Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Hubeeert
14-05-2014, 13:29
Carisma, ale jaka?
Autor Wiadomość
damiano
[Usunięty]

  Wysłany: 09-11-2007, 22:49   Carisma, ale jaka?

Witam wszystkich! To mój pierwszy post na tym forum... Dopiero zaczynam przygodę z samochodami, bo będę dopiero teraz kupował :biggrin: Chcę kupić Carismę, ale mam kilka pytań:
- który z silników jest bardziej oszczędny i tańszy w eksploatacji: 1.8 GDI czy tylko 1.8? Bo lepszy to chyba jest GDI, prawda?
- która skrzynia biegów jest lepsza i tańsza w eksploatacji: manualna czy automat? Czy jeśli automat się zepsuje to naprawa jest droga? Jak dbać o automat?
- co ile wymienia sie rozrząd?
Na razie tyle pytań (jeszcze pewno sie odezwę :lol: ).
Proszę o doradzenie "zielonemu" w świecie motoryzacji... :P
Pozdrawiam!
 
 
Robson86 
Forumowicz
Life is a Race


Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy
Dołączył: 13 Sie 2006
Posty: 4858
Skąd: Kielce
Wysłany: 10-11-2007, 00:00   

damiano napisał/a:
który z silników jest bardziej oszczędny

GDI
damiano napisał/a:
tańszy w eksploatacji
zwykle 1,8
(uwzgledniam ze oba w ogole nie beda sie psuly) koszty serwisu, rozrzadu beda drozsze w GDI
damiano napisał/a:
Bo lepszy to chyba jest GDI, prawda?

bardziej elastyczny, o lepszych osiagach,oszczedniejszy ale nie lubiacy instalacji gazowych. Wiec jesli chcesz zagazowac GDI to odpusc sobie kupno tego silnika i zainwestuj w zwykle 1,8.
damiano napisał/a:
która skrzynia biegów jest lepsza i tańsza w eksploatacji: manualna czy automat
i ta i ta maja swoich zwolennikow i przeciwnikow. Wydaje mi sie ze tansza w eksploatacji bedzie manualna skrzynia.
damiano napisał/a:
co ile wymienia sie rozrząd?

90tkm na oryginalnym oprzyrzadowniu, 60tkm na zamiennikach
Pozdsumowujac sam jestem szczesliwym posiadaczem GDI i nie zamienilby swojej Cari GDI na zaden inny silniczek. Oferuje swietne osiagi (nie czuje slabosci w porownaniu do nawet silniejszych autek konkurencji), oferuje dzieki temu bezpieczenstwo (bo kwestia szybkiego wyprzedzenia kilku tirow nie robi na Cari GDI wiekszego wrazenia i trwa naprawde szybko, jest elastyczna jednostka napedowa (zarowno moc 125KM jak i max moment obrotowy 174-176Nm jest porownywalna do silnikow konkurencji o pojemnosci 2000 z lat produkcji Cari :) ), spalanie natomiast jest chyba najlepsza strona Cari. Oczywiscie jak pocisniesz to potrafi wziasc sporo (ale jak kazda benzynka)
pozdroo
_________________
Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 
 
 
Chooper 
Mitsumaniak


Auto: MZR 2.0 DOHC
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 98 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 4814
Skąd: Łódź
Wysłany: 10-11-2007, 00:56   

Robson86 napisał/a:
bardziej elastyczny, o lepszych osiagach


cooo ??
_________________
MZR 2.0 DOHC (2005) LF-DE 110 KW
Mini Cooper R55s - 1.6T - 120 KW
 
 
 
gigant87 
Mitsumaniak


Auto: BMW 3GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 15 Gru 2005
Posty: 1877
Skąd: OOL & DW
Wysłany: 10-11-2007, 12:32   

co do skrzyni, to z automatem na razie nie mam żadnych problemów, wiadomo, że o taką skrzynię trzeba dbać, odpowiednio ją użytkować, ale potrafi się odwdzięczyć :)

super sprawa w mieście, a na trasie silnik zawsze ma lekko, błyskawiczne redukcje przy wyprzedzaniu i troche mniej błyskawiczny (ale skuteczny) kick-down

u mnie ta skrzynia jeździ z silnikiem 1.6 więc wariat na drodze nie jest, ale jeździ się bardzo przyjemnie, i co ciekawe, na najniższym przełożeniu ma niższe obroty niż manual (przykładowo, manual ma przy 140km/h 4tys obr, a automat 3,5 :) )

jest pewnie wolniejsza i troche więcej pali, ale jazda z tą skrzynią to czysta przyjemność
ogólnie skrzynię automat w Cariśmie mogę z czystym sumieniem polecić

a z niektórymi manualnymi są chyba problemy... ale to niech się wypowiedzą użytkownicy, coś kojarzę o awariach tych skrzyń
_________________
Była:Mitsubishi Carisma '96 1.6 automat HTB

