Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
2.5 V6 sedan problem, zawieszenie, wysprzeglik
Autor Wiadomość
KrisNO 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant 2.5 v6 01r b+g sedan
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Mar 2019
Posty: 15
Skąd: Olsztyn
  Wysłany: 29-03-2019, 00:39   2.5 V6 sedan problem, zawieszenie, wysprzeglik

Witam serdecznie wszystkich maniaków! :D
Mam parę problemów z galem.
Otóż:

Przy hamowaniu mi bije w pedał. Wymieniane były już klocki tarcze(TRW) pół oś, nie pomogło.

Przy przyspieszaniu mocniejszym niż emeryt czyje wibracje na kierownicy.

I ostatni najważniejszy problem,

Po wymianie sprzegla, wysprzeglik zaczął zawodzić.(nie da się wbić 1 i R(bieg)) Sprzęgło łapie od samego dołu wysprzeglik puszcza ciągle powietrze przez odpowietrznik.

Gumka zewnętrzna wygląda na zassaną (więc na swój rozum odpowiadam że wysprzeglik robi problem)chyba że macie inne możliwości.


(JESLI KTOS JEST Z WARMI I MAZOR ) Z wieeelką chęcią przyjadę posłuchać co kolega ma do powiedzenia.


(Proszę o dzwonek dla każdego z Warmii i Mazur))
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 29-03-2019, 07:02   

KrisNO napisał/a:
Przy hamowaniu mi bije w pedał. Wymieniane były już klocki tarcze(TRW) pół oś, nie pomogło.
Z przodu czy z tyłu? Objaw swiadczy o tylnym hamulcu
KrisNO napisał/a:
Przy przyspieszaniu mocniejszym niż emeryt czyje wibracje na kierownicy.

Tylko na kkierownicy, czy na nadwoziu takze?
KrisNO napisał/a:
Po wymianie sprzegla, wysprzeglik zaczął zawodzić.(nie da się wbić 1 i R(bieg)) Sprzęgło łapie od samego dołu wysprzeglik puszcza ciągle powietrze przez odpowietrznik.

Gumka zewnętrzna wygląda na zassaną (więc na swój rozum odpowiadam że wysprzeglik robi problem)chyba że macie inne możliwości.
Odpowietrz grawitacyjnie, albo wymien wysprzeglik (kosztuje kolo 40zł), zostanie Ci jedynie pompka sprzegla do weryfikacji
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
KrisNO 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant 2.5 v6 01r b+g sedan
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Mar 2019
Posty: 15
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 29-03-2019, 09:08   

@robertdg przy hamowaniu bije lewy przód czasem piszczy. Nie pamiętam czy tam łożysko było wymieniane, ale kości ,półoś tarcze, klocki, prowadnice zacisku czyszczone, zbieżność. To było robione bankowo.

Przy przyspieszaniu tak dziwnie... Hmmm za mało kilometrów jeszcze nim zrobiłem i teraz nie mogę sobie zwizualizować będąc w domu. :p

Co do wysprzeglikiem chodzi ci o używkę 40zl? Bo on wygląda na winowajcę.

Mitsubishi Galant 2.5 V6 wysprzeglik https://imgur.com/gallery/JxTyL2L

Widać że zarzygany cały motor będzie to zaraz zrobione. (Odpowietrzanie do tego uszczelka dekla się poci. Kobieta długi czas jeździła (na dodatek mały bonus bo przecież na blacie kontrolki nie ma, był pusty zbiorniczek płynu wspomagania mam nadzieję że pompa te zaniedbanie wybaczy.))

I jeszcze błąd EGR czasem (podobno) wyskakuję.

Błąd P0403 EGR https://imgur.com/gallery/wjqBudy

Także roboty na weekend mam tylko nie wiem jak z czasem będzie. :?
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 822 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 20984
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 29-03-2019, 09:14   

KrisNO napisał/a:
Przy przyspieszaniu mocniejszym niż emeryt czyje wibracje na kierownicy.

Może przegub :? .
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
lokiec97 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi galant 2000r avance
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Sty 2019
Posty: 13
Skąd: Elbląg
Wysłany: 29-03-2019, 11:29   

sprawdz końcówke drążka i wachacz czy luzów nie mają, od tego możesz mieć jakieś wibracje na kierownicy. (ja przykładowo mam luzy i to czuc na kierownicy)
Co do sprzegla, u mnie galant tez lapie u dolu, a sprzeglo bylo wymieniane wiec jest ok.

Jestem z Ega ;D kawalek bys mial :D
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24296
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 29-03-2019, 13:12   

masz do sprawdzenia całe zawieszenie i przeguby wewnętrzne
hamulce - przyrządem zegarowym trzeba zmierzyć bicie piast a potem piast z tarczami
sprzęgło - dalej nie rozumiem jak 99% mechaników może nie wiedzieć że instalację sprzęgła odpowietrza się... wysprzęglikiem a nie pompką sprzęgła....
 
