Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.8] moduł zapłonowy [Cari 1.8] carisma 1,8 GLS 16v 1
Autor Wiadomość
riat 
Forumowicz

Auto: Carisma 1,8 GLS
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Gru 2012
Posty: 73
Skąd: Warszawa
Wysłany: 09-02-2018, 08:50   [Cari 1.8] moduł zapłonowy [Cari 1.8] carisma 1,8 GLS 16v 1

Witam
Szanowni Forumowicze, co to takiego moduł zapłonowy. Jest jeden czy dwa (bo są dwie cewki) Gdzie to jest w samochodzie. Domyślam się, że gdzieś w bezpośrednim otoczeniu silnika. I w ogóle jak to dziwadło wygląda.
Pytam bo chyba mam coś z nim nie tak. Jadę i nagle dwa gary wysiadają. Robię reset (wyłączam na moment zapłon i włączam zpowrotem) i jest o'k przez 20-30 km i znowu to samo.
To tyle. B. proszę o pomoc
pozdrawiam
r
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21015
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 09-02-2018, 09:03   

Na schemacie 14627.

_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
riat 
Forumowicz

Auto: Carisma 1,8 GLS
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Gru 2012
Posty: 73
Skąd: Warszawa
Wysłany: 09-02-2018, 09:12   moduł zapłonowy [Cari 1.8] carisma 1,8 GLS 16v 1

Dzięki
Pytanka, ten moduł na zdjęciu to na sprzedaż?
r
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21015
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 09-02-2018, 09:23   

Nie, to fotka z internetu 8) .
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
riat 
Forumowicz

Auto: Carisma 1,8 GLS
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Gru 2012
Posty: 73
Skąd: Warszawa
Wysłany: 09-02-2018, 15:27   moduł zapłonowy [Cari 1.8] carisma 1,8 GLS 16v 1997

co właściwie ten moduł zapłonowy robi? Na czym polega jego działanie i czy jest jakiś sposób aby go przetestować czy jest o'k?
Ja nie wiem, oglądam ten mój silnik i nie mogę znaleźć ten moduł. Fak, że jest tam po tej stronie pełno kabli i wtyczek. Sam nie wiem co z tym zrobić.
Przekopałem też manual naprawy i nic
To tyle
r
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21953
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 09-02-2018, 16:02   

riat, masz silnik GDI, co?
 
 
riat 
Forumowicz

Auto: Carisma 1,8 GLS
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Gru 2012
Posty: 73
Skąd: Warszawa
Wysłany: 09-02-2018, 16:25   moduł zapłonowy [Cari 1.8] carisma 1,8 GLS 16v 1

Nie
To jest 1,8 gls 16v 115km z jednym wałkiem rozrządu (SOHC 4G93) 1997rok
zagazowany sekwencyjnym lpg
r
 
 
ludinho1 
Forumowicz
ludinho1

Auto: CJ swap 1.8 dohc + CS3W kombi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 31 Lip 2010
Posty: 253
Skąd: warszawa
Wysłany: 13-02-2018, 20:01   

u ciebie nie ma czegoś podobnego. ecu zasila bezpośrednio tranzystory w cewkach. jak ci zdychają dwa gary to pasuje właśnie do jednej z cewek
 
 
riat 
Forumowicz

Auto: Carisma 1,8 GLS
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Gru 2012
Posty: 73
Skąd: Warszawa
Wysłany: 14-02-2018, 05:28   moduł zapłonowy [Cari 1.8] carisma 1,8 GLS 16v 1

Witam
No właśnie. Chyba nie ma. Poza tym doczytałem się, że ten moduł zapłonowy to właściwie steruje tylko obrotomierzem. Jak pada to co obrotomierz wariuje i tylko to, nic więcej.
Też myślałem, że to cewka na 1 i 4 gar. Kupiłem na allegro nowe cewki, no raczej nie nowe ale "z odzysku" i nadal jest to samo. Może masz pojęcie jak sprawdzić czy cewki są o'k w "warunkach domowych" ? I czy jest możliwe aby ECU padł z iskrą tylko na 1 i 4 cylinder? Mnie się wydaje, że jak pada to na amen.
Miałem kiedyś Rovera w którym padł ECU. Wymiana była dosyć upierdliwa ale się udała. Czy w Cari jest podobnie? Czy trzeba coś wgrywać de eppromu i takie tam cuda?
To tyle
Pozdrówka
r
 
 
ludinho1 
Forumowicz
ludinho1

Auto: CJ swap 1.8 dohc + CS3W kombi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 31 Lip 2010
Posty: 253
Skąd: warszawa
Wysłany: 15-02-2018, 22:07   

ten czujnik zasila cewki ( a raczej tylko jest pośrednikiem w dostarczeniu plusa do nich ) i obrotomierz. i fakt że najczęściej tak się sypie że auto śmiga ale nie działa obrot. druga wersja uszkodzenia to kaput całkowity i wtedy trzeba by go obejść by-pasem i auto by hulało ale bez obrota. więc nie jest to żaden moduł zapłonowy jak to się go określa ;) . moduły zapłonowe to są w aparatach zapłonowych a w wersji z cewkami na głowicy zapłonem steruje ecu poprzez tranzystory w cewkach. cewki możesz zmierzyć rezystancję i opryskać wodą i popatrzeć czy nie ma dyskoteki :)
 
 
riat 
Forumowicz

Auto: Carisma 1,8 GLS
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Gru 2012
Posty: 73
Skąd: Warszawa
Wysłany: 16-02-2018, 06:29   moduł zapłonowy [Cari 1.8] carisma 1,8 GLS 16v 1

