| 
		wyciek plynu chlodniczego z silnika | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 Vtec88  		  
		 
         Mitsumaniak 02828/KMM
  
  
                  Auto: Galant EA5A 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 07 Lip 2011 Posty: 122 Skąd: Tczew 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 09-03-2018, 15:38   wyciek plynu chlodniczego z silnika
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               witam
 
Co moze byc przyczyna wycieku plynu z tego miejsca?
 
 
 
Po rozgrzaniu silnika mocno cieknie plyn chlodniczy z okolic skrzyni biegow, silnik sie zagrzewa..
 
 
film:
 
https://m.youtube.com/watch?v=h1WS49S1ydY
 
https://m.youtube.com/watch?v=hGufLY_rzpM | 
             
						
				_________________ Mistubishi Galant 97' 2.5 V6 163 KM  - 30.03.2012  - do konca    
 
Honda Civic 91' VGen 1.5 16V 90 KM - 18.12.2008 - 18.03.2012
 
  | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Krzyzak  		  
		 
         moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM
  
  
                  Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2, UU 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 652 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24487 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 09-03-2018, 16:36   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Wygląda na oringi na okularach - pod aparatem zapłonowym jest taka dwururka i czasem tam oringi parcieją i puszczają. Ew. każda inna rurka w okolicy - ogrzewanie przepustnicy, nagrzewnica. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Vtec88  		  
		 
         Mitsumaniak 02828/KMM
  
  
                  Auto: Galant EA5A 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 07 Lip 2011 Posty: 122 Skąd: Tczew 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 09-03-2018, 16:58   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               a pompa wody mogla sie skonczyc ? bo w ogole nie ma chlodzenia... po przejechaniu kilku kilometrow wskazowka na czerwonym i dym z pod maski...
 
Dodam, ze plyn dopiero zaczyna kapac jak sie silnik rozgrzeje | 
             
						
				_________________ Mistubishi Galant 97' 2.5 V6 163 KM  - 30.03.2012  - do konca    
 
Honda Civic 91' VGen 1.5 16V 90 KM - 18.12.2008 - 18.03.2012
 
  | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 robertdg  		  
		 
         Mitsumaniak SnowWhite
  
  
                  Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V 
                  Zaproszone osoby: 1 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23650 Skąd: KSSE 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 09-03-2018, 17:47   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Skoro nie ma obiegu bo plyn sie ulatnia to jak chcesz aby chlodzenie bylo sprawne, co uzupelnisz to zdazy wyleciec, rozbieraj puszki filtra powietrza, uzupelniaj plyn i obserwuj szukajac miejsca wycieku, pozniej nalezy naprawic co trzeba | 
             
						
				_________________ Gość zobacz mojego Galanta   
 
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
 
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
 
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Krzyzak  		  
		 
         moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM
  
  
                  Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2, UU 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 652 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24487 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 09-03-2018, 21:10   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Vtec88 napisał/a: | 	 		  | a pompa wody mogla sie skonczyc | 	  jest z drugiej strony silnika | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Vtec88  		  
		 
         Mitsumaniak 02828/KMM
  
  
                  Auto: Galant EA5A 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 07 Lip 2011 Posty: 122 Skąd: Tczew 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 10-03-2018, 11:26   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               wiec tak po rozebraniu aparatu i dojscia do zrodla wycieku widze ze woda leci od rozrzadu czyli pompy i plynie pomiedzy glowicami    i wylatuje pod aparatem kolo skrzyni  
 
 
jest mozliwe ze w przypadku uszkodzenia pompy plyn bedzie wyciekal z drugiej strony silnika czyli splywal pomiedzy glowicami ? | 
             
						
				_________________ Mistubishi Galant 97' 2.5 V6 163 KM  - 30.03.2012  - do konca    
 
Honda Civic 91' VGen 1.5 16V 90 KM - 18.12.2008 - 18.03.2012
 
  | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Marcino  		  
		 
         Mitsumaniak Góral niskopienny
  
  
                  Auto: Galant 2.5 V6 97r 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10816 Skąd: okolice Tczewa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 10-03-2018, 12:20   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Vtec88 napisał/a: | 	 		  | jest mozliwe ze w przypadku uszkodzenia pompy plyn bedzie wyciekal z drugiej strony silnika czyli splywal pomiedzy glowicami ? | 	  
 
Mało możliwe... raczej na gół poleci bo pompa jest na bloku silnika | 
             
						
				_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
 
2006- .... -  Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
 
był - 2011 - 2019    - Pug 307sw 
 
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
 
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r   
 
 
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów    
 
Czyli w tym przypadku 6a13    " by tomchuck
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Krzyzak  		  
		 
         moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM
  
  
                  Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2, UU 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 652 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24487 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 10-03-2018, 12:48   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Nie widziałem jeszcze czegoś takiego, ale nie wykluczam.
 
