Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
czy silnik 4g15 8v jest silnikiem kolizyjnym?
Autor Wiadomość
Darek
[Usunięty]

Wysłany: 06-09-2007, 20:01   czy silnik 4g15 8v jest silnikiem kolizyjnym?

Koledzy mam sprawe. czy silnik 4g15 8v jest silnikiem kolizyjnym gdy peknie pasek rozrzadu lub sie przestawi? Otoz jechalem pekl mi pasek klinowy. pozniej wziolem rajstope i tez nie wytrzymala tylko zakrecila sie na kole zebatym pod paskiem rozrzadu. niemoge go odpalic. niemoge odkecik kola na wale zeby sie wogole do niego dostac. Dwa tygodnie temu wlozylem nowy silnik. Same problemy z nim ale i tak go nie sprzedam.
 
 
cy_cek
[Usunięty]

Wysłany: 06-09-2007, 20:20   

każdy silnik Mitsubishi jest kolizyjny. Sprawdź czy pasek rozrządu nie pękł lub nie przeskoczył :)

A pali się check engine?
 
 
Darek
[Usunięty]

Wysłany: 06-09-2007, 21:15   

wlasnie o to chodzi ze rajtuza zawinela sie na zebach od walu i pasek nie mial o co sie zaprzec wiec pewnie przeskoczyl. Ale mam druga glowice po kapitalce. poradz mi jak odkrecic ta srube od dolnego kola. juz wiele rzeczy probowalem. i niechce puscic.
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 06-09-2007, 21:18   

Włożyłeś nowy silnik a nie wymieniłeś rozrządu i paska? No i jeszcze ta kombinacja z rajstopą - toż to motyw z prehistorii aut z demoludów... W najlepszym przypadku mogło rozwalić czujnik położenia wału (o ile tam jest - niech ktoś zweryfikuje) a w najgorszym mógł przeskoczyć pasek i masz po głowicy, zaworach itp. Co do odkręcania kółka to pewnie na motyw z długą wajchą i strzałem z rozrusznika.
_________________
Bartek `saphire` Siębab
Ostatnio zmieniony przez saphire 06-09-2007, 21:19, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 06-09-2007, 21:18   

Darek napisał/a:
poradz mi jak odkrecic ta srube od dolnego kola. juz wiele rzeczy probowalem. i niechce puscic.
Klucz udarowy.
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
josie 
Mitsumaniak
majsterklepka


Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 2517
Skąd: Gdynia
Wysłany: 06-09-2007, 21:52   

Nasadka, długi klucz, zaprzeć odpowiednio, wyjąć bepiecznik w komorze silnika "ECI", albo odpiąć aparat zapł., "strzelić" z rozrusznika
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 06-09-2007, 23:16   

josie napisał/a:
Nasadka, długi klucz, zaprzeć odpowiednio, wyjąć bepiecznik w komorze silnika "ECI", albo odpiąć aparat zapł., "strzelić" z rozrusznika

Oraz pomodlić się żeby zadziałało :)
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 07-09-2007, 07:49   

josie napisał/a:
Nasadka, długi klucz, zaprzeć odpowiednio, wyjąć bepiecznik w komorze silnika "ECI", albo odpiąć aparat zapł., "strzelić" z rozrusznika


Absolutna ostateczność..... przestrzegam przed tą metodą, bo łatwo zniszczyć wał korbowy

gigantyczny moment obrotowy z rozrusznika przy zablokowaniu drugiego końca wału prowadzi do utraty osiowości.....norma w Hondach.....

TYLKO klucz udarowy......
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24296
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 07-09-2007, 15:32   

cy_cek napisał/a:
każdy silnik Mitsubishi jest kolizyjny

nie kazdy - wlasnie niektore 4G15 i 4G37 nie sa
tym niemniej zdarzaly sie przypadki spotkania zaworow i tlokow takze i w tych silnikach


edit - Bartku, ale przeciez sruba na wale pusci po przekroczeniu pewnego momentu, ktory taki klucz udarowy tez daje - pozniej sie po prostu obraca, wiec nie ma jakiegos specjalnego niebezpieczenstwa w tej metodzie

a czujnik walu jest w aparacie zaplonowym
 
 
Darek
[Usunięty]

Wysłany: 07-09-2007, 19:06   

Bylem dzisiaj u kolegi w warszatcie i pistolet udarowy nie dal rady. Bede musial przyspawac rurke to kola pasowego i zablokowac. A drugie kolo wezme z drugiego silnika. Krzyzak to ktore silniki 4g15 nie sa kolizyjne? Bo ja nieslyszalem zeby mi cos walnelo w silniku, a teraz jak krece oddzielnie walem lu rozrzadem to nic sie nie opiera. Tak jakby zawory z tlokami sie nie spotykaly
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 07-09-2007, 22:25   

Darku dwie duże nieścisłości:

po pierwsze - WSZYSTKIE 4g15 są kolizyjne (8v i 12v), 4G13 również - sprawdzone własnoręcznie i organoleptycznie.

po drugie - klucz udarowy działa na zupełnie innej zasadzie - moment skręcający nie przenoszony jest przez wał (przynajmniej nie cały), tylko luzowanie odbywa się dzięki bezwladności całego elementu.

[ Dodano: 07-09-2007, 22:28 ]
Darek napisał/a:
pistolet udarowy nie dal rady.


niestety klucz musi być porządnej jakości (chińszczyzna odpada)
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
wojmi1 
Mitsumaniak
lancer kombi i gal


Auto: lancer combi g37 i c12 galE32
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 12 Wrz 2006
Posty: 1579
Skąd: Oswiecim-Piotrowice
Wysłany: 07-09-2007, 22:29   

Silnik 4 g15 jest kolizyjny - ale malo tzn moze sie zdazyc ze przy malej szybkosci jak padnie pasek wszystko bedzie ok ale przy duzej na bank kolizyjny.
Darek, wystarczy sprawdzic luzy zaworowe jezeli sa ponad norme zdecydowanie np wyloty powyzej 0,5-7 to do wymiany /2-3 razy normatywny luz/ zawory bo trzonki ulegly udarowi
Moja metoda na odkrecenie sruby walu korbowego mocny klucz /twardy/ oczkowy lub nasadka i duze ramie i mlotek 1,5 kg ewentualnie troche wiekszy wazne by moment zrywowy byl max duzy.
_________________
lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33
 
 
 
Darek
[Usunięty]

Wysłany: 08-09-2007, 02:09   

Wkoncu poszla ta przekleta sruba. Ustawilem wal na znaki i rozrzad. 3 razy przestawiamlem sam rozrzad myslac ze poprostu moze przestaowil sie prozrzad o jeden obrot w stosunku do walu. Nic to jednak nie zmienia. Rozrusznik kreci sie bez zadnego oporu, tak jakbym go wyjol i podlaczal sobie bezposrednio pod akumulator. Brak kompresji na cylidrach. Z rana mam zamiar wyciagac glowice i zmieniac na moja ze starego silnika. Tam byla po kapitalnym remoncie
 
 
cy_cek
[Usunięty]

Wysłany: 08-09-2007, 11:16   

Uszczelka pod głowicą może poszła?
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 08-09-2007, 12:04   

Raczej zawory siem pogły.....
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.