 
KrisNO 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant 2.5 v6 01r b+g sedan
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Mar 2019
Posty: 15
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 29-03-2019, 21:12   

Dziś przeszedł przegląd bez najmniejszego "ale".
Przyrządem zegarowym bicie piast?hmmm tu może być właśnie problem w piaście bo tam łożysko przegub półoś kości wymieniane.
Tylko gdzie mają taki przyrząd do sprawdzenia piast. Hmm pomyślę nad tym.
Sprzęgło było odpowietrzanie wysprzeglikiem tylko po czyszczeniu go stracił szczelność i łapie powietrze. Jutro przyjdzie nowy wysprzeglik wstawię go i dam znać.
Dziękuję zainteresowanym. ;)

Edit:

Wszystkie 4ry Piasty razem z łożyskami były wymieniane.
W sumie razem 6 bo pierwsze dwie to jakieś chinki poszły po chwili na śmietnik później wszedł FAG.
Ostatnio zmieniony przez KrisNO 29-03-2019, 21:43, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 822 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 20984
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 29-03-2019, 21:16   

KrisNO napisał/a:
Tylko gdzie mają taki przyrząd do sprawdzenia piast.

W normalnym warsztacie powinni mieć.
Jeśli nie mają to zmień warsztat :wink: .
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21939
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 30-03-2019, 07:39   

Co to są kości w samochodzie?
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24296
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 30-03-2019, 19:47   

Hugo napisał/a:
Co to są kości w samochodzie?

no wiesz, jak wozisz anoreksję jako pasażerkę



ps. - taki przyrząd z bazą magnetyczną to nawet ja mam - taki za 100zł wystarcza w zupełności
ale skoro piasty masz nowe, to może tarcze się już pokrzywiły
tak czy inaczej - do sprawdzenia

ps - w jaki sposób było odpowietrzane wysprzęglikiem? - konkretnie proszę
czy ktoś naciskał na pompę sprzęgła czy nie? - bo w tej metodzie pedału sprzęgła się nie dotyka!
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21939
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 31-03-2019, 09:35   

Krzyzak :mrgreen:
 
 
KrisNO 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant 2.5 v6 01r b+g sedan
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Mar 2019
Posty: 15
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 02-04-2019, 06:38   

Bicie przypuszczam że jest spowodowane przez przegrzane tarcze a te niedokładnym ogarnięciem zacisków. Zrobi się...

EGR ogarnięty

Płukałem dziś układ chłodzenia tyle rudej to chyba nie widziałem. Wężyk do wyrównawczego prawie bez przelotu zawalony jakimś rudym piachem. Zdarza się coś takiego w tym silniku? Zalany był normalnie płynem.

Dziś wymieniłem wysprzęglik, nie pomogło. Czasem wchodzą biegi dobrze a czasem 1 i R praktycznie nie do wbicia. Zwiększenie dystansu przez włożenie czegoś między łapę a trzpień wysprzeglika nie pomaga. Zdarza się że Przy wciśnięciu sprzęgła obroty spadają i gaśnie. Odpowietrzalem na różne sposoby.
Tak jak hamulce przez pompowanie odkręcenie odpowietrznika zakręcenie i powtórka.
I na przelot przez odkręcenie odpowietrznika wężyk zassanie i zakręcenie.
Nigdy nie miałem z odpowietrzeniem takiego problemu.
Jak powinna wyglądać poprawna procedura?
Czy ja źle odpowietrzylem czy możliwe że zostało coś źle skręcone przy wymianie sprzęgła?


Edit:
Ogólnie na pierwszy rzut mojego oka wydawało mi się że wysprzeglik w stanie spoczynku za bardzo wystaje no ale ciężko mi było uwierzyć że da się skręcić skrzynie źle i na dodatek że to będzie jeździć. Teraz pogooglowalem ale konkretnego zdjęcia nie znalazłem. Może ktoś ma taki motor i by mógł zrobić zdjęcie wysprzeglika w stanie spoczynku. Raczej uda się bez jakiegos większego problemu wciskając telefon. Na tą chwilę mam tylko stare zdjęcie ale za chwilę dodam świeże.

Z góry dziękuję!


Krzyzak Bizi78 Hugo robertdg lokiec97wysprzeglik przed
 
 
Sunderland86 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Galant EA2A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 30 Lis 2011
Posty: 1050
Skąd: Ostróda
Wysłany: 02-04-2019, 08:48   

KrisNO jeśli warsztat coś spaprał przy wymianie sprzęgła, to niech poprawiają.
_________________
28.04.2014 [*]
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24296
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 02-04-2019, 13:11   

KrisNO napisał/a:
Jak powinna wyglądać poprawna procedura?

dość prosto
1. zakładasz wężyk na odpowietrznik
2. odkręcasz odpowietrznik i wlewasz do zbiornika pompy płyn i czekasz aż zacznie płynąć wężykiem
3. zakręcasz i tu najważniejsze - wciskając ręką łapę sprzęgła wciskasz trzpień do środka wysprzęglika i odkręcasz odpowietrznik i zakręcasz
już po pierwszym razie powinno być znacznie lepiej
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10686
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 02-04-2019, 13:56   

KrisNO napisał/a:
zakręcasz i tu najważniejsze - wciskając ręką łapę sprzęgła wciskasz trzpień do środka wysprzęglika i odkręcasz odpowietrznik i zakręcasz
już po pierwszym razie powinno być znacznie lepiej


Możesz jasniej....który odpowietrznik i jaki to ma cel?

KrisNO napisał/a:
Zdarza się że Przy wciśnięciu sprzęgła obroty spadają i gaśnie.


Jeśli to na LPG to wina wtrysków LPG i ustawienia... jakie masz wtryski?
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.