Dzięki ludinho1
Tylko jak zmierzyć tą rezystencję? Jak jadę i siądzie 1/4 ( zawsze te same) to wyłączam zapłon na sekundę, włączam jest o;k. Na drodze nie ma warunków aby coś mierzyć, a jak przyjadę do siebie to już nie ma co mierzyć bo wszystko jest o'k. Miałem już tak, że jak wyprzedzałem sznurek tirów - bo oni tak jeżdżą - dobrze ponad stówą, nagle siadły 2 gary i brak mocy. Zamiast 115 km było 50. I to jest groźne. I tylko z tego powodu się tym zajmuję.
Auto nie nowe, ma 300 000 z tego połowa to ja. Zagazowane, pali przy 130 10l lpg. Czyli jadę praktycznie za darmo, a jeżdżę dużo. Jeździ mi się nim super, nie przejmuję się, że go ukradną więc parkuję byle gdzie, a nawet jak ukradną to strata niewielka itd. Poza tym lubię tego "grata" bo nigdy mnie nie zawiódł. A miałem już różne auta i różnie to bywało. Gdyby tak można było kupić nową Cari to natychmiast bym kupił.
Zrobiłem też tak, kupiłem na allegro cewki "z odzysku" zmieniłem na cylindrach 1/4 , było o'k przez kilka dni i wywaliło. Dlatego zacząłem podejrzewać EKU. A ponieważ majstrowanie z EKU to nie takie proste i panowie mechanicy się do takiej robótki nie palą więc postanowiłem zapomnieć. Ale wracam bo mnie to wkurza. To tyle. Może wiesz jak tu zbadać te cewki aby mieć 100% pewności, że są o'k?
To tyle
Pozdrawiam
r
 
 
mpoplaw 
Forumowicz

Auto: carisma II 1,6 + LPG Lancer1,5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Maj 2009
Posty: 155
Skąd: Łódź
Wysłany: 16-02-2018, 06:49   

miałem to samo, ewidentnie cewka, musiałeś kupić identycznie padnięta albo wymieniłeś dobrą na dobrą, a padnieta nie ruszona :D , cewkę mierzy się omomierzem, szczegóły w manualu



Ostatnio zmieniony przez mpoplaw 16-02-2018, 07:01, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
riat 
Forumowicz

Auto: Carisma 1,8 GLS
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Gru 2012
Posty: 73
Skąd: Warszawa
Wysłany: 16-02-2018, 06:57   moduł zapłonowy [Cari 1.8] carisma 1,8 GLS 16v 1

Dzięki mpoplaw,
niedługo niedziela, mam omomierz więc się tym zajmę
To tyle
pozdrówka
r
 
 
mpoplaw 
Forumowicz

Auto: carisma II 1,6 + LPG Lancer1,5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Maj 2009
Posty: 155
Skąd: Łódź
Wysłany: 16-02-2018, 07:04   

warto zajrzeć w gniazdo kabla zapłonowego, tam ma się świecić czystą miedzią, jeśli w gnieździe jest śniedź to czyścimy aż będzie się lśniło
 
 
riat 
Forumowicz

Auto: Carisma 1,8 GLS
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Gru 2012
Posty: 73
Skąd: Warszawa
Wysłany: 16-02-2018, 07:18   moduł zapłonowy [Cari 1.8] carisma 1,8 GLS 16v 1

Dzięki mpoplaw
zrobię tak. Ale widzę, że te "obrazki" dotyczą DOHC czyli motoru z 2 wałkami a ja mam SOHC czyli jeden wałek. I o ile wiem chyba nie było auta DOHC bez GDI. Ja mam GLS bez tych dziwactw GDI i może dlatego to auto nie robi mi atrakcji. Z tym GDI to chyba japońcy przekombinowali. W każdym razie panowie od lpg raczej unikają GDI
Ale wracając do tematu, no nie wiem, nie mam tego manuala ad prądu w Cari żeby poczytać.Z drugiej strony jak do cewek idzie sygnał z ECU, a chyba tak jest bo nie widzę u siebie żadnego "delka" z którego wychodziły 4 kable do świec i są 2 cewki po jednej na 2 gary to chyba nie ma znaczenia czy jest to motor z jednym czy dwoma wałkami.
To tyle
r
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.