Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[II 3.0 V6] Olej do silnika 6B31
Autor Wiadomość
kazik70 
Forumowicz


Auto: Outlander II GT 3.0 V6 2011r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 30 Sie 2009
Posty: 147
Skąd: Łęczna
Wysłany: 07-06-2018, 22:56   [II 3.0 V6] Olej do silnika 6B31

Jaki jest zalecany olej do tego silnika?
Czytałem forum ale widzę że każdy leje co innego, 0w20 5w20 5w30 itp..
Jaką klasę wybrać A3/B3 A5/B5??
Jak często wymieniać?

Dodam że mój GT ma już trochę nalatane 99tys mil.
Przy ostatnich dwóch samochodach dobrze wychodziłem na olejach valvoline z serji maxlife.
Można coś z nich wybrać do tego silnika?

Wchodzi 4,5l oleju?
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21026
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 08-06-2018, 05:35   

Teoretycznie manual dla Twojego zaleca olej 5W20.
Tutaj masz manuala dla rocznika 2011 USA.
http://mmc-manuals.ru/man...00003200-12.pdf
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
kazik70 
Forumowicz


Auto: Outlander II GT 3.0 V6 2011r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 30 Sie 2009
Posty: 147
Skąd: Łęczna
Wysłany: 08-06-2018, 21:27   

Tylko czy w naszych warunkach klimatycznych taki olej się sprawdza?
Na zimę na pewno jest fantastyczny. Ale w lecie chyba nie najlepszy.



Pytam bo w życiu takiego oleju nie używałem, chociaż widzę że bez problemu jest dostępny.

Jaki indeks jakości jest zalecany?
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21026
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 08-06-2018, 21:59   

Możesz zapytać w dziale sponsorskim przedstawiciela Rock Oil Polska co polecają 8) .
https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=104138
Na stronie LM polecają też jakiś swój 5W20.
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
apg2312 
Mitsumaniak


Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy
Dołączył: 28 Maj 2014
Posty: 2310
Skąd: Chorzów
Wysłany: 08-06-2018, 22:36   

Bizi78 napisał/a:
Na stronie LM polecają też jakiś swój 5W20.

Oj, chyba więcej olejów zalecają. Ale żadnego xxW20

Założenia - syntetyk, przebieg ponad 150 tyś. km. ((99 tyś mil to ok. 156 tyś km)

Outlander, CW0/CWB (2007 - 2013)
Outlander 3.0 (2007 - 2013)


: Synthoil High Tech 5W-40

: Top Tec 4200 5W-30

: Synthoil Race Tech GT1 10W-60

: Top Tec 4600 5W-30

: Longtime High Tech 5W-30

: Top Tec 4100 5W-40

: Top Tec 4300 5W-30

: Leichtlauf High Tech 5W-40

: Leichtlauf High Tech 5W-40

: Special Tec F 5W-30

: Super Leichtlauf 10W-40

https://www.liqui-moly.pl/dobierz-olej/
_________________
Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...

 
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21026
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 08-06-2018, 22:54   

Ja szukałem dla miśków z USA :wink: .

_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
apg2312 
Mitsumaniak


Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy
Dołączył: 28 Maj 2014
Posty: 2310
Skąd: Chorzów
Wysłany: 08-06-2018, 23:24   

5W20, to chyba dla aut jeżdżących zimą po Alasce ;)
Warto poczytać trochę o klasyfikacji lepkościowej olejów wg SAE
Plik pdf
http://adwa.eu/wp-content...pko%C5%9Bci.pdf
_________________
Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...

 
 
 
Moody 
Forumowicz

Auto: Peugeot 4007 2.2 HDI 156KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 24 Kwi 2015
Posty: 404
Skąd: Wielkopolska, PNT
Wysłany: 09-06-2018, 12:21   

Polecają do tego auta 5W20. Ja bym jednak nalał jakiś 5W30 FE.

Oleje 0W20 i 5W20 wynaleziono w epoce gdzie hasłem przewodnim jest "emisja". Ochrona silnika to hasła epok minionych.

Ja do swojego diesla leję C3 zamiast 5W30 C2.

Kiedyś rozmawiałem z jednym gostkiem który sprowadzał auta z USA. Mówi, że do ich niektórych trzeba do naszych warunków instalować powiększone chłodnice oleju do automatów. Bo nikt w USA nie jeździ ponad 200km/h albo nie ciąga przy 140km/h lawety z samochodem.
 
 
apg2312 
Mitsumaniak


Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy
Dołączył: 28 Maj 2014
Posty: 2310
Skąd: Chorzów
Wysłany: 09-06-2018, 13:31   

Moody napisał/a:
Polecają do tego auta 5W20. Ja bym jednak nalał jakiś 5W30 FE.

