Przesunięty przez: Hubeeert 08-02-2009, 03:48 |
[E39A 4WD 2.0T] problem z ustawieniem walka balansu |
Autor |
Wiadomość |
kamils [Usunięty]
|
Wysłany: 06-12-2008, 19:22 [E39A 4WD 2.0T] problem z ustawieniem walka balansu
|
|
|
... dzis zmienialem rozrzad wszytko okej przy skadaniu wszytko jest idealnie na znakach tylko ze po odpaleniu terkocze niechodzi jak trzeba
lewy walek balansowy ustawia sie na znaku z kazdym pelnym obrotem walu natomast ten 2 co idzie z paskiem rozrzadu chyba co 3 obraty walu niepamietam dokladnie, dodam tez ze niewkladalem srubokretow przy ustawionych znakach od lewego walka urwany lebek jest ot tej sroby co wklada sie srubokret a prawy walek niesprawdzalem sruby tej
jeszcze jedno czy jak jest ustawine okej na znakach to srubokret niezawsze musi wejsc??
czy bez wkladania srubokreta w te walki balansowe nieda sie poprawnie zlozyc rozrzadu?? |
|
|
|
 |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 06-12-2008, 19:45
|
|
|
kamils napisał/a: | jeszcze jedno czy jak jest ustawine okej na znakach to srubokret niezawsze musi wejsc?? |
Z tego co mi wiadomo, tylko raz na dwa obroty wchodzi.
kamils napisał/a: | czy bez wkladania srubokreta w te walki balansowe nieda sie poprawnie zlozyc rozrzadu?? |
Da się, przynajmniej u mnie się da. Jenden z wałków jak go ustawisz na znak i puścisz to się obraca, jak przekręcisz jeszcze raz na znak to się nie obraca, ustawiasz tak, żeby się nie obrócił, dokładnie na znak i zakładasz pasek
Przynajmniej tak jest u mnie, nie wiem jak z E39 |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
|
|
|
 |
kamils [Usunięty]
|
Wysłany: 07-12-2008, 11:52
|
|
|
mam silnik 4g63 20 16v dohc
a o ktorym walku piszesz od strony pompy oleju czy ten ktory sam sie kreci tan walek to powinien byc ustwiony dobrze jak jest na znakach bo on pelny obrut robi za kazdym razem mam problem chyba z tym 2 walkiem bo on niejest bezposredni napedza pompe oleju |
|
|
|
 |
mitsu_pl
Forumowicz

Auto: Subaru Forester
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 14 Lip 2007 Posty: 1301 Skąd: Grajewo
|
Wysłany: 07-12-2008, 12:36
|
|
|
ja mam u siebie też 4G63 tyle, że 8V. Blok silnika jest ten sam, ja mam jedno kółko u góry Ty masz 2. Więc jak składałem u siebie rozrząd to ten balans, kóry chodzi razem z rozrządem cały czas mi uciekał, ale udało mi się go ujażmić. Co do ustawiania na znaki, to faktycznie raz na bodajże 2 lub 3 pełne oborty się ustawa na znaki, w przeciwnieństwie do tego, który chodzi na odzielnym pasku.jak ustawisz raz, to trzebabyło kręcić kluczem do tej pory za wał, aż ustawi Ci się drugi raz w tej samej pozycji i wtedy jest ok! |
_________________ Subaru Forester SF FL - 2000r.
Subaru Forester SF - 1999r.
Subaru Outback BI - 2005r.