Tak wygląda dziura po zdjętej pompie. Teoretycznie jest możliwość, żeby tam ciekło i przedostawało się na skrzynię.
 
  | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Vtec88  		  
		 
         Mitsumaniak 02828/KMM
  
  
                  Auto: Galant EA5A 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 07 Lip 2011 Posty: 122 Skąd: Tczew 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 10-03-2018, 13:17   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | no to nie mam pojecia skad ten wyciek. Juz chyba czas na zyletki... | 
             
						
				_________________ Mistubishi Galant 97' 2.5 V6 163 KM  - 30.03.2012  - do konca    
 
Honda Civic 91' VGen 1.5 16V 90 KM - 18.12.2008 - 18.03.2012
 
  | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 robertdg  		  
		 
         Mitsumaniak SnowWhite
  
  
                  Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V 
                  Zaproszone osoby: 1 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23650 Skąd: KSSE 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 10-03-2018, 15:53   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Vtec88 napisał/a: | 	 		  | jest mozliwe ze w przypadku uszkodzenia pompy plyn bedzie wyciekal z drugiej strony silnika czyli splywal pomiedzy glowicami ? | 	  Nie, gdyby pompa byla nieszczelna wyciek bylby w okolicy sprezarki klimatyzacji, ale skoro cieknie pod apatratem zaplonowym, to wypadaloby przejrzec rurki po tej stronie silnika, rura 10034 to lacznik w bloku silnika od pompy wody, moze oringi na niej sa uszkodzone
 
  
 
 
 
Najlepiej uzupelnic uklad chlodzenia i podac mu cisnienie robocze, wtedy napewno wyciek sie pokaze | 
             
						
				_________________ Gość zobacz mojego Galanta   
 
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
 
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
 
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 przemek1602  		  
		 
         Mitsumaniak
  
                  Auto: Galant VIII AVANCE 2.5 V6 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 3 razy Dołączył: 05 Sie 2017 Posty: 255 Skąd: ŚWIDNICA 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 10-03-2018, 19:20   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | I na ciepłym bo materiał się rozszerza. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Vtec88  		  
		 
         Mitsumaniak 02828/KMM
  
  
                  Auto: Galant EA5A 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 07 Lip 2011 Posty: 122 Skąd: Tczew 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 10-03-2018, 19:54   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | robertdg napisał/a: | 	 		  
 
Najlepiej uzupelnic uklad chlodzenia i podac mu cisnienie robocze, wtedy napewno wyciek sie pokaze | 	  
 
wyciek nastepuje nawet na zimnym silniku zaraz po wlaniu plynu.. | 
             
						
				_________________ Mistubishi Galant 97' 2.5 V6 163 KM  - 30.03.2012  - do konca    
 
Honda Civic 91' VGen 1.5 16V 90 KM - 18.12.2008 - 18.03.2012
 
  | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Krzyzak  		  
		 
         moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM
  
  
                  Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2, UU 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 652 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24487 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 10-03-2018, 20:02   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               robertdg, znacznie częściej cieknie z oringów zaznaczonych na rysunku jako 10199P
 
to są te "okularki" od nagrzewnicy o których mówiłem na samym początku i dlatego stawiałem na nie
 
są dokładnie pod aparatem zapłonowym | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Hugo  		  
		 
         Mitsumaniak srebrny szatan
  
  
                  Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 522 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21970 Skąd: Wolsztyn 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 10-03-2018, 20:22   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Radzę jednak sprawdzić rurkę o nr 10034, widywałem już przypadki jej przegnicia, bo jest z cienkiej blachy i w słabo przewiewnym miejscu i po prostu potrafi przegnić na wylot. To by tłumaczyło natychmiastowy wyciek po wlaniu wody/płynu. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Vtec88  		  
		 
         Mitsumaniak 02828/KMM
  
  
                  Auto: Galant EA5A 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 07 Lip 2011 Posty: 122 Skąd: Tczew 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 10-03-2018, 21:51   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Hugo napisał/a: | 	 		  | Radzę jednak sprawdzić rurkę o nr 10034, widywałem już przypadki jej przegnicia, bo jest z cienkiej blachy i w słabo przewiewnym miejscu i po prostu potrafi przegnić na wylot. To by tłumaczyło natychmiastowy wyciek po wlaniu wody/płynu. | 	  
 
 
Wyciek jest z tego miejsca 
 
 
  
 
wiec bardzo prawdopodobne, ze to ta rurka
 
woda leci miedzy glowicami i wyplywa na skrzynie pod aparatem | 
             
						
				_________________ Mistubishi Galant 97' 2.5 V6 163 KM  - 30.03.2012  - do konca    
 
Honda Civic 91' VGen 1.5 16V 90 KM - 18.12.2008 - 18.03.2012
 
  | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |