Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
pytania o wiázki silnika turbo
Autor Wiadomość
TommiCrazy 
Forumowicz
VR-4 LIFE

Auto: UKOCHANE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 07 Cze 2005
Posty: 902
Skąd: Alderley Edge UK
Wysłany: 01-10-2007, 23:19   pytania o wiázki silnika turbo

jak duze roznice sa w wiázkach turbo a w wiázkach NA?
czy przy przekladce silnika trzeba calá wiázka przekladac czy mozna uzyc czesc okablowania silnika NA?


czy wiázka z silnika pochádzácego z auta angielskiego bedzie krotsza? czy ecu w aucie angielskim tez bedzie po stronie angielskiego pasazera? ( tzn lustrzane odbciie?)

czy wiázki w autach lancer/eclipse/galant turbo sá takie same?

pozdrawiam i prosze o konkrety !
_________________
Galant E38A GLSI 4x4
Starion Turbo widebody 2.0T
GTO MK3- 3.0V6 Twin Turbo
Outlander 2.0 PHEV 5HS
 
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 02-10-2007, 07:31   

TommiCrazy napisał/a:
jak duze roznice sa w wiázkach turbo a w wiázkach NA?


Wiązka ma więcej przewodów. Jeżeli pytasz o różnicę w wiązce 2.0 SOHC a 2.0 DOHC turbo, to śmiało można powiedzieć, że pasują tylko 3 przewody idące do TPS - wszystkie pozostałe mają inną długość i wielu brakuje. Przerabiałem wiązkę sohc na dohc - naprawdę jest hardcore, ale jeździ u mnie już z 5 lat.....

TommiCrazy napisał/a:
czy przy przekladce silnika trzeba calá wiázka przekladac czy mozna uzyc czesc okablowania silnika NA?


Jeżeli masz wiązkę DOHC, to możesz (brakuje w niej dosłownie 4 przewodów), jeżeli SOHC - zapomnij

TommiCrazy napisał/a:
czy wiázka z silnika pochádzácego z auta angielskiego bedzie krotsza? czy ecu w aucie angielskim tez bedzie po stronie angielskiego pasazera? ( tzn lustrzane odbciie?)


Wiązka silnikowa jest absolutnie inna jeżeli chodzi o długości

TommiCrazy napisał/a:
czy wiázki w autach lancer/eclipse/galant turbo sá takie same?


Tu pojawia się największa zabawa......
Napisz Tomku z czego pochodzi silnik, a z czego ECU, bo:
- Wiązka Eclipsa, względem Galanta mocno się różni długością przewodów (eclipse jest dłuższa) i "upleceniem" przewodów towarzyszących - od miesiąca walczę z przeróbką wiązki Eclipsa do Galanta turbo - roboty jest naprawdę sporo.
- wiązka lancera (rozumiem EVO) zależy od rocznika i to mocno, ale żadna z nich nie jest zbytnio podobna do wiązki Galanta

TommiCrazy napisał/a:
prosze o konkrety !


Zadaj bardziej konkretne pytanie.... ukierunkuję Cię, podaj dane:
- jaka buda (model/rok)
- jakie ECU (model/rok)
- jaki silnik (model/rok)
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
TommiCrazy 
Forumowicz
VR-4 LIFE

Auto: UKOCHANE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 07 Cze 2005
Posty: 902
Skąd: Alderley Edge UK
Wysłany: 02-10-2007, 10:10   

dlugo szukalem wlasnie takiej odpowiedzi ! Dzieki Bartek !
wiec tak

silnik pochodzi z evo 1 (1992-94)

ecu mam wlasnie od tego silnika razem z wiázká ktorá trzbea naprawiac gdyz zostala przez poprzedniego wlasciciela przeciéta, tak ze teraz widze ze sensu niema.

w takim razie najlepiej by bylo zamowic wiazke DOHC z galanta w polsce i zrobic upgrade o 4ry kable?

juz jakos w przyszlym tygodniu chce wrzucic silnik do galanta, do polowy grudnia trzeba bedzie ostatecznie poradzic sobie z elektryká bo autko rusza do poslki !
_________________
Galant E38A GLSI 4x4
Starion Turbo widebody 2.0T
GTO MK3- 3.0V6 Twin Turbo
Outlander 2.0 PHEV 5HS
 
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 03-10-2007, 15:53   

Najłatwiej z jednym ale......

W jakim układzie EVO I ma piny w ECU? Szczerze nie miałem takiego ECU w rękach. Są pewnikiem 3 złącza, tylko w jakim układzie:
- duże, średnie, małe

czy

- duże, małe, średnie??
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24323
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 03-10-2007, 16:59   

Nie wiem jak starsze, ale evo 5 i 6 maja 4 konektory (duzy, maly, malutki, sredni).
 
 
TommiCrazy 
Forumowicz
VR-4 LIFE

Auto: UKOCHANE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 07 Cze 2005
Posty: 902
Skąd: Alderley Edge UK
Wysłany: 04-10-2007, 00:45   

kolejnosc pinow to!
Duuuuuuza,Mala,Srednia

Komp ma oznaczenia
MD187701 E2T38381

ecu podobno bylo stronjone do podkreconych parametrow tego silnika, wiec o ile nie kupilem jakiegos bubla powinno wszystko dzialac

zastanawiam sie tylko czy zwykla skrzynia z galanta sohc bedzie sie trzymac silnika turbo ? oby caly ten dzwon skrzyni byl taki sam.
jutro jade zawiesc czesci do mechanika, a w piatek prawdopodobie auto trafi do warsztatu.
wiázke byc moze bedzie mial showel , jak nie to bede musial szukac gdzie sie tylko da.
_________________
Galant E38A GLSI 4x4
Starion Turbo widebody 2.0T
GTO MK3- 3.0V6 Twin Turbo
Outlander 2.0 PHEV 5HS
 
