[1G 90-94] Tulejki pod lewarek skrzyni biegów,test czy warto |
Autor |
Wiadomość |
mitutoyo [Usunięty]
|
Wysłany: 06-02-2008, 18:24 [1G 90-94] Tulejki pod lewarek skrzyni biegów,test czy warto
|
|
|
Dzisiaj rozebralem to wszystko co jest wkoło lewarka, powyjmowalem wszystkie 6 tulejek, mających wyraźne luzy i zabralem na stół. Mianowicie zastanawialem sie czy kupic nowe tulejki (oryginalne czy metalowe czy jeszcze inne) czy cos ine poprawią czy nie. Postanowilem użyć niepokonanej puszki piwka, popodkladalem paski blaszane tak aby zlikwidowac luzy pomiedzy tulejkami i czopami (oczywiscie blaszki wkladalem z tej strony tulei, z ktorej nie bylo ruchu czyli zazwyczaj na średnicy zewnetrznej),tuleje na szczescie posiadają przeciecie po długosci. Szerokosci pasków dobieralem metoda prób i błędów tak aby czop po nasmarowaniu z niewielkim oporem sie obracal w tulei. Poskladalem itd i efekt tego taki ze faktycznie luzów zadnych nie ma, wszystko jest sztywno zwiazane-jak nowe. Niestety jeszcze nie jezdzilem zeby sprawdzic jakie tej machloji są efekty ale szczerze polecam taki manewr ludziom zastanawiającym sie czy warto inwestować w nowe tuleje i czy bedzie to lek na ich mocno zyżyte już skrzynki czy jedynie niepotrzebny wydatek. Jak blaszki pomogą to śmialo mozna leciec do sklepu a jesli nie.....no cóż. |
|
|
|
 |
GOLDI [Usunięty]
|
Wysłany: 06-02-2008, 20:43
|
|
|
w 2g lewarek stoi na 4... wymienilem na poliurethaowe energy sunspension za uwaga 55zl z przesylka poprawa nie do opisania jest zajebiscie |
|
|
|
 |
mitutoyo [Usunięty]
|
Wysłany: 07-02-2008, 00:39
|
|
|
No to gratuluję!! Ja nie pokładam wielkich nadziei akurat w zlikwidowaniu tych luzów poniewaz duzo wieksze sa przy samej skrzynce,przy tych łapach bezposrednio wystajacych z korpusu. BTW, z jakiego materialu sa oryginalnie zrobine te tuleje?? Kiedyś słyszałem ze są gumowe ale to raczej w grę nie wchodzi bo guma w tych warunkach nie zda egzaminu. U mnie jest jakiś polimer,co prawda czarny ale nie guma!
Na czym polegała poprawa GOLDI ? Czy mechanizm stracił luzy i się napiął czy moza jakies inne formy driver assistance ??
tak sobie własnie pomyslalem, czy mówimy aby o tych samych tulejach,jesli mówisz ze 2G stoi na czterech,nie widzialem lewarka w 2G....Ale czy mówimy o tulejach które są wykorzystywane w samym mechanizmie lewara,tzn np. na śrubie M8, z nakretka na klucz 14,po zluzowaniu której mozna wysunąć shifter (takie fi +/-10mm z kołnierzem) ?? Czy moze mówisz o tych tulejach (masywnych,gumowych) ,poprzez ktore przykrecona jest cala "podłoga" dla lewarka i pobocznych, szczerze mówiac te gumki nie sa super-sztywne |
|
|
|
 |
HouseM
Mitsumaniak Noob stalker :-X

Auto: DSM 1G GS + MSS 1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 25 Cze 2007 Posty: 884 Skąd: Kraktown
|
Wysłany: 07-02-2008, 21:19
|
|
|
Swego czasu dotaczałem te tulejki w lancerze mojej mamy Robiłem to z takiego biało - mlecznego tworzywa , kurcze nazwa wypadła mi z głowy. Postaram się wyszukać nazwę bo materiał jest genialny. Twardy, nie elastyczny a do tego samosmarujący i bardzo odporny na ścieranie. |
_________________ http://www.youtube.com/watch?v=8mqb-atsy_w
^ mój kliperek ^ Historia: L300 1G - L300 2G - Lancer - Eclipse - MSS
 |
|
|
|
 |
mitutoyo [Usunięty]
|
Wysłany: 07-02-2008, 22:42
|
|
|
Może z teflonu? Ja dzisiaj potestowalem troche skrzynkę i powiem Wam ze rewelacji nie ma niestety,przerzut z jedynki na dwójke nadal czasem jest cichy a czasem w toważystwie chrobotnięcia. Jedyny chyba plus to przekonanie o tym ze dobrze ze nie kupilem nowych tulejek oraz moze to ze lewarek stoi sztywno jak wbetonowany i na boki ani drgnie |
|
|
|
 |
tanaka
Forumowicz
Auto: eclipse 2.0 G1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Kwi 2007 Posty: 39 Skąd: Wałbrzych
|
Wysłany: 08-02-2008, 15:20
|
|
|
mitutoyo napisał/a: | Może z teflonu? Ja dzisiaj potestowalem troche skrzynkę i powiem Wam ze rewelacji nie ma niestety,przerzut z jedynki na dwójke nadal czasem jest cichy a czasem w toważystwie chrobotnięcia. Jedyny chyba plus to przekonanie o tym ze dobrze ze nie kupilem nowych tulejek oraz moze to ze lewarek stoi sztywno jak wbetonowany i na boki ani drgnie |
witam
w jakiej cenie takie tulejki sa i gdzie ?
pozdrawiam |
_________________
 |
|
|
|
 |
mitutoyo [Usunięty]
|
Wysłany: 08-02-2008, 15:48
|
|
|
Ja sie pytałem u Japaneza, ma po 7zł/szt oryginalne ale jak chcesz bardziej "wypasione" to zapytaj Kiepucziego. |
|
|
|
 |
HouseM
Mitsumaniak Noob stalker :-X

Auto: DSM 1G GS + MSS 1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 25 Cze 2007 Posty: 884 Skąd: Kraktown
|
|
|
|
 |
mitutoyo [Usunięty]
|
Wysłany: 15-02-2008, 15:06
|
|
|
A macie może jakąś fotke takiej tulejki? Bo mi się wydaje ze zyje w słodkiej niewiedzy.... |
|
|
|
 |
Sz@kal
Forumowicz Młody Mitsumaniak ;)

Auto: Mitsubishi Eclipse 1G GS
Pomógł: 7 razy Dołączył: 29 Maj 2006 Posty: 380 Skąd: Aleksandrów Łódzki
|
Wysłany: 15-02-2008, 18:52
|
|
|
Joł!
Dziś mi sie już nie chce ,ale jutro wrzuce te fotki ,które zrobiliśmy z mitutoyo i zobaczymy czy o to kaman.
Wracając do tematu ,mitutoyo, zrobił mi ten sam zabieg co u siebie i powiem wam ,że chyba nieco się poprawiło. Podejrzewam ,że gdyby zlikwidować te luzy przy skrzyni byłoby git ,ale i tak irytują mnie te cięgna do regulacji lewarka I tak sobie myśle ,ze przy najbliższej okazji wyciagniemy znowu lewarek i podstawe i obejrzymy te gumki
Edit:
Czy to te gumki zaznaczone na zdjęciu (wiem ,są jeszcze dwie) zastępuje się poli albo metalowymi?
 |
|
|
|
 |
GOLDI [Usunięty]
|
Wysłany: 15-02-2008, 21:55
|
|
|
takdokladnie te...
w 2g sa takie:
 |
|
|
|
 |
mitutoyo [Usunięty]
|
Wysłany: 16-02-2008, 14:15
|
|
|
No to Szakalu jesteśmy w domu !! Trzaby teraz jedną wygrzebać |
|
|
|
 |
Sz@kal
Forumowicz Młody Mitsumaniak ;)

Auto: Mitsubishi Eclipse 1G GS
Pomógł: 7 razy Dołączył: 29 Maj 2006 Posty: 380 Skąd: Aleksandrów Łódzki
|
Wysłany: 16-02-2008, 14:53
|
|
|
Sądzisz ,że uda się nasz niecny plan? Bo jak sie uda to bedzie |
|
|
|
 |
HouseM
Mitsumaniak Noob stalker :-X

Auto: DSM 1G GS + MSS 1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 25 Cze 2007 Posty: 884 Skąd: Kraktown
|
Wysłany: 16-02-2008, 21:12
|
|
|
Zamieszało mi w głowie to co pokazujecie, bo ja dorabiałem te tulejki które są w mechanizmie. A wymiana tych gumek co pokazujecie to co daje ???? |
_________________ http://www.youtube.com/watch?v=8mqb-atsy_w
^ mój kliperek ^ Historia: L300 1G - L300 2G - Lancer - Eclipse - MSS
 |
|
|
|
 |
Sz@kal
Forumowicz Młody Mitsumaniak ;)

Auto: Mitsubishi Eclipse 1G GS
Pomógł: 7 razy Dołączył: 29 Maj 2006 Posty: 380 Skąd: Aleksandrów Łódzki
|
Wysłany: 17-02-2008, 01:20
|
|
|
Zdejmij sobie mieszek i pomajdaj lewarkiem ,zobaczysz wtedy jak sie rusza razem z nim jego podstawa na właśnie tych 4-rech gumach. |
|
|
|
 |
|