Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Co jest lepsze diesel czy benzyna (silnik)
Autor Wiadomość
waclaw2727 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Pajero 2,5 TDI 90r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Paź 2009
Posty: 166
Skąd: międzyrzecz
Wysłany: 16-12-2009, 22:14   Co jest lepsze diesel czy benzyna (silnik)

Witam nie mogłem znaleźć nigdzie w tym forum i się zastanawiam może mi ktoś to wyjaśni
Co lepsze czy silnik Diesla czy benzyna + gaz co wybrać?
Auto ma być rekreacyjne (oczywiście Pajero I krótki tu tylko to auto jest brane pod uwagę ) czasami do miasta czasami do lasu a innym razem na malutka przeprawówkę.
Miałem już terenówkę w dieslu lecz już się lekko zużyła i poszła do kogoś innego teraz mam dylemat.
Może ktoś napisze swoją opinie ?
 
 
mirekbdeblin 
Forumowicz

Auto: volvo v40
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 177
Skąd: Dęblin
Wysłany: 17-12-2009, 09:46   

Witam
Myśle że obojętnie do jakiego kolwiek użytku to silnik diesla będzie lepszy;
-mocniejszy,-żywotniejszy i bardziej odpowiedni do obciążeń w terenie. To są silniki wolnoobrotowe (z zasady) i dlatego wykorzystywane są również w sprzęcie ciężkim typu koparki, spycharki czołgi itp.
Terenówki, busy,i ciężarowe powinny mieć diesla a że wsadzą benzyne a do osobówki diesla to poprostu nie każdy musi się znać klient chce niech ma,rozwali się to dobrze będzie robota.Benzynowe silniki muszą być duże i paliwożerne aby wyciągnąć stałą moc spalają połowe więcej benzuny aby dorównać mocom do diesla.Nie pisze o silnikach szlifierkach które uzyskują wysoki moment obrotowy krótko jakie idą do osobówek
pozdrawiam
 
 
waclaw2727 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Pajero 2,5 TDI 90r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Paź 2009
Posty: 166
Skąd: międzyrzecz
Wysłany: 17-12-2009, 17:11   

mirekbdeblin napisał/a:
Witam
Myśle że obojętnie do jakiego kolwiek użytku to silnik diesla będzie lepszy;
-mocniejszy,-żywotniejszy i bardziej odpowiedni do obciążeń w terenie. To są silniki wolnoobrotowe (z zasady) i dlatego wykorzystywane są również w sprzęcie ciężkim typu koparki, spycharki czołgi itp.
Terenówki, busy,i ciężarowe powinny mieć diesla a że wsadzą benzyne a do osobówki diesla to poprostu nie każdy musi się znać klient chce niech ma,rozwali się to dobrze będzie robota.Benzynowe silniki muszą być duże i paliwożerne aby wyciągnąć stałą moc spalają połowe więcej benzuny aby dorównać mocom do diesla.Nie pisze o silnikach szlifierkach które uzyskują wysoki moment obrotowy krótko jakie idą do osobówek
pozdrawiam


super dziękuje Bardzo pomogłeś mi teraz jestem już pewien co chcę
na pewno disel 2,5 td lub tdi

ma może jeszcze mi to wyjaśnisz turbo disel to wiem tle td "Intercooler" jakie ma zastosowanie rozumiem "chłodnica pośrednia" chłodnica powietrza doładowującego ale w samym pajero jak się sprawdza ? co jest lepsze w teren tdi czy zwykły td ?
 
 
bartek2800
[Usunięty]

Wysłany: 17-12-2009, 18:04   

waclaw2727 napisał/a:
mirekbdeblin napisał/a:
Witam
Myśle że obojętnie do jakiego kolwiek użytku to silnik diesla będzie lepszy;
-mocniejszy,-żywotniejszy i bardziej odpowiedni do obciążeń w terenie. To są silniki wolnoobrotowe (z zasady) i dlatego wykorzystywane są również w sprzęcie ciężkim typu koparki, spycharki czołgi itp.
Terenówki, busy,i ciężarowe powinny mieć diesla a że wsadzą benzyne a do osobówki diesla to poprostu nie każdy musi się znać klient chce niech ma,rozwali się to dobrze będzie robota.Benzynowe silniki muszą być duże i paliwożerne aby wyciągnąć stałą moc spalają połowe więcej benzuny aby dorównać mocom do diesla.Nie pisze o silnikach szlifierkach które uzyskują wysoki moment obrotowy krótko jakie idą do osobówek
pozdrawiam


