| 
		Mój Gal SE po ostrzale...gradu | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 irekkczek  		  
		 
         Forumowicz
  
  
                  Auto: EA5A 99r. 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 1 raz Dołączył: 05 Lip 2008 Posty: 126 Skąd: Lubin 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 16-11-2008, 21:00   Mój Gal SE po ostrzale...gradu
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Witam.
 
Pewnego dnia nadażyła się okazja w pobliskim salonie Mitsubishi w niemczech Galanta SE 2,5 v6.
 
Jest to rocznik 99 - pierwsza rejestracja 06.2000r.
 
Posiada już zegary High Contrast. ogólnie autko po liftingu.
 
 
2 mc wcześniej, kosztował 8999 Euro. Stan licznika 64 tys. km. Było to auto serwisowane od samego początku do końca właśnie w tym salonie.
 
Pewnego czerwcowego wieczorku nadciągnęła chmura i.... ostrzelała własnie tegoż galanta  i pobliskie auta gradem. Galant był najmniej poszkodowany a jego cena spadła do takiego stopnia, że musiałem go kupić. Nie miałem wtedy pojęcia nic o galantach, nie wiedziałem nawet czy to GDI czy 2,5, po prostu nawet bez jeżdżenia nim, po prostu kupiłem   
 
Dopiero po zapłaceniu pierwszy raz się przejechałem do domu. Autko po prostu Perfect ! 
 
Nigdy nie było palone w środku, tapicerka nie zniszczona.. można powiedzieć, że jak z salonu.
 
 
A o to z dni zakupu:
 
 
  
 
 
  
 
 
  
 
 
  
 
 
Potem galant dostal gaz- BRC 24 FLY SEQUENT i odrazu czekała mnie wymiana świec..
 
Doszedł jeszcze alarm... 
 
 
  
 
 
 
no i jak widać, Maska, dach, klapa tylnia oraz słupki do robienia.. 
 
Ktoś na forum pisał , że znajomy robił ponoć po gradobiciu mazdę... Proszę o sugestie warsztatów które się tym zajmują.
 
Maskę i klapę tylnią raczej będzie trzeba wymienić, ale słupki i dach do wyciągnięcia.. 
 
Na razie Galant ma jeździć. Aktualnie ma już 80 tys. przebiegu i jest po wymianie rozrządu.
 
 
A tutaj wersja zimowa:
 
 
  
 
 
Autko rzuca się w oczy poprzez swój specyficzny wygląd, ale jak zobaczyłem te auta po grabiciu to byłem w szoku... i każdy własnie tak reaguje jak widzi  to autko    | 
             
									
				| Ostatnio zmieniony przez irekkczek 06-08-2010, 18:52, w całości zmieniany 1 raz   | 
			 
			          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 rosomak1983  		  
		 
         Mitsumaniak werbalny terrorysta
  
  
                  Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 40 razy Dołączył: 06 Lut 2008 Posty: 7852 Skąd: Łańcut 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 17-11-2008, 01:07   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Nie jest zle i tak jest piękny!!! Niewiem czy bym robił te wgniotki... | 
             
						
				_________________ Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
 
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
 
-Nie synku.... to Diesel.....   
 
Life is 2 short to drive boring cars   
 
6 bolt only... 
 
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania   
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Bartek  		  
		 
         Mitsumaniak friendly admin
  
  
                  Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6989 Skąd: że znowu? (W-wa) 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 17-11-2008, 07:30   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Galant fajny - dla mnie liczy się głównie stan techniczny, nie wygląd - ale gazownika to masz do zabicia.......zdecydowanie za daleko dysze gazowe od wtrysków bezynowych..... układ zapłonowy nie będzie miał lekko | 
             
						
				_________________ Pozdrawiam
 
MITSUMANIAK Bartek
 
 
Outlander III '14
 
Galant 1600 L '82
 
Legnum VR-4 '99
 
Space Star '14
 
Space Wagon '99 V6 - 24    sprzedany   
 
 
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
 
 
 
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 irekkczek  		  
		 
         Forumowicz
  
  
                  Auto: EA5A 99r. 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 1 raz Dołączył: 05 Lip 2008 Posty: 126 Skąd: Lubin 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 17-11-2008, 09:32   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | rosomak1983 napisał/a: | 	 		  | ...Niewiem czy bym robił te wgniotki... | 	  
 
 
duzo osob tak mi mowilo, zresztą ja tez tak mowie.. na razie tylko mysle o zrobieniu tego...
 