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 04-10-2007, 01:21   

TommiCrazy napisał/a:
zastanawiam sie tylko czy zwykla skrzynia z galanta sohc bedzie sie trzymac silnika turbo ?
Obstawiam, że kielich się może przytrzymać bo reszta się rozleci.
Nie teoretyzuję - ta skrzynia miała wytzreymać sporo mniejszy moment obrotowy.
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
TommiCrazy 
Forumowicz
VR-4 LIFE

Auto: UKOCHANE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 07 Cze 2005
Posty: 902
Skąd: Alderley Edge UK
Wysłany: 04-10-2007, 01:35   

wiem Hubercie , dlatego tez poprostu chce na tej skrzyni wrocic do polski i zaloze tam skrzynie od eclipse gst, mialem zamiar kupic skrzynie 4x4 i zablokowac wyjscie na tylny naped ale duzo ludzi mi to odradzalo
_________________
Galant E38A GLSI 4x4
Starion Turbo widebody 2.0T
GTO MK3- 3.0V6 Twin Turbo
Outlander 2.0 PHEV 5HS
 
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 04-10-2007, 09:00   

Niestety wiązka od Gala odpada......absolutnie inny pin-out do ECU nawet złączki mechanicznie nie będą pasowały. Masz rzeźbę i to poważną, albo szukanie wiązki od EVO.....


Skrzyni SOHC na 7-bolt nie założysz..... chyba, źe to 6-bolt, to przekładając koło zamachowe i sprzęgło spasujesz....
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
TommiCrazy 
Forumowicz
VR-4 LIFE

Auto: UKOCHANE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 07 Cze 2005
Posty: 902
Skąd: Alderley Edge UK
Wysłany: 04-10-2007, 10:04   

no to sie zaczynam bac...... czy galant turbo w wersji usa tez bedzie mial inne piny?
kurcze z tego co mi wiadomo evo 1 i 2 sa bolt 6 a evo 3 moze juz byc bolt 7

najlepiej porobie zdiecia wszystkich gratow dzis i powstawiam je na imagshack
_________________
Galant E38A GLSI 4x4
Starion Turbo widebody 2.0T
GTO MK3- 3.0V6 Twin Turbo
Outlander 2.0 PHEV 5HS
 
 
 
SAMAEL
[Usunięty]

Wysłany: 04-10-2007, 18:41   

evo3 to jest 7bolt, a nie może być :wink:
 
 
kiepuczi 
Forumowicz

Auto: Eagle Talon Tsi AWD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 30 Lip 2005
Posty: 203
Skąd: Pulawy
Wysłany: 04-10-2007, 18:52   

zadne evo nigdy nie mialo silnika 6 bolt. To tylko mity. fizycznie to niemozliwe bo produkcje silnikow 6 bolt zakonczono z kwietniem 1992 roku. wszystkie evo to 7 bolt, z ta roznica ze silnik evo III jest odpowiednikiem eclipse 2g. swap" bolt on " do 2g.
swap silnika 6 bolt nie jest "bolt on", tak chcialem rozwiac wasze watpliwosci w tej materii.

wiazki 1g NT DOHC mozna swobodnie zaadoptowac do silnika turbo
 
 
 
TommiCrazy 
Forumowicz
VR-4 LIFE

Auto: UKOCHANE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 07 Cze 2005
Posty: 902
Skąd: Alderley Edge UK
Wysłany: 04-10-2007, 21:13   

okej, ochlonolem, i zedytowalem posta... po tym co napisal kiepuczi wiem na czym stoje, dla pewnosci sciaglem sprzeglo i okazalo sie ze kolo zamachowe jest na 7 srob

czyli opcje
na ebaju jest skrzynia awd z evo3 ( gdzie wlasciciel pisze ze pasuje tez do 1 i 2)
ale czy taka skrzynia 4x4 moze pracowac bez transfer boxu?

boje sie ze galant fwd nie bedzie mial miejsca by wstawic tam skrzynie i transfer box

ja juz niewiem jednego, co bartku masz na mysli wspomianjac o láczkach mechanicznych?

ja juz po prostu niewiem co robic , gdyby auto bylo w polsce to bym sie tak nieprzejmowal.
[/list]
_________________
Galant E38A GLSI 4x4
Starion Turbo widebody 2.0T
GTO MK3- 3.0V6 Twin Turbo
Outlander 2.0 PHEV 5HS
 
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 05-10-2007, 08:58   

Miałem na myśli tylko to, że wiązka DOHC kończy się zuuuupełnie innymi złączkami do kompa niż w EVO.

Jest jednak światełko w tunelu.... wiązka od GSa/GST 2g. ale roboty elektronicznej i tak będzie sporo
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
TommiCrazy 
Forumowicz
VR-4 LIFE

Auto: UKOCHANE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 07 Cze 2005
Posty: 902
Skąd: Alderley Edge UK
Wysłany: 05-10-2007, 10:03   

wlasnie o to mi chodzi, chce kupic wiázke z ktorej bedzie najmiejsze zlo, mam tu kogos kto to zaadoptuje, .... no to wtakim razie zaczynam szukac wiázki od gs/gst

teraz jeszcze pytanie, jesli skryznia biegow pochodzi od eclipsy lub od evo...czy wielkosc wieloklinu od przegobow bedzie taka sama jak w galantach? czy tu tez co model to innaczej?


zaraz wysle PW na ebaju do wlasciciela tej skrzyni od evo 3, poprosze go o podanie numerow na tabliczce skrzyni
_________________
Galant E38A GLSI 4x4
Starion Turbo widebody 2.0T
GTO MK3- 3.0V6 Twin Turbo
Outlander 2.0 PHEV 5HS
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.