Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: karolgt
15-10-2007, 00:04
Silnik pulsuje na wyższych obrotach
Autor Wiadomość
ballerek
[Usunięty]

Wysłany: 02-09-2006, 11:07   Silnik pulsuje na wyższych obrotach

Witam! Mam problem z moim samochodem. Gdy włączam silnik wszystko jest ok, jedzie itd, lecz gdy silnik sie zagrzeje, dostaje lekko wyzsze obroty, po czym gdy chcę przyśpieszyć auto się dławi. Po zatrzymaniu się wolne obroty chodzą równo, choć są wyższe niż na zimnym silniku, natomiast jak dodam gazu, obroty pulsują, choć trzymam gaz na tym samym poziomie. Dzieje się to zawsze jak silnik osiągnie już swoją normalną temperaturę pracy. Nie wiem co sie moze dziac, wymienilem:
-termostat
-czujniki temperatury
-sonde lambda
-kable
-swiece
-naprawa komputera
-filtr paliwa

mechanik ustawil zaplon, sprawdzial wtryski, silnik krokowy i wszystko jest ok a samochod strasznie szarpie i zrywa, zaden mechanik nie wie co z tym jest (a bylo ich 7 innych). nawet moge nagrac filmik i podeslac, tylko blagam pomozcie!
 
 
wichura1 
moderator mitsumaniak
download manager ;)


Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 3021
Skąd: Poznań
Wysłany: 02-09-2006, 13:53   

Sciągnij z działu download instrukcję odczytywania błędów osprzętu silnika, sprawdź diodą 12V co padło. http://www.mitsubishi-gra...opic.php?t=3916
_________________
Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). :mrgreen:
 
 
 
josie 
Mitsumaniak
majsterklepka


Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 2517
Skąd: Gdynia
Wysłany: 02-09-2006, 14:09   

Moim zdaniem wtryski leją, albo skopany jest regulator ciśnienia paliwa na listwie i silnik jest przylewany paliwem. Wskazuje na to podwyższenie obrotów. Obroty pulsują najprawdopodobniej, gdyż komputer z sondy dostaje informacje o zbyt bogatej mieszance i próbuje sterować.
 
 
ballerek
[Usunięty]

Wysłany: 02-09-2006, 15:19   

nie da się ukryć że śmierdzi wtedy z rury niespaloną benzyną
 
 
josie 
Mitsumaniak
majsterklepka


Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 2517
Skąd: Gdynia
Wysłany: 02-09-2006, 15:22   

Zapłon ustawiony? Zawory wyregulowane?
 
 
ballerek
[Usunięty]

Wysłany: 02-09-2006, 15:29   

tak

[ Dodano: 02-09-2006, 15:31 ]
zdarza się że mam spokój tydzień, dwa, czasami w trakcie jazdy jakby coś się odtykalo
 
 
josie 
Mitsumaniak
majsterklepka


Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 2517
Skąd: Gdynia
Wysłany: 02-09-2006, 15:40   

Obroty ustawione? TPS ustawione? Czyszczenie przepustnicy?

Strona Krzyżaka 90% procedur nadaje się do Twojego silnika

Poza tym czyszczenie wtyczek wszystkich (Contact spray)
Check Engine się zapala?
 
 
ballerek
[Usunięty]

Wysłany: 02-09-2006, 15:54   

napewno dawno nie byla czyszczona przepustnica \może nigdy\, obroty wg tego jak pokazuje to Krzyżak też nie, check engine świecił się ze dwa lata, ale nawet autoryzowany serwis mitsubishi w Boguchwale nie potrafił po podłączeniu do komputera stwierdzić dlaczego, teraz świeci się dalej ale słabo, widac to tylko w nocy. Powiedz co to jest TPS bo niestety nie jestem fachowcem
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 02-09-2006, 15:54   

TPS - czujnik położenia przepustnicy
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
ballerek
[Usunięty]

Wysłany: 02-09-2006, 16:01   

też nie
 
 
josie 
Mitsumaniak
majsterklepka


Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 2517
Skąd: Gdynia
Wysłany: 02-09-2006, 18:13   

Regulacja obrotów (przepustnicy i TPS) i czyszczenie potrafią zdziałać cuda.
Dodatkowo masz chyba jeszcze zawór EGR, bo to amerykański Colt.

Proponuję wykonać czynności opisane przez Krzyżaka w rozdziałach:

- Diagnoza błędów ECU
- Czyszczenie przepustnicy
- Wolne obroty
- Zawór PCV
- Zawór EGR

To wszystko możesz wykonać sam nie mając specjalnego pojęcia o mechanice - jest bardzo ładnie opisane, potrzebne jest tylko kilka kluczy.
Jeśli posiadasz laptopa lub palmtopa, to można też wykonać przewód do podpięcia do ECU - po printscreenach z programu można wiele powiedzieć o pracy silnika
 
 
ballerek
[Usunięty]

Wysłany: 03-09-2006, 13:20   

Dzięki wielkie, jutro wykonam wszystkie czynności , dzisiaj sprawdziłem i rzeczywiście jest u mnie zawór EGR
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24299
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 04-09-2006, 15:10   

Kondensatory w ECU!!!!
Jak Ci się żarzy CE, to znaczy, że masz w ECU (ew. w ogóle w układzie wtryskowym, może alternator itp.) jakieś zwarcie. Wymieniaj, póki jeszcze możesz jeździć tym autem.
 
 
ballerek
[Usunięty]

Wysłany: 07-09-2006, 22:38   

Witam ponownie. Po wykonaniu :
- Diagnoza błędów ECU
- Czyszczenie przepustnicy
- Wolne obroty
- Zawór PCV
- Zawór EGR
samochód chodzi przez dzień a potem wraca do starych objawów. Dodatkowo, jak włączam silnik dostaje czasami takich obrotów, że chce wyskoczyć z poduszek. Opiszę stare objawy:
gdy włączam silnik wszystko jest ok, jedzie itd, lecz gdy silnik sie zagrzeje, dostaje lekko wyzsze obroty, po czym gdy chcę przyśpieszyć auto się dławi. Po zatrzymaniu się wolne obroty chodzą równo, choć są wyższe niż na zimnym silniku, natomiast jak dodam gazu, obroty pulsują, choć trzymam gaz na tym samym poziomie. Dzieje się to zawsze jak silnik osiągnie już swoją normalną temperaturę pracy. Może to TPS ?
 
 
josie 
Mitsumaniak
majsterklepka


Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 2517
Skąd: Gdynia
Wysłany: 07-09-2006, 23:00   

ballerek napisał/a:
Dodatkowo, jak włączam silnik dostaje czasami takich obrotów, że chce wyskoczyć z poduszek.


Miałem okazję obserwować to ciekawe zjawisko u siebie - około 4000rpm po odpaleniu :roll: - u mnie padł czujnik położenia silniczka krokowego (MPS).

[ Dodano: 07-09-2006, 22:01 ]
ballerek napisał/a:
- Diagnoza błędów ECU


Co wykazała?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.