaly na zimnym silniku na jalowych obrotach czuc jakby chodzil wlasnie na te 3 gary po rozgrzaniu jest juz ok. Zastanawiam sie jeszcze czy moze to byc wina korbowodu moze dostal strzała przy tym spotkaniu i skrzywil sie delikatnie tylko pierwsza rsz mam taką sytuacje i nie wiem czy to ma jakis sens czy od tego moze byc to wszystko
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.