A ja jednak w Polskich warunkach klimatycznych polecałbym raczej jakiś porządny, markowy pełny syntetyk 5W40 - tylko nie hydrokrak.
Owszem, olej xxW30 są zasadniczo paliwooszczędne (mają mniejsza lepkość w wyższych temperaturach = zmniejszone tarcie = mniejsze zużycie paliwa), ale w wyższych temperaturach otoczenia i przy obciążeniu silnika może dojść do zerwania filmu olejowego, co może skończyć się zatarciem silnika.
_________________
Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...

 
 
 
Moody 
Forumowicz

Auto: Peugeot 4007 2.2 HDI 156KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 24 Kwi 2015
Posty: 404
Skąd: Wielkopolska, PNT
Wysłany: 09-06-2018, 13:52   

Uważam podobnie. Zamiast słowa "jakiś" miało być "chociaż".

Jak się komuś chce prześledzić dzieje jakiegoś silnika diesla produkowanego od dłuższego czasu to zauważy, że np. w dniu premiery przewidziany olej to 5W40. A wraz z nastaniem epoki DPF/FAP i "emisji" nagle jedynie słusznym staje się tylko 5W30 C2.

PS.
Obecnie nikt ze znanych producentów nie robi syntetyka bez hydrokraku.
Prawdziwy olej syntetyczny to PAO+Ester. Obecnie możesz co najwyżej dostać "troszku" PAO + hydrokrak albo "troszku" ester + hydrokrak.
Powody? PAO i ester nie są produktami petrochemicznymi więc nafciarze musieli coś z tym zrobić :)
 
 
kazik70 
Forumowicz


Auto: Outlander II GT 3.0 V6 2011r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 30 Sie 2009
Posty: 147
Skąd: Łęczna
Wysłany: 10-06-2018, 09:36   

Myślałem własnie o zalaniu 5w30, tylko jaką specyfikacje musi olej spełniać?
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 10-06-2018, 09:40   

Jak koledzy wyżej radzę zalać 5w40 aby w wyższych temperaturach silnik był lepiej chroniony nawet kosztem tego 0,1l na 100km :)
 
 
kazik70 
Forumowicz


Auto: Outlander II GT 3.0 V6 2011r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 30 Sie 2009
Posty: 147
Skąd: Łęczna
Wysłany: 10-06-2018, 12:12   

Nie koledzy a kolega, jeden :twisted:

To już były by dwie klasy lepkości więcej. Wcześniej zakładam że był lany 5w20 skoro taki tam zalecają.
Więc na pierwsze zalanie w polsce 5w30, później się zobaczy.
Chociaż to ciekawe bo w USA są przecież bardzo ciepłe stany. Mój egzemplarz akurat jest z NowegoYorku

Bardziej skłaniam, się ku mniejszej lepkości nie z powodu wątpliwej oszczędności, a z powodu niższych oporów płynięcia.
Robię dużo krótkich podjazdów lub krótkie trasy, więc w takich warunkach taki olej będzie chyba lepiej chronił mój silnik??

W30'stka też jest powszechnie używana w naszym klimacie i nic nie powinno się dziać.

Na stronie castrola wyrzuciło coś takiego:
https://applications.castrol.com/oilselector/pl_pl/c/recommendation?_ga=2.10535473.408699161.1528621775-1629962779.1528621775&vehicleType=samochody-osobowe&manufacturer=mitsubishi-(eu)&model=outlander-cw0-cwb-(2007-2013)&modelType=outlander-3-0-(2007-2013)

Prawda że ciekawa propozycja?

a schell taki zestaw:
http://lubematch.shell.pl...164kw_EFt8Pe9Fy

Ale lepkości na razie zostawmy z boku, jaką normę olej powinien spełniać dla silnika 6B31? Jaką klasę jakości stosować?

Jak będę przy drugiej wymianie to zweryfikuje stan silnika, wszak nie najmłodszy i dobór oleju do niego.
Ale bardzo podoba mi się ten samochód i chciał bym z nim zostać na dłużej, chciałbym mieć pewność że to co będę wlewał będzie optymalne.
 
 
Moody 
Forumowicz

Auto: Peugeot 4007 2.2 HDI 156KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 24 Kwi 2015
Posty: 404
Skąd: Wielkopolska, PNT
Wysłany: 10-06-2018, 12:22   

Jeżeli podać w dobieraczkach silnik 3.0 z USA to rekomendują:
5W20 albo 5W30 z ACEA A5/B5 (czyli lekkobieg)

A jeżeli 3.0 w Europie to pełen wachlarz od 0W30 do 10W50.
Rozsądkowo zdaje się sugerują na lekki 5W30 albo mocniejszy 5W30 (ACEA A3/B4).
 
 
kazik70 
Forumowicz


Auto: Outlander II GT 3.0 V6 2011r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 30 Sie 2009
Posty: 147
Skąd: Łęczna
Wysłany: 10-06-2018, 21:37   

https://bmwservice.livejournal.com/27699.html fajny test wielu olejów

[ Dodano: 21-06-2018, 22:38 ]
A w jakich dobieraczkach znalazłeś te klasy? Potrzebuje też znaleźć do outlandera sport 2.0 (4B11)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.