Mitsubishi Galant E88A 2.5 TT |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24259 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 07-12-2008, 17:36
|
|
|
sciagnij manual i zrob jak tam pisza - zacznij od walkow zwracajac uwage czy znaczniki sa w linii ze srubami i cotter piny sa u gory, uzyj tez klipsow do papieru o ktorych pisza
potem w dol do pompy olejowej - musi sie zgrywac na znaki i sprawdz wszystko srubokretem jak przystalo,
potem wal i na koncu napinacz - ustaw jak nalezy na 4 mm
naprawde dopracuj to skladanie, bo jak cos padnie, to ten silnik nie jest tani w naprawie... |
|
|
|
 |
kamils [Usunięty]
|
Wysłany: 07-12-2008, 17:43
|
|
|
...no porazka jak nic;////// ustawilem wszytko idealnie na znaki poskladalem cala reszte tez zrobilem prawiodlowo napiecie paskow a chodzi tak jak z zerwanym paskiem balansowym przedtem dotego ostro dymi :///........
dodam ze walek balansowy od oleju ustawialem w 2 pozycjach toznaczy jak zlozylem najpierw wszytko dalej trzeslo silnikiem itp rozlozylem rozrzad i ustawilem na znakach jeszcze raz wsytko a balans obrucilem o jeden pelny obrot w prawo zlozylem wszytko i dalej to samo tak wiec niemam pojecia;///////
[ Dodano: 07-12-2008, 17:44 ]
...manuala przestudiowalem ponad 100 razy napewno |
|
|
|
 |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 07-12-2008, 23:17
|
|
|
Mam takie dziwne wrażenie, że albo coś pomijasz w ustawianiu rozrządu, albo to nie jest kwestia wałków balansowych ...
A i chodziło mi o wałek balansowy przy pompie oleju. |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
|
|
|
 |
gondoljerzy [Usunięty]
|
Wysłany: 10-12-2008, 18:08
|
|
|
kamils napisał/a: | ...
dodam ze walek balansowy od oleju ustawialem w 2 pozycjach toznaczy jak zlozylem najpierw wszytko dalej trzeslo silnikiem itp rozlozylem rozrzad i ustawilem na znakach jeszcze raz wsytko a balans obrucilem o jeden pelny obrot w prawo zlozylem wszytko i dalej to samo tak wiec niemam pojecia;///////
|
Jeśli miałeś źle ustawiony wałek i obróciłeś koło pompy o pełny obrót to nie mogłeś trafić w dobre ustawienie. Cały dowcip polega na tym że znaki na pompie schodzą się z pozostałymi co 3 obroty wału (o ile dobrze pamiętam bo swoje wałki wywaliłem już dośc dawno) Dlatego żeby dobrze ustawić trzeba obrócić o 1/3 lub o 2/3 obrotu.
Przełożenie w pompie nie jest 1/1 więc i przełożenie wał/pompa nie jest 2/1. Dopiero suma przełożeń daje 2/1.
Na logikę: zasada fizyczna jest taka że gdy tłoki są w górnym i dolnym zwrocie ciężary wałków mają być zwrócone w dół. Gdy tłoki mijają się w "połowie" skoku ciężary wałków mają być na górze. Przy odrobinie wprawy da się wyczuć pokręcając ręką czy wałek jest na dole. Pod swoim ciężarem wałek sam chce się tam ustawić. |
|
|
|
 |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 10-12-2008, 21:43
|
|
|
gondoljerzy napisał/a: | swoje wałki wywaliłem już dośc dawno |
I jak to teraz chodzi ? I co zamiast wałków jest? bo dziur na pewno nie zostawiłeś po nich :> |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
|
|
|
 |
dolar2dolar2 [Usunięty]
|
Wysłany: 11-12-2008, 02:29
|
|
|
Otóż w galu e33 z silnikiem 2.0 8v miałem problem z wałkiem balansowym który wypluł panewkę. Po rozmowie z moim jedynym mechanikiem który dotyka auta okazało sie iż gniazdo panewki jest w takim stanie że zrobić sie nic nie da a nawet gdyby nabić nową to w porównaniu z oryginałem wątpliwa jest wytrzymałość, różna rozszerzalność cieplna a czasem nawet grubość. Wtedy to właśnie usunąłem wałek balansowy.
