| [EAxx] CHECK ENGINE zapala sie po rozgrzaniu silnika | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | prelud   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Honda Accord 2.4 TypeS
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 1 raz
 Dołączył: 12 Lis 2007
 Posty: 166
 Skąd: Opole
 
 | 
            
               |  Wysłany: 26-02-2009, 01:07   [EAxx] CHECK ENGINE zapala sie po rozgrzaniu silnika |   
 |  
               | 
 |  
               | witam prosze Was o pomoc.Wczoraj jadac autostrada nagle szarpnelo mi miskiem i po 2 sekundach zapalila sie kontrolka check engine
  Po kilkunastu sekundach znow szarpniecie i kontrolka zgasla.Nie czuje naglego spadku mocy tylko tak jakby cos bylo przytkane i po jakims czasie sie odetkalo.Czytalem juz wiele tematow o check engine na forum.Czy moze miec z tym cos wspolnego filtr paliwa lub swiece czy pozostaje sonda lambda lub przeplywomierz?Misiek wiecej nie pali niz dotychczas.Jak sprawdzic bledy ECU?Aktualnie jestem w NL.Czy galant mogl  nie przystosowac sie do paliwa?Z gory dziekuje za odpowiedzi Pozdrawiam
 prelud
 |  
				| Ostatnio zmieniony przez BigTomala 08-12-2009, 19:31, w całości zmieniany 1 raz |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | mar111cin   Forumowicz
 
 Auto: galant 2.5 V6 '03
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 1 raz
 Dołączył: 30 Paź 2008
 Posty: 982
 Skąd: FSW
 
 | 
            
               |  Wysłany: 26-02-2009, 10:04 |   
 |  
               | 
 |  
               | stykasz piny 1-4  w złączu diagnostycznym. (to są piny w górnym(tym szerszym) rzędzie liczac od lewej strony. Na forum jest to opisane wpisz OBD w szukajke.
 
 Jakbyś był gdzieś blisko świebodzina w lubuskim, to nie było by problemy żebym Ci odczytał błędy przez kabel OBDII
 |  
				| _________________ Galant 2.5 V6 2003r. automat  +VSI Prins
 witaj Gość
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | pepi   Forumowicz
 
  
 Auto: gitarowe
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 7 razy
 Dołączył: 04 Kwi 2008
 Posty: 519
 Skąd: zabrze
 
 | 
            
               |  Wysłany: 26-02-2009, 10:37 |   
 |  
               | 
 |  
               | Myślę ze jak wystąpiło to jeden raz to chyba nie ma się czym martwic Mi ostatnio się zapalił na chwile jak jechałem w mieście na niskim biegu z dużymi obrotami i momentalnie zdjąłem noge z gazu  - i spalanie się zmieniło momentalnie i tez się zapalil
 Ruszając ze skrzyżowania od razu po 100m zgasła
 Myślę ze przy skrajnie dziwnych odczytach komputer może ci zapalił check engina
 Wiem ze to u ciebie stalo się podczas jazdy ale nie martwił bym się tym jeśli to był jedno razowy wybryk
 Dobrze ze naszymi autami nie steruje Windows bo  ……
   
 Pozdrawiam
 
     |  
				| _________________ 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | prelud   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Honda Accord 2.4 TypeS
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 1 raz
 Dołączył: 12 Lis 2007
 Posty: 166
 Skąd: Opole
 
 | 
            
               |  Wysłany: 26-02-2009, 10:42 |   
 |  
               | 
 |  
               | dzis przejechalem sie miskiem i znowu zapalil sie chceck engine.Znow bylo lekkie przytkanie i pozniej znow zgasla i jechal dalej  takze widze ze nie jest to jednorazowy wybryk   
 pokazalby mi ktos gdzie szukac dokladnie tych pinow?i w jaki sposob odczytam blad?
 |  
				| Ostatnio zmieniony przez prelud 26-02-2009, 10:58, w całości zmieniany 1 raz |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | mar111cin   Forumowicz
 
 Auto: galant 2.5 V6 '03
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 1 raz
 Dołączył: 30 Paź 2008
 Posty: 982
 Skąd: FSW
 
 | 
            
               |  Wysłany: 26-02-2009, 10:48 |   
 |  
               | 
 |  
               | hmmm można podejrzewać że wypadają Ci zapłony na jednym z cylindrów. 
 Ale sprawdzisz to albo przez włożenie spinacza w piny 1-4 albo na kablu, inaczej można gdybać
   |  
				| _________________ Galant 2.5 V6 2003r. automat  +VSI Prins
 witaj Gość
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | pepi   Forumowicz
 
  
 Auto: gitarowe
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 7 razy
 Dołączył: 04 Kwi 2008
 Posty: 519
 Skąd: zabrze
 
 | 
            
               |  Wysłany: 26-02-2009, 10:49 |   
 |  
               | 
 |  
               | Czyli efekt jak by nie dopalał paliwa albo nie dostawał odpowiedniej dawki powietrza Nie chce się tu mądrzyć ale stawiałbym na świece może jakaś nie odpala jak należy
 Albo filtr powietrza choć to raczej malo prawdopodobne
 Jeszcze przypomniała mi się sytuacja która kiedyś miałem w norwegi
 Jechałem i dokładnie tak samo jak mówisz  potem normalnie i po 600 km znowu
 Po 2 dniach grzebania okazało się ze miałem luźny filtr paliwa i dostawało się powietrze
 Odpowietrzyłem i po sprawie
 |  
				| _________________ 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | prelud   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Honda Accord 2.4 TypeS
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 1 raz
 Dołączył: 12 Lis 2007
 Posty: 166
 Skąd: Opole
 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | pelasio   Forumowicz
 