 
 
 	  | Bartek napisał/a: | 	 		  |  ale gazownika to masz do zabicia.......zdecydowanie za daleko dysze gazowe od wtrysków bezynowych..... układ zapłonowy nie będzie miał lekko | 	  
 
 
hm..  widzialem instalacje gdzie wtryski jeszcze dalej byly, np kolega w audicy ma calkiem z boku wtryski.. jak na razie nie czulem niepokojących sytuacji, gaz chodzi b. dobrze  i oby tak dalej, ale jak to mówią od gazu trudno trafić na fachowca... | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Bartek  		  
		 
         Mitsumaniak friendly admin
  
  
                  Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6989 Skąd: że znowu? (W-wa) 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 17-11-2008, 10:07   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Wtryski to wtryski, ale dysze gazu muszą być jak najbliżej wtrysków benzynowych......
 
 
 	  | irekkczek napisał/a: | 	 		  | od gazu trudno trafić na fachowca | 	  
 
 
wcale nie, ale nie można szukać gazownika, który założy pełny wtrysk za 2000 do V6..... | 
             
						
				_________________ Pozdrawiam
 
MITSUMANIAK Bartek
 
 
Outlander III '14
 
Galant 1600 L '82
 
Legnum VR-4 '99
 
Space Star '14
 
Space Wagon '99 V6 - 24    sprzedany   
 
 
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
 
 
 
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 pawela  		  
		 
         Mitsumaniak
  
  
                  Auto: 330i & ix20 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 45 razy Dołączył: 01 Lut 2007 Posty: 3478 Skąd: Lublin 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 17-11-2008, 10:29   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               mój dach wygląda podobnie. I nie wiem czy będę to kiedyś robił, skoro planuję mieć to auto do końca jego (lub mojego    ) żywota
 
Poza tym śliczny gal    | 
             
						
				_________________
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 irekkczek  		  
		 
         Forumowicz
  
  
                  Auto: EA5A 99r. 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 1 raz Dołączył: 05 Lip 2008 Posty: 126 Skąd: Lubin 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 17-11-2008, 11:29   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Bartek napisał/a: | 	 		  
 
 
 	  | irekkczek napisał/a: | 	 		  | od gazu trudno trafić na fachowca | 	  
 
 
wcale nie, ale nie można szukać gazownika, który założy pełny wtrysk za 2000 do V6..... | 	  
 
 
ja nie szukałem gdzie taniej, ale wcześniej vectre robili mi w tym zakładzie i nigdy nie miałem problemów z gazem itd. i nie był to tani zakład , gaz kosztowal mnie 3800. Naiwercili mi kolektor bo pewnie tak było im najwygodniej, ale cóż, nic na to już nie poradzę...
 
 
 	  | pawela napisał/a: | 	 		  
 
 
mój dach wygląda podobnie. I nie wiem czy będę to kiedyś robił, skoro planuję mieć to auto do końca jego (lub mojego  ) żywota | 	  
 
 
 
maske i klapę tylnią raczej planuję wymienića co z resztą to zobaczymy   [/quote] | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Owczar  		  
		 
         Forumowicz
  
                  Auto: CLS 450 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14394 Skąd: Pruszków 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 17-11-2008, 12:36   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               To ja pisałem o tej mażdzie. Była robiona w okolicach kozienic bodajże. Jak wróci kumpel z wydziału to zapytam go o kontakt i podeślę na PW. jakbym zapomniał, to przypomnij na mail    | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 wichura1  		  
		 
         moderator mitsumaniak download manager ;)
  
  
                  Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 105 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 3021 Skąd: Poznań 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 18-11-2008, 22:58   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               To się naprawia wyciągarką do wgniotów np: firmy HIRANE AUTOSPOTTER http://www.usaspotwelding...entpullers.html Przygrzewasz elektrodę do blachy i wyciągasz np: młotkiem ślizgowym, albo wyciągaczami dźwigniowymi:
 
 
  
 
 
  
 
 
  
 
 
Mam takie urządzenie pokazowe w serwisie i mogę udostępnić blacharzowi na terenie Poznania. Jak się z jakimś zaufanym umówisz i przyjedziesz, to dostarczę urządzenie i zrobimy pokaz, podczas, którego ci wyciągnie wgnioty. | 
             
						
				_________________ Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony).    | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 rosomak1983  		  
		 
         Mitsumaniak werbalny terrorysta
  
  
                  Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 40 razy Dołączył: 06 Lut 2008 Posty: 7852 Skąd: Łańcut 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 19-11-2008, 01:24   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | wichura1, jestem pod wrażeniem !!!! | 
             
						
				_________________ Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
 
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
 
-Nie synku.... to Diesel.....   
 
