| [EA3A/W 2.4] ESP bez guzika na panelu? | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | voytech   Mitsumaniak
 
  
 Auto: EA3W '99 Avance
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 1 raz
 Dołączył: 10 Mar 2009
 Posty: 95
 Skąd: Czeladź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 15-10-2009, 09:32   [EA3A/W 2.4] ESP bez guzika na panelu? |   
 |  
               | 
 |  
               | Wczoraj spadł śnieg, postanowiłem więc pokręcić bączki na dużym, ośnieżonym parkingu. Rozpędziłem się do ok. 30-40 km/h i ostro skręciłem kierownicą. Jakież było moje zdziwienie, gdy zamiast bączka pojechałem po łuku przy akompaniamencie dup-dup-dup-dup ABSu w tylnych kołach.   Nigdy nie miałem auta z ESP, nad schowkiem kierowcy również nie mam guzika od ESP i w związku z tym mam pytanie.
 Czy tak właśnie się objawia działanie ESP?
 Czy jest możliwe, by Galant Avance 1999 GDI miał ESP bez guzika do jego wyłączenia?
 A jeśli nie, to co to było? Jakaś usterka?
 Mój VIN: JMBLNEA3WXZ002050.
 |  
				| _________________ 01559/KMM
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | czekoladka_1981   Mitsumaniak
 
  
 Auto: EA5W 2,5V6 '98
 Kraj/Country: Polska
 Pomogła: 150 razy
 Dołączyła: 07 Maj 2007
 Posty: 3375
 Skąd: wrocław
 
 | 
            
               |  Wysłany: 15-10-2009, 10:42 |   
 |  
               | 
 |  
               | Chyba masz kontrola trakcji i przycisk TCL po lewej str. obok regulacji wysokości świateł , a co do ESP nic nie wiem czy jest w galach ta opcja? |  
				| _________________ 
  Piszę poprawnie po polsku. pozdrawiam
 Renata
 EA5W
 
  
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | voytech   Mitsumaniak
 
  
 Auto: EA3W '99 Avance
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 1 raz
 Dołączył: 10 Mar 2009
 Posty: 95
 Skąd: Czeladź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 15-10-2009, 13:00 |   
 |  
               | 
 |  
               | Definitywnie nie mam tam żadnego przycisku, nie ma również kontrolki TCL. Również sprzedawca nic o tym nie wspominał. Bez problemu mogę zabuksować kołami podczas ruszania. Stąd moje bezgraniczne zdumienie wczorajszym zachowaniem auta. Czyżby zatem były Galanty bez TCL, z TCL i z częściowym TCL (tylko uślizg tylnych kół, bez możliwości wyłączenia)?
 |  
				| _________________ 01559/KMM
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | miziek [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 15-10-2009, 13:05 |   
 |  
               | 
 |  
               | voytech, a czy naciskales hamulec podczas tego manewru ? |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | voytech   Mitsumaniak
 
  
 Auto: EA3W '99 Avance
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 1 raz
 Dołączył: 10 Mar 2009
 Posty: 95
 Skąd: Czeladź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 15-10-2009, 13:07 |   
 |  
               | 
 |  
               | Nie. |  
				| _________________ 01559/KMM
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | robertdg   Mitsumaniak
 SnowWhite
 
  
 Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
 Zaproszone osoby: 1
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 1300 razy
 Dołączył: 21 Cze 2009
 Posty: 23650
 Skąd: KSSE
 
 | 
            
               |  Wysłany: 15-10-2009, 16:43 |   
 |  
               | 
 |  
               | Układ antyposlizgowy ma za zadanie kontrole trakcji kazdego koła, zatem jezeli mialbys system kontroli trakcji bez jego wyłacznika, to nie dałbys rady zamielic kołami w zadnych warunkach, tak jak pisze czekoladka_1981, Mitsubishi oznacza to jako system TLC, ESP jest tym samym systemem, z tym ze ESP jest zarejestrowaną nazwą handlową firmy Daimler AG, tak jak TDI jest zarejestrowana nazwa handlowa VAG. zatem TCL bez wylacznika byloby w stanie uspienia do momentu zerwania przyczepnosci przez ktores kolo, osobisice nie potrafie sobie przypomniec zebym widzial kiedys samochod bez mozliwosci wylaczenia systemu kontroli trakcji (jezeli sie myle prosze kogos o oswiecenie, bede wdzieczny).Podejrzewam ze jezeli wykonywales swoj manerw w opisywany sposob to musiales uzywac tez hamulca recznego do tego, a efekt takiego skokowego hamowania moze byc wywolany krzywa gladzia tarczobebna, bedzie odczuwalne wtedy podobn pulsowanie co do ABS, z tym ze ABS wydaje bardziej chroboczace dzwieki. Ewentualnie rozwin swoj opis o szczegoly. |  
				| _________________ Gość zobacz mojego Galanta
   Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
 "Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
 W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | cuuube [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 15-10-2009, 17:28 |   
 |  
               | 
 |  
               | Информация: VIN код: JMBLNEA3WXZ002050
 Название: GALANT STATION WAGON(EUR)
 Модель: 2400/2WD [EA3W]
 Классификация: GLS,5FM/T(CENTRAL-EU/D3) LHD [LNHCDL6C]
 Опции: U88
 Внешний цвет: X08D
 Внутренний цвет: 50J
 Период выпуска: 1999.06.2
 Регион: Европа
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 Опции:
 TN6 : AIR BAG + OTHER OPTION
 TYF : AIR BAG + OTHER OPTION
 
 TW5 : AIR BAG + A/C + OTHER OPTION
 V84 : KEY LESS ENTRY
 
 TQB : CONTROL HARNESS (2 OPTION)
 K31 : SEAT HEATER
 
 SFR : SEAT HEATER + FR POWER(LEATHER)SEAT + AIR BAG
 M56 : SHIFT KNOB (LEATHER)
 
 B45 : STEEL WHEEL
 X09 : GERMANY SPEC
 
 H07 : HIGH-LINE METER
 PE0 : BUMPER CHANGE
 
 SPJ : FOG LAMP LESS + OTHER OPTION
 R09 : FULL AUTO A/C
 
 K67 : FR POWER SEAT (LEATHER)
 N77 : PRIVACY GLASS
 
 F05 : LEATHER COVER STEERING WHEEL
 TWY : VXX + XXX
 
 VC2 : AIR BAG (DRIVER,PASSENGER,SIDE)
 
 
 
 
 powyzej masz spis co jest w aucie  i nie widze wzmianki o TCL
 jak jest np u mnie
 
 TN6 : AIR BAG + OTHER OPTION
 TPA : AIR BAG + OTHER OPTION
 
 TYF : AIR BAG + OTHER OPTION
 TN6 : AIR BAG + OTHER OPTION
 
 TPA : AIR BAG + OTHER OPTION
 TYF : AIR BAG + OTHER OPTION
 
 TN6 : AIR BAG + OTHER OPTION
 TPA : AIR BAG + OTHER OPTION
 
 TYF : AIR BAG + OTHER OPTION
 N22 : SUNROOF
 
 N22 : SUNROOF
 N22 : SUNROOF
 
 K31 : SEAT HEATER
 K31 : SEAT HEATER
 
 K31 : SEAT HEATER
 SFR : SEAT HEATER + FR POWER(LEATHER)SEAT + AIR BAG
 
 SFR : SEAT HEATER + FR POWER(LEATHER)SEAT + AIR BAG
 SFR : SEAT HEATER + FR POWER(LEATHER)SEAT + AIR BAG
 
 M74 : SHIFT KNOB (LEATHER + WOOD)
 X13 : SWISS SPEC
 
 X13 : SWISS SPEC
 X13 : SWISS SPEC
 
 J52 : SPEAKER
 J52 : SPEAKER
 
 TMB : OTHER OPTION COMBINATION
 TMB : OTHER OPTION COMBINATION
 
 TMB : OTHER OPTION COMBINATION
 C32 : TRACTION CONTROL
 
 C32 : TRACTION CONTROL
 C32 : TRACTION CONTROL
 K67 : FR POWER SEAT (LEATHER)
 K67 : FR POWER SEAT (LEATHER)
 
 K67 : FR POWER SEAT (LEATHER)
 F08 : SPECIAL BRAND STEERING WHEEL
 
 SPK : TCL + OTHER OPTION
 SPK : TCL + OTHER OPTION
 
 SPK : TCL + OTHER OPTION  K07 : 3 POINT RR S/BELT WITH ELR
 
 VC2 : AIR BAG (DRIVER,PASSENGER,SIDE)
 VC2 : AIR BAG (DRIVER,PASSENGER,SIDE)
 
 VC2 : AIR BAG (DRIVER,PASSENGER,SIDE
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 a tak przy okazji ma ktos moze szczegolowe rozwiniecie do tych oznaczen i krotkich malo mowiacych opisow
     szczegolnie takich
 SPK : TCL + OTHER OPTION
 TMB : OTHER OPTION COMBINATION
 X13 : SWISS SPEC
 TW5 : AIR BAG + A/C + OTHER OPTION
 |  
				| Ostatnio zmieniony przez cuuube 15-10-2009, 18:40, w całości zmieniany 2 razy |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | marrok   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Poszukiwane :)
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 9 razy
 Dołączył: 29 Maj 2009
 Posty: 290
 Skąd: Biegun Północny
 
 | 
            
               |  Wysłany: 15-10-2009, 17:46 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | robertdg napisał/a: |  	  | osobisice nie potrafie sobie przypomniec zebym widzial kiedys samochod bez mozliwosci wylaczenia systemu kontroli trakcji (jezeli sie myle prosze kogos o oswiecenie, bede wdzieczny). | 
 
 Święcę
   
 Były samochody bez możliwości wyłączenia kontroli trakcji, jak takie układy dopiero wchodziły...nie powiem o jakie auta konkretnie chodziło (na pewno były to m.in Mercedesy)ale utkwił mi ten element w pamięci. Swego czasu a Auto Świecie podkreślano, że nie we wszystkich modelach jest możliwość wyłączenia tego systemu....
 Nie spotkałem osobiści gala bez możliwości wyłączenia TCL...
 
 voytech nie paliła ci się jakaś kontrolka na desce ??
 Jeżeli masz taki system to powinna się zapalić i poinformować o poślizgu...
 Weź pod uwagę jeszcze jedną możliwość, masz dopracowane zawieszenie a śnieg nie musiał być wszędzie gruby...możliwe że samochód wpadł ci w poślizg, ale koła po chwili odzyskały przyczepność potem znów poślizg i znów łapie przyczepność = szarpanie i jazda po łuku bez efektownego bączka
 |  
				| _________________ zawsze z podniesionym czołem...
 
 Rodzina:
 Mitsubishi Mirage 1,5 12V 88' - był
 Mitsubishi Galant 2,0 16V 97' - był
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | gradio [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 16-10-2009, 06:46 |   
 |  
               | 
 |  
               | voytech, najprostsza i najpewniejsza metoda sprawdzenia czy masz TCL , to maska w górę i spojrzenie na przepustnicę, jeśli masz dwa regulatory podciśnieniowe ( coś jak takie grzybki) to masz TCL jak jest tylko jeden bliżej grodzi, to nie masz jest tylko tempomat. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | spown   Mitsumaniak
 ^^^^^^^^^^^
 
  
 Auto: był EA5A
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 8 razy
 Dołączył: 05 Cze 2008
 Posty: 625
 Skąd: Poznań
 
 | 
            
               |  Wysłany: 16-10-2009, 20:37 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | marrok napisał/a: |  	  | Były samochody bez możliwości wyłączenia kontroli trakcji, jak takie układy dopiero wchodziły...nie powiem o jakie auta konkretnie chodziło (na pewno były to m.in Mercedesy)ale utkwił mi ten element w pamięci.
 
 | 
 
 Znajomy ma CL600 i wiem, że nieźle się namordował, żeby wyłączyć kontrolę trakcji...
   |  
				| _________________ Mówią źle, mówią zły, mówią wariat...
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | DMX   Forumowicz
 
 Auto: Galant 2.4 GDI 150Ps
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 26 Lip 2009
 Posty: 46
 Skąd: Bolesławiec
 
 | 
            
               |  Wysłany: 16-10-2009, 21:36 |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam ja sie tez wgłebilem w swoje TCL i powiem tak przy delikatnej jezdzie swieci sie TCL OFF jak dodam gazu znika wiec TCL powinno sie zaswiecic przy zerwaniu przyczepnosci?? moge spalic gumy i sie nie zaswieci włacznika tez nie mam wiec czego zapala sie TCL OFF ?? |  
				| _________________ Davido
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | robertdg   Mitsumaniak
 SnowWhite
 
  
 Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
 Zaproszone osoby: 1
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 1300 razy
 Dołączył: 21 Cze 2009
 Posty: 23650
 Skąd: KSSE
 
 | 
            
               |  Wysłany: 16-10-2009, 21:41 |   
 |  
               | 
 |  
               | DMX, jak podasz numer VIN to sprawdzi sie co jest w Twoim wyposazeniu, albo napisz na PW do cuuube |  
				| _________________ Gość zobacz mojego Galanta
   Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
 "Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
 W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | DMX   Forumowicz
 
 Auto: Galant 2.4 GDI 150Ps
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 26 Lip 2009
 Posty: 46
 Skąd: Bolesławiec
 
 | 
            
               |  Wysłany: 16-10-2009, 21:45 |   
 |  
               | 
 |  
               | To moj VIN JMBSNEA3AXZ001036 |  
				| _________________ Davido
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Sadeek   Forumowicz
 
 Auto: Galant VI
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 27 Wrz 2009
 Posty: 32
 Skąd: Kamień Pomorski
 
 | 
            
               |  Wysłany: 16-10-2009, 22:07 |   
 |  
               | 
 |  
               | Witajcie, ostatnio kilka razy zdarzylo mi sie uzywac recznego  I wydawalo mi sie ze zaswiecila mi sie czerwona kontrolna nadesce, nie zdarzylem zauwazyc co to dokladniej bylo bo tylko mrygnela, ale wydawalo mi sie ze w okolicy oleju... czy jest to mozliwe? Aha i jak hamuje na blocie (tez recznym) to slychac biiiiiiiii czy to dzwiek ABS? |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | robertdg   Mitsumaniak
 SnowWhite
 
  
 Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
 Zaproszone osoby: 1
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 1300 razy
 Dołączył: 21 Cze 2009
 Posty: 23650
 Skąd: KSSE
 
 | 
            
               |  Wysłany: 16-10-2009, 22:19 |   
 |  
               | 
 |  
               | DMX, dla Ciebie 
 VIN код:	JMBSNEA3AXZ001036
 Название:	GALANT SALOON(EUR)
 Модель:	2400/2WD [EA3A]
 Классификация:	GLS,5FM/T(CENTRAL-EU/D3) LHD [SNHCDL6C]
 Опции:	U81
 Внешний цвет:	T08B
 Внутренний цвет:	82H
 Период выпуска:	1998.12.3
 Регион:	Европа
 TN6 :	AIR BAG + OTHER OPTION
 
 TYF :	AIR BAG + OTHER OPTION
 TW5 :	AIR BAG + A/C + OTHER OPTION
 
 V84 :	KEY LESS ENTRY
 TMB :	OTHER OPTION COMBINATION
 
 X09 :	GERMANY SPEC
 R09 :	FULL AUTO A/C
 
 VC2 :	AIR BAG (DRIVER,PASSENGER,SIDE)
 
 nie widze wzmianki o TCL
 
 [ Dodano: 16-10-2009, 23:22 ]
 Sadeek, przy hamowaniu abs nie wspomaga, gdyz reczny jest osobnym ukladem, nie wspomaganym przez abs, a jezeli uzywales recznego to ta czerwona kontrolka ktora Ci sie zaswiecila to napewno od hamulca recznego
   |  
				| _________________ Gość zobacz mojego Galanta
   Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
 "Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
 W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |