[Cari 1.6] chek engine nr 44 przy temperaturze 50-70 stopni |
Autor |
Wiadomość |
mpoplaw
Forumowicz
Auto: carisma II 1,6 + LPG Lancer1,5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Maj 2009 Posty: 155 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 13-08-2017, 11:59 [Cari 1.6] chek engine nr 44 przy temperaturze 50-70 stopni
|
|
|
przytrafiła mi się dziwna usterka, moja cari II 1,6 103km z LPG ma problem z rozgrzewaniem silnika, na zimnym pali normalnie, jak się już rozgrzeje jest normlanie, ale w trakcie rozgrzewania traci połowę mocy, a po chwili wyskakuje błąd 44 brak zapłonu, trzeba się zatrzymać, zgasić silnik, odpalić na nowo i problem znika, na PB czy LPG tak samo.
sprawdziłem kable, cewki, świece, wyczyściłem, wymieniłem, nie pomogło, i tutaj pytanie: co może gasić iskrę w zależności od temperatury silnika ? na zimnym daje iskrę, przy 50-70 stopniach nie daje, przy 90 stopniach daje iskrę |
|
|
|
 |
Stach
Forumowicz
Auto: cari 1.6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Cze 2014 Posty: 79 Skąd: wła-wa
|
Wysłany: 13-08-2017, 20:01
|
|
|
Ewidentnie układ zapłonowy. Sprawdź raz jeszcze |
|
|
|
 |
mpoplaw
Forumowicz
Auto: carisma II 1,6 + LPG Lancer1,5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Maj 2009 Posty: 155 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 13-08-2017, 20:50
|
|
|
Stach, myślisz że cewki mogą dobrze działać na ciepłym silniku i na zimnym silniku a nie działać na letnim ?
ps, cewki pomierzyłem, mają parametry w normie, 20kΩ |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 13-08-2017, 21:04
|
|
|
Żeby te kody błędów były dokładniejsze jak jest w nowszych autach z EOBD bo tak nie wiadomo do końca czy ten błąd dotyczy braku iskry czy wypadania zapłonu. Ale też bardziej wygląda mi to na problem z iskrą. Można by jeszcze było podejrzeć parametry pracy instalacji LPG, można by przeanalizować prace sondy lambda oraz czasy wtrysków benzynowych to mogło by troszkę rozjaśnić sytuację jaki jest w tym momencie skład mieszanki. |
|
|
|
 |
mpoplaw
Forumowicz
Auto: carisma II 1,6 + LPG Lancer1,5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Maj 2009 Posty: 155 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 14-08-2017, 07:47
|
|
|
plecho1, czy olej w gniazdach świec zapłonowych może gasić iskrę na letnim silniku ? |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 14-08-2017, 17:35
|
|
|
Jak najbardziej to może być przyczyną Twoich problemów. Zmień uszczelkę pokrywy zaworów wraz z uszczelniaczami gniazd świec tylko uważaj przy dokręcaniu pokrywy aby nie przesadzić bo bardzo łatwo ją pogiąć i nie będzie wtedy szczelna. |
|
|
|
 |
mpoplaw
Forumowicz
Auto: carisma II 1,6 + LPG Lancer1,5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Maj 2009 Posty: 155 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 15-08-2017, 05:47
|
|
|
plecho1, zrobione, wyczyszczone, skasowałem błędy, nauczyłem obrotów i niestety problem dalej występuje, chyba trzeba będzie kondensatory w EKU przelutować
Ps ale przynajmniej po tym czyszczeniu cari odzyskała moc, traz lepiej się zbiera |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 15-08-2017, 06:12
|
|
|
Ale co się dokładnie poprawiło i co jeszcze się dzieje? Napisz jeszcze kiedy były regulowane zawory bo u.Ciebie jest regulacja manualna. |
|
|
|
 |
mpoplaw
Forumowicz
Auto: carisma II 1,6 + LPG Lancer1,5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Maj 2009 Posty: 155 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 17-08-2017, 16:01
|
|
|
plecho1, a zawory mogą mieć korelację z temperaturą ? Jeszcze nigdy nie regulowałem, przebieg 115 tyś
Ps jak na razie, wymieniłem świece, jedna cefkę, wyczyściłem jedno gniazdo świec z oleju które było zalane, wymieniłem olej i filtry, wlałem preparat do czyszczenia wtrysków, jak się już cari nagrzeje to lepiej się zbiera, w tym jest lepiej |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 17-08-2017, 17:42
|
|
|
Zawory ustawia się z pewnym luzem ze względu na rozszerzalność materiałów w zależności od temperatury. Sprawdzanie i ewentualnie regulacja luzu zaworowego w tym silniku powinna być wykonywana chyba co 100 tys km jeśli silnik pracuje na benzynie, w przypadku LPG ten okres warto skrócić o połowę. Jeśli luz jest skasowany lub nawet zawory są podparte to pewnie przy pewnej temperaturze z powodu niższego ciśnienia sprężania może wystąpić problem z odpaleniem. |
|
|
|
 |
mpoplaw
Forumowicz
Auto: carisma II 1,6 + LPG Lancer1,5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Maj 2009 Posty: 155 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 17-08-2017, 20:58
|
|
|
plecho1, z odpalaniem nie ma żadnego problemu, na zimnym chodzi dobrze, błąd zapłonu wyskakuje tylko na letnim
Ps, czy bład 44 może wyskoczyć na rozregulowanych luzach zaworowych ? |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 17-08-2017, 21:42
|
|
|
Wypadanie zapłonu może być tym spowodowane. Taka regulacja to dość prosta sprawa, wystarczy odpowiedni szczelinomierz płytkowy i z pół godziny roboty. jest o tym kilka tematów na forum. |
|
|
|
 |
mpoplaw
Forumowicz
Auto: carisma II 1,6 + LPG Lancer1,5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Maj 2009 Posty: 155 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 18-08-2017, 09:58
|
|
|
plecho1, poczytałem o luzach zaworowych i dowiedziałem się że po lifcie w silniku 103 km są hydrauliczne samoregulujące i nie ma ich jak regulować |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 18-08-2017, 10:31
|
|
|
Jak masz auto z 2001 lub młodsze i srebrne znaczki to masz auto po drugim lifcie i regulację automatyczną. Jeśli jednak masz starsze auto to masz regulację manualną i silnik ma 100KM. |
|
|
|
 |
mpoplaw
Forumowicz
Auto: carisma II 1,6 + LPG Lancer1,5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Maj 2009 Posty: 155 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 18-08-2017, 12:13
|
|
|
plecho1, mam auto z grudnia 2000, znaczek czerwony, ale wszystkie części pasują wyłącznie do wersji 103 km, nawet hamulce z tyłu mają tłoczki nowego typu po lifcie, tylko ECU mam starego typu z dwucyfrowym kodem
Ps zaglądałem przez korek od oleju, nie widać śrub od regulacji
PS2 rano robiłem podmianę cewek zapłonowych, może po prostu kupiłem jakiś chiński zamiennik który się rozpadł jeszcze w magazynie ? |
|
|
|
 |
|