Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Koszty utrzymania Mitsubishi Galant
Autor Wiadomość
dvr 
Nowy Forumowicz

Auto: brak
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Kwi 2020
Posty: 4
Skąd: Warszawa
Wysłany: 16-04-2020, 11:25   Koszty utrzymania Mitsubishi Galant

Dzieńdobry,
Jestem młodą osobą, i od pewnego czasu zastanawiam się nad kupnem w przyszłym roku mojego marzenia, Mitsubishi Galanta.
Chciałem zapytać o koszty utrzymania takiego auta, by wiedzieć mniej więcej ile odłożyć wiedząc że przez jakiś czas w związku z nauką, nie będę miał stałego źródła przychodu.
Również spytam na co patrzeć przy takim zakupie by nie kupić skarbonki w którą właduję drugie tyle co dałem za auto, żeby jeździł, gdyż po prostu mnie nie będzie na to stać.
Powiem jeszcze że auto nie będzie to codziennej jazdy.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24307
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 16-04-2020, 23:02   

masz tu cały temat o tym aucie - generalnie nie ma czegoś takiego jak koszty utrzymania - przegląd 100zł i OC (ja płacę 500zł)
a reszta zależy od stanu w jakim kupisz auto - z reguły tanie w zakupie = drogie w utrzymaniu
 
 
szuwar 
Mitsumaniak


Auto: Wiking
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 27 Kwi 2011
Posty: 2655
Skąd: Koszalin
Wysłany: 17-04-2020, 08:45   

dvr, tak szczerze to Mitsubishi Galant super auto, ale ...... jak zawsze ale...
- rdza wszechobecna, karoseria - w szczególności nadkola, kielichy co jest problemem większym nie tylko estetycznym. Podłużnice itp. bo nie gnije tylko z zewnątrz .... co najgorsze myślisz, że wszystko cacy bo nie widać, a jak wyjdzie nie będzie czego ratować i do czego spawać .... Może przedstawiam trochę w czarnym świetle, ale jak zebrałem swoje doświadczenia i kolegów .... to i tak napisałem delikatnie.

Eksploatacja codzienna wygląda na zwykłym poziomie, silnik i osprzęt bez tragedii, a i nie psuje się często, raczej zużycie wynika z przebiegu, często 2x 3x większego niż na zegarach.

Jeszcze słabą stroną jest zawieszenie, a w szczególności jakość części, które montujemy, nawet jak kupisz niby markowe, wahacze wymieniałem bardzo często, a nie mieszkam w kamieniołomie ... bez tragedii ale najlepiej nie jest.

Reasumując, Auto jak dla mnie piękne, serce zawsze szybciej bije jak przejeżdża obok. Silnik jak dla mnie jedyny wart uwagi to 2,5 V6. Też rewelacja, mimo że na papierze wygląda średnio. Dobra elastyczność, osiągi i brzmienie.
Ale jak pomyślę o rdzy to mi przechodzi .... chyba, że będę miał jak gwiazdy garaż na kilkanaście aut, to kupię takiego, włożę do wanny do odrdzewiania .... i jak coś wyjdzie będę miał ... To moja, subiektywna ocena, ale poparta własnymi i kolegów doświadczeniami.

Pochwal się czy wygra serce czy rozum :)
_________________
VOLVO S80 T6 AWD
 
 
xJameSx 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant 2.5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Maj 2018
Posty: 12
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 17-04-2020, 23:13   

Jeśli ma być to Twój pierwszy samochód, z bólem serca ale bym odradzał, tak jak wyżej, jeśli nie dasz kilkanaście tysięcy to ciężko będzie znaleźć nie zgnitego bardzo, a i te droższe też nie będą idealne.
Druga sprawa to skrzynia biegów, jeśli chcesz manuala, weź ze sobą kogoś kto Ci powie od razu czy skrzynia jest w dobrym stanie.
Trzecia to wspomniane zawieszenie, wygodne, ale jak już się zacznie coś sypać to spory wydatek żeby to dobrze działało.
Co do silnika V6, ja osobiście nie miałem z nim problemów, ale wymiana świec, kabli, kopułki to dość spory koszt.
To tak z moich osobistych doświadczeń :|
 
 
dvr 
Nowy Forumowicz

Auto: brak
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Kwi 2020
Posty: 4
Skąd: Warszawa
Wysłany: 18-04-2020, 14:11   

To trochę doprecyzuję kilka rzeczy jeśli ktoś jeszcze będzie tutaj odpowiadał,
Ale po pierwsze bardzo dziękuję za wszystkie odpowiedzi osobom wyżej.
O wadliwej skrzyni biegów słyszałem, więc jeśli zdecyduję się na zakup, będę się starał znaleść egzemplarz ze skrzynią automatyczną, a jak nie to wezmę na oględziny auta ze sobą mechanika.
Silnik musi być V6, od zawsze było to moje marzenie.
Jeśli chodzi o stan auta, jak to ktoś dobrze napisał wyżej "tańszy = droższy w utrzymaniu".
Więc jak na początku chciałem wydać 4500 - 5500 zł, tak odłożę więcej, myślę że 7500 - 10000zł
Niestety, ale więcej niż 10 000 nie będę na pewno w stanie wydać, i wiem że za tą cenę nie tylko galant ale i inne auta, to są same graty, może poza nudnymi golfami i audi 80.
Niestety ciągnie mnie do tego auta jak wilka do lasu, więc zapewne posłucham serca, mając nadzieję że nie wpakuję się w wydatki kupując jajko niespodziankę. Na szczęście teraz wiem, że warto wziąć na jazdę próbną kogoś kto się zna na autach lub mechanika.
 
 
xJameSx 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant 2.5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Maj 2018
Posty: 12
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 18-04-2020, 16:18   

Nic tu za bardzo niema co dodawać, automat jest spoko, też trzeba uważać żeby nie była uszkodzona skrzynia ale jest dużo mniejsze na to prawdopodobieństwo. Do takiego auta najlepiej na oględziny wziąć kogoś kto ma lub miał taki samochód (jeśli masz taką możliwość). Powie Ci od razu czy warto brać dany egzemplarz
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24307
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 18-04-2020, 21:35   

dvr napisał/a:
audi 80
ja jeździłem takim od 1994 do 2000 r i było to najgorsze auto jakie miałem w życiu - 3 skrzynie biegów i 2 silniki... wciąż znikający olej, padaczka elektryki... ehhh - niemiło wspominam, ale wiesz - 2 tamtych czasach mieć 2 letnie niemieckie auto (bo rok produkcji to był 1992) to było się gościem :)
jak go ukradli, to kupiłem Galanta z 1991 i zapomniałem co to awarie - to auto ma do dziś i jest kompletnie niezawodne a że to stary Galant to i rdzy i innych bolączek nie ma
w audi jedyne co było dobre to blachy - tylko

przemyśl też nadwozie, bo kombi brzydsze, ale praktyczniejsze, sedan jest piękny w każdym milimetrze

z automatem bardzo dobry wybór, te z tip-tronic są żwawsze, pewnie kwestia oprogramowania
generalnie ciężko o tak dobrej jakości silnik czy wnętrze - wiele aut się u mnie przewinęło i Galant EA zawsze jest bardzo wysoko w kategorii jakości wnętrza, szczególnie przy skórzanej tapicerce
zawieszenie wcale nie jest tak drogie a jest bardzo wytrzymałe i jedyna wada to wszechobecna rdza - tu trzeba bardzo dużo poprawić aczkolwiek podłużnice nie są tu elementem nośnym, więc ono jeździ nawet jak zgniją
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10693
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 19-04-2020, 23:23   

Nie jest różowo. Widze na FB rok temu się chwalą galantem a później za rok sprzedam za 1500 brak przeglądu i tylnych nadkoli :)
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
dvr 
Nowy Forumowicz

Auto: brak
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Kwi 2020
Posty: 4
Skąd: Warszawa
Wysłany: 20-04-2020, 00:08   

Krzyzak napisał/a:
przemyśl też nadwozie, bo kombi brzydsze, ale praktyczniejsze, sedan jest piękny w każdym milimetrze


Nie no będzie sedan bo jest piękny i wygląda jak sportowiec, czyli to co mi się w nim zawsze podobało, a jak mówiłem jestem młody, jeszcze się uczę, więc nad kombi pomyślę jak będę miał rodzinę.

Co do rdzy to postaram się o egzemplarz jak najmniej zardzewiały, spróbuję jakoś zreperować a w zimę będzie stał w garażu.

I jeszczję mam pytanie nie związane, i nawet nie mam zamiaru tego robić ale czy możliwy jest chip tuning?
Czy silnik ma w ogóle chip?

Dzięki wielkie zaodpowiedź! :D
 
 
szuwar 
Mitsumaniak


Auto: Wiking
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 27 Kwi 2011
Posty: 2655
Skąd: Koszalin
Wysłany: 20-04-2020, 09:29   

dvr napisał/a:
Co do rdzy to postaram się o egzemplarz jak najmniej zardzewiały, spróbuję jakoś zreperować a w zimę będzie stał w garażu.


hehehhehe nie ma takiego, czasami po prostu jest niewidoczna pod lakierem, zreparować ? .... hm to jak amelinium. ...... "panie tego nie pomalujesz"

co do tuningu to z tego co się orientowałem nie ma sensu ... zawsze masz z VR-4 Twin-Turbo.

A tak na poważnie, skoro jesteś młody i to jedno z pierwszych aut może jakiś lancer, Colt, na którego zostanie więcej kasy i będzie igiełką ?
_________________
VOLVO S80 T6 AWD
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10693
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 20-04-2020, 09:48   

dvr napisał/a:
I jeszczję mam pytanie nie związane, i nawet nie mam zamiaru tego robić ale czy możliwy jest chip tuning?

Tak ale musisz kupic silnik TDI
dvr napisał/a:
Czy silnik ma w ogóle chip?

Ma kilka - jeden w kluczyku do imobilajzera, drugi do ECU silnika, trzeci do komputera skrzyni biegów.

Coś mi się wydaje kolego ze to nie jest samochód dla ciebie.
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11149
Skąd: Radomsko
Wysłany: 20-04-2020, 16:16   

Coś tam można niby pogrzebać w mapach.
https://vtech.pl/katalog/chip-tuning-Mitsubishi-Galant-2.5-24V-120kW-163KM

Sam się przez chwilkę zastanawiałem, ale w moim przypadku taniej wyjdzie swap.
Posłuchaj co koledzy podpowiadają. Galant to dziwne auto, i szybko można się do niego zrazić. Znam taki przypadek, i wiem jak to wygląda. Tani w zakupie, ale jak trzeba było wymienić wahacz, to była tragedia, bo zamiennik ponad stówkę kosztuje, i jeszcze nie wiadomo co się kupi. amortyzatory na wsiobuku kupił używane, podobno w świetnym stanie, a teraz płacz, że auto się drogi nie trzyma. To są już stare samochody, i trzeba się liczyć z potężnymi wydatkami.
Jak się zdecydujesz, i kupisz , to ja będę Ci kibicował :) chyba, że zaczniesz robić z niego wiejską choinkę :axe:

Zrób sobie kalkulację OC, bo możesz być mocno zdziwiony :doubt:
_________________

 
 
 
sampler 
Forumowicz


Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy
Dołączył: 08 Gru 2005
Posty: 2353
Skąd: Lubin
Wysłany: 20-04-2020, 19:22   

Za tą kwotę nie kupisz nic ciekawego. Na pewno będzie coś do zrobienia.
Korozja na bank pytanie jak wielka. 90% będzie miała do zrobienia nadkola i pewnie kielichy.
Nie zapominaj o hamulcach. Są tragiczne. Też pewnie trzeba je będzie doprowadzić do stanu używalności.
Jak chcesz 2.5 V6 to sprawdź spalanie. Silnik jest ok ale demon prędkości to to nie jest zwłaszcza z automatem. Ale jak to będzie Twoje pierwsze auto to możesz być pod wrażeniem.
Rozumiem, że znasz wszystkie plusy i minusy tego auta bo nie uzasadniłeś dlaczego chcesz kupić Galanta. Chyba że po prostu Ci się podoba. Tak jak mi kiedyś :)
_________________
BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i

SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI
 
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10693
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 23-04-2020, 11:52   

Masz tu sedan czarna bestia na sprzedaż
https://www.facebook.com/...10341499279419/
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24307
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 23-04-2020, 22:07   

Marcino napisał/a:
czarna bestia
on jest granatowy :)
i generalnie dość zmęczone wnętrze - jak sprzedawałem swojego z oryginalnym przebiegiem 220 tkm to skóra wyglądała jak nowa a tu fotel bardzo zmęczony, bardzo
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.