| [Cari 1.6] Cari pali jak smok - 14l/100km co z tym zrobić? | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | PsychePone   Nowy Forumowicz
 
 Auto: Carisma 1.6l 90km 97r
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 17 Sty 2019
 Posty: 17
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |    Wysłany: 27-01-2019, 15:11   [Cari 1.6] Cari pali jak smok - 14l/100km co z tym zrobić? |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam mam problem taki jak w temacie cari z 97r 
 Cari pali stanowczo za dużo bo 14l/100km. Jestem całkiem pewien że nie jest to problem kierowcy bo ciężkiej nogi nie mam i mało kiedy widzi obroty wyższe niż 3000 (zwykle 2000).
 Trasy zwykle robię koło 10km wiec silnik jest nagrzany, zresztą bardzo szybko się nagrzewa (ale nie przegrzewa), moze to problem?
 
 Od czego zacząć? Sonda lambda? czujnik temp?
 
 Dodam że kod błędu jedyny jaki był to czujnik położenia wału ale po resecie już nie wrócił.
 
 Pozdrawiam
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | plecho1   Mitsumaniak
 
 Auto: NX300h
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 583 razy
 Dołączył: 02 Sty 2010
 Posty: 10313
 Skąd: Świdnik
 
 | 
            
               |  Wysłany: 27-01-2019, 16:32 |   
 |  
               | 
 |  
               | Napisz czy masz LPG. Może być jakaś nieszczelność w dolocie lub w wydechu przed sondą lambda. Jeśli była by wina sondy to najprawdopodobniej sterownik silnika wywalił by odpowiedni błąd. Czujnik temperatury też może być ale żeby dokładnie sprawdzić co się dzieje to warto by było podpiąć się Evoscanem i podejrzeć pracę sondy jaką mieszankę pokazuje oraz jaką temperaturę pokazuje czujnik dwupinowy podający temperaturę sterownikowi silnika.
 Tu masz temat o Evoscanie https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=40568
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | PsychePone   Nowy Forumowicz
 
 Auto: Carisma 1.6l 90km 97r
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 17 Sty 2019
 Posty: 17
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 27-01-2019, 18:48 |   
 |  
               | 
 |  
               | Nie mam LPG, wtyczke zamowiłem zobaczymy co z tego wyjdzie. 
 Co do wydechu wydaje mi się że jest mała nieszczelność, od tego zacząć?
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | plecho1   Mitsumaniak
 
 Auto: NX300h
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 583 razy
 Dołączył: 02 Sty 2010
 Posty: 10313
 Skąd: Świdnik
 
 | 
            
               |  Wysłany: 27-01-2019, 18:57 |   
 |  
               | 
 |  
               | Jeśli nieszczelność jest po między głowicą a sondą to może ona mieć wpływ ale jeśli jest za sondą to na pracę silnika wpływu nie będzie miała. Jaki dokładnie interfejs zamówiłeś, możesz podać link?
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | mkm   Forumowicz
 
 Auto: Colty
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 187 razy
 Dołączył: 26 Lut 2008
 Posty: 14126
 Skąd: Krakow
 
 | 
            
               |  Wysłany: 27-01-2019, 19:59 |   
 |  
               | 
 |  
               | PsychePone, zacznij od jazdy testowej na dłuższym odcinku - te 10km to jest za mało. Teraz jest zimno, ślisko - zużycie paliwa może być większe, a nawet dużo większe.
 
 Potem sprawdź sondę. Nawet samą wtyczkę.
 
 Sprawdź też czy któreś koła Ci się nie blokują
   
 Kable wysokiego napięcia, świece, filtry kiedy zmieniane?
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Hugo   Mitsumaniak
 srebrny szatan
 
  
 Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 522 razy
 Dołączył: 06 Sie 2006
 Posty: 21969
 Skąd: Wolsztyn
 
 | 
            
               |  Wysłany: 28-01-2019, 09:47 |   
 |  
               | 
 |  
               | 2-pinowy czujnik łatwo sprawdzić wykręcając go, włożyć go i termometr do czajnika elektrycznego, podgrzać wodę do 80 st. C, sprawdzić oporność, poczekać aż woda schłodzi się do 20 st. C i ponownie sprawdzić oporność na pinach czujnika. Wartości są podane w manualu. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | PsychePone   Nowy Forumowicz
 
 Auto: Carisma 1.6l 90km 97r
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 17 Sty 2019
 Posty: 17
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 28-01-2019, 14:29 |   
 |  
               | 
 |  
               | Co do ten wtyczki, zamówiłem tą http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=5054096122
 Jest na odpowiednim chipie
 
 Zdazaly się dłuższe trasy i niewiele to zmienia, cały czas pali jakby miała 3 litry
   Blokowanie kół? Chyba bym to zauważył podczas jazdy?
 Kiedy te rzeczy były zmieniane, nie wiem kupiłem ten samochód parę tyg temu.
 
 Podoba mi się prowizoryczność tego rozwiązania. Nie mam niestety termometru zdolnego mierzyć do 80 stopni. Na wypadek gdybym coś wymyślił - gdzie się ten czujnik znajduje i czy uda mi się go wykręcić podstawowymi kluczami?
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | plecho1   Mitsumaniak
 
 Auto: NX300h
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 583 razy
 Dołączył: 02 Sty 2010
 Posty: 10313
 Skąd: Świdnik
 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | PsychePone   Nowy Forumowicz
 
 Auto: Carisma 1.6l 90km 97r
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 17 Sty 2019
 Posty: 17
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 28-01-2019, 17:16 |   
 |  
               | 
 |  
               | Jutro będę ta wtyczka, ma ktoś może dostęp do evoscana? |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Hugo   Mitsumaniak
 srebrny szatan
 
  
 Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 522 razy
 Dołączył: 06 Sie 2006
 Posty: 21969
 Skąd: Wolsztyn
 
 | 
            
               |  Wysłany: 29-01-2019, 14:15 |   
 |  
               | 
 |  
               | Czujnik bez problemu wykręcisz, jest na klucz 19. Termometr kupisz za kilka pln w sklepie ogrodniczym. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | malina014   Nowy Forumowicz
 malina014
 
 Auto: Mitsubishi Carisma
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 31 Gru 2018
 Posty: 26
 Skąd: Poznań
 
 | 
            
               |  Wysłany: 29-01-2019, 18:59 |   
 |  
               | 
 |  
               | Ja się dołączę do pytania mam Cari 1.8 GDI 125 km 2000r błędów żadnych nie ma a na pełnym baku przejadę 600 km nie mam już pojęcia gdzie szukać przyczyny w trasie jest normalnie schodzi do 7l/100 km sprawdziłem tez pompę paliwa na wolnych obrotach pokazuje 3,4Mpa czy to dobrze? Mogę tez dodać ze pewien czas temu miałem błąd przepływomierza ale po jego wyczyszczeniu i wykasowaniu błędu, już się nie pokazuje. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | plecho1   Mitsumaniak
 
 Auto: NX300h
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 583 razy
 Dołączył: 02 Sty 2010
 Posty: 10313
 Skąd: Świdnik
 
 | 
            
               |  Wysłany: 29-01-2019, 19:54 |   
 |  
               | 
 |  
               | Te silniki są oszczędne głównie w trasie kiedy działa tryb ECO, podczas normalnej jazdy spali tyle co inny silnik o podobnej mocy. Mi Carisma GDI w Lublinie paliła nawet 13l/100km. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | malina014   Nowy Forumowicz
 malina014
 
 Auto: Mitsubishi Carisma
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 31 Gru 2018
 Posty: 26
 Skąd: Poznań
 
 | 
            
               |  Wysłany: 29-01-2019, 20:31 |   
 |  
               | 
 |  
               | Tryb eco chyba mój model tego nie ma😂😂😂 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | plecho1   Mitsumaniak
 
 Auto: NX300h
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 583 razy
 Dołączył: 02 Sty 2010
 Posty: 10313
 Skąd: Świdnik
 
 | 
            
               |  Wysłany: 29-01-2019, 22:31 |   
 |  
               | 
 |  
               | Głównie zależy to od kierowcy   Każde GDI to ma, przy delikatnym wciskaniu gazu maks do 4000 obrotów silnik pracuje na ubogiej mieszance, ten stan pracy powinna sygnalizować kontrolka (ECO) w liczniku.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | malina014   Nowy Forumowicz
 malina014
 
 Auto: Mitsubishi Carisma
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 31 Gru 2018
 Posty: 26
 Skąd: Poznań
 
 | 
            
               |  Wysłany: 29-01-2019, 23:10 |   
 |  
               | 
 |  
               | Tak słyszałem o tym, ale ja takiej kontrolki nie mam lub nie zapala się |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |