Przesunięty przez: karolgt 15-10-2007, 00:04 |
Silnik pulsuje na wyższych obrotach |
Autor |
Wiadomość |
ballerek [Usunięty]
|
Wysłany: 02-09-2006, 11:07 Silnik pulsuje na wyższych obrotach
|
|
|
Witam! Mam problem z moim samochodem. Gdy włączam silnik wszystko jest ok, jedzie itd, lecz gdy silnik sie zagrzeje, dostaje lekko wyzsze obroty, po czym gdy chcę przyśpieszyć auto się dławi. Po zatrzymaniu się wolne obroty chodzą równo, choć są wyższe niż na zimnym silniku, natomiast jak dodam gazu, obroty pulsują, choć trzymam gaz na tym samym poziomie. Dzieje się to zawsze jak silnik osiągnie już swoją normalną temperaturę pracy. Nie wiem co sie moze dziac, wymienilem:
-termostat
-czujniki temperatury
-sonde lambda
-kable
-swiece
-naprawa komputera
-filtr paliwa
mechanik ustawil zaplon, sprawdzial wtryski, silnik krokowy i wszystko jest ok a samochod strasznie szarpie i zrywa, zaden mechanik nie wie co z tym jest (a bylo ich 7 innych). nawet moge nagrac filmik i podeslac, tylko blagam pomozcie! |
|
|
|
 |
wichura1
moderator mitsumaniak download manager ;)

Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 3021 Skąd: Poznań
|
|
|
|
 |
josie
Mitsumaniak majsterklepka

Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 2517 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 02-09-2006, 14:09
|
|
|
Moim zdaniem wtryski leją, albo skopany jest regulator ciśnienia paliwa na listwie i silnik jest przylewany paliwem. Wskazuje na to podwyższenie obrotów. Obroty pulsują najprawdopodobniej, gdyż komputer z sondy dostaje informacje o zbyt bogatej mieszance i próbuje sterować. |
|
|
|
 |
ballerek [Usunięty]
|
Wysłany: 02-09-2006, 15:19
|
|
|
nie da się ukryć że śmierdzi wtedy z rury niespaloną benzyną |
|
|
|
 |
josie
Mitsumaniak majsterklepka

Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 2517 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 02-09-2006, 15:22
|
|
|
Zapłon ustawiony? Zawory wyregulowane? |
|
|
|
 |
ballerek [Usunięty]
|
Wysłany: 02-09-2006, 15:29
|
|
|
tak
[ Dodano: 02-09-2006, 15:31 ]
zdarza się że mam spokój tydzień, dwa, czasami w trakcie jazdy jakby coś się odtykalo |
|
|
|
 |
josie
Mitsumaniak majsterklepka

Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 2517 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 02-09-2006, 15:40
|
|
|
Obroty ustawione? TPS ustawione? Czyszczenie przepustnicy?
Strona Krzyżaka 90% procedur nadaje się do Twojego silnika
Poza tym czyszczenie wtyczek wszystkich (Contact spray)
Check Engine się zapala? |
|
|
|
 |
ballerek [Usunięty]
|
Wysłany: 02-09-2006, 15:54
|
|
|
napewno dawno nie byla czyszczona przepustnica \może nigdy\, obroty wg tego jak pokazuje to Krzyżak też nie, check engine świecił się ze dwa lata, ale nawet autoryzowany serwis mitsubishi w Boguchwale nie potrafił po podłączeniu do komputera stwierdzić dlaczego, teraz świeci się dalej ale słabo, widac to tylko w nocy. Powiedz co to jest TPS bo niestety nie jestem fachowcem |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 02-09-2006, 15:54
|
|
|
TPS - czujnik położenia przepustnicy |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
ballerek [Usunięty]
|
Wysłany: 02-09-2006, 16:01
|
|
|
też nie |
|
|
|
 |
josie
Mitsumaniak majsterklepka

Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 2517 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 02-09-2006, 18:13
|
|
|
Regulacja obrotów (przepustnicy i TPS) i czyszczenie potrafią zdziałać cuda.
Dodatkowo masz chyba jeszcze zawór EGR, bo to amerykański Colt.
Proponuję wykonać czynności opisane przez Krzyżaka w rozdziałach:
- Diagnoza błędów ECU
- Czyszczenie przepustnicy
- Wolne obroty
- Zawór PCV
- Zawór EGR
To wszystko możesz wykonać sam nie mając specjalnego pojęcia o mechanice - jest bardzo ładnie opisane, potrzebne jest tylko kilka kluczy.
Jeśli posiadasz laptopa lub palmtopa, to można też wykonać przewód do podpięcia do ECU - po printscreenach z programu można wiele powiedzieć o pracy silnika |
|
|
|
 |
ballerek [Usunięty]
|
Wysłany: 03-09-2006, 13:20
|
|
|
Dzięki wielkie, jutro wykonam wszystkie czynności , dzisiaj sprawdziłem i rzeczywiście jest u mnie zawór EGR |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24299 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 04-09-2006, 15:10
|
|
|
Kondensatory w ECU!!!!
Jak Ci się żarzy CE, to znaczy, że masz w ECU (ew. w ogóle w układzie wtryskowym, może alternator itp.) jakieś zwarcie. Wymieniaj, póki jeszcze możesz jeździć tym autem. |
|
|
|
 |
ballerek [Usunięty]
|
Wysłany: 07-09-2006, 22:38
|
|
|
Witam ponownie. Po wykonaniu :
- Diagnoza błędów ECU
- Czyszczenie przepustnicy
- Wolne obroty
- Zawór PCV
- Zawór EGR
samochód chodzi przez dzień a potem wraca do starych objawów. Dodatkowo, jak włączam silnik dostaje czasami takich obrotów, że chce wyskoczyć z poduszek. Opiszę stare objawy:
gdy włączam silnik wszystko jest ok, jedzie itd, lecz gdy silnik sie zagrzeje, dostaje lekko wyzsze obroty, po czym gdy chcę przyśpieszyć auto się dławi. Po zatrzymaniu się wolne obroty chodzą równo, choć są wyższe niż na zimnym silniku, natomiast jak dodam gazu, obroty pulsują, choć trzymam gaz na tym samym poziomie. Dzieje się to zawsze jak silnik osiągnie już swoją normalną temperaturę pracy. Może to TPS ? |
|
|
|
 |
josie
Mitsumaniak majsterklepka

Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 2517 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 07-09-2006, 23:00
|
|
|
ballerek napisał/a: | Dodatkowo, jak włączam silnik dostaje czasami takich obrotów, że chce wyskoczyć z poduszek. |
Miałem okazję obserwować to ciekawe zjawisko u siebie - około 4000rpm po odpaleniu - u mnie padł czujnik położenia silniczka krokowego (MPS).
[ Dodano: 07-09-2006, 22:01 ]
ballerek napisał/a: | - Diagnoza błędów ECU |
Co wykazała? |
|
|
|
 |
|