Dziwne zachowanie silnika ? |
Autor |
Wiadomość |
PawcioV6 [Usunięty]
|
Wysłany: 27-11-2008, 22:21 Dziwne zachowanie silnika ?
|
|
|
Witam wszystkich mam problem u mojego kolegi w lantra 1,6 16V 1999r obroty zaczęły falować i stracił moc wiem że można zdiagnozować ten model jaki program do kompa jest potrzebny ? Dzięki za podpowiedzi ! |
|
|
|
 |
Berni
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Pajero 3,0 v6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 19 Sie 2008 Posty: 368 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 28-11-2008, 22:20
|
|
|
o programie nic nie wiem ale "falowanie obrotów" to zmarły silniczek krokowy stoisz na światłach a gośc obok myśli że gazujesz żeby się pościgac -całkowita żenada |
_________________
 |
|
|
|
 |
PawcioV6 [Usunięty]
|
Wysłany: 29-11-2008, 15:34
|
|
|
Ta też tak myślę ale wiem że jest złącze diagnostyczne tylko jakim programem go czytać |
|
|
|
 |
e-gen
moderator

Auto: Clio II ph2 1.4 16v (k4j c710)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 11 Gru 2005 Posty: 590 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 01-12-2008, 10:37
|
|
|
Złącze diagnostyczne jest po to aby podpiąć skaner OBDII i czytać kody błędów; niemniej najczęściej wyłapanie błędu przez system diagnostyki pokładowej implikuje zapalenie kontrolki CE; silniczek krokowy najlepiej zdiagnozować omomierzem --> zarejestruj na hmaservice.com |
_________________ Dysponuję skanerem OBDII oraz manomentrem do sprawdzania kompresji - zainteresowanych podpięciem proszę o kontakt na priva |
|
|
|
 |
Jasiu [Usunięty]
|
Wysłany: 20-01-2009, 21:50
|
|
|
Dopisze się do tematu: Mam na stanie lantre 1.6 DOHC z 94 roku. Problem jest dość poważny i baaardzo uciążliwy:
Jak odpalam to na początku normalnie kręci później chwila pauzy zgrzyt i działa. Jak już odpali to faluje po obrotach 600-1300 i gaśnie. Podczas jazdy nie mogę przekroczyć 3000 obrotów a przy jeździe pod górę boje się, że stanę w miejscu.
Podpinałem diodę pod ECU i mruga sobie w najlepsze jednostajnym rytmem - czyli brak błędów. Wymieniałem filtr powietrza i paliwa. Usunąłem katalizator. Odpinałem przepływomierz - dalej to samo. I jeszcze jedno. Jak silnik pracuję do czuć paliwem. Wszystkie sugestie i rady będą mile widziane bo już 4 "mechaników" odwiedziłem i dla wszystkich to MATRIX
PS. Wcześniej najeżdżając na kamień (duży) uszkodziłem miskę olejową i spłaszczyłem rurę wydechową. Miska zrobiona tego samego dnia a wydech tydzień po przygodzie. |
|
|
|
 |
Serek
Mitsumaniak

Auto: Grand Voyager Limited AWD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 36 razy Dołączył: 17 Maj 2005 Posty: 1597 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 21-01-2009, 10:41
|
|
|
1. rozrusznik (zgrzyt) - do naprawy
2. rozrząd (przestawiony) - wymiana i ustawianie
3. przepływomierz (uszkodzony) - diagnoza działania i ew. wymiana
4. świece, kable WN. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Jasiu [Usunięty]
|
Wysłany: 21-01-2009, 15:04
|
|
|
W jaki sposób mogę sprawdzić czy przepływka jest sprawna?
Czy rozrząd może się przestawić ot tak sam z siebie??
Świece i kable były wymieniane 2 miesiące temu. |
|
|
|
 |
Serek
Mitsumaniak

Auto: Grand Voyager Limited AWD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 36 razy Dołączył: 17 Maj 2005 Posty: 1597 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 21-01-2009, 17:30
|
|
|
Nie znam sposobu na skróty (poza podmianą na inny), serwisówka jest szczegółowa i sporo jest do zrobienia (w przypadku innego silnika).
Rozrząd może przeskoczyć o jeden, dwa zęby w zależności od stanu pasków.
Niczego nie zdiagnozujesz na odległość. To są podpowiedzi dla mechanika, który powinien tam zajrzeć. |
_________________
 |
|
|
|
 |
e-gen
moderator

