 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Przesunięty przez: swinks_UK 08-02-2009, 02:37 |
[E88A 2.5 4WD] Przejściówka na stożek do Gala 2.5 V6 |
Autor |
Wiadomość |
mitsu_pl
Forumowicz

Auto: Subaru Forester
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 14 Lip 2007 Posty: 1301 Skąd: Grajewo
|
Wysłany: 14-07-2007, 02:06 [E88A 2.5 4WD] Przejściówka na stożek do Gala 2.5 V6
|
|
|
Witam.
Potrzebuje szybkiej pomocy. Mianowicie chodzi mi o to, czy dostępne jest w polsce przejściówka na stożek do Galanta z silnikiem 2.5 V6 z 94r. Szukałem już praktycznie chyba wszędzie... allegro, ebay, sklepy tunigowe i nic... Jeżeli macie jakieś namiary na sklep, bądź osobę posiadającą takie cudo, prosze o info Zależy mi na czasie z tego względu, ponieważ 21-22 lipca wybieram się na rajd KJS swoim miśkiem do Olsztyna i chciałbym, żeby pod maską wszystko już grało.
Z góry dzięki !! |
Ostatnio zmieniony przez roch_27 12-08-2007, 20:16, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24307 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 15-07-2007, 19:52
|
|
|
na stozkowy filtr powietrza znaczy sie? - nie ma sensu, pogorszysz tylko osiagi auta |
|
|
|
 |
mitsu_pl
Forumowicz

Auto: Subaru Forester
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 14 Lip 2007 Posty: 1301 Skąd: Grajewo
|
Wysłany: 16-07-2007, 09:50
|
|
|
Tak, chodzi o przejściówke na filtr stożkowy. Czemu miałoby pogorszyć osiągi ? Słyszałeem właśnie inne opinie na ten temat... |
_________________ Subaru Forester SF FL - 2000r.
Subaru Forester SF - 1999r.
Subaru Outback BI - 2005r.
Mitsubishi Galant E88A 2.5 TT |
|
|
|
 |
xor
Mitsumaniak handlarz żywopłotem

Auto: Galant 2.5 '98 SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 24 Paź 2006 Posty: 653 Skąd: Warszawa, Bielsko-Biała
|
Wysłany: 16-07-2007, 12:26
|
|
|
To słyszałeś tanią propagandę fanów taniego tjuninku.
Oryginalny wlot pobiera pow. sprzed maski, stożek z wnętrza, o temp. już spooro wyższej.
Wyższa temp=mniej powietrza w tej samej objętości=mniej tlenu=niższe osiągi.
Plus o ile się nie mylę oryginalny wlot jest tak zaprojektowany, że trochę kompresuje powietrze. |
_________________ Rekin bulwarowy |
|
|
|
 |
mitsu_pl
Forumowicz

Auto: Subaru Forester
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 14 Lip 2007 Posty: 1301 Skąd: Grajewo
|
Wysłany: 16-07-2007, 14:04
|
|
|
Wiem o tym... Wymysliłem jak zrobić aby nie zasysał ciepłego powietrza z komory silnika. Mianowicie chce umieścić go pod fabrycznie montowaną puchą od filtra, bliżej zderzaka, aby zasysał sobie świerzutkie zimne powietrze mimo wszytsko potrzebuje tej przejściówki, aby doprowadzić tam rury ze stożkiem... |
|
|
|
 |
JaGrab3
Mitsumaniak Piotrek - ORACLE fan

