Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[1G 90-94] Tulejki pod lewarek skrzyni biegów,test czy warto
Autor Wiadomość
mitutoyo
[Usunięty]

Wysłany: 06-02-2008, 18:24   [1G 90-94] Tulejki pod lewarek skrzyni biegów,test czy warto

Dzisiaj rozebralem to wszystko co jest wkoło lewarka, powyjmowalem wszystkie 6 tulejek, mających wyraźne luzy i zabralem na stół. Mianowicie zastanawialem sie czy kupic nowe tulejki (oryginalne czy metalowe czy jeszcze inne) czy cos ine poprawią czy nie. Postanowilem użyć niepokonanej puszki piwka, popodkladalem paski blaszane tak aby zlikwidowac luzy pomiedzy tulejkami i czopami (oczywiscie blaszki wkladalem z tej strony tulei, z ktorej nie bylo ruchu czyli zazwyczaj na średnicy zewnetrznej),tuleje na szczescie posiadają przeciecie po długosci. Szerokosci pasków dobieralem metoda prób i błędów tak aby czop po nasmarowaniu z niewielkim oporem sie obracal w tulei. Poskladalem itd i efekt tego taki ze faktycznie luzów zadnych nie ma, wszystko jest sztywno zwiazane-jak nowe. Niestety jeszcze nie jezdzilem zeby sprawdzic jakie tej machloji są efekty ale szczerze polecam taki manewr ludziom zastanawiającym sie czy warto inwestować w nowe tuleje i czy bedzie to lek na ich mocno zyżyte już skrzynki czy jedynie niepotrzebny wydatek. Jak blaszki pomogą to śmialo mozna leciec do sklepu a jesli nie.....no cóż.
 
 
GOLDI
[Usunięty]

Wysłany: 06-02-2008, 20:43   

w 2g lewarek stoi na 4... wymienilem na poliurethaowe energy sunspension za uwaga 55zl z przesylka :) poprawa nie do opisania :) jest zajebiscie :)
 
 
mitutoyo
[Usunięty]

Wysłany: 07-02-2008, 00:39   

No to gratuluję!! Ja nie pokładam wielkich nadziei akurat w zlikwidowaniu tych luzów poniewaz duzo wieksze sa przy samej skrzynce,przy tych łapach bezposrednio wystajacych z korpusu. BTW, z jakiego materialu sa oryginalnie zrobine te tuleje?? Kiedyś słyszałem ze są gumowe ale to raczej w grę nie wchodzi bo guma w tych warunkach nie zda egzaminu. U mnie jest jakiś polimer,co prawda czarny ale nie guma!
Na czym polegała poprawa GOLDI ? Czy mechanizm stracił luzy i się napiął czy moza jakies inne formy driver assistance :mrgreen: ??

:| tak sobie własnie pomyslalem, czy mówimy aby o tych samych tulejach,jesli mówisz ze 2G stoi na czterech,nie widzialem lewarka w 2G....Ale czy mówimy o tulejach które są wykorzystywane w samym mechanizmie lewara,tzn np. na śrubie M8, z nakretka na klucz 14,po zluzowaniu której mozna wysunąć shifter (takie fi +/-10mm z kołnierzem) ?? Czy moze mówisz o tych tulejach (masywnych,gumowych) ,poprzez ktore przykrecona jest cala "podłoga" dla lewarka i pobocznych, szczerze mówiac te gumki nie sa super-sztywne
 
 
HouseM 
Mitsumaniak
Noob stalker :-X


Auto: DSM 1G GS + MSS 1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 25 Cze 2007
Posty: 884
Skąd: Kraktown
Wysłany: 07-02-2008, 21:19   

Swego czasu dotaczałem te tulejki w lancerze mojej mamy :-) Robiłem to z takiego biało - mlecznego tworzywa , kurcze nazwa wypadła mi z głowy. Postaram się wyszukać nazwę bo materiał jest genialny. Twardy, nie elastyczny a do tego samosmarujący i bardzo odporny na ścieranie.
_________________
http://www.youtube.com/watch?v=8mqb-atsy_w
^ mój kliperek ^ Historia: L300 1G - L300 2G - Lancer - Eclipse - MSS
 
 
mitutoyo
[Usunięty]

Wysłany: 07-02-2008, 22:42   

Może z teflonu? Ja dzisiaj potestowalem troche skrzynkę i powiem Wam ze rewelacji nie ma niestety,przerzut z jedynki na dwójke nadal czasem jest cichy a czasem w toważystwie chrobotnięcia. Jedyny chyba plus to przekonanie o tym ze dobrze ze nie kupilem nowych tulejek oraz moze to ze lewarek stoi sztywno jak wbetonowany i na boki ani drgnie :mrgreen:
 
 
tanaka 
Forumowicz

Auto: eclipse 2.0 G1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Kwi 2007
Posty: 39
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 08-02-2008, 15:20   

mitutoyo napisał/a:
Może z teflonu? Ja dzisiaj potestowalem troche skrzynkę i powiem Wam ze rewelacji nie ma niestety,przerzut z jedynki na dwójke nadal czasem jest cichy a czasem w toważystwie chrobotnięcia. Jedyny chyba plus to przekonanie o tym ze dobrze ze nie kupilem nowych tulejek oraz moze to ze lewarek stoi sztywno jak wbetonowany i na boki ani drgnie :mrgreen:


witam

w jakiej cenie takie tulejki sa i gdzie ?

pozdrawiam
_________________

 
 
 
mitutoyo
[Usunięty]

Wysłany: 08-02-2008, 15:48   

Ja sie pytałem u Japaneza, ma po 7zł/szt oryginalne ale jak chcesz bardziej "wypasione" to zapytaj Kiepucziego.
 
 
HouseM 
Mitsumaniak
Noob stalker :-X


Auto: DSM 1G GS + MSS 1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 25 Cze 2007
Posty: 884
Skąd: Kraktown
Wysłany: 13-02-2008, 01:42   

Jest jest mam , przypomniałem sobie !!!! :D :D
Tworzywo to ERTALIT ! do kupienia choćby tutaj za parę złotych http://www.allegro.pl/ite...amid_prety.html
_________________
http://www.youtube.com/watch?v=8mqb-atsy_w
^ mój kliperek ^ Historia: L300 1G - L300 2G - Lancer - Eclipse - MSS
 
 
mitutoyo
[Usunięty]

Wysłany: 15-02-2008, 15:06   

A macie może jakąś fotke takiej tulejki? Bo mi się wydaje ze zyje w słodkiej niewiedzy....
 
 
Sz@kal 
Forumowicz
Młody Mitsumaniak ;)


Auto: Mitsubishi Eclipse 1G GS
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 29 Maj 2006
Posty: 380
Skąd: Aleksandrów Łódzki
Wysłany: 15-02-2008, 18:52   

Joł!
Dziś mi sie już nie chce ,ale jutro wrzuce te fotki ,które zrobiliśmy z mitutoyo i zobaczymy czy o to kaman.
Wracając do tematu ,mitutoyo, zrobił mi ten sam zabieg co u siebie i powiem wam ,że chyba nieco się poprawiło. Podejrzewam ,że gdyby zlikwidować te luzy przy skrzyni byłoby git ,ale i tak irytują mnie te cięgna do regulacji lewarka :P I tak sobie myśle ,ze przy najbliższej okazji wyciagniemy znowu lewarek i podstawe i obejrzymy te gumki :badgrin:

Edit:
Czy to te gumki zaznaczone na zdjęciu (wiem ,są jeszcze dwie) zastępuje się poli albo metalowymi?
 
 
 
GOLDI
[Usunięty]

Wysłany: 15-02-2008, 21:55   

takdokladnie te...



w 2g sa takie:
 
 
mitutoyo
[Usunięty]

Wysłany: 16-02-2008, 14:15   

No to Szakalu jesteśmy w domu !! Trzaby teraz jedną wygrzebać :twisted:
 
 
Sz@kal 
Forumowicz
Młody Mitsumaniak ;)


Auto: Mitsubishi Eclipse 1G GS
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 29 Maj 2006
Posty: 380
Skąd: Aleksandrów Łódzki
Wysłany: 16-02-2008, 14:53   

Sądzisz ,że uda się nasz niecny plan? :D Bo jak sie uda to bedzie :supz:
 
 
 
HouseM 
Mitsumaniak
Noob stalker :-X


Auto: DSM 1G GS + MSS 1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 25 Cze 2007
Posty: 884
Skąd: Kraktown
Wysłany: 16-02-2008, 21:12   

Zamieszało mi w głowie to co pokazujecie, bo ja dorabiałem te tulejki które są w mechanizmie. A wymiana tych gumek co pokazujecie to co daje ????
_________________
http://www.youtube.com/watch?v=8mqb-atsy_w
^ mój kliperek ^ Historia: L300 1G - L300 2G - Lancer - Eclipse - MSS
 
 
Sz@kal 
Forumowicz
Młody Mitsumaniak ;)


Auto: Mitsubishi Eclipse 1G GS
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 29 Maj 2006
Posty: 380
Skąd: Aleksandrów Łódzki
Wysłany: 17-02-2008, 01:20   

Zdejmij sobie mieszek i pomajdaj lewarkiem ,zobaczysz wtedy jak sie rusza razem z nim jego podstawa na właśnie tych 4-rech gumach.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.