Konkretnie wałek od pompy oleju został ucięty i zasklepiony natomiast drugi pozostał w pozycji nieruchomej bo nie założono paska. auto spisuje się doskonale mam nawet troszkę lepsze osiągi. Zimny na wolnych obrotach jest trochę więcej wibracji ale nie wiele. Wałki w nowym aucie mają znosić wibrace ale czy można sie ich ustrzec w 19letnim aucie. ogólnie jestem zadowolony. Na pewno wyszło to dużo taniej niż szukanie "dołu" silnika z dobrym gniazdem panewki. Widziałem Stariona bez wałków, mojego miska, e32 1.8 8v. A teraz a moim drugim aucie e39 z silnikem 2.0 16v dohc jest tak samo i wszystko śmiga aż miło. Wszystkie te samochody naprawiał ten sam mechanik który naprawia tylko samochody marki mitsu.Pozdrawiam |
|
|
|
 |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 11-12-2008, 10:04
|
|
|
Mój pierwszy blok silnika był bez wałków balansowych i trochę wył przy 3 tys obrotów z tego co pamiętam
Ale nie było to specjalnie uciążliwe |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 11-12-2008, 10:11
|
|
|
Raz na 3 razy - zapamiętaj Maretzky85, raz na zawsze
2 razy ustawienie jest niestabilne (kółko pompy chce uciec ze znaku) 1 raz (ten właściwy) aż chce się samo ustawić.... |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
kamils [Usunięty]
|
Wysłany: 12-12-2008, 17:11
|
|
|
.... witam tak jak pisałem auto odstawiłem do ASO rozlozyli rozrzad i zlozyli okazalo sie ze byl zlozony dobrze:) wiec zaczeli sprawdzac kopmpresje okazało sie ze 1 lub 2 cylindry kopmresji niemaja niepamietam ktory cylinder glowicy jeszcze niezdjeli takwiec niewiem co jest pozatym przed rozlazeniem rozrzadu ustwilem na znakach wal i balans i okazalo sie ze niezgadza sie znak na walku rozrzadu dolotowego wylotowy byl dobrze... tak wiec niewiem co z zaworami jeszcze..
przed
po zmianie |
|
|
|
 |
gondoljerzy [Usunięty]
|
Wysłany: 12-12-2008, 17:48
|
|
|
Maretzky85 napisał/a: | Mój pierwszy blok silnika był bez wałków balansowych i trochę wył przy 3 tys obrotów z tego co pamiętam
Ale nie było to specjalnie uciążliwe |
Dokładnie to samo u mnie. Powyżej 3 tyś obrotów wibracje przenoszą się na nadwozie i jest wycie.
Co do tego jak? to wałek od strony pompy został ucięty i zaślepiony śrubą (+ Loctite do śrub). Oczywiście rozbierałem pompę. Wałek z lewej strony silnika został wyjęty, a panewki zostały odwrócone dla zaślepienia kanałów olejowych. Otwór po wałku zaklejony okrągłą blaszką i silikonem. Największy problem to było wyjęcie wałków i wybijanie/wbijanie panewek bez wyjmowania silnika z samochodu. |
|
|
|
 |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 12-12-2008, 18:51
|
|
|
Bartek napisał/a: | zapamiętaj Maretzky85, raz na zawsze |
Tak jest
Pewnie dlatego raz mi się zdarzyło złożyć rozrząd dwa razy nieprawidłowo, potem już nieświadomie zwracałem na to uwagę, żeby chciał się ułożyć w odpowiednim położeniu, ale nie zwróciłem uwagi, że to jest co trzeci obrót
gondoljerzy napisał/a: | Dokładnie to samo u mnie. |
Jeśli chodzi o blok silnika, to ja fabrycznie nie miałem wałków balansowych w pierwszym bloku, nie było nawet miejsca. No i pompa oleju jest zaślepiona fabrycznie.
gondoljerzy napisał/a: | Oczywiście rozbierałem pompę. |
Myślę, że mogłaby Ci się taka właśnie przydać, i być może lepiej sprawować Mam ją chyba gdzieś, jak znajdę to fotki zrobię. |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
|
|
|
 |
|