| [EAxx] Demontaż kierownicy | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | Marti   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Yamaha FJR 1300, Kia Carens2.0
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 12 razy
 Dołączył: 21 Paź 2007
 Posty: 877
 Skąd: Brzeg
 
 | 
            
               |  Wysłany: 23-12-2008, 15:44   [EAxx] Demontaż kierownicy |   
 |  
               | 
 |  
               | Muszę zdjąć kierownicę celem przestawienia "na wprost" po ustawianiu zbierzności. Po pierwszym ustawieniu miałem skrzywioną w lewo więc pojechałem ponownie i gość mi wyprostował ale teraz za bardzo w prawo. I teraz: 
 1. Potrzebuję schemat bezbiecznego zdjęcia kiery.
 2. Czy trzeba rozpinać poduszkę?
 3. Czy po ewentualnym rozpięciu jaśka nie złapię błędu?
 4. jakieś uwagi praktyczne.....
 |  
				| _________________ 
   
 
 
 --------------------------------------------------------------------------------
 |  
				| Ostatnio zmieniony przez BigTomala 08-11-2009, 19:30, w całości zmieniany 1 raz |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | czekoladka_1981   Mitsumaniak
 
  
 Auto: EA5W 2,5V6 '98
 Kraj/Country: Polska
 Pomogła: 150 razy
 Dołączyła: 07 Maj 2007
 Posty: 3375
 Skąd: wrocław
 
 | 
            
               |  Wysłany: 23-12-2008, 16:15 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Marti napisał/a: |  	  | Po pierwszym ustawieniu miałem skrzywioną w lewo więc pojechałem ponownie i gość mi wyprostował ale teraz za bardzo w prawo. | 
 Jeśli mechanik mówi ci że zbiezność jest ok, a z kierownicą tak musi być,
 to zmień mechanika bo ten nie umie ustawiać geometrii
   Prawdopodobnie wpadłeś w dziurę i ster ci się lekko przestawił, można to
 skorygować, ale trzeba umieć, a nie szukać paranormalnych przyczyn.
 |  
				| _________________ 
  Piszę poprawnie po polsku. pozdrawiam
 Renata
 EA5W
 
  
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Marti   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Yamaha FJR 1300, Kia Carens2.0
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 12 razy
 Dołączył: 21 Paź 2007
 Posty: 877
 Skąd: Brzeg
 
 | 
            
               |  Wysłany: 23-12-2008, 16:46 |   
 |  
               | 
 |  
               | Widzisz na diagnostyce ustawia kierownicę na prost, po wyjechaniu na droge mam skos. Po miesiącu sprawdziłem u niego po raz wtóry i wszystko jest ok za to ster jest skrzywiony jak był tylko nie w tą stronę (miał sorygować). |  
				| _________________ 
   
 
 
 --------------------------------------------------------------------------------
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | czekoladka_1981   Mitsumaniak
 
  
 Auto: EA5W 2,5V6 '98
 Kraj/Country: Polska
 Pomogła: 150 razy
 Dołączyła: 07 Maj 2007
 Posty: 3375
 Skąd: wrocław
 
 | 
            
               |  Wysłany: 23-12-2008, 17:13 |   
 |  
               | 
 |  
               | Marti a nie możesz spróbować ustawić zbieżności gdzie indziej , zanim:  	  | Marti napisał/a: |  	  | 1. Potrzebuję schemat bezbiecznego zdjęcia kiery. 2. Czy trzeba rozpinać poduszkę?
 3. Czy po ewentualnym rozpięciu jaśka nie złapię błędu?
 | 
 w/g mnie to sporo kłopotu , i nerwów.
 |  
				| _________________ 
  Piszę poprawnie po polsku. pozdrawiam
 Renata
 EA5W
 
  
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Forest [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 23-12-2008, 17:24 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Marti napisał/a: |  	  | 1. Potrzebuję schemat bezbiecznego zdjęcia kiery. 2. Czy trzeba rozpinać poduszkę?
 3. Czy po ewentualnym rozpięciu jaśka nie złapię błędu?
 4. jakieś uwagi praktyczne.....
 | 
 
 
 Ad 1: bezpiecznie.....hmmmm.....generalnie to zaczynasz niestety od punktu 2 czyli rozpinania poduszki, aby to uczynić to najpierw odepnij kleme " - " od akumulatora, po upływie ok 15 min (rozładowanie kondensatora poduszek) mozesz przystąpić do demontarzu. Odkręcasz 2 śruby które są w kierownicy od strony zegarów (od spodu). Po odkręceniu powinna lekko zejść z koła kierownicy. Więcej kłopotów przyprawia sama wtyczka poduszki (ta schodzi dość ciężko). Lekkie podważanie śrubokrętem z każdej strony i powinno się wysunąć. Później to już tylko śruba centralna, i koło kierownicy zejdzie. (nic wiecej nie musisz odkręcać).
 
 AD 2: Niestety musisz, ale najpierw rozłącz Aku.
 
 Ad3: po rozłączeniu aku komputer nawet nie zauważy że miał wypiętą poduchę......Pod żadnym pozorem nie wolno podłączać Aku przy rozłączonej poduszce.....Jak poskładasz, to dopiero podłączasz aku. Błędu na 100% nie będzie.
 
 Ad 4: Cóż mogę poradzić. Cierpliwości z wtyczką do poduszki.....bo ona jest największym problemem. Moje pierwsze rozłączanie to ręce mi latały jak żyd po pustym sklepie......Ale jest ok.....
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | KamykGdynia [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 23-12-2008, 17:57 |   
 |  
               | 
 |  
               | Nie zawsze "krzywa" kierownica podczas jazdy oznacza złą zbieżność. Na przodzie miałem Pirelli i niestety musiałem wymienić bo mimo poprawnej zbieżności auto lekko zjeżdżało do prawej i kierownica prosta nie była. Kupiłem komplet Goodyear UG 7  i jak ręką odjął.
 Pozdrawiam
 Kamyk
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | akbi   I Love SPEEDway
 
  
 Auto: Subaru Forester 2.0XT .. 18r
 Zaproszone osoby: 65
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 74 razy
 Dołączył: 03 Mar 2006
 Posty: 12275
 Skąd: Gdańsk
 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Psikus   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Xsara Picasso
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 14 razy
 Dołączył: 01 Lis 2008
 Posty: 981
 Skąd: sosnowiec
 
 | 
            
               |  Wysłany: 23-12-2008, 20:01 |   
 |  
               | 
 |  
               | Marti, a czy ten mechanik sprawdzał zbiezność tylnych kół? |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Marti   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Yamaha FJR 1300, Kia Carens2.0
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 12 razy
 Dołączył: 21 Paź 2007
 Posty: 877
 Skąd: Brzeg
 
 | 
            
               |  Wysłany: 23-12-2008, 20:36 |   
 |  
               | 
 |  
               | Ustawianie kół przednich było przeprowadzone względem kół tylnych. 
 Co do luzów to raczej wszystkie wyeliminowałem (3 wahacze, 2 drążki, 2 końcówki - większość 555 - wymienione z 3 tyg. temu)
 
 Koła i opony są OK. Nie miałem z nimi nigdy problemu.
 
 Zbierzność (geometria) od poprzedniego pomiaru nie ulagła zmianie - tylko ta kierownica jest niewiele zkrzywiona ale jak denerwuje...
 |  
				| _________________ 
   
 
 
 --------------------------------------------------------------------------------
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | PLPynton [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 23-12-2008, 22:01 |   
 |  
               | 
 |  
               | sluchajcie, zbierznosc ma byc ustawiona czylo 0 na prostej kierownicy, nie ma czegos takiego jak dobrze ustawiona zbierznosc i skreca i koniec dyskusji. do poprawki. w serwisowej jest wymiar na ori drazek jak to nie pomaga DOPIERO mozna manipulowac z mocowaniem kiera-magiel ale nie z kierownica
   dziwne ze diagnosta tego nie wie,
  a pozniej wyleci koncowka z drazka heh |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | akbi   I Love SPEEDway
 
