Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
nie działa klimatyzacja - jak sprawdzić na szybko w czym pro
Autor Wiadomość
nemo gs 
Forumowicz

Auto: outlander III 2.0MT 2018
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Wrz 2018
Posty: 35
Skąd: Kolbuszowa
Wysłany: 06-05-2022, 15:50   nie działa klimatyzacja - jak sprawdzić na szybko w czym pro

W PIV 2016 nie działa mi klima - przed zimą działała, po zimie nie działa.
Jak sprawdzić na szybko w czym może być problem - zastanawiam się czy czasem ten przełącznik od włączania nie padł... - może coś doradzicie...
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 09-05-2022, 08:51   Re: nie działa klimatyzacja - jak sprawdzić na szybko w czym

nemo gs napisał/a:
W PIV 2016 nie działa mi klima - przed zimą działała, po zimie nie działa.
Jak sprawdzić na szybko w czym może być problem - zastanawiam się czy czasem ten przełącznik od włączania nie padł... - może coś doradzicie...


Jak włączysz klimatyzację to zobacz czy w środku kompresora załącza się kółko. Kółko napędowy zbudowane tak że na zewnątrz jest pasek klinowy a w środku jest dodatkowe koło które za sprzęgle się po włączeniu klimatyzacji. I teraz są dwie opcje: pierwsza jeśli nie ma czynnika nie załączy się druga padu Elektromagnes który zasprzęgła koło napędzające
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
gshesiu 
Forumowicz

Auto: Pajero 3.2 MY09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 17 Sie 2016
Posty: 279
Skąd: Wielkopolska
Wysłany: 09-05-2022, 22:17   Re: nie działa klimatyzacja - jak sprawdzić na szybko w czym

nemo gs napisał/a:
przed zimą działała, po zimie nie działa
a rurki od klimy idące na tył wymienione czy sitko rdzawe czyli oryginalne od nowości ? U mnie gdzieś w tamtych okolicach uciekał czynnik, w 7-letnim Pajero, po nabiciu wystarczyło na pół roku dobrego chłodzenia. Zrobili w Carmoncie. Do dzisiaj szczelne, a to było coś koło roku 2017 lub 2018, dokładnie nie pamiętam.
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 10-05-2022, 13:48   Re: nie działa klimatyzacja - jak sprawdzić na szybko w czym

gshesiu napisał/a:
nemo gs napisał/a:
przed zimą działała, po zimie nie działa
a rurki od klimy idące na tył wymienione czy sitko rdzawe czyli oryginalne od nowości ? U mnie gdzieś w tamtych okolicach uciekał czynnik, w 7-letnim Pajero, po nabiciu wystarczyło na pół roku dobrego chłodzenia. Zrobili w Carmoncie. Do dzisiaj szczelne, a to było coś koło roku 2017 lub 2018, dokładnie nie pamiętam.

Ale co najmniej raz w roku klimę trzeba przejrzeć.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
gshesiu 
Forumowicz

Auto: Pajero 3.2 MY09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 17 Sie 2016
Posty: 279
Skąd: Wielkopolska
Wysłany: 10-05-2022, 13:56   Re: nie działa klimatyzacja - jak sprawdzić na szybko w czym

zbyszekm2 napisał/a:
gshesiu napisał/a:
nemo gs napisał/a:
przed zimą działała, po zimie nie działa
a rurki od klimy idące na tył wymienione czy sitko rdzawe czyli oryginalne od nowości ? U mnie gdzieś w tamtych okolicach uciekał czynnik, w 7-letnim Pajero, po nabiciu wystarczyło na pół roku dobrego chłodzenia. Zrobili w Carmoncie. Do dzisiaj szczelne, a to było coś koło roku 2017 lub 2018, dokładnie nie pamiętam.

