Skrzynia |
Autor |
Wiadomość |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11148 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 10-05-2009, 22:25 Skrzynia
|
|
|
A więc do rzeczy.
W czasie hamowania,słychać ciche terkotanie z prawej strony auta,w miejscu gdzie
znajduje się skrzynka biegów.
Terkotania nie ma w czasie rozpędzania,i nie słychać w trakcie normalnej jazdy.
W skrzyni wypracowane jest łożysko,ale to chyba nie ma wpływu.
Trochę mnie to martwi
Co to może być?
Pozdro. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Frost
Mitsumaniak Moderator E88A

Auto: Galant E88A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 25 Mar 2007 Posty: 1377 Skąd: Gorzów Wlkp.
|
Wysłany: 11-05-2009, 09:25
|
|
|
Hmmmm, może przegub wewn. cięzko kurde powiedzieć, szkoda że nie można posłuchać A wykluczyłeś juz jakieś usterki ?? |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11148 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 11-05-2009, 22:09
|
|
|
Częstotliwość terkotania jest zbliżona do dźwięku zużytego przegubu.
Wyczaiłem też,że po podniesieniu auta koło sporo się obraca.
Przy ruszaniu jest ciche puknięcie.Na początku myślałem,że to poduszka
pod silnikiem,ale są sztywne.
Jutro sprawdzę przegub,nie pomyślałem o nim wcześniej,a to możliwe
Pozdro. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Frost
Mitsumaniak Moderator E88A

Auto: Galant E88A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 25 Mar 2007 Posty: 1377 Skąd: Gorzów Wlkp.
|
Wysłany: 11-05-2009, 22:29
|
|
|
dziś naprawiałem Reno Megane. Objaw był taki że podczas ruszania coś pukało i przestawało. Gdy auto rozpędzało się powyżej 80km/h strasznie się trzasło. Wina była w przegubie wew. z lewej strony, był zatarty na łożyskach. Możliwe całkiem Jacku że i u Ciebie będzie to jednak przegub może wewnętrzny a może wewnętrzny. Problem pojawia się w tym że jak tam naprawdę nie jest coś popsutego to ciężko będzie zdiagnozować usterkę |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11148 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 13-05-2009, 22:46
|
|
|
No i nie wygląda to dobrze.Jest spory luz w skrzyni.
Czy popsute łożysko może zaowocować takim luzem?
Przeguby są w dobrym stanie,więc odpadają.
Jest też niewielki luzik na kardanie,ale to nie problem.
Jak tak dalej będzie mnie denerwował,to go sprzedam.
Nie widzi mi się robić remont skrzyni,tym bardziej,że nie mam pojęcia
jak się do tego zabrać.
|
_________________
 |
|
|
|
 |
Frost
Mitsumaniak Moderator E88A

Auto: Galant E88A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 25 Mar 2007 Posty: 1377 Skąd: Gorzów Wlkp.
|
Wysłany: 14-05-2009, 08:59
|
|
|
Mój koleś zrobił remont juz kilku skrzyń od Galanta 4x4, tego starszego akórat, ale zna sie na rzeczy. A jak sprawdziłeś że masz luzy w skrzyni Jacku, może rzeczywiście wystarczy wymienić łożysko |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11148 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 14-05-2009, 16:44
|
|
|
frost83 napisał/a: | A jak sprawdziłeś że masz luzy w skrzyni Jacku, może rzeczywiście wystarczy wymienić łożysko |
Po podniesieniu auta z jednej strony,koło się obraca 10 centymetrów po obwodzie mierząc.
Na początku idzie lekko,potem ma niewielki opór,a na koniec jeszcze
obraca wał,bo dyfer w moście też ma niewielki luz.
Nawet przy zmianie biegu,jak szybciej puszczę sprzęgło,słychać puknięcie.
Ech...szkoda gadać |
_________________
 |
|
|
|
 |
Frost
Mitsumaniak Moderator E88A

Auto: Galant E88A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 25 Mar 2007 Posty: 1377 Skąd: Gorzów Wlkp.
|
Wysłany: 14-05-2009, 19:04
|
|
|
Kurde, nie dobrze. A masz auto zastępcze wrazie jakbyś naprawiał skrzynie ?? Ponieważ skoro sam nie wiesz zabardzo jak ( ja swojej również sam bym nie robił, bo to niestety nie wymiana rozrządu )to będzie trzeba komuś dać do naprawy - komuś kumatemu co robił juz skrzynie od 4x4.
[ Dodano: 14-05-2009, 21:30 ]
Właśnie Jacku wróciłem od kolesia co robi skrzynie. Ogólnie jest wstanie naprawić takową skrzynie bez problemu (juz kilka robił od Galanta) aleeeee............ robota jest czasochłonna no i kostowna (wstępnie powiedział mi coś koło 1tys zł) Ciekawiło mnie to,więc sie go wypytałem, wrazie jakby w mojej kiedyś tez coś walneło (odpukać) |
|
|
|
 |
mitsu_pl
Forumowicz

Auto: Subaru Forester
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 14 Lip 2007 Posty: 1301 Skąd: Grajewo
|
Wysłany: 15-05-2009, 21:52
|
|
|
My żeśmy z tatkiem tez kilka już razy rokładali skrzynie z naszego gala, a nawet z 2 złożyliśmy jedną... W białym galu był zaspawany mechanizm różnicowy między osiowy - znajduje sie w skrzyni - (bo komuś napęd tylni przeszkadzał) to tylko na części się nadała... |
_________________ Subaru Forester SF FL - 2000r.
Subaru Forester SF - 1999r.
Subaru Outback BI - 2005r.
Mitsubishi Galant E88A 2.5 TT |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11148 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 15-05-2009, 23:31
|
|
|
frost83 napisał/a: | (wstępnie powiedział mi coś koło 1tys zł) |
To kwota,którą na tę chwilę nie dysponuję.Nie wiem co robić.
Da się jeździć,tylko nie ma płynności podczas zmiany biegów.
Nie przeszkadza to w normalnej jeździe,tylko jak chcę szybciej puścić
sprzęgło to puka,no i jeszcze jest to dziwne terkotanie podczas
dohamowywania.
mitsu_pl napisał/a: | My żeśmy z tatkiem tez kilka już razy rokładali skrzynie z naszego gala, |
Czy istnieje możliwość wyregulowania luzu na dyfrze?
Mógłby ktoś zmierzyć luz koła
Pozdro. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Frost
Mitsumaniak Moderator E88A

Auto: Galant E88A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 25 Mar 2007 Posty: 1377 Skąd: Gorzów Wlkp.
|
Wysłany: 16-05-2009, 11:13
|
|
|
jacek11 napisał/a: | Czy istnieje możliwość wyregulowania luzu na dyfrze | z tego co wiem tam jak i w skrzyni reguluje sie podkładkami na łożyskach, więc ogólnie zabiek nie jest trudny tylko czasochłonny no i trzeba działać w pełnym skupieniu. Ja osobiście wole zrobić w Galu remont kompletny silnika niż grzebać w skrzyni. |
|
|
|
 |
Serek
Mitsumaniak

Auto: Grand Voyager Limited AWD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 36 razy Dołączył: 17 Maj 2005 Posty: 1597 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 22-05-2009, 11:54
|
|
|
Ciekawi mnie sprawa tego remontu skrzyni z poprzedniego modelu Galanta 4x4 (taki mam). Na czym polega taki remont? |
_________________
 |
|
|
|
 |
Frost
Mitsumaniak Moderator E88A

Auto: Galant E88A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 25 Mar 2007 Posty: 1377 Skąd: Gorzów Wlkp.
|
Wysłany: 22-05-2009, 12:51
|
|
|
Serek napisał/a: | Na czym polega taki remont? | na 90% jeżeli skrzynia całkiem sie na części nie rozpadła, to wymiana łożysk i blaszek kontrujących luzy |
|
|
|
 |
Serek
Mitsumaniak

Auto: Grand Voyager Limited AWD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 36 razy Dołączył: 17 Maj 2005 Posty: 1597 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 22-05-2009, 13:19
|
|
|
Nie, nie rozpadła się. Problem jest z trójką i wstecznym, jak zwykle w tym przypadku. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Frost
Mitsumaniak Moderator E88A

Auto: Galant E88A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 25 Mar 2007 Posty: 1377 Skąd: Gorzów Wlkp.
|
Wysłany: 03-04-2010, 20:13
|
|
|
Ponieważ znów grzebie w skrzyni - zapasowej, to co nieco się powkleja i poopisuje, a Michał też grzebie w swojej to może się dorzuci jak naprawia się wsteczny.
CO do Ciebie Michale to mam dla Ciebie zadanie zmierzysz mi różnicowy w skrzyni tzn. chodzi o flansze bo potrzebny mi jest wymiar (część na drugim zdjęciu po prawej od skorupy skrzyni )
Jakby kogoś interesowało poniżej fotki skrzyni od E3xA vr-4
 |
|
|
|
 |
|