  
 Auto: Subaru Forester 2.0XT .. 18r
 Zaproszone osoby: 65
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 74 razy
 Dołączył: 03 Mar 2006
 Posty: 12275
 Skąd: Gdańsk
 
 | 
            
               |  Wysłany: 23-12-2008, 22:35 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Marti napisał/a: |  	  | Ustawianie kół przednich było przeprowadzone względem kół tylnych. ......
 Zbierzność (geometria) .....
 | 
 
 albo nam cos zle tlumaczysz, albo byles u niezlego magika. zbieznosci kol jednej osi nie ustawia sie na podstawie drugiej osi.
 
 ...i jeszcze jedno ... ustawienie zbieznosci to nie to samo co ustawienie calej geometri auta.
 |  
				| _________________ 
       Subaru Legacy 10MY 2.5 GT     2014 IV - 2018 III
 Galant EA5W SE '99     2007 IV - 2015 III
 Lancer CB4W GLXi '94     2005 XII - 2007 V
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Marti   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Yamaha FJR 1300, Kia Carens2.0
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 12 razy
 Dołączył: 21 Paź 2007
 Posty: 877
 Skąd: Brzeg
 
 | 
            
               |  Wysłany: 23-12-2008, 22:52 |   
 |  
               | 
 |  
               | Inaczej .... pacjent (zwany magikiem) zakłada chorągiewki na tylne koła i urządzenia na przednie koła. Ustawia zbierzność wg ksiązki czyli na 0 (+1.8) jak dobrze pamiętam. Efekt jest taki że mam ustawioną zbierzność i lekko przekręconą w prawo kierę i tyle. Jestem nauczycielem, elektrykiem (+ masa papierów) ale nie diagnostą więc moje opisy mogą być obarczone błędem. Po świętach podjadę do kogoś innego i mam nadzieję że kolejne 50 zł nie pujdzie w powietrze.... Pozdro |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | akbi   I Love SPEEDway
 
  
 Auto: Subaru Forester 2.0XT .. 18r
 Zaproszone osoby: 65
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 74 razy
 Dołączył: 03 Mar 2006
 Posty: 12275
 Skąd: Gdańsk
 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | GRZEGORZ K   Forumowicz
 MITSUB
 
 Auto: MITSUBISHI GALANT 97  EA5
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 11 Gru 2008
 Posty: 33
 Skąd: KRAKÓW
 
 | 
            
               |  Wysłany: 23-12-2008, 23:02 |   
 |  
               | 
 |  
               | JA MIAŁEM PROBLEM ZE ZDJĘCIEM KOŁA KIEROWNICY,TAK MOCNO SIEDZIAŁO,ŻE RĘCZNIE NE DAŁO SIĘ GO ZDJĄĆ!GDYBYŚ TAK MIAŁ UŻYJ ŚCIĄGACZA DO ŁOŻYSK-U MNIE ZADZIAŁAŁO!!ZAZNACZ TEŻ SOBIE NIM ZDEJMIESZ,TO PIERWOTNE POŁOŻENIE I NIE SZALEJ Z PRZESTAWIANIEM,BO WYSTARCZY JEDEN ZĄBEK NA WIELOKLINIE I RÓŻNICA JEST WIELKA!POZDRAWIAM |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Marti   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Yamaha FJR 1300, Kia Carens2.0
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 12 razy
 Dołączył: 21 Paź 2007
 Posty: 877
 Skąd: Brzeg
 
 | 
            
               |  Wysłany: 23-12-2008, 23:06 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | akbi napisał/a: |  	  | Marti zrob pelna geometrie, - niestety to kosztuje min 2 razy tyle | 
 
 przy tym ile ostanio wydaję na moje auto cena geometrii to raczej pryszcz..... i tak będę musaił zrobić.
 |  
				| _________________ 
   
 
 
 --------------------------------------------------------------------------------
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |