[EA5A/W 2.5] Szarpnięcie budą przy zmianie biegu na D. |
Autor |
Wiadomość |
ZEKORI
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant 2.5 v6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Mar 2021 Posty: 42 Skąd: Zduńska Wola
|
Wysłany: 07-10-2021, 16:33 [EA5A/W 2.5] Szarpnięcie budą przy zmianie biegu na D.
|
|
|
Witam. Mam taką zagwozdkę z moim miśkiem 2.5 w automacie. Czy takie mocniejsze szarpnięcie budą przy przyłączeniu na D jest normalne? Dzieje się to na rozgrzanym aucie najczęściej. Czy szukać przyczyny w samej skrzyni czy poduszkach?
Olej wymieniany jakieś 5-6 tys temu.
Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24319 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 08-10-2021, 08:16
|
|
|
Przyczyna w skrzyni, a olej jaki? Skrzynia tiptronic? |
|
|
|
 |
ZEKORI
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant 2.5 v6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Mar 2021 Posty: 42 Skąd: Zduńska Wola
|
Wysłany: 08-10-2021, 10:35
|
|
|
Olej Castrol Transmax Z, tak skrzynia tiptronic.
Ogólnie jak tak patrzę to trochę źle ten objaw opisałem.
Chodzi o to że gdy przełączę na D, bez dodawania gazu i gdy skrzynia załączy bieg to jest takie szarpnięcie do przodu. I tylko wtedy. Jak będę miał chwilę to może nagram jak to wygląda. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24319 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 08-10-2021, 10:54
|
|
|
Na ciepłym olej jest rzadszy, spada trochę ciśnienie - to może być przyczyną. A poziom jaki jest - na gorącym, pracującym silniku, po min. 20 km jazdy i na P? |
|
|
|
 |
ZEKORI
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant 2.5 v6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Mar 2021 Posty: 42 Skąd: Zduńska Wola
|
|
|
|
 |
Automator1
Nowy Forumowicz Automator
Auto: Gal 2.0-136km automat
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Sty 2019 Posty: 17 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 16-10-2021, 21:21
|
|
|
odkręcał ktoś konwerter w Galu?
Jak z podejściem( płaski,grzechotka, pneumatyk???)
trzeba zdjąć miskę oleju z silnika?
silnik 2.0 136km , sport edysion... |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21947 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 17-10-2021, 10:05
|
|
|
Automator1, nie trzeba demontować miski olejowej silnika. Odkręcasz tylko okienko rewizyjne na dole (śruby 14 i 10) i przez nie odkręcasz konwerter. 3 śruby na klucz 17. Trzeba zablokować konwerter za wieniec zębaty rozrusznika i odkręcać najlepiej pokrętłem bez grzechotki z długą nasadką 17, bo krótka może uniemożliwić założenie pokrętła. Gwint normalny, prawy. Odkręcasz w lewo |
|
|
|
 |
Automator1
Nowy Forumowicz Automator
Auto: Gal 2.0-136km automat
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Sty 2019 Posty: 17 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 17-10-2021, 11:23
|
|
|
Hugo napisał/a: | Automator1, nie trzeba demontować miski olejowej silnika. Odkręcasz tylko okienko rewizyjne na dole (śruby 14 i 10) i przez nie odkręcasz konwerter. 3 śruby na klucz 17. Trzeba zablokować konwerter za wieniec zębaty rozrusznika i odkręcać najlepiej pokrętłem bez grzechotki z długą nasadką 17, bo krótka może uniemożliwić założenie pokrętła. Gwint normalny, prawy. Odkręcasz w lewo |
Dzięki "Hugo"
wczoraj się dostałem ale poprzedni mechanik dał niezły klej na śruby bo ni jak nie mogę ich ruszyć |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21947 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 17-10-2021, 18:21
|
|
|
Automator1, nie ma to jak "mehanicy". Te śruby fabrycznie nie są na żadnym kleju. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24319 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 18-10-2021, 09:00
|
|
|
Hugo napisał/a: | odkręcasz konwerter. 3 śruby na klucz 17 | 3 śruby mam na pewno w E3x, ale wydawało mi się, że EA ma blachę na 4 śruby - mylę się?
edit - na pewno na 4:
 |
|
|
|
 |
Automator1
Nowy Forumowicz Automator
Auto: Gal 2.0-136km automat
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Sty 2019 Posty: 17 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 18-10-2021, 21:29
|
|
|
na 4
[ Dodano: 18-10-2021, 21:42 ]
wyjęta bez konwertera a potem taka kolejność:
wykręcony czujnik prędkości
rozpołowienie
wymiana filtra( kilo syfu w środku)
wymieniony uszczelniacz pompy,filtra i konwertera
wyczyszczone krawędzie i umyte - silikon i skręcamy
2 godziny męki żeby dobrze trafić w konwerter ( da się)
potem wiązki od skrzyni
węże od chłodnicy
płyny ustrojowo-napędowe do Gala oczywiście też
zalanie chłodnicy
olej do skrzyni na MAX (hot)
odpalamy i delikatnie:
R-1min
N-1min
D-1min
N-1min
a potem
D i powoli rozpędzamy(120 k/h) na kobyłkach
Zmienia biegi jak ta Lala
jutro kontrola płynów, i śrub
na kółka i trzeba jakieś kółko zrobić dookoła osiedla nie sobie biegi pozmienia |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24319 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 19-10-2021, 07:50
|
|
|
Automator1 napisał/a: | 2 godziny męki żeby dobrze trafić w konwerter ( da się) |
nie gniewaj się, ale to bez sensu robota - raz w życiu tak zrobiłem, że zamiast odkręcić śruby od blachy to zdjąłem samą skrzynię a konwerter został - nie dość, że potrzebuje się sporo miejsca a te nie zawsze jest, bo przeszkadza podłużnica a wałek wystający ze skrzyni jest długi, skrzynia automatyczna bardzo ciężka (ja wszystko samemu robię, do podtrzymania tylko deska i sznurek od góry) to dwa, że się olej wyleje z konwertera...
jak wyciągasz razem ze skrzynią, to jest ciut ciężej, ale łatwość manipulacji bez porównania
już potem, do zakładania skrzyni pożyczałem dźwig - 2T udźwigu daje radę |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21947 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 19-10-2021, 08:32
|
|
|
Faktycznie, 4 śruby od konwertera są, pomyłka. |
|
|
|
 |
Automator1
Nowy Forumowicz Automator
Auto: Gal 2.0-136km automat
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Sty 2019 Posty: 17 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 19-10-2021, 21:17
|
|
|
Krzyzak- nie miałem wyjścia, jakiś debil przykleił śruby od konwertera.... |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24319 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 20-10-2021, 07:30
|
|
|
a wysoka temperatura by nie pomogła? - np. podgrzanie opalarką do 300-500°?
nie... głupi pomysł - jeszcze by się olej zapalił w konwerterze... |
|
|
|
 |
|