Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EA5A/W 2.5] Szarpnięcie budą przy zmianie biegu na D.
Autor Wiadomość
ZEKORI 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.5 v6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Mar 2021
Posty: 42
Skąd: Zduńska Wola
Wysłany: 07-10-2021, 16:33   [EA5A/W 2.5] Szarpnięcie budą przy zmianie biegu na D.

Witam. Mam taką zagwozdkę z moim miśkiem 2.5 w automacie. Czy takie mocniejsze szarpnięcie budą przy przyłączeniu na D jest normalne? Dzieje się to na rozgrzanym aucie najczęściej. Czy szukać przyczyny w samej skrzyni czy poduszkach?
Olej wymieniany jakieś 5-6 tys temu.
Pozdrawiam.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24319
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 08-10-2021, 08:16   

Przyczyna w skrzyni, a olej jaki? Skrzynia tiptronic?
 
 
ZEKORI 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.5 v6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Mar 2021
Posty: 42
Skąd: Zduńska Wola
Wysłany: 08-10-2021, 10:35   

Olej Castrol Transmax Z, tak skrzynia tiptronic.
Ogólnie jak tak patrzę to trochę źle ten objaw opisałem.
Chodzi o to że gdy przełączę na D, bez dodawania gazu i gdy skrzynia załączy bieg to jest takie szarpnięcie do przodu. I tylko wtedy. Jak będę miał chwilę to może nagram jak to wygląda.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24319
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 08-10-2021, 10:54   

Na ciepłym olej jest rzadszy, spada trochę ciśnienie - to może być przyczyną. A poziom jaki jest - na gorącym, pracującym silniku, po min. 20 km jazdy i na P?
 
 
ZEKORI 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.5 v6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Mar 2021
Posty: 42
Skąd: Zduńska Wola
Wysłany: 08-10-2021, 19:11   

Faktycznie, na rozgrzanym nam troszkę poniżej linii hot, czyli będę musiał trochę dolac.
Objaw jest taki: https://youtube.com/shorts/jBCL3uPc6O8?feature=share
 
 
Automator1 
Nowy Forumowicz
Automator

Auto: Gal 2.0-136km automat
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Sty 2019
Posty: 17
Skąd: Pruszków
Wysłany: 16-10-2021, 21:21   

odkręcał ktoś konwerter w Galu?
Jak z podejściem( płaski,grzechotka, pneumatyk???)
trzeba zdjąć miskę oleju z silnika?
silnik 2.0 136km , sport edysion...
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21947
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 17-10-2021, 10:05   

Automator1, nie trzeba demontować miski olejowej silnika. Odkręcasz tylko okienko rewizyjne na dole (śruby 14 i 10) i przez nie odkręcasz konwerter. 3 śruby na klucz 17. Trzeba zablokować konwerter za wieniec zębaty rozrusznika i odkręcać najlepiej pokrętłem bez grzechotki z długą nasadką 17, bo krótka może uniemożliwić założenie pokrętła. Gwint normalny, prawy. Odkręcasz w lewo :wink:
 
 
Automator1 
Nowy Forumowicz
Automator

Auto: Gal 2.0-136km automat
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Sty 2019
Posty: 17
Skąd: Pruszków
Wysłany: 17-10-2021, 11:23   

Hugo napisał/a:
Automator1, nie trzeba demontować miski olejowej silnika. Odkręcasz tylko okienko rewizyjne na dole (śruby 14 i 10) i przez nie odkręcasz konwerter. 3 śruby na klucz 17. Trzeba zablokować konwerter za wieniec zębaty rozrusznika i odkręcać najlepiej pokrętłem bez grzechotki z długą nasadką 17, bo krótka może uniemożliwić założenie pokrętła. Gwint normalny, prawy. Odkręcasz w lewo :wink:


Dzięki "Hugo"
wczoraj się dostałem ale poprzedni mechanik dał niezły klej na śruby bo ni jak nie mogę ich ruszyć :axe:
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21947
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 17-10-2021, 18:21   

Automator1, nie ma to jak "mehanicy". Te śruby fabrycznie nie są na żadnym kleju.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24319
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 18-10-2021, 09:00   

Hugo napisał/a:
odkręcasz konwerter. 3 śruby na klucz 17
3 śruby mam na pewno w E3x, ale wydawało mi się, że EA ma blachę na 4 śruby - mylę się?

edit - na pewno na 4:
 
 
Automator1 
Nowy Forumowicz
Automator

Auto: Gal 2.0-136km automat
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Sty 2019
Posty: 17
Skąd: Pruszków
Wysłany: 18-10-2021, 21:29   

na 4

[ Dodano: 18-10-2021, 21:42 ]
wyjęta bez konwertera a potem taka kolejność:
wykręcony czujnik prędkości
rozpołowienie
wymiana filtra( kilo syfu w środku)
wymieniony uszczelniacz pompy,filtra i konwertera
wyczyszczone krawędzie i umyte - silikon i skręcamy
2 godziny męki żeby dobrze trafić w konwerter ( :mrgreen: da się)
potem wiązki od skrzyni
węże od chłodnicy
płyny ustrojowo-napędowe :mrgreen: do Gala oczywiście też
zalanie chłodnicy
olej do skrzyni na MAX (hot)
odpalamy i delikatnie:
R-1min
N-1min
D-1min
N-1min
a potem
D i powoli rozpędzamy(120 k/h) na kobyłkach
Zmienia biegi jak ta Lala
jutro kontrola płynów, i śrub
na kółka i trzeba jakieś kółko zrobić dookoła osiedla nie sobie biegi pozmienia
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24319
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 19-10-2021, 07:50   

Automator1 napisał/a:
2 godziny męki żeby dobrze trafić w konwerter ( :mrgreen: da się)

nie gniewaj się, ale to bez sensu robota - raz w życiu tak zrobiłem, że zamiast odkręcić śruby od blachy to zdjąłem samą skrzynię a konwerter został - nie dość, że potrzebuje się sporo miejsca a te nie zawsze jest, bo przeszkadza podłużnica a wałek wystający ze skrzyni jest długi, skrzynia automatyczna bardzo ciężka (ja wszystko samemu robię, do podtrzymania tylko deska i sznurek od góry) to dwa, że się olej wyleje z konwertera...
jak wyciągasz razem ze skrzynią, to jest ciut ciężej, ale łatwość manipulacji bez porównania
już potem, do zakładania skrzyni pożyczałem dźwig - 2T udźwigu daje radę
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21947
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 19-10-2021, 08:32   

Faktycznie, 4 śruby od konwertera są, pomyłka.
 
 
Automator1 
Nowy Forumowicz
Automator

Auto: Gal 2.0-136km automat
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Sty 2019
Posty: 17
Skąd: Pruszków
Wysłany: 19-10-2021, 21:17   

Krzyzak- nie miałem wyjścia, jakiś debil przykleił śruby od konwertera....
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24319
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 20-10-2021, 07:30   

a wysoka temperatura by nie pomogła? - np. podgrzanie opalarką do 300-500°?
nie... głupi pomysł - jeszcze by się olej zapalił w konwerterze...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.