Auto: Sig 2.0T,Frotka 3.2, Astra2
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 28 razy Dołączył: 03 Paź 2006 Posty: 930 Skąd: Crackoof
|
Wysłany: 16-07-2007, 21:49
|
|
|
Stożek odetka ci dolot, co sprawi ze silnik dostanie wiecej powietrza na wysokich obrotach, jednak zmieni się pojemnosc ukladu dolotowego i stracisz moment obrotowy na dole, przez co silnik bedziesz musial bardziej krecic. Stżek jest doby do silnikow pracujacych na wyokich obrotach, v6 pracuje od samego dołu, sotożek tutaj to raczej poracha. Dodam ze nawet jezeli założysz stozek to zeby cos odczuc na plus pewnie bys musial odetkac tez wydech, a to juz troche doroższa sprawa. |
_________________ --------------------------------------------------
est: Signum 2.0Turbo , Astra "GSI"
byuo:126p,LADA2103,CIFF-Żaba,Cari 1.6,Gal 2.0 Sport Edition,FROTKA 3.2 V6 Limited Edition
---------------------------------------------------
Pomoc dla Kamilka
---------------------------------------------------
 |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 17-07-2007, 00:16
|
|
|
mitsu_pl napisał/a: | Mianowicie chce umieścić go pod fabrycznie montowaną puchą od filtra, bliżej zderzaka, aby zasysał sobie świerzutkie zimne powietrze |
Tylko uważaj, bo również może zasysać sobie świerzutką zimnutką wodę, która jak wiemy nie spręża się tak łatwo jak powietrze, co doprowadza zazwyczaj do niezwykle kosztownych napraw.....
JaGrab3 napisał/a: | Stożek odetka ci dolot.... |
sorry - gadasz jak sprzedwca sprzedawca stożków i akcesoriów tjuningowych z czipami-rezystorami..... lepiej (niewiele, ale lepiej ) zainwestować w porządny filtr powietrza (np. Kneht - powierzchnię filtrującą ma na pewno większą niż 2 stożki razem wzięte) niż psuć auto wydumkami dla przyrostów mocy mieszczącymi się w tolerancji błędu pomiarowego hamowni.....
[ Dodano: 17-07-2007, 00:19 ]
PS. jeżeli wybierasz się na KJtkę, to lepiej kasę na stożek zainwestuj w opony/zawieszenie lub dodatkową godzinke treningu....lepiej na tym wyjdziesz czasowo |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 17-07-2007, 01:31
|
|
|
Bartek napisał/a: | opony/zawieszenie | i hamulce |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
tomekrvf
Forumowicz

Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy Dołączył: 17 Maj 2005 Posty: 2309 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 17-07-2007, 06:01
|
|
|
Hubeeert napisał/a: | i hamulce |
|
_________________
 |
|
|
|
 |
Artoos [Usunięty]
|
Wysłany: 17-07-2007, 09:16
|
|
|
Nie wiem czemu masz problem z przejsciówką ja w pierwszym lepszym sklepie znalazłem, ale przedmówcy mają rację, zainwestuj w sportowy filtr np K&N i nie obraź się ale sport i Galant to conajmniej mezalians. Jedyny sensowny Gal w sporcie to VR4, ale nawet tego na odcinku specjalnym objedziesz dobrym Coltem. |
|
|
|
 |
JaGrab3
Mitsumaniak Piotrek - ORACLE fan

Auto: Sig 2.0T,Frotka 3.2, Astra2
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 28 razy Dołączył: 03 Paź 2006 Posty: 930 Skąd: Crackoof
|
Wysłany: 17-07-2007, 10:43
|
|
|
Bartek napisał/a: |
JaGrab3 napisał/a: | Stożek odetka ci dolot.... |
sorry - gadasz jak sprzedwca sprzedawca stożków i akcesoriów tjuningowych z czipami-rezystorami..... |
Nie czytasz całego posta, jaki sprzedawca tak powie??? A tutaj myśle ze mam rację z odetkaniem dolotu, wywalasz całe pudło rezonansowe + wywalasz wlot powietrza + powierzchnia filtra stożkowego jest wieksza niż seryjny prostokąt filtra, nawet z zajebistą wkładką (która notabene zmniejsza opory powietrza a nie zmienia powierzchni za bardzo, no to zleży od pofalowania powierzchni), stożek przez co że jest stożkem wciąga powietrze po całym obwodzie - i to jest jedyna zaleta stożka - mniejszy opor ssania powietrza przez co wiekszy wydatek objetościowy.
Odetkanie dolotu to 1 sprawa a pozbawienie pojemności układu to 2, tak ze zyskasz górę kosztem dołu, myśle że wiecej tu nie ma co wyjaśniać.
W przypadku kolegi i gala v6 sportowa wkładka jest lepszym rozwiazaniem. |
_________________ --------------------------------------------------
est: Signum 2.0Turbo , Astra "GSI"
byuo:126p,LADA2103,CIFF-Żaba,Cari 1.6,Gal 2.0 Sport Edition,FROTKA 3.2 V6 Limited Edition
---------------------------------------------------
Pomoc dla Kamilka
---------------------------------------------------
 |
|
|
|
 |
xcracing
Mitsumaniak Fan starszych Mitsu