Ale co najmniej raz w roku klimę trzeba przejrzeć.
No właśnie, przejrzeć , a nie tylko "szybki serwis" czyli nabicie + ozon. Ja z Waszego serwisu byłem bardzo zadowolony.
Będę się wybierał na Kaszuby autkiem w tym roku, trzeba co nieco przejrzeć. A i Kaszuby piękne.
 
 
nemo gs 
Forumowicz

Auto: outlander III 2.0MT 2018
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Wrz 2018
Posty: 35
Skąd: Kolbuszowa
Wysłany: 10-05-2022, 21:49   

Byłem dzisiaj w ASO na serwisie - wymiany oleju w mostach i w skrzyni - nie było czynnika praktycznie wcale - sprawdzili szczelność, nabili - na razie działa- zobaczymy co dalej...
 
 
klapek 
Forumowicz

Auto: V80 Alpine Edition
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Lis 2017
Posty: 150
Skąd: Kwidzyn
Wysłany: 11-05-2022, 09:51   

Kilka miesięcy będzie ok... Serwis podpina maszynę na test, która jest ustawiona na max 2h próżni.
To zdecydowanie za krótko, żeby wyłapać delikatną nieszczelność. A masz ją na pewno i to z tyłu.
Sam się z tym bujam już dwa lata. Czas w końcu wymienić rurki na nowe.
 
 
Azz 
Forumowicz

Auto: Pajero Sport I
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Sie 2017
Posty: 64
Skąd: Lubliniec
Wysłany: 19-05-2022, 19:24   

klapek napisał/a:
Kilka miesięcy będzie ok... Serwis podpina maszynę na test, która jest ustawiona na max 2h próżni.
To zdecydowanie za krótko, żeby wyłapać delikatną nieszczelność. A masz ją na pewno i to z tyłu.
Sam się z tym bujam już dwa lata. Czas w końcu wymienić rurki na nowe.


Też się z tym bujałem, założyłem przewody z wersji 3D i po problemie ;d
Ani razu tylnej klimy nie używałem ;d.
_________________
PAHERO Sport 2.5 TD 115 '01
PAHERO IV 3.2 DiD 170 '07
 
 
nemo gs 
Forumowicz

Auto: outlander III 2.0MT 2018
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Wrz 2018
Posty: 35
Skąd: Kolbuszowa
Wysłany: 03-06-2022, 16:09   

Znowu nie działa - mam wrażenie, że stało się to gdy włączyłem ''TYŁ'' - jest to możliwe?

Rozmawiałem z gościem z serwisu - mówił, że dali barwnik i mam przyjechać we wtorek to sprawdzą gdzie jest nieszczelność...

Czy dysponujecie jakimś schematem jak te rurki idą w aucie i czy możecie wskazać gdzie te nieszczelności zwykle występują? - wszedłbym sobie pod auto z lampą UV i sprawdził ewentualnie.
Swoją drogą, trochę lipa - auto ma 6 lat, 80tys, cały czas serwisowane, garażowane, nigdy nie widziało terenu i takie niespodzianki...

Wcześniej jeździłem niemieckimi samochodami i nie wiedziałem co to rdza czy problem z klimą...

[ Dodano: 09-06-2022, 16:51 ]
Byłem z tą klimą - gaz uciekł do zera praktycznie - nieszczelność była mniej więcej w środkowej części auta - rurka idąca od sprężarki do tyłu jest podwieszona na takim uchwycie który jako tłumik drgań ma założoną taką czarną gąbkę w której po zimie zostaję sól. W tym miejscu rurka była skorodowana i dziurawa. Wymienili rurkę, sprawdzili szczelność, napełnili czynnikiem - działa.
Koszt rurki 390, czynnik 244, robota 350. Co ciekawe w tym tygodniu mieli 3 takie pajera z tym samym problemem i wymieniali ten sam element. Moje jest z 2016 roku i miało stary czynnik po 37gr, ale było też z 2018 roku z nowym czynnikiem po 1,50 - przy tamtym koszty dużo wyższe ze względu na droższy czynnik.
 
 
Rander 
Forumowicz

Auto: Outlander III PHEV
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 04 Lis 2011
Posty: 371
Skąd: Dębica & Warszawa i nie tylko ;)
Wysłany: 10-06-2022, 01:55   

nemo gs napisał/a:
(...)
Koszt rurki 390, czynnik 244, robota 350. Co ciekawe w tym tygodniu mieli 3 takie pajera z tym samym problemem i wymieniali ten sam element.
(...)