Life is 2 short to drive boring cars   
 
6 bolt only... 
 
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania   
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Matejko  		  
		 
         Mitsumaniak Macho Paczo
  
  
                  Auto: IS220D 
                  Kraj/Country: Australia 
                  Pomógł: 146 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 7054 Skąd: Calish4nia 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 19-11-2008, 09:38   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | tylko tu dochodzi jeszcze kwestia lakierowania calego auta - wiadomo jak rdza na blotnikach itp. to mozna robic, ale sa tez metody bezszkodowe usuwania uszkodzen po gradzie - w ktorych nie trzeba lakierowac auta | 
             
						
				_________________ Mateusz <Matejko>
 
Nissan Juke
 
Mazda 2
 
Lexus IS220D
 
Calish4nia
 
 
 
dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 wichura1  		  
		 
         moderator mitsumaniak download manager ;)
  
  
                  Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 105 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 3021 Skąd: Poznań 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 19-11-2008, 12:43   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Matejko to jest właśnie metoda bezszkodowa nie wiercisz otworów, ani nie spawasz. To są zgrzewy. VW używa tej metody na lini produkcyjnej gdy znajdzie jakieś uszkodzenie w wyprodukowanym pojeździe. Jeżeli masz profil zamknięty, to jak chcesz wyciągnąć? Jeżeli myślisz, że się obędzię bez malowania, to jesteś w błędzie.
 
 
edit: poza tym te zgrzewy to tylko punkty na blasze, jak jest zdolny blacharz, to nie będzie dużych śladów. Kolega miał robioną 2 lata temu Hondę Civic 99' tą maszyną, jak na razie wszystko OK, czyli ocynk nie został zniszczony. Na rysunku poniżej masz pokazane różnice pomiędzy metodą wiercenia i przygrzewania. 
 
 
  | 
             
						
				_________________ Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony).    | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Matejko  		  
		 
         Mitsumaniak Macho Paczo
  
  
                  Auto: IS220D 
                  Kraj/Country: Australia 
                  Pomógł: 146 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 7054 Skąd: Calish4nia 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 19-11-2008, 14:34   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               no ogladalem tam te strone co podales wyzej to bylo pokazane ze pozniej to co przylutowalismy trzeba oderwac jakos, 
 
a sa firmy co naprawiaja takie wgniecenia bez lakierowania bez lutowania tylko na zasadzie przyssawki    | 
             
						
				_________________ Mateusz <Matejko>
 
Nissan Juke
 
Mazda 2
 
Lexus IS220D
 
Calish4nia
 
 
 
dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Owczar  		  
		 
         Forumowicz
  
                  Auto: CLS 450 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14394 Skąd: Pruszków 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 19-11-2008, 15:32   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Wysłałem irekkczek kontakty do osób które to naprawiają. Nie wiem jaka to metoda, ale po naprawie nie trzeba lakierować. Kolegi rodzice naprawiali mazdę po silnym ostrzale gradu, nawet szyba zbita. Koszt coś koło 2800. Podobno na śląsku jest sporo fachowców od tego. W sezonie wyjeżdzają do niemiec. Cały sprzęt mieści się w walizeccze i kosztuje 4tys euro ze szkoleniem. Koleś w Warszawie bierze 150zł od dołka, ale naprawiwa głownie wgniotki parkingowe, np od drzwi, a terminy ma pozajmowane    Niezła kalkulacja.
 
 
Tutaj macie link do firmy w której naprawiali samochód: http://www.bielsko.biala.pl/1374,bazaDanych
 
 
Być może uda mu się przywieźć w weekend zdjęcia przed i po to wrzucę. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 wichura1  		  
		 
         moderator mitsumaniak download manager ;)
  
  
                  Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 105 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 3021 Skąd: Poznań 
                         | 
      
         
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |