Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
wskaznik cisnienia oleju
Autor Wiadomość
marexi 
Mitsumaniak


Auto: EJ9
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Lip 2008
Posty: 517
Skąd: Nowa Sól
Wysłany: 22-10-2009, 01:31   wskaznik cisnienia oleju

Witam!
zakupilem ostatnio wskaznik cisnienia oleju i teraz takie pytanko, jak sie rozgladalem to stweirdzilem ze za bardzo nie ma go do czego zamocowac. i tu pytanie czy ktos kto to ma w swoim kupowal specjalna doladke? czy sam robil? jakie wymiary itp;)
_________________
92' Colt 1.6 GLXi - :)
00' Carisma Dynamics 1.8 GDI - sprzedana
98' Galant V6 Winter Edition - sprzedany
97' L - E5CW :( :( buum było
97' Honda Civic 1.4i
http://forum.mitsumaniaki...p?user_id=13173
 
 
roch_27 
moderator
Nutrix Bi-Turbo


Auto: Arteon Shooting Brake R
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy
Dołączył: 05 Paź 2005
Posty: 2581
Skąd: POznań
Wysłany: 22-10-2009, 16:51   

marexi napisał/a:
i tu pytanie czy ktos kto to ma w swoim kupowal specjalna doladke?
musisz sobie dokupić coś takiego :arrow: ADAPTER FILTRA OLEJU ;)

pozdro
_________________
Legnum VR-4 Type S Twin Turbo - 26.01.12r - accident :(

ARMA PACIS FULCRA - Broń dźwignią pokoju
 
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 23-10-2009, 12:36   

Tak jak pisze Piotrek, to tzw. "sandwich plate". Zakłada się w miejsce filtra oleju, potem do adaptora mocuje się filtr.

I na tym koniec dobrych wiadomości ode mnie.
Po kolei, zastanów się czy musisz mieć zegar ciśnienia oleju, może jakieś inne zegary bardziej potrzebne.
To dlatego, że jedyną możliwością wpięcia czujki ciśnienia oleju jest właśnie "sandwich plate", a te jeśli nie są firmowe (np. SARD) to potrafią puszczać na uszczelniających gumach, lub w ogóle można całą uszczelkę wydmuchać samym ciśnieniem oleju.
Sam osobiście doświadczyłem "wypompowania" oleju dołem na drogę przez taką fatalną uszczelkę. Dobrze że na postoju zaraz po uruchomieniu silnika, więc zdążyłem wyłączyć natychmiast silnik. Taka sama przygoda w czasie jazdy i silnik do piachu.
Piszę to bo podobne historie zdarzyły się już kilku członkom CVR4, więc jak stosujesz adaptor to renomowanej firmy.
W każdym razie moje zdanie jest takie, że to nie jest najbezpieczniejsze rozwiązanie.

Czujnik temperatury oleju możesz za to umieścić w misce olejowej, Są dostępne specjalne "korki" spustowe z czujnikiem w środku i wyprowadzonym złączem na zegar.
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
Ostatnio zmieniony przez swinks_UK 23-10-2009, 23:34, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
jkrzysztof80 
Forumowicz
vrmaniak


Auto: Białe i czerwone
Kraj/Country: UK
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Lut 2009
Posty: 1127
Skąd: UK, West Midlands
Wysłany: 23-10-2009, 20:49   

A jest jakaś inna opcja podłączenia tego wskaźnika?
_________________
LEGNUM VR4 2009-2013
FOCUS MK2 2013-?
3000GT 2013-?
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 23-10-2009, 22:31   

Nie bardzo... :|

Pozostaje kupić naprawdę wysokiej klasy adaptor (sandwich plate). Tuleja dokręcająca M20x1.5. Pamietać należy, że docisk adaptora jest tylko w okolicy gwintu tulei (jak w filtrach oleju), więc zewnętrzne krawędzie z uszczelką gumową muszą być porządnie dociśnięte. Potem dokręcasz filtr oleju i znowu zewnętrzne krawędzie to najsłabszy punkt. W dodatku mocno dokręcając filtr możesz zgnieść ("pęknąć" lub przesunąć) uszczelkę na adapterze.
Dlatego odradzam tanie modele z eBaya, Allegro.
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
jkrzysztof80 
Forumowicz
vrmaniak


Auto: Białe i czerwone
Kraj/Country: UK
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Lut 2009
Posty: 1127
Skąd: UK, West Midlands
Wysłany: 23-10-2009, 22:51   

swinks_UK, Ty masz u siebie ten wskaźnik?
_________________
LEGNUM VR4 2009-2013
FOCUS MK2 2013-?
3000GT 2013-?
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 23-10-2009, 23:31   

Nie.

Mam tylko:
- boost
- oil temp
- AFR
- FPR
w przyszłym roku jak szczęście dopisze będzie jeszcze EGT.
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
marexi 
Mitsumaniak


Auto: EJ9
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Lip 2008
Posty: 517
Skąd: Nowa Sól
Wysłany: 24-10-2009, 15:02   

a mozecie polecic jakas strone albo dany model tego adaptera?
a Ty Swinks masz mozliwosc kupna tego adaptera gdzies w anglii?? oczywiscie tej lepszej firmy:)
_________________
92' Colt 1.6 GLXi - :)
00' Carisma Dynamics 1.8 GDI - sprzedana
98' Galant V6 Winter Edition - sprzedany
97' L - E5CW :( :( buum było
97' Honda Civic 1.4i
http://forum.mitsumaniaki...p?user_id=13173
 
 
roch_27 
moderator
Nutrix Bi-Turbo


Auto: Arteon Shooting Brake R
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy
Dołączył: 05 Paź 2005
Posty: 2581
Skąd: POznań
Wysłany: 24-10-2009, 16:03   

roch_27 napisał/a:
a mozecie polecic jakas strone albo dany model tego adaptera?
:arrow: Blitz Oil Sensor Block Adapter Sandwich Plate lub z JP :arrow: Blitz , TRUST
pozdro
_________________
Legnum VR-4 Type S Twin Turbo - 26.01.12r - accident :(

ARMA PACIS FULCRA - Broń dźwignią pokoju
 
 
 
marexi 
Mitsumaniak


Auto: EJ9
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Lip 2008
Posty: 517
Skąd: Nowa Sól
Wysłany: 24-10-2009, 18:44   

roch_27 napisał/a:
roch_27 napisał/a:
a mozecie polecic jakas strone albo dany model tego adaptera?
:arrow: Blitz Oil Sensor Block Adapter Sandwich Plate lub z JP :arrow: Blitz , TRUST
pozdro



3/4x16UNF (center bolt) / AN8 (union) 12401112

3/4x16UNF (center bolt) / AN10 (union) 12401123

3/4x16UNF (center bolt) / AN12 (union) 12401124

M20xP1.5 (center bolt) / AN8 (union) 12401125

M20xP1.5 (center bolt) / AN10 (union) 12401126

M20xP1.5 (center bolt) / AN12 (union) 12401127
ktory to bedzie dokladnie?

litz Oil Sensor Block Adapter Sandwich Plate
Item number 56747
Blitz Oil Sensor Block Adapter Sandwich Plate. Available in two fittings - please choose from drop down when ordering.
Price : £ 58.00 (including VAT)

na brytyjskiej stornie sa do wyboru da typ A i B 65mm i 70mm, to ktory ?
_________________
92' Colt 1.6 GLXi - :)
00' Carisma Dynamics 1.8 GDI - sprzedana
98' Galant V6 Winter Edition - sprzedany
97' L - E5CW :( :( buum było
97' Honda Civic 1.4i
http://forum.mitsumaniaki...p?user_id=13173
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 24-10-2009, 22:29   

Zmierz średnicę filtra i będziesz wiedział... :wink:

Ale jak już, to bym doradzał dołożyć kilka złotych i nabyć takie coś:
http://www.rhdjapan.com/j...pe-E-60mm-51270

Masz wtedy wolną rękę w dopięciu osobnej chłodnicy oleju :D

[ Dodano: 24-10-2009, 21:40 ]
Co do rozmiaru AN, to tu masz stronę wyjaśniającą:
http://www.pipetubefittings.com/standards.html

W opisie to jest rozmiar otworów w adapterze pod ewentualne linie olejowe (np. do chłodnicy). Chyba najpopularniejsze to AN10.
Ciebie interesuje to by miało gniazda 1/8NPT, bo czujniki mają taki gwint.
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
marexi 
Mitsumaniak


Auto: EJ9
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Lip 2008
Posty: 517
Skąd: Nowa Sól
Wysłany: 25-10-2009, 00:54   

dziekuje Wam bardzo Chlopaki, kupie to drozsze ale jeszcze zmierze jaki gwint ma moj boost oleju. Ja jestem naprawde ale to naprawde zielony z angielskiego. inne jezyki mi blizsze. napisze jeszcze dokladnie jaki mam filtr i gwint w czujniku i podam to wtredy mi wskazcie jaki z tej stony o Swinska:)
_________________
92' Colt 1.6 GLXi - :)
00' Carisma Dynamics 1.8 GDI - sprzedana
98' Galant V6 Winter Edition - sprzedany
97' L - E5CW :( :( buum było
97' Honda Civic 1.4i
http://forum.mitsumaniaki...p?user_id=13173
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 25-10-2009, 07:48   

Mocowanie filtra masz na 100% M20x1.5.

Czujniki były w 99% robione na 1/8 NPT czy jakoś tak.

Wymiar AN10 lub AN8 jest to węży olejowych jabyś chciał zakładać osobną chłodnicę oleju.
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
Krzys 
Forumowicz
SYLVER


Auto: Mitsubishi Galant/Legnum VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Kwi 2007
Posty: 470
Skąd: Kielce
Wysłany: 26-10-2009, 15:35   

a tego czujnika cisnienia oleju nie mozna podpiac do standardowego czujnika w silniku??gdzie on własciwie jest??bo kiedys własnie kupilem taki trójnik co sie wkreca w miejsce fabrycznego i tam sa trzy wyjscia na podpiecie czujników. ale narazie lezy w garazu bo zegara brak :(
 
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 26-10-2009, 17:23   

Krzys napisał/a:
a tego czujnika cisnienia oleju nie mozna podpiac do standardowego czujnika w silniku??gdzie on własciwie jest??bo kiedys własnie kupilem taki trójnik co sie wkreca w miejsce fabrycznego i tam sa trzy wyjscia na podpiecie czujników. ale narazie lezy w garazu bo zegara brak :(


Dobrze kombinujesz panie Krzysiu... Żebym tylko wiedział w którym miejscu na bloku jest ten czujnik.
Wiem, że tzw. przełącznik ciśnienia oleju jest po stronie rozrządu, trochę powyżej koła napinacza wspomagania kiery.
Kwestia, czy można z niego wziąć "sygnał" ciśnienia.
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.