Auto: Mazda 6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 16 razy Dołączył: 16 Wrz 2006 Posty: 417 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 17-07-2007, 10:53
|
|
|
Artoos napisał/a: | nie obraź się ale sport i Galant to conajmniej mezalians. Jedyny sensowny Gal w sporcie to VR4, ale nawet tego na odcinku specjalnym objedziesz dobrym Coltem. |
Już ja to kiedyś słyszałem Miałem Gala z 1992r 1,8 ok90KM. Znajomi pukali się w czoło kiedy mówiłem że marzę by wystartować w KJS-ie. Ale się zawziąłem. Oczywiście na kręciołki wokół beczek po asfalcie lepsze jest mniejsze auto, ale wybierałem rajdy gdzie odcinki choć częściowo były szybsze, czasem nawet na otwartych dróżkach. Zdarzało sie że zostawiałem za sobą Kadety i Astry GSI. Trening, odwaga, rozsądek i ambicja to podstawa. A wspomnienia pozostają na całe życie.
A tak w ogóle, to jak tylko parę złotych odłożę to marzy mi się zbudowanie repliki VR-4 z lat 88-92 na bazie dwulitrowego 4x4. wtedy jeszcze napsuje krwi zawodnikom startującym w KJS-ach
Mitsu_pl powodzenia!!!!!!!!! |
_________________ Galant E32A 1800 '92 - był
Galant EA5W 2500 V6 '97 - był
Galant E39A 2000 Dynamic4 '88 - był
Mazda 6 - jest
==HISTORIA MOJEGO BIAŁEGO E39A==
==FOTKI MOICH BYŁYCH GALANTÓW==
 |
|
|
|
 |
mitsu_pl
Forumowicz

Auto: Subaru Forester
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 14 Lip 2007 Posty: 1301 Skąd: Grajewo
|
Wysłany: 17-07-2007, 11:03
|
|
|
Hmmm... Ponieważ ten silnik jest wysokoobrotowy, myśle, że jak mu się poprawi góre to będzie lepiej szedł... (bierzmy pod uwagę to, że czerwone pole zaczyna się od 7 tys. obrotów) i silniek się ładnie kręci aż do czerwonego, choć pod koniec zaczyna mu troche mocy brakować. Powiem szczerze, że tym samochodem nie da się jeździć ani wolno, anie też nicskimi obrotami. Nie wiem czy to ze względu na napęd na 4 łapy, ale kiepsko się zbiera z niskich obrotów (tak poniżej 2 tys.) Dopiero tak po przekroczeniu 3000 zaczyna ostro ciągnąć do przodu (i nie chce wcale zwalniać ) Na chamulce nie moge narzekać... a co do zaciągania wody stozkiem... to myśle, że deszczówka mu nie będzie przeszkadzać, a jako amfibi swojego gala nie będe urzywać Dzięki za porady, wezme wszystkie je pod uwagę i jeszcze to przemyśle
[ Dodano: 17-07-2007, 11:11 ]
Nie dziękujuę . To nie pierwszy mój start w KJS, narazie nie idzie dobrze, ale coraz lepiej. Trzeba jeszcze troche potrenować i duzo się nauczyć... Wspomnienia są i to jakie Mam nadzieję, że będą jeszcze lepsze. Sezon jeszcze trwa!
Co do samochodu i jego układu wydechowego, to juz sie postarałem oto, żeby miał właściwy przelot (strumiennica zamiast kata i ładny duży - wbrew pozorom wcale nie tak głośny - ostatni przelowtowy tłumik) Pozdrawiam! |
|
|
|
 |
JaGrab3
Mitsumaniak Piotrek - ORACLE fan

Auto: Sig 2.0T,Frotka 3.2, Astra2
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 28 razy Dołączył: 03 Paź 2006 Posty: 930 Skąd: Crackoof
|
Wysłany: 17-07-2007, 21:05
|
|
|
mitsu_pl, powodzenia więc i zdaj relację jak ci poszło! |
_________________ --------------------------------------------------
est: Signum 2.0Turbo , Astra "GSI"
byuo:126p,LADA2103,CIFF-Żaba,Cari 1.6,Gal 2.0 Sport Edition,FROTKA 3.2 V6 Limited Edition
---------------------------------------------------
Pomoc dla Kamilka
---------------------------------------------------
 |
|
|
|
 |
laser28 [Usunięty]
|
Wysłany: 18-07-2007, 17:25
|
|
|
Witam kolego mitsu_pl mam chyba to co cię interesuje, kupiłem ostatnio galanta z silnikiem 2,5 i ze stożkiem mam juz seryjny dolot więc przejściówkę i nowy stożek Aoma mam na zbyciu. Wyślij mi na priva nr telefonu to do ciebie zadzwonie i się dogadamy. |
|
|
|
 |
|
|