Auto: Clio II ph2 1.4 16v (k4j c710)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 11 Gru 2005 Posty: 590 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 22-01-2009, 14:14
|
|
|
Jasiu napisał/a: | Jak odpalam to na początku normalnie kręci później chwila pauzy zgrzyt i działa. |
"kręci" czy gdy jest jeszcze na rozruszniku, tak?
Kiedy był wymieniany rozrząd i czy był również wymieniany hydronapinacz? |
_________________ Dysponuję skanerem OBDII oraz manomentrem do sprawdzania kompresji - zainteresowanych podpięciem proszę o kontakt na priva |
|
|
|
 |
Jasiu [Usunięty]
|
Wysłany: 22-01-2009, 16:36
|
|
|
pojechałem do mechanika który posiada oprogramowanie do mojego samochodu. Podłączył się pod komputerek i powiedział, że mogę iść kupić lambdę. Następnie posłuchał silnika i stwierdził, że mam do wymiany popychacze zaworów. Co do lambdy to stać mnie na to żeby iść do motoryzacyjnego ale popychacze to już inna bajka i trzeba będzie coś odłożyć. Powiedzcie mi czy lambda może być przyczyną gaśnięcia silnika na biegu jałowym i nie możności wkręcenia go powyżej 3 tysięcy obrotów? II jeszcze mała prośba o podpowiedź przy kupnie lambdy - jaka będzie najlepsza (4 przewody) czyli stosunek ceny do jakości. Czy np. taka będzie ok: http://www.allegro.pl/ite...dowa_bosch.html ??
e-gen napisał/a: | Kiedy był wymieniany rozrząd i czy był również wymieniany hydronapinacz? |
2 lata temu - przejechane od tego czasu 50tys. km. |
|
|
|
 |
e-gen
moderator

Auto: Clio II ph2 1.4 16v (k4j c710)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 11 Gru 2005 Posty: 590 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 22-01-2009, 20:29
|
|
|
Jasiu napisał/a: |
e-gen napisał/a: | Kiedy był wymieniany rozrząd i czy był również wymieniany hydronapinacz? |
2 lata temu - przejechane od tego czasu 50tys. km. |
czy był również wymieniany hydronapinacz |
_________________ Dysponuję skanerem OBDII oraz manomentrem do sprawdzania kompresji - zainteresowanych podpięciem proszę o kontakt na priva |
|
|
|
 |
Serek
Mitsumaniak

Auto: Grand Voyager Limited AWD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 36 razy Dołączył: 17 Maj 2005 Posty: 1597 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 22-01-2009, 22:43
|
|
|
1. sonda lambda uniwersalna, cztroprzewodowa, nie bierz Boscha. Ja wstrzymał bym się z sondą na razie. Później kupisz NGK/NTK za 130 zł.
2. popychacze w razie czego można zdemontować, przepłukać a po założeniu z powrotem zalać lepszy olej. Chyba, że jeżdzisz na mineralnym. Robota dla mechanika.
3. żadna z tych usterek nie powoduje awarii jaką opisujesz. Przyczyna tkwi gdzie indziej.
4. mechanik leniwy czy nie powiedziałeś mu o sprawdzeniu rozrządu? |
_________________
 |
|
|
|
 |
Jasiu [Usunięty]
|
Wysłany: 23-01-2009, 16:19
|
|
|
Serek napisał/a: | 4. mechanik leniwy czy nie powiedziałeś mu o sprawdzeniu rozrządu? |
Mówił ze przez tą lambdę reszta odczytów jest jakaś "dziwna". Powiedział, że jak już zamontuje sprawnie działającą sondę to mam przyjechać i jeszcze raz podepnie swój osprzęt.
Serek napisał/a: | 2. popychacze w razie czego można zdemontować, przepłukać a po założeniu z powrotem zalać lepszy olej. Chyba, że jeżdzisz na mineralnym. Robota dla mechanika. |
Ile mechanik może zawołać za taką operację?? Pytam się co bym nie popłynął za dużo.
Sonde zamówiłem (NGK) przyjedzie w pon-wt i po jej zamontowaniu jadę na odczyty.
PS. Po założeniu nowej lambdy odłączać ECU w celu zresetowania ustawień?? |
|
|
|
 |
e-gen
moderator

Auto: Clio II ph2 1.4 16v (k4j c710)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 11 Gru 2005 Posty: 590 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 23-01-2009, 16:35
|
|
|
Serek napisał/a: | 2. popychacze w razie czego można zdemontować, przepłukać a po założeniu z powrotem zalać lepszy olej. Chyba, że jeżdzisz na mineralnym. Robota dla mechanika. |
Jasiu napisał/a: | Ile mechanik może zawołać za taką operację?? Pytam się co bym nie popłynął za dużo. |
Ile masz najechane tą Lantrą i jakiego oleju oraz filtra używasz - raczej nie ma sensu wymiana popychaczy.
Co z napinaczem paska rozrządu?
Jasiu napisał/a: |
PS. Po założeniu nowej lambdy odłączać ECU w celu zresetowania ustawień?? |
tak, odepnij akumulator na parę minut |
_________________ Dysponuję skanerem OBDII oraz manomentrem do sprawdzania kompresji - zainteresowanych podpięciem proszę o kontakt na priva |
|
|
|
 |
Jasiu [Usunięty]
|
Wysłany: 23-01-2009, 18:09
|
|
|
Najechane mam 140 tysięcy. Olej 10W/40. Filtr - nie wiem?? Jak dzwoniłem do mechanika to powiedział, że czyszczenie popychaczy nie ma większego sensu. Zrobię tak jak sugerujecie + podpowiedzi mechanika, czyli zamontuje sprawną lambdę pojadę na odczyt i poproszę najpierw o sprawdzenie rozrządu. Napiszę zaraz po tym jak dokonają się te czynności. |
|
|
|
 |
|