super dziękuje Bardzo pomogłeś mi teraz jestem już pewien co chcę
na pewno disel 2,5 td lub tdi

ma może jeszcze mi to wyjaśnisz turbo disel to wiem tle td "Intercooler" jakie ma zastosowanie rozumiem "chłodnica pośrednia" chłodnica powietrza doładowującego ale w samym pajero jak się sprawdza ? co jest lepsze w teren tdi czy zwykły td ?


A nie jest tak, że zwykły TD ma 88km, a z intercooler'em ma 99-100km?
 
 
waclaw2727 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Pajero 2,5 TDI 90r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Paź 2009
Posty: 166
Skąd: międzyrzecz
Wysłany: 17-12-2009, 19:35   

bartek2800 napisał/a:
waclaw2727 napisał/a:
mirekbdeblin napisał/a:
Witam
Myśle że obojętnie do jakiego kolwiek użytku to silnik diesla będzie lepszy;
-mocniejszy,-żywotniejszy i bardziej odpowiedni do obciążeń w terenie. To są silniki wolnoobrotowe (z zasady) i dlatego wykorzystywane są również w sprzęcie ciężkim typu koparki, spycharki czołgi itp.
Terenówki, busy,i ciężarowe powinny mieć diesla a że wsadzą benzyne a do osobówki diesla to poprostu nie każdy musi się znać klient chce niech ma,rozwali się to dobrze będzie robota.Benzynowe silniki muszą być duże i paliwożerne aby wyciągnąć stałą moc spalają połowe więcej benzuny aby dorównać mocom do diesla.Nie pisze o silnikach szlifierkach które uzyskują wysoki moment obrotowy krótko jakie idą do osobówek
pozdrawiam


super dziękuje Bardzo pomogłeś mi teraz jestem już pewien co chcę
na pewno disel 2,5 td lub tdi

ma może jeszcze mi to wyjaśnisz turbo disel to wiem tle td "Intercooler" jakie ma zastosowanie rozumiem "chłodnica pośrednia" chłodnica powietrza doładowującego ale w samym pajero jak się sprawdza ? co jest lepsze w teren tdi czy zwykły td ?


A nie jest tak, że zwykły TD ma 88km, a z intercooler'em ma 99-100km?

no tak ma więcej to znaczy więcej pali tak ?
 
 
bartek2800
[Usunięty]

Wysłany: 17-12-2009, 20:50   

waclaw2727 napisał/a:
no tak ma więcej to znaczy więcej pali tak ?


Nie koniecznie. Jeśli nawet to nie dużo więcej. A dynamika znacząco zyska.
 
 
1405 
Forumowicz

Auto: Pajero I 3000V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2009
Posty: 301
Skąd: Dorohusk
Wysłany: 17-12-2009, 21:17   

mirekbdeblin napisał/a:
Witam
Myśle że obojętnie do jakiego kolwiek użytku to silnik diesla będzie lepszy;
-mocniejszy,-żywotniejszy i bardziej odpowiedni do obciążeń w terenie. To są silniki wolnoobrotowe (z zasady) i dlatego wykorzystywane są również w sprzęcie ciężkim typu koparki, spycharki czołgi itp.
Terenówki, busy,i ciężarowe powinny mieć diesla a że wsadzą benzyne a do osobówki diesla to poprostu nie każdy musi się znać klient chce niech ma,rozwali się to dobrze będzie robota.Benzynowe silniki muszą być duże i paliwożerne aby wyciągnąć stałą moc spalają połowe więcej benzuny aby dorównać mocom do diesla.Nie pisze o silnikach szlifierkach które uzyskują wysoki moment obrotowy krótko jakie idą do osobówek
pozdrawiam

3.0V6 to silnik wysokoobrotowy? To dobre...ja jestem za benzyniakiem zwłaszcza jak dzisiaj przy panujących -12 gradusach ta wspaniała brać mająca te wspaniałe diesle stała na poboczach i drapała się po głowie co dalej to ja bez żadnych ale mknąłem do przodu.
I co lepsze?
 
 
 
waclaw2727 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Pajero 2,5 TDI 90r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Paź 2009
Posty: 166
Skąd: międzyrzecz
Wysłany: 17-12-2009, 22:05   

1405 napisał/a:
mirekbdeblin napisał/a:
Witam
Myśle że obojętnie do jakiego kolwiek użytku to silnik diesla będzie lepszy;
-mocniejszy,-żywotniejszy i bardziej odpowiedni do obciążeń w terenie. To są silniki wolnoobrotowe (z zasady) i dlatego wykorzystywane są również w sprzęcie ciężkim typu koparki, spycharki czołgi itp.
Terenówki, busy,i ciężarowe powinny mieć diesla a że wsadzą benzyne a do osobówki diesla to poprostu nie każdy musi się znać klient chce niech ma,rozwali się to dobrze będzie robota.Benzynowe silniki muszą być duże i paliwożerne aby wyciągnąć stałą moc spalają połowe więcej benzuny aby dorównać mocom do diesla.Nie pisze o silnikach szlifierkach które uzyskują wysoki moment obrotowy krótko jakie idą do osobówek
pozdrawiam

3.0V6 to silnik wysokoobrotowy? To dobre...ja jestem za benzyniakiem zwłaszcza jak dzisiaj przy panujących -12 gradusach ta wspaniała brać mająca te wspaniałe diesle stała na poboczach i drapała się po głowie co dalej to ja bez żadnych ale mknąłem do przodu.
I co lepsze?


co do odpalania diesla to wystarczy dobra bateria mam passata 1,9 td i pali na dotyk ale dobra bateria lecz znajomy ma Citroena Jumpera i miał problem bo bateria mu nie dogrzała świec żarowych i tez miał mały problem, ale inny kumpel z osiedla miał problem z benzynowym silnikiem lecz jeden i drugi na kable odpalili.
moim zdaniem to w te mrozy jest winna bateria i nic po za tym.
 
 
1405 
Forumowicz

Auto: Pajero I 3000V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2009
Posty: 301
Skąd: Dorohusk
Wysłany: 17-12-2009, 22:26   

A o zamarzaniu oleju napędowego słyszałeś?
Samo odpalenie to połowa sukcesu...sztuką jest jeszcze dojechanie do celu i nie stanięcie w szczerym polu...Sam przez CB słyszałem jakie cuda muszą robić kierowcy TIR-ów jak stoją w takie mrozy w kolejce do odprawy na granicy. Ponoć niezawodny jest denaturat, benzyna, uszlachetniacze a w ostateczności do dostania na stacji tylko za wschodnia granicą nafta...do ropy dolewają też jak dobrze zrozumiałem płyn hamulcowy chyba DOT-ten patent pochodzi ponoć z Białorusi. Jak w porę zatankujesz zimówką to nie ma czym się martwić ale jak przegapisz i mróz złapie niespodzianie to wtedy kicha.
 
 
 
mirekbdeblin 
Forumowicz

Auto: volvo v40
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 177
Skąd: Dęblin
Wysłany: 17-12-2009, 22:29   

Witam
Co do odpalania to nie wina baterii tylko paliwa .
A żeby się ustrzec tego dobrze by było dolać około 0,5 litra denaturatu na ok .40 litrów paliwa i tu nie tylko do ropy a i benzyny . dlaczego? ponieważ w paliwie są cząsteczki wody i wraz ze spadkiem temperatury powstają kryształki lodu i powstaje problem z odpaleniem . a z ropy po spadku temperatyry poniżej 16 *C zaczyna wytrącac się parafina a jeszcze niżej ropa osiąga postać papki kaszy którażle przepływa przez przewody paliwowe.

Zwykły diesel ( bez turbo)o tej samej pojemności zawsze będzie miał mniej kucy
ale jak ma auto dostać czasem w dupe to wolał bym bez turbo
pozdrawiam
 
 
bartek2800
[Usunięty]

Wysłany: 17-12-2009, 22:39   

mirekbdeblin napisał/a:
Zwykły diesel ( bez turbo)o tej samej pojemności zawsze będzie miał mniej kucy
ale jak ma auto dostać czasem w dupe to wolał bym bez turbo
pozdrawiam


I 2.5TD i 2.5TD Intercooler to silniki turbodoładowane. Wolnossące były raczej tylko 2.3D.
Jeśli się mylę to poprawcie. Nawet jak auto ma być intensywnie wykorzystywane to turbosprężarka w niczym nie przeszkadza, jeśli tylko pamiętamy, że mamy takie "coś" pod maską. :wink:

1405 napisał/a:
ta wspaniała brać mająca te wspaniałe diesle stała na poboczach i drapała się po głowie co dalej to ja bez żadnych ale mknąłem do przodu.


Bo ta wspaniała brać zapomniała, że teraz nadejdzie pora roku zwana zimą :wink:
 
 
waclaw2727 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Pajero 2,5 TDI 90r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Paź 2009
Posty: 166
Skąd: międzyrzecz
Wysłany: 17-12-2009, 23:16   

mirekbdeblin napisał/a:
Witam
Co do odpalania to nie wina baterii tylko paliwa .
A żeby się ustrzec tego dobrze by było dolać około 0,5 litra denaturatu na ok .40 litrów paliwa i tu nie tylko do ropy a i benzyny . dlaczego? ponieważ w paliwie są cząsteczki wody i wraz ze spadkiem temperatury powstają kryształki lodu i powstaje problem z odpaleniem . a z ropy po spadku temperatyry poniżej 16 *C zaczyna wytrącac się parafina a jeszcze niżej ropa osiąga postać papki kaszy którażle przepływa przez przewody paliwowe.

Zwykły diesel ( bez turbo)o tej samej pojemności zawsze będzie miał mniej kucy
ale jak ma auto dostać czasem w dupe to wolał bym bez turbo
pozdrawiam


jest zima i czas na paliwo zimowe a nie z zapasów letnich lub "uszlachetniacze" czas dodać :mrgreen:


Nie rozumiem co masz na myśli w tym stwierdzeniu "ale jak ma auto dostać czasem w dupe to wolał bym bez turbo" ????????????
 
 
mirekbdeblin 
Forumowicz

Auto: volvo v40
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 177
Skąd: Dęblin
Wysłany: 20-12-2009, 13:17   

Witam
Oj Wacław widać nie dopadł Ciebie mróz że i ropa zimowa nic tu
Zdaje sobie sprawe że ludzie z okolic międzyrzecza jeżdżą na wojskowej ropie , która dopiero przy 41*C wykazuje obiawy gęstnienia :p
A co do turbo to zobacz na co są narażone sprężarki w terenówkach a koszty naprawy są nie małe
pozdrawiam
 
 
waclaw2727 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Pajero 2,5 TDI 90r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Paź 2009
Posty: 166
Skąd: międzyrzecz
Wysłany: 20-12-2009, 14:24   

mirekbdeblin napisał/a:
Witam
Oj Wacław widać nie dopadł Ciebie mróz że i ropa zimowa nic tu
Zdaje sobie sprawe że ludzie z okolic międzyrzecza jeżdżą na wojskowej ropie , która dopiero przy 41*C wykazuje obiawy gęstnienia :p
A co do turbo to zobacz na co są narażone sprężarki w terenówkach a koszty naprawy są nie małe
pozdrawiam


nie oceniaj wszystkich według siebie ze Ty jeździsz na wojskowej ropie to nie znaczy ze to muszą wszyscy jeździć tak, wystarczy kupic na Orlenie ulepszacz i dodać i też nie zamarza a co do części to dla czego mówisz ze są nie małe?
to według Ciebie to zwykły diesel jest lepszy?
 
 
gołąb 
Mitsumaniak


Auto: Lex Ls430 , VW Calif exclusive
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 01 Wrz 2009
Posty: 1094
Skąd: Ostrówek/wołomin
Wysłany: 20-12-2009, 22:08   

ja bym benzynę wybrał przynajmniej wtedy jest czym jechać :mrgreen:
_________________
"Gdyby wszystko było inaczej, gdyby było odwrotnie, mógłbyś siedzieć jak ja teraz tu siedzę, mógłbyś siedzieć przy oknie" :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.