Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Pajero II V6 w gazie ???
Autor Wiadomość
pajerak 
Forumowicz
pajerak


Auto: pajero 2.5 TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Paź 2009
Posty: 70
Skąd: Szczecin
Wysłany: 21-02-2010, 17:47   Pajero II V6 w gazie ???

Pajero II V6 w gazie !!! Jak to chodzi i ile spala gazu ???
_________________

 
 
pbkbisk 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero 1997 V6 3.0i Automat
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Sie 2009
Posty: 18
Skąd: Bialystok/Islandia HFJ
Wysłany: 21-02-2010, 18:42   

Jak dla mnie to zmarnowanie pieknego silnika :P jak sie chce oszczedzac na paliwie to mozna kupic sobie fiata 500 a nie Pajero. O!
_________________
Moja milosc :)
 
 
gołąb 
Mitsumaniak


Auto: Lex Ls430 , VW Calif exclusive
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 01 Wrz 2009
Posty: 1094
Skąd: Ostrówek/wołomin
Wysłany: 21-02-2010, 21:17   

pajerak napisał/a:
Pajero II V6
pajerak napisał/a:
Jak to chodzi

No właśnie...ciekaw jestem jak chodzi pajero w benzynie...Może jest ktoś na forum z okolic Wołomina,W-wy,Wyszkowa kto mógłby mi to zademonstrować... :)
_________________
"Gdyby wszystko było inaczej, gdyby było odwrotnie, mógłbyś siedzieć jak ja teraz tu siedzę, mógłbyś siedzieć przy oknie" :)
 
 
Faraonix 
Forumowicz


Auto: Pajero 2.8 TD / 1996
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 12 Lis 2008
Posty: 770
Skąd: Śląskie
Wysłany: 21-02-2010, 21:29   

Ja uwazam ze jezeli mozna zaoszczedzic to dlaczego nie. Mialem 3 auta z gazem i nigdy zadnych z tym problemow. Przy dobrze dobranej instalacji nie bedzie slabszy, a w kieszeni napewno sporo zostanie. Jedynie butla troche miejsca zajmie, ale cos za cos. Spalanie zwykle jest jak na benzynie +10%.

Kalkulacja jest prosta, auto pali 20/100 - roznica w cenie 1,5zl. 100 tys. km - mamy w kieszeni 30 tys. zl. Czy warto trzeba sie zastanowic.


Jak bede mial troche czasu to bede kombinowal z gazem do diesla, ale jako zwiekszenie mocy, a nie obnizenie kosztow.
 
 
Murzyn 
Forumowicz


Auto: Pajero II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Lut 2010
Posty: 33
Skąd: Katowice
Wysłany: 25-02-2010, 15:48   

w benzycie chodzi bardzo przyzwoicie. Przesiadlem sie z bardzo mocnej osobówki (450Nm) na 3.5 V6 w longu. Nie mam wrazenia ze jade mułem, ale wyscigówka to tez nie jest. Na trasie wyprzedzanie w normie.

Jak sie ma swiadomosc do czego to auto sluzy, to na osiagi nie ma co narzekac.

Co do spalania :roll: wg mnie pali na tyle mało ze nie ma co inwestowac w gaz. Jak dla kogos za duzo, to polecam pande 1.3 w dieslu - malo pali i tez radzi sobie w terenie :P
_________________
autobus, zielony po bezdrozach mego miasta mknie...
 
 
Faraonix 
Forumowicz


Auto: Pajero 2.8 TD / 1996
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 12 Lis 2008
Posty: 770
Skąd: Śląskie
Wysłany: 25-02-2010, 19:26   

jezeli ktos zamierza pojezdzic pare tys. i sprzedac to nie ma co inwestowac w gaz ale jesli sie ma zamiar zrobic ze 200tys. to sie oplaca nawet w aucie ktore pali 8l/100km. Wystarczy wziasc kalkulator i policzyc. Zwykle za ta roznice mozna kupic nastepne calkiem niezle auto.
 
 
watson1911 
Mitsumaniak


Auto: Pajero 2.8 TDi GLS 1997
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Sty 2010
Posty: 90
Skąd: Iława
Wysłany: 27-02-2010, 02:02   Re: Pajero II V6 w gazie ???

pajerak napisał/a:
Pajero II V6 w gazie !!! Jak to chodzi i ile spala gazu ???

Chodzi jak każde auto w gazie,ale jak zacznie się pierdzielić to najlepszy fachowiec z najlepszym komputerem nie pomogą,wiem,bo to przerabiałem.Od tamtej pory mam alergię na gaz.Taniej na pewno,też o to mi chodziło na samym początku,ale minusów jest więcej jak plusów.Miałem kilka aut w gazie i zawsze mówiłem,że to ostatnie,później tłumaczyłem sobie,że pewnie trafiłem na trefny egzemplarz,ale w ostatnim zakładałem nowa instalację sekwencyjną,było super do czasu,jak zaczęło się pierdzielić to wszystko po kolei.Wiem,można mówić,że pewnie trafiłem znów na trefną instalację,ale ileż można.Zresztą tak szczerze,większość mówi,że gaz jest super,ale tylko dlatego,że koszt na setkę jest mniejszy,ale czy o to tu chodzi?
_________________

 
 
1405 
Forumowicz

Auto: Pajero I 3000V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2009
Posty: 301
Skąd: Dorohusk
Wysłany: 28-02-2010, 19:50   Re: Pajero II V6 w gazie ???

watson1911 napisał/a:
pajerak napisał/a:
Pajero II V6 w gazie !!! Jak to chodzi i ile spala gazu ???

Chodzi jak każde auto w gazie,ale jak zacznie się pierdzielić to najlepszy fachowiec z najlepszym komputerem nie pomogą,wiem,bo to przerabiałem.Od tamtej pory mam alergię na gaz.Taniej na pewno,też o to mi chodziło na samym początku,ale minusów jest więcej jak plusów.Miałem kilka aut w gazie i zawsze mówiłem,że to ostatnie,później tłumaczyłem sobie,że pewnie trafiłem na trefny egzemplarz,ale w ostatnim zakładałem nowa instalację sekwencyjną,było super do czasu,jak zaczęło się pierdzielić to wszystko po kolei.Wiem,można mówić,że pewnie trafiłem znów na trefną instalację,ale ileż można.Zresztą tak szczerze,większość mówi,że gaz jest super,ale tylko dlatego,że koszt na setkę jest mniejszy,ale czy o to tu chodzi?

Dzieje się tak bo jest to pieruńsko czuły i "mądry"komputer i na każe nie normalne parametry pracy silnika reaguje od razu trybem awaryjnym. Ja w swojej Pajero I walczę cały czas z kodem usterki 41-wtryskiwacz.
Z większą lub mniejszą częstotliwością ale usterkę wywala. Koszt eksploatacji na gazie jednak jest o wiele mniejszy niż na benzynie, więc rezygnacja z gazu nie wchodzi w grę zwłaszcza że autem jeżdżę co dziennie robiąc czasami około 100km praktycznie w terenie. Przy takiej eksploatacji każda możliwość zmniejszenia kosztów jest ważna :wink:
Co do samego gazu silnik jest trochę słabszy ale w sytuacji ekstremalnej zawsze można wspomóc się benzyną, a w normalnych warunkach da się przyzwoicie śmigać. Poprzedni właściciel włożył instalację gołą I gen, po założeniu sterownika i emulatora wtrysków silnik pracuje nieporównywalnie lepiej niż było na początku, spalanie jak na razie ok 18l, a przedtem i 25l potrafił wyżłopać. Takie są moje przejścia z gazem w 3.0 v6 :arrow:
 
 
 
watson1911 
Mitsumaniak


Auto: Pajero 2.8 TDi GLS 1997
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Sty 2010
Posty: 90
Skąd: Iława
Wysłany: 28-02-2010, 22:57   Re: Pajero II V6 w gazie ???

1405 napisał/a:


Dzieje się tak bo jest to pieruńsko czuły i "mądry"komputer i na każe nie normalne parametry pracy silnika reaguje od razu trybem awaryjnym. Ja w swojej Pajero I walczę cały czas z kodem usterki 41-wtryskiwacz.

Ja już cierpliwości nie miałem,ale...teraz jest 2.8 TDI i jest super,pozdrawiam
_________________

 
 
Murzyn 
Forumowicz


Auto: Pajero II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Lut 2010
Posty: 33
Skąd: Katowice
Wysłany: 01-03-2010, 19:02   

Panowie przecież 3.5 pali 12-15l, diesel 2.8 tez koło 12
jaka to różnica? W ogóle koszt paliwa przy reszcie kosztów utrzymania tego auta to drobnostka ;)
_________________
autobus, zielony po bezdrozach mego miasta mknie...
 
 
1405 
Forumowicz

Auto: Pajero I 3000V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2009
Posty: 301
Skąd: Dorohusk
Wysłany: 01-03-2010, 20:47   

Murzyn napisał/a:
Panowie przecież 3.5 pali 12-15l, diesel 2.8 tez koło 12
jaka to różnica? W ogóle koszt paliwa przy reszcie kosztów utrzymania tego auta to drobnostka ;)

Kolego porównujesz benzynę 3.5 v6 do 2.8-litrowego gruźlika?
Przecież to jak woda i ogień. Jaką różnicę w osiągach te silniki uzyskują....A przy aktualnej cenie ropy i benzyny to trzeba dobrze przekalkulować co się lepiej opłaca.
Koszt paliwa to drobnostka? :shock:
No chyba że autem wcale nie jeździsz lub robisz sobie raz na jakiś czas niedzielny wypad w plener...inaczej całkiem wygląda sprawa jak się takiego samochodu używa na co dzień. No a już zauważyłem ze są tacy użytkownicy którzy samochód traktują jak amfibię lub inne przedziwne cudactwa żeby sobie wypaść raz na jakiś czas się pobawić...no wtedy to paliwo rzeczywiście jest drobnostką. Ja jednak cieszę się z tego ze auto przewiezie mnie przez zabłocone drogi czy zaspy i nie muszę zasuwać w robocie z buta. Za benzyniakiem w moim przypadku przemawiało też częste odpalanie silnika co dla ropniaka było by prawdopodobnie niewskazane. Po prostu benzyniak lżej i szybciej staruje... :arrow:
 
 
 
Murzyn 
Forumowicz


Auto: Pajero II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Lut 2010
Posty: 33
Skąd: Katowice
Wysłany: 01-03-2010, 22:22   

Z tym startowaniem to jakiś mit :) diesle pała normalnie nawet w czasie sporych mrozow (mam jeszcze osobowke w tdi) benzyna ma ten + ze szybko się nagrzewa i na krótkich dystansach pewnie mniej zezre niż diesel.

2.8 nie uważam za mula bo super się tym jeździ. Moc z piwnicy - tak jak lubię :) momentu pewnie wiecej niż w benzynie a napewno jest bardziej odczuwalny dzięki turbo.

wracając do tematu kosztów paliwa. filtr powietrza - 300pln, olej 360pln, filtr paliwa 250pln, opony, duperele, rozrzady... Paliwo to już naprawdę nie dramat. Chociażby lanos 1.6 tez pali 12 i nikt nie płacze ;)

jak chcesz ekonomiczne auto, które da radę w błocie czy zaspach kupujesz Audi A4 1.9tdi quattro - koszt przeglądu niecałe 300, rozrzad 500, pali 6l ropy i zapierdzielalepiej niż pajero 3.5

w terenie tez daje radę - mogę wrzucić foty :)
_________________
autobus, zielony po bezdrozach mego miasta mknie...
 
 
Faraonix 
Forumowicz


Auto: Pajero 2.8 TD / 1996
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 12 Lis 2008
Posty: 770
Skąd: Śląskie
Wysłany: 01-03-2010, 22:48   

Nie wiem jak pali 3.5 V6 ale nie wydaje mi sie zeby palil 12-15 bo tyle pali moj 2.8TD. Ponizej 12 nie udaje mi sie zejsc prawie nigdy. Zazwyczaj jest to kolo 13 przy mieszanym trybie i w miare oszczednej jezdzie.
 
 
Murzyn 
Forumowicz


Auto: Pajero II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Lut 2010
Posty: 33
Skąd: Katowice
Wysłany: 02-03-2010, 15:56   

no tyle pali - jeszcze nie wg dokladnych wyliczen, ale orientacyjnie mozna przyjac takie wartosci.

Srednio wyszlo mi 150-180km za 90-100pln (dolewanie do pełna czyli 21-13l)

EDIT 3.03

dzis spalanie w trybie 45%miasto, 45%autostarda ok160km/h, 10%teren - na dystansie 250km wyszlo srednie niecale 17l -
_________________
autobus, zielony po bezdrozach mego miasta mknie...
 
 
Passenger 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero2,8TDi(SupSel)+Galloper
Dołączył: 27 Maj 2009
Posty: 24
Skąd: Polska
Wysłany: 10-03-2010, 20:46   

No i zaczęła się dyskusja o wyższości Bożego Narodzenia nad Wielkanocą... A ja Was zmartwię chłopaki... z jednej i drugiej ekipy - pierwszej, bo zagazowanie terenówki świadczy o pomyłce podczas zakupów ("chciałoby się duże, ale żeby jadło jak małe?").. drugiej, bo mieszkam w górach i moje 2,8 TDi łyka poniżej 10, a zimą max 11,5 ("tylko twardziele potrafią dużo wypić?").
Podoba mi się pewna myśl rosyjska: "zanim załączysz napęd, odpal mózg".
pzdr.
P.S. Jah jest kierownikiem :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.