[1G] Gdzie jest ECU i jak go wymontować ?? |
Autor |
Wiadomość |
Takumi [Usunięty]
|
Wysłany: 15-06-2007, 15:42 [1G] Gdzie jest ECU i jak go wymontować ??
|
|
|
Witam!Ostatnio mam trochę czasu i chciałbym sie dostać do ECU,wyjąć i sprawdzic jak
tam kondensatory sie maja ale nie tylko.ECU w eclipse 1g.Załączam obrazek.Czy to własnie tam znajduje sie ECU? jak wyjac box by nic nie uszkodzić?Sama wymiana kondensatorów opisana jest na stronie Krzyzaka.Chodzi mi głównie jak krok po kroku
wyjąć ECU z samochodu?co myślicie o nowej sondzie walkera za 360PLN?Warto?Co do
bojkotu stacji Orlen,Lotos to jestem za i to czynnie już przez dwa tygodnie wraz ze znajomymi.Pozdrawiam ALL MITSUMANIACS!!!!!!!!!  |
Ostatnio zmieniony przez Adaho_krak 16-06-2007, 00:17, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
kris1976 [Usunięty]
|
Wysłany: 15-06-2007, 15:48
|
|
|
witam
u mnie w 1 g 4g63 ECU znajduje sie w konsoli srodkowej, za polka z radiem |
|
|
|
 |
krzypolo
Mitsumaniak

Auto: plymouth laser,Outlander Turbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 27 Lip 2006 Posty: 958 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 15-06-2007, 16:17
|
|
|
u mnie też za radiem |
|
|
|
 |
Adaho_krak
moderator

Auto: Megane GTline
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy Dołączył: 06 Wrz 2006 Posty: 3214 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 16-06-2007, 00:16
|
|
|
krzypolo napisał/a: | u mnie też za radiem |
w 1G jest za radiem potwierdzam
Krok po kroku:
1. ODŁĄCZ AKUMULATOR !!!!!!
2. Wymontuj radio-zobaczysz ECU !!!
3. Wypnij wtyczkę od ECU
4. Odkręć śróby mocując ECU
I już go masz
Z montarzem jak Ci lepiej, tylko pamiętaj DOPIERO NA KOŃCU PODPINASZ AKUMULATOR. Wszelkie czynności przy ECU - BEZ NAPIĘCIA !!! |
_________________ Nigdy nie mów, że czegoś się nie da zrobić. Ponieważ zawsze znajdzie się taki ktoś, co nie będzie wiedział, że tego się nie da zrobić, I TO ZROBI !!!
Renault Megane Gtline
Piszę poprawnie po polsku. - Przynajmniej się staram
Adam 00302/KMM |
|
|
|
 |
GOLDI [Usunięty]
|
Wysłany: 17-06-2007, 15:39
|
|
|
walker? nie... drogie i nie sa warte tej ceny... lepiej NTK/NGK... lub denso |
|
|
|
 |
Takumi [Usunięty]
|
Wysłany: 17-06-2007, 18:21 radio jak zdjąć?
|
|
|
Zamieszczam fotki radia fabrycznego w moim misku.Jak wyjac? czy jakims kluczem?
tak zeby nic nie uszkodzic.Czy moze na jakis kod?elektronicznie?tzn kod o odpowiedniej częstotliwości i blokada puszcza?Jak myslicie jakiej firmy jest to radio?BLAUPUNKTA?No bardzo chciałbym dostac sie do ECU a bez radia ani rusz.Pomóżcie!Pozdrawiam  |
|
|
|
 |
Adaho_krak
moderator

Auto: Megane GTline
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy Dołączył: 06 Wrz 2006 Posty: 3214 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 17-06-2007, 22:04
|
|
|
Takumi, radio jest przykręcone na dczterech śróbach niestety nie dam fotek bo już to przerobiłem, ale postraram się Ci przybliżyć jak sobie z tym poradzić. Razem z tą "półką pod radiem jest ramka naokoło radia, trzeba ją powoli wyciągnąć, jest na zatrzaskach. Później jak się już pozbędziesz ramki wraz z półką zobaczysz cztery śróby obok radia na śróbrokręt gwaizdkowy, odkręć je i wyciągniesz radio razem z blachami do których jest przykręcone, a za radizem masz EKU i postępujesz w/g w/w wskazówek. |
_________________ Nigdy nie mów, że czegoś się nie da zrobić. Ponieważ zawsze znajdzie się taki ktoś, co nie będzie wiedział, że tego się nie da zrobić, I TO ZROBI !!!
Renault Megane Gtline
Piszę poprawnie po polsku. - Przynajmniej się staram
Adam 00302/KMM |
|
|
|
 |
beben1982 [Usunięty]
|
Wysłany: 19-06-2007, 07:14
|
|
|
witam
mam pytanie z innej beczki sorki że tak się tu wpakowałem ale radio w moim miśku nie jest w ogóle przykręcone i w związku z tym mam pytanko ma ktoś może te blachy do których przymocowane jest radio jeśli tak to bym kupił chyba że ktoś się podzieli informacją jak zainstalował u siebie radyjko |
|
|
|
 |
Adaho_krak
moderator

Auto: Megane GTline
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy Dołączył: 06 Wrz 2006 Posty: 3214 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 19-06-2007, 10:55
|
|
|
... poszukam tych blach jak znajde to dam Ci znać na PW, ja radio zamontowałem normalnie na półkieszeni jest OK .... |
_________________ Nigdy nie mów, że czegoś się nie da zrobić. Ponieważ zawsze znajdzie się taki ktoś, co nie będzie wiedział, że tego się nie da zrobić, I TO ZROBI !!!
Renault Megane Gtline
Piszę poprawnie po polsku. - Przynajmniej się staram
Adam 00302/KMM |
|
|
|
 |
Takumi [Usunięty]
|
Wysłany: 21-06-2007, 16:10
|
|
|
Dzieki Adaho twoje wskazowki były bardzo pomocne.niedługo zamieszcze zdjecie mojego ECU z 94r.jeszcze raz dzieki i pozdrawiam!!!! |
|
|
|
 |
Adaho_krak
moderator

Auto: Megane GTline
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy Dołączył: 06 Wrz 2006 Posty: 3214 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 21-06-2007, 23:22
|
|
|
Takumi napisał/a: | Dzieki Adaho twoje wskazowki były bardzo pomocne |
No problem, wystarczy kliknąć "POMÓGŁ" |
_________________ Nigdy nie mów, że czegoś się nie da zrobić. Ponieważ zawsze znajdzie się taki ktoś, co nie będzie wiedział, że tego się nie da zrobić, I TO ZROBI !!!
Renault Megane Gtline
Piszę poprawnie po polsku. - Przynajmniej się staram
Adam 00302/KMM |
|
|
|
 |
conti64 [Usunięty]
|
Wysłany: 21-07-2007, 20:09
|
|
|
Takumi napisał/a: | Co do
bojkotu stacji Orlen,Lotos to jestem za i to czynnie już przez dwa tygodnie |
A ja już od ponad roku
Edit----
W sobotę wymontowałem ECU aby sprawdzić stan kondensatorów. Po dokonaniu oględzin samych kondensatorów jaki płytki od spodu stwierdzam brak "wylanych" elementów oraz stan płytki jako bardzo dobry.
Z tego co zauważyłem to mam trzy kondensatory t.j. o jeden mniej niż to przedstawiał kolega Krzyżak. Widać jeden spieprzył mi już do Anglii |
|
|
|
 |
TommiCrazy
Forumowicz VR-4 LIFE
Auto: UKOCHANE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 07 Cze 2005 Posty: 902 Skąd: Alderley Edge UK
|
Wysłany: 24-07-2007, 01:46
|
|
|
podepne sie do rozmowy o ecu, bo mianowicie mam pytanko o wiázke ktora idzie z ecu do silnika i osprzetu, czy w eclipsie N/A jest taka sama jak w turbo czy wiázki sie czyms rózniá, z kolei pytanie numer dwa, wiazka z eclipsa turbo bedzie taka sama jak w galantach turbo/lancerach 1/2/3? |
_________________ Galant E38A GLSI 4x4
Starion Turbo widebody 2.0T
GTO MK3- 3.0V6 Twin Turbo
Outlander 2.0 PHEV 5HS
 |
|
|
|
 |
conti64 [Usunięty]
|
Wysłany: 24-07-2007, 09:47
|
|
|
Aha, zdjęcia też zrobiłem |
|
|
|
 |
Adaho_krak
moderator

Auto: Megane GTline
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy Dołączył: 06 Wrz 2006 Posty: 3214 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 24-07-2007, 10:07
|
|
|
TommiCrazy, napewno kompy są różne do Turbo i Nonturbo, co do wiązek nie mam pojęcia, napisz na PW do Seba-Dominika, on przerabiał temat.
conti64 napisał/a: | W sobotę wymontowałem ECU aby sprawdzić stan kondensatorów. Po dokonaniu oględzin samych kondensatorów jaki płytki od spodu stwierdzam brak "wylanych" elementów oraz stan płytki jako bardzo dobry.
Z tego co zauważyłem to mam trzy kondensatory t.j. o jeden mniej niż to przedstawiał kolega Krzyżak. Widać jeden spieprzył mi już do Anglii |
Masz nowszy model ECU, a co do wylanych kondziorów, ja wczoraj wymontowałem swoje ECU (też mam nowszy model), i też wyglądał super, stwierdziłem że wymienie kondziory zapobiegawczo. Po zaniesieniu do Serwisu RTV, koleś przelutował kondziory i okazało się że obydwa wylane od spodu, z wierzchu nie było widać, jeden tak paskudnie się wylał że przepalił ścieżkę. Koleś (z serwisu RTV) wymienił kondziory, naprawił ścieżkę i wzioł jedyne 50zł. |
_________________ Nigdy nie mów, że czegoś się nie da zrobić. Ponieważ zawsze znajdzie się taki ktoś, co nie będzie wiedział, że tego się nie da zrobić, I TO ZROBI !!!
Renault Megane Gtline
Piszę poprawnie po polsku. - Przynajmniej się staram
Adam 00302/KMM |
|
|
|
 |
|