Pajero II V6 w gazie ??? |
Autor |
Wiadomość |
pajerak
Forumowicz pajerak

Auto: pajero 2.5 TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 27 Paź 2009 Posty: 70 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 21-02-2010, 17:47 Pajero II V6 w gazie ???
|
|
|
Pajero II V6 w gazie !!! Jak to chodzi i ile spala gazu ??? |
_________________
 |
|
|
|
 |
pbkbisk
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero 1997 V6 3.0i Automat
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Sie 2009 Posty: 18 Skąd: Bialystok/Islandia HFJ
|
Wysłany: 21-02-2010, 18:42
|
|
|
Jak dla mnie to zmarnowanie pieknego silnika jak sie chce oszczedzac na paliwie to mozna kupic sobie fiata 500 a nie Pajero. O! |
_________________ Moja milosc
 |
|
|
|
 |
gołąb
Mitsumaniak

Auto: Lex Ls430 , VW Calif exclusive
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 01 Wrz 2009 Posty: 1094 Skąd: Ostrówek/wołomin
|
Wysłany: 21-02-2010, 21:17
|
|
|
pajerak napisał/a: | Pajero II V6 |
pajerak napisał/a: | Jak to chodzi |
No właśnie...ciekaw jestem jak chodzi pajero w benzynie...Może jest ktoś na forum z okolic Wołomina,W-wy,Wyszkowa kto mógłby mi to zademonstrować... |
_________________ "Gdyby wszystko było inaczej, gdyby było odwrotnie, mógłbyś siedzieć jak ja teraz tu siedzę, mógłbyś siedzieć przy oknie"
 |
|
|
|
 |
Faraonix
Forumowicz

Auto: Pajero 2.8 TD / 1996
Pomógł: 22 razy Dołączył: 12 Lis 2008 Posty: 770 Skąd: Śląskie
|
Wysłany: 21-02-2010, 21:29
|
|
|
Ja uwazam ze jezeli mozna zaoszczedzic to dlaczego nie. Mialem 3 auta z gazem i nigdy zadnych z tym problemow. Przy dobrze dobranej instalacji nie bedzie slabszy, a w kieszeni napewno sporo zostanie. Jedynie butla troche miejsca zajmie, ale cos za cos. Spalanie zwykle jest jak na benzynie +10%.
Kalkulacja jest prosta, auto pali 20/100 - roznica w cenie 1,5zl. 100 tys. km - mamy w kieszeni 30 tys. zl. Czy warto trzeba sie zastanowic.
Jak bede mial troche czasu to bede kombinowal z gazem do diesla, ale jako zwiekszenie mocy, a nie obnizenie kosztow. |
|
|
|
 |
Murzyn
Forumowicz

Auto: Pajero II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Lut 2010 Posty: 33 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 25-02-2010, 15:48
|
|
|
w benzycie chodzi bardzo przyzwoicie. Przesiadlem sie z bardzo mocnej osobówki (450Nm) na 3.5 V6 w longu. Nie mam wrazenia ze jade mułem, ale wyscigówka to tez nie jest. Na trasie wyprzedzanie w normie.
Jak sie ma swiadomosc do czego to auto sluzy, to na osiagi nie ma co narzekac.
Co do spalania wg mnie pali na tyle mało ze nie ma co inwestowac w gaz. Jak dla kogos za duzo, to polecam pande 1.3 w dieslu - malo pali i tez radzi sobie w terenie |
_________________ autobus, zielony po bezdrozach mego miasta mknie... |
|
|
|
 |
Faraonix
Forumowicz

Auto: Pajero 2.8 TD / 1996
Pomógł: 22 razy Dołączył: 12 Lis 2008 Posty: 770 Skąd: Śląskie
|
Wysłany: 25-02-2010, 19:26
|
|
|
jezeli ktos zamierza pojezdzic pare tys. i sprzedac to nie ma co inwestowac w gaz ale jesli sie ma zamiar zrobic ze 200tys. to sie oplaca nawet w aucie ktore pali 8l/100km. Wystarczy wziasc kalkulator i policzyc. Zwykle za ta roznice mozna kupic nastepne calkiem niezle auto. |
|
|
|
 |
watson1911
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.8 TDi GLS 1997
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 12 Sty 2010 Posty: 90 Skąd: Iława
|
Wysłany: 27-02-2010, 02:02 Re: Pajero II V6 w gazie ???
|
|
|
pajerak napisał/a: | Pajero II V6 w gazie !!! Jak to chodzi i ile spala gazu ??? |
Chodzi jak każde auto w gazie,ale jak zacznie się pierdzielić to najlepszy fachowiec z najlepszym komputerem nie pomogą,wiem,bo to przerabiałem.Od tamtej pory mam alergię na gaz.Taniej na pewno,też o to mi chodziło na samym początku,ale minusów jest więcej jak plusów.Miałem kilka aut w gazie i zawsze mówiłem,że to ostatnie,później tłumaczyłem sobie,że pewnie trafiłem na trefny egzemplarz,ale w ostatnim zakładałem nowa instalację sekwencyjną,było super do czasu,jak zaczęło się pierdzielić to wszystko po kolei.Wiem,można mówić,że pewnie trafiłem znów na trefną instalację,ale ileż można.Zresztą tak szczerze,większość mówi,że gaz jest super,ale tylko dlatego,że koszt na setkę jest mniejszy,ale czy o to tu chodzi? |
_________________

 |
|
|
|
 |
1405
Forumowicz
Auto: Pajero I 3000V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2009 Posty: 301 Skąd: Dorohusk
|
Wysłany: 28-02-2010, 19:50 Re: Pajero II V6 w gazie ???
|
|
|
watson1911 napisał/a: | pajerak napisał/a: | Pajero II V6 w gazie !!! Jak to chodzi i ile spala gazu ??? |
Chodzi jak każde auto w gazie,ale jak zacznie się pierdzielić to najlepszy fachowiec z najlepszym komputerem nie pomogą,wiem,bo to przerabiałem.Od tamtej pory mam alergię na gaz.Taniej na pewno,też o to mi chodziło na samym początku,ale minusów jest więcej jak plusów.Miałem kilka aut w gazie i zawsze mówiłem,że to ostatnie,później tłumaczyłem sobie,że pewnie trafiłem na trefny egzemplarz,ale w ostatnim zakładałem nowa instalację sekwencyjną,było super do czasu,jak zaczęło się pierdzielić to wszystko po kolei.Wiem,można mówić,że pewnie trafiłem znów na trefną instalację,ale ileż można.Zresztą tak szczerze,większość mówi,że gaz jest super,ale tylko dlatego,że koszt na setkę jest mniejszy,ale czy o to tu chodzi? |
Dzieje się tak bo jest to pieruńsko czuły i "mądry"komputer i na każe nie normalne parametry pracy silnika reaguje od razu trybem awaryjnym. Ja w swojej Pajero I walczę cały czas z kodem usterki 41-wtryskiwacz.
Z większą lub mniejszą częstotliwością ale usterkę wywala. Koszt eksploatacji na gazie jednak jest o wiele mniejszy niż na benzynie, więc rezygnacja z gazu nie wchodzi w grę zwłaszcza że autem jeżdżę co dziennie robiąc czasami około 100km praktycznie w terenie. Przy takiej eksploatacji każda możliwość zmniejszenia kosztów jest ważna
Co do samego gazu silnik jest trochę słabszy ale w sytuacji ekstremalnej zawsze można wspomóc się benzyną, a w normalnych warunkach da się przyzwoicie śmigać. Poprzedni właściciel włożył instalację gołą I gen, po założeniu sterownika i emulatora wtrysków silnik pracuje nieporównywalnie lepiej niż było na początku, spalanie jak na razie ok 18l, a przedtem i 25l potrafił wyżłopać. Takie są moje przejścia z gazem w 3.0 v6 |
|
|
|
 |
watson1911
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.8 TDi GLS 1997
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 12 Sty 2010 Posty: 90 Skąd: Iława
|
Wysłany: 28-02-2010, 22:57 Re: Pajero II V6 w gazie ???
|
|
|
1405 napisał/a: |
Dzieje się tak bo jest to pieruńsko czuły i "mądry"komputer i na każe nie normalne parametry pracy silnika reaguje od razu trybem awaryjnym. Ja w swojej Pajero I walczę cały czas z kodem usterki 41-wtryskiwacz.
|
Ja już cierpliwości nie miałem,ale...teraz jest 2.8 TDI i jest super,pozdrawiam |
_________________

 |
|
|
|
 |
Murzyn
Forumowicz

Auto: Pajero II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Lut 2010 Posty: 33 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 01-03-2010, 19:02
|
|
|
Panowie przecież 3.5 pali 12-15l, diesel 2.8 tez koło 12
jaka to różnica? W ogóle koszt paliwa przy reszcie kosztów utrzymania tego auta to drobnostka |
_________________ autobus, zielony po bezdrozach mego miasta mknie... |
|
|
|
 |
1405
Forumowicz
Auto: Pajero I 3000V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2009 Posty: 301 Skąd: Dorohusk
|
Wysłany: 01-03-2010, 20:47
|
|
|
Murzyn napisał/a: | Panowie przecież 3.5 pali 12-15l, diesel 2.8 tez koło 12
jaka to różnica? W ogóle koszt paliwa przy reszcie kosztów utrzymania tego auta to drobnostka |
Kolego porównujesz benzynę 3.5 v6 do 2.8-litrowego gruźlika?
Przecież to jak woda i ogień. Jaką różnicę w osiągach te silniki uzyskują....A przy aktualnej cenie ropy i benzyny to trzeba dobrze przekalkulować co się lepiej opłaca.
Koszt paliwa to drobnostka?
No chyba że autem wcale nie jeździsz lub robisz sobie raz na jakiś czas niedzielny wypad w plener...inaczej całkiem wygląda sprawa jak się takiego samochodu używa na co dzień. No a już zauważyłem ze są tacy użytkownicy którzy samochód traktują jak amfibię lub inne przedziwne cudactwa żeby sobie wypaść raz na jakiś czas się pobawić...no wtedy to paliwo rzeczywiście jest drobnostką. Ja jednak cieszę się z tego ze auto przewiezie mnie przez zabłocone drogi czy zaspy i nie muszę zasuwać w robocie z buta. Za benzyniakiem w moim przypadku przemawiało też częste odpalