Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Dymi na fioletowo
Autor Wiadomość
docencik87 
Mitsumaniak


Auto: Mondeo Mk3 '2004 2.0 PB+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 30 Wrz 2007
Posty: 887
Skąd: Poznań
  Wysłany: 31-03-2008, 18:57   Dymi na fioletowo

Witam, ostatnio kupiłem Colta 90r 1.5 8V
Samochód ogólnie nie był na chodzie, kupowałem w ciemno. Oto co zrobiłem:

Wymieniłem uszczelkę pod głowicą
wymiana uszczelniaczy
planowanie
nowe świece

I teraz widzę, że jak przyspieszam jest za mną ładna chmurka.

Sprawdzałem kompresję:
1. 13,7
2. 13,5
3. 13,7
4. 13,7

Teraz pytanie, za co pierwsze się wziąć?? Bo samochód kupiłem pod siebie, jest w dobrym stanie tylko to palenie oleju :/
_________________
Witaj Gość!!
1993-2008 Mitsubishi Colt C51A 1.3 8V Gaźnik(mój ukochany samochodzik :) )
2008-2014 Mitsubishi Colt C52A 1.5 8V (nowy nabytek)
2014-???? Ford Mondeo MK3 Kombi 2.0 PB + LPG
Staram się pisać poprawnie po polsku
.
 
 
 
gal18
[Usunięty]

Wysłany: 31-03-2008, 22:13   

Jeśli wszystko dobrze zrobiłeś, uszczelniacze były dobrej jakości i DOTARŁEŚ ZAWORY to pozostają tylko pierścienie. I to ciśnienie cosik jakoś wysokie i dziwnie równe jakby pierścienie były bardzo zaolejone.
 
 
Morfi 
Mitsumaniak
Street Hunter


Auto: Opel OPC i FORD KA
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 6530
Skąd: Chorzów
Wysłany: 31-03-2008, 22:23   

wymień pierścienie :)
_________________
Moje OPC http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=96694

Lepiej jest nie odzywać się wcale i wydać się głupim, niż odezwać się i rozwiać wszelkie wątpliwości.
-----------------------------------------------
Mark Twain
 
 
docencik87 
Mitsumaniak


Auto: Mondeo Mk3 '2004 2.0 PB+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 30 Wrz 2007
Posty: 887
Skąd: Poznań
Wysłany: 31-03-2008, 22:30   

Dopowiem jeszcze, że samochód ma 200kkm przebiegu.
Przebieg realny, sądząc po wytarciu kierownicy, pedałów oraz po zdjęciu głowicy stopień na gładzi praktycznie niewyczuwalny.
_________________
Witaj Gość!!
1993-2008 Mitsubishi Colt C51A 1.3 8V Gaźnik(mój ukochany samochodzik :) )
2008-2014 Mitsubishi Colt C52A 1.5 8V (nowy nabytek)
2014-???? Ford Mondeo MK3 Kombi 2.0 PB + LPG
Staram się pisać poprawnie po polsku
.
 
 
 
remix 
Mitsumaniak

Auto: Civic 2015, Corolla 1997
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Maj 2007
Posty: 83
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 31-03-2008, 23:41   

a jak tam ma się przewód odmy?
 
 
docencik87 
Mitsumaniak


Auto: Mondeo Mk3 '2004 2.0 PB+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 30 Wrz 2007
Posty: 887
Skąd: Poznań
Wysłany: 01-04-2008, 10:40   

Odma jest czysta
_________________
Witaj Gość!!
1993-2008 Mitsubishi Colt C51A 1.3 8V Gaźnik(mój ukochany samochodzik :) )
2008-2014 Mitsubishi Colt C52A 1.5 8V (nowy nabytek)
2014-???? Ford Mondeo MK3 Kombi 2.0 PB + LPG
Staram się pisać poprawnie po polsku
.
 
 
 
remix 
Mitsumaniak

Auto: Civic 2015, Corolla 1997
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Maj 2007
Posty: 83
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 01-04-2008, 22:44   

w takim razie ja obstawiam uszczelniacze zaworowe.
Wiem, że były wymieniane, ale najprawdopodobniej dalej są uszkodzone.
jakby poszły pierścienie, to siłą rzeczy odmą by dmuchało i pojawiałby się olej. No i kompresja nie byłaby taka dobra.
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 522 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21959
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 02-04-2008, 10:07   

remix napisał/a:
w takim razie ja obstawiam uszczelniacze zaworowe.
Wiem, że były wymieniane, ale najprawdopodobniej dalej są uszkodzone.
Ja bym obstawiał zużyte prowadnice zaworowe i przez to wymiana uszczelniaczy zaworowych nic nie dała.
 
 
remix 
Mitsumaniak

Auto: Civic 2015, Corolla 1997
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Maj 2007
Posty: 83
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 02-04-2008, 11:29   

@Hugo - co racja, to racja.
 
 
gal18
[Usunięty]

Wysłany: 03-04-2008, 18:47   

Czepne się jeszcze raz, tego jak dla mnie, wysokiego stopnia sprężania. Jeżeli silnik nie był modyfikowany to powinien on być coś koło 10,5.
Jeżeli będą słabe uszczelniacze lub prowadnice to przy odpalaniu zimnego silnika powinien puścić większą chmurkę a później powinno być w miarę spokojniej.
Przy słabych pierścieniach największe chmury pojawiają się gdy rozgrzany silnik jest na wysokich obrotach i zamyka się przepustnica, a więc np. podczas zmiany biegów. Ten efekt nie jest zauważany przy wadach uszczelniaczy.
Wg mnie wystarczy zaobserwować kiedy pojawiają się największe chmury i postawić diagnozę na podstawie powyżej napisanego.
 
 
remix 
Mitsumaniak

Auto: Civic 2015, Corolla 1997
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Maj 2007
Posty: 83
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 03-04-2008, 23:43   

ale kompresja i stopień sprężania to dwie zupełnie inne sprawy.

Za wikipedią:
"Kompresja (silniki) - potoczne określenie wielkości ciśnienia sprężania silnika - ciśnienia powietrza lub mieszanki paliwowo-powietrznej po sprężeniu w cylindrze silnika spalinowego tłokowego.

Nie należy tego utożsamiać ze stopniem sprężania silnika, który dla danego typu silnika jest zawsze stały."

"Stopień sprężania - to stosunek objętości powietrza w cylindrze silnika na końcu suwu ssania do objętości powietrza na końcu suwu sprężania."

btw. to 1.5 z c52 powinien mieć stopień sprężania 9,5 z tego co pamiętam
8)
 
 
gal18
[Usunięty]

Wysłany: 04-04-2008, 20:38   

Hugo napisał/a:
Ja bym obstawiał zużyte prowadnice zaworowe i przez to wymiana uszczelniaczy zaworowych nic nie dała

A może użyte uszczelniacze były zbyt niskiej jakości no i nic nie piszesz o tym czy przeprowadziłeś docieranie zaworów, które jeśli źle przeprowadzone niszczy prowadnice.
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 522 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21959
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 04-04-2008, 21:56   

gal18 napisał/a:
A może użyte uszczelniacze były zbyt niskiej jakości
Możliwe, ale chyba byłaby chociaż minimalna, zauważalna różnica.
 
 
docencik87 
Mitsumaniak


Auto: Mondeo Mk3 '2004 2.0 PB+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 30 Wrz 2007
Posty: 887
Skąd: Poznań
Wysłany: 05-04-2008, 12:11   

Jest tak:
Przy odpalaniu na zimnym puszcza churkę, potem stabilizacja, na wolnych nic, po chwili delikatna chmurka, ale to może być po prostu para wodna.
Potem gdy silnik powoli się dogrzewa przy ruszaniu pojawia się chmura, gdy jadę, przyspieszam chmury nie widać.
Gdy silnik przejedzie jakieś 5-10 km dymienie ustaje do poziomu takiego, że przy żwawszym ruszeniu nie widzę jakiś większych kłębów za sobą!!

Ogólnie mam jeszcze czujnik temp do wymiany, bo na zimnym silniki pokazuje 60 stopnii a na ciepłym 160. (TMO datalogger)

Hugo, Ale ja nie wiem jak było wcześniej. Bo po prostu kupiłem ten samochód z martwym motorem (czyt komp, i przestawiony zapłon) i robiłem go dla siebie więc uszczelka bo przeciekała, uszczelniacze, planowanie, olej (Mobil M) świece NGK, filtry i takie bajerki :)

A jeśli chodzi o docieranie, wymiane gumek to nie ja to robiłem. Oddałem do roboty...
_________________
Witaj Gość!!
1993-2008 Mitsubishi Colt C51A 1.3 8V Gaźnik(mój ukochany samochodzik :) )
2008-2014 Mitsubishi Colt C52A 1.5 8V (nowy nabytek)
2014-???? Ford Mondeo MK3 Kombi 2.0 PB + LPG
Staram się pisać poprawnie po polsku
.
 
 
 
gal18
[Usunięty]

Wysłany: 06-04-2008, 12:15   

Po teraz opisanych objawach obstawiam słabe uszczelniacze lub/i wyrobione prowadnice, tak jak już inni to napisali. Dodam tylko jeszcze, że na forum hondy znalazłem info o uszczelniaczach, że zakładać tylko takie lepsze i nie żałować kasy bo te słabsze to tylko strata czasu.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.