Rurka 390?
Za tyle to można kupić kielicharkę i zapas rurki na pięćdziesiąt lat.
Gdzie Ty taki serwis znalazłeś?
_________________
Pozdrawiam.

Adam.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24307
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 10-06-2022, 07:38   

Może rurka oryginalna a nie dorobiona z metra. A zamiast kielicharki polecam coś ala wiertła łopatkowe - zakładasz na wkrętarkę i za pomocą tarcia robią taki kielich, że lepszy niż fabryczny.
 
 
mohinder 
Forumowicz

Auto: Outlander PHEV 2016r
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Sty 2013
Posty: 445
Skąd: Limerick
Wysłany: 10-06-2022, 07:45   

Krzyzak napisał/a:
Może rurka oryginalna a nie dorobiona z metra. A zamiast kielicharki polecam coś ala wiertła łopatkowe - zakładasz na wkrętarkę i za pomocą tarcia robią taki kielich, że lepszy niż fabryczny.


Przepraszam ale jak za pomocą tych wierteł robisz kielichy?
Kręcisz nimi w lewą stronę?
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24307
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 10-06-2022, 13:53   

Takie cosik:


i przykładowy film, jak to działa
https://www.youtube.com/watch?v=iFOTxT1qkLk
 
 
mohinder 
Forumowicz

Auto: Outlander PHEV 2016r
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Sty 2013
Posty: 445
Skąd: Limerick
Wysłany: 10-06-2022, 15:02   

A widzisz, to troche coś innego. Jak napisałeś wiertła łopatkowe to się zdziwiłem bo tak się nazywają wiertła do drewna. A teraz to zupełnie inna sprawa. To są narzędzia stworzone własnie w tym celu. Nazwy polskie są bardzo dziwne i czasem śmieszne i nie wiem właściwie jak je nazwać. Jakoś pasuje mi wiertła do kielichowania rur.
 
 
nemo gs 
Forumowicz

Auto: outlander III 2.0MT 2018
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Wrz 2018
Posty: 35
Skąd: Kolbuszowa
Wysłany: 12-06-2022, 10:17   

Rander napisał/a:
nemo gs napisał/a:
(...)
Koszt rurki 390, czynnik 244, robota 350. Co ciekawe w tym tygodniu mieli 3 takie pajera z tym samym problemem i wymieniali ten sam element.
(...)


Rurka 390?
Za tyle to można kupić kielicharkę i zapas rurki na pięćdziesiąt lat.
Gdzie Ty taki serwis znalazłeś?


Rurka oryginalna- serwis to ASO Mitsubishi - serwisuję tam oba swoje mitsubishi - mam.jeszcze Outlandera na gwarancji.
Miesiąc temu wymieniałem u nich oleje w skrzyni automatycznej, w mostach, reduktorze - za wszystko z materiałami zapłaciłem 1500 brutto - dużo? - proszę o opinię.
Oczywiście oleje takie, które leje fabryka.
Mogłem jeszcze poczekać bo jeśli dobrze pamiętam to przy 90tys wychodziło z planu serwisowego, ale zrobiłem przy 80ciu dla spokoju ducha.

Co do robienia rurki - nie jestem mechanikiem, nie mam sprzetu do sprawdzania - napełniania klimatyzacji, co więcej nie mam o tym zielonego pojęcia.
Widziałem ile auta trzeba było rozebrać żeby tą rurkę wymienić - pewnie jakiś ogarnięty mechanik od klimy zrobiłby to samo - czy taniej? - nie jestem przekonany - u mnie w mieście jest serwis klimatyzacji - powiedzieli 300zł za diagnozę - ok. 1500 za wymianę i zrobienie - czyli drożej.
Auto ma 80tys, jest z polskiego salonu, od nowości jest serwisowane tylko i wyłącznie w ASO - dla mnie jest to na ten moment lepsza opcja niż u przysłowiowego pana Józka - mam go na firmę, wiec po odbiciu podatków nie ma tragedii. Niestety nie ma w mojej okolicy niezależnego serwisu Mitsubishi - gdyby byla to jakaś gruba naprawa .która w ASO miałaby kosztować 20tys, szukałbym innych rozwiązań.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.