Obecnie: F34
 
 
Robson86 
Forumowicz
Life is a Race


Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy
Dołączył: 13 Sie 2006
Posty: 4858
Skąd: Kielce
Wysłany: 10-11-2007, 13:11   

Chooper napisał/a:
cooo ??

jaka jest elastycznosc 1,8 :?: bo GDI ma 174-176Nm :twisted: :P (dla przykladu 2,0 131KM Focusa I mialo 176Nm :twisted: ) ...osiagi tez sa deczko lepsze :P
heh
gigant87 napisał/a:
a z niektórymi manualnymi są chyba problemy

generalnie to sie tyczy skrzyn biegow francuskich (GDI ma skrzynie japonska wiec nie ma problemu :) ) aha i chyba z DID jeszcze chyba nie ma problemow z ze skrzyniami...
Pozdroo
_________________
Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
Ostatnio zmieniony przez Robson86 10-11-2007, 14:50, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
damiano
[Usunięty]

Wysłany: 10-11-2007, 13:15   

gigant87
Cytat:
wiadomo, że o taką skrzynię trzeba dbać, odpowiednio ją użytkować,

co oznacza odpowiednio użytkować? Możesz to rozwinąć...?
Cytat:
troche więcej pali

są duże różnice w spalania miedzy manualem a automatem?

BTW. Znalazłem taką Carismę... Warto?
 
 
gigant87 
Mitsumaniak


Auto: BMW 3GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 15 Gru 2005
Posty: 1877
Skąd: OOL & DW
Wysłany: 10-11-2007, 14:27   

podstawowe sprawy jak np zatrzymanie się przed zmianą przełożenia z R na D i na odwrót, jak zostawiasz auto na wzniesieniu, to najpierw zaciągasz ręczny, a później dopiero ustawiasz dźwignię w położeniu P -chodzi o to, żeby auta nie "trzymała" skrzynia a hamulec

wiadomo, że troche szkoda skrzyni podczas holowania innego samochodu czy ciężkiej przyczepy, ale wydaje mi się, że stosując się do zaleceń producenta nie powinno być problemu...

nie można samochodu odpalać "na pych" ani holować na zbyt długich dystansach i przy zbyt dużych prędkościach (o ile pamiętam, to prędkość nie większa niż połowa maksymalnej prędkości osiąganej na 1 stopniu, w praktyce okolice 25-30km/h)

na pewno należy pamiętać o wymianie oleju (chyba co 90tys. km)

w tej chwili nic więcej nie przychodzi mi na myśl, gdybyś miał jakieś pytania szczegółowe, to napisz, jak będę miał więcej czasu, to poszukam w swoich materiałach i postaram się odpowiedzieć ;)
spalanie... zależy jak kto jeździ, wg danych fabrycznych nie było większej różnicy jak 1l/100km
jak spokojnie jedziesz np po mieście to rzadko kiedy silnik ma więcej jak 2tys obr, np trzyma cały czas 1,5-1,8- coś jakby skrzynia bezstopniowa, chyba, że gonisz od świateł do świateł to co innego

skrzynia bardzo inteligentna , dostosowuje się do stylu jazdy kierowcy, jak dłużej nie jeżdżę Carismą, to później niemal się czuje jak Mama ją zamuliła :twisted:

ode mnie same superlatywy :D

co do egzemplarza.. przebieg wydaje się być realny... nie wiadomo jakim kierowcą była ta kobieta i na jakich dystansach jeździła... ogólnie auto wygląda dobrze, jak dla mnie ze zdjęć, to nie ma się do czego przyczepić :) ale powinieneś poczekać na opinie ludzi bardziej zorientowanych w temacie


TA wygląda ciekawie

Ta również, kupiona w polskim salonie, nadaje się wg mnie :D
 
 
mareqm 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI ,2003 AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 10 Paź 2007
Posty: 94
Skąd: okolice W-wy
Wysłany: 10-11-2007, 15:31   

Wszystkie wyglądają dość realnie.Musisz sam postanowić czy za młodszą możesz zapłacić więcej.Automat jest specyficznym wyborem w Polsce.Tradycyjne przekonania najczęściej go negują.Mam przykre doświadczenia z automatem w Fordzie jednak zdecydowałem się na Carismę z automatem i jak na razie nie żałuję.
Pozdrawiam.
_________________
Piszę poprawnie po polsku
.
 
 
damiano
[Usunięty]

Wysłany: 10-11-2007, 16:52   

a jak z awaryjnością automatu? Gdy się, nie daj Boże, zepsuje... Koszty naprawy lub wymiany są drogie? :?:
 
 
Robson86 
Forumowicz
Life is a Race


Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy
Dołączył: 13 Sie 2006
Posty: 4858
Skąd: Kielce
Wysłany: 10-11-2007, 17:02   

damiano,
Ta Cari jak dla mnie kombinowana jest. Srebrne znaczki, z tylu brak oznaczenia GDI, pod kierunkami jakos krzywo poklejone, (nawet brak seryjnego radyjka). Zdjecia w fatalnym formacie :?
Pozdroo
_________________
Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 
 
 
damiano
[Usunięty]

Wysłany: 11-11-2007, 00:03   

Robson86 napisał/a:
damiano,
Ta Cari jak dla mnie kombinowana jest. Srebrne znaczki, z tylu brak oznaczenia GDI, pod kierunkami jakos krzywo poklejone, (nawet brak seryjnego radyjka). Zdjecia w fatalnym formacie :?
Pozdroo

dzięki Robson86 za zwrócenie uwagi na te szczególy :wink: Podziękujemy pani za tamtą Cari. Znalazłem natomiast inną Carismę - ma lekko przetarte drzwi... Ciekawi mnie ile kosztowałoby malowanie...? I czy w ogóle warto kupować tak ''uszkodzony" samochód...
 
 
Robson86 
Forumowicz
Life is a Race


Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy
Dołączył: 13 Sie 2006
Posty: 4858
Skąd: Kielce
Wysłany: 11-11-2007, 15:02   

damiano napisał/a:
ma lekko przetarte drzwi

damiano napisał/a:
I czy w ogóle warto kupować tak ''uszkodzony" samochód...

wszytsko zalezy jak lekko bylo przetarte te drzwi... Pozdroo
_________________
Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 
 
 
zwolin 
Forumowicz
baaardzo zły miś ;-)

Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 481
Skąd: Wawa Ursus
Wysłany: 11-11-2007, 21:23   

damiano napisał/a:
ma lekko przetarte drzwi... Ciekawi mnie ile kosztowałoby malowanie...?

Przy odrobinie szczęścia to za kilkaset złotych możesz znaleźć drzwi w takim samym kolorze i problem z glowy. Co do malowania to są przytarcia i przytarcia. Jesli jest wgniecenie to mozna wypchnąć od środka, poszpachlować, pomalować i ok. Jesli natomiast masz blachę rozoraną tak, że diabli wzieli ocynk to różnie może być.
_________________
Pozdrawiam

Zapraszam na Stronę Piotrusia - podaruj 1% mojemu dziecku
 
 
TomyLee4
[Usunięty]

Wysłany: 12-11-2007, 13:51   

Jeżdżę automatem 1,8 i powiem ci, że jestem bardzo zadowolony. Ze skrzynią nie ma żadnych problemów. Jazda po mieście i w trasy to czysta przyjemność. Oczywiście przy wyprzedzaniu trzeba tę skrzynię wyczuć, ale po kilku razach będziesz wiedział jak ona reaguje na wciśnięcie gazu do dechy. Jak dla mnie, zawsze słysząłem, ze automaty to kicha, ale ja osobiście nie zmienię marki i na pewno nie kupię następnego auta w manualu. pozdrawiam i życzę dobrego zakupu!!
 
 
damiano
[Usunięty]

Wysłany: 12-11-2007, 23:39   

dzięki za porady :wink: Zdecydowałem sie na sprowadzenie furki z Niemiec i w związku z tym mam prośbę: napiszcie, proszę, co muszę załatwiać i w jakiej kolejności (krok po kroku), aby zarejestrować auto w kraju... Czy nadal jest akcyza?
Pozdrawiam!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.