  
 Auto: pajero '01  3.5 v6 GDI
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 1 raz
 Dołączył: 07 Mar 2008
 Posty: 81
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 26-02-2009, 23:16 |   
 |  
               | 
 |  
               | Witka! Tu masz jak odczytać kody i co oznaczają 
 http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=3245
 
 [ Dodano: 26-02-2009, 23:20 ]
 Twój błąd to 23...  długie mrugnięcie 10 krótkie 1...  co to za czujnik to już musisz pytać kolegów fachowców ...
 |  
				| _________________ Pelasio
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | mar111cin   Forumowicz
 
 Auto: galant 2.5 V6 '03
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 1 raz
 Dołączył: 30 Paź 2008
 Posty: 982
 Skąd: FSW
 
 | 
            
               |  Wysłany: 26-02-2009, 23:31 |   
 |  
               | 
 |  
               | o ile ja dobrze rozumiem, to wychodzi na czujnik położenia wałka rozrządu. (silnik pracuje, ponieważ dostaje jeszcze informacje z czujnika położenia wału korbowego, bo jakby i tego zabrakło to najprawdopodobniej silnik przestał by się uruchamiać) |  
				| _________________ Galant 2.5 V6 2003r. automat  +VSI Prins
 witaj Gość
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | pelasio   Forumowicz
 
  
 Auto: pajero '01  3.5 v6 GDI
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 1 raz
 Dołączył: 07 Mar 2008
 Posty: 81
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 26-02-2009, 23:37 |   
 |  
               | 
 |  
               | jak to czujnik położenia wału to impreza droga się szykuje.... |  
				| _________________ Pelasio
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | mar111cin   Forumowicz
 
 Auto: galant 2.5 V6 '03
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 1 raz
 Dołączył: 30 Paź 2008
 Posty: 982
 Skąd: FSW
 
 | 
            
               |  Wysłany: 26-02-2009, 23:41 |   
 |  
               | 
 |  
               | nie wału, tylko wałka rozrządu jak już. Czujnik położenia wału ma inny numer błędu. |  
				| _________________ Galant 2.5 V6 2003r. automat  +VSI Prins
 witaj Gość
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | pelasio   Forumowicz
 
  
 Auto: pajero '01  3.5 v6 GDI
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 1 raz
 Dołączył: 07 Mar 2008
 Posty: 81
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 27-02-2009, 09:29 |   
 |  
               | 
 |  
               | Racja... Zawsze mi się to myli. |  
				| _________________ Pelasio
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Krzyzak   moderator mitsumaniak
 uczestnik I Zlotu MM
 
  
 Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2, UU
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 652 razy
 Dołączył: 28 Kwi 2005
 Posty: 24479
 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
 
 | 
            
               |  Wysłany: 27-02-2009, 09:33 |   
 |  
               | 
 |  
               | jesli 23 i czujnik walka rozrzadu, to musisz szukac tego czujnika - bedzie przy jednej z glowic, po drugiej stronie niz rozrzad ale ten czujnik pada gdy masz problemy z elektryka auta - jak zamontujesz drugi, to tez moze pasc; trzeba sprawdzic ladowanie i kable wysokiego napiecia
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | prelud   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Honda Accord 2.4 TypeS
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 1 raz
 Dołączył: 12 Lis 2007
 Posty: 166
 Skąd: Opole
 
 | 
            
               |  Wysłany: 27-02-2009, 10:08 |   
 |  
               | 
 |  
               | w sumie to problemu z elektryka nie zauwazam, ladowanie ok.dziwi mnie to ze check engine zapala sie dopiero gdy silnik nabierze temperatury i swieci z 1min pozniej gasnie i jest roznie albo zapali sie ponownie albo juz nie.tak jak pisalem wczesniej sa delikatne szarpniecia,juz 2 razy zdarzylo mi sie ze daje gaz a auto nie chce jechac i wtedy jak juz przyhamuje to gasnie.moglby ktos zrobic zdjecie tego czujnika polozenia walka rozrzadu?i czy ktos mialby na sprzedaz? |  
				| _________________ Mitsubishi Galant 2.0 - sprzedany
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Owczar   Forumowicz
 
 Auto: CLS 450
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 282 razy
 Dołączył: 14 Lip 2008
 Posty: 14394
 Skąd: Pruszków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 27-02-2009, 10:37 |   
 |  
               | 
 |  
               | Nowy czujnik kosztuje koło 500zł. Ja kupiłem używkę na wał od 2.0V6, różnił się kształtem, ale troszkę pożeźbiłem i działa. Możesz poszukać na allegro. Ja kupiłem swój za 100zł, ale sprzedawca miał jescze czujnik na wałek w tej samej cenie. Jakby pasował do podeślę CI kontakt, ale najpierw skup się na ;przyczynie. Może sam czujnik jest ok, ale coś zakłoca czasami jego pracę. Sprawdź styki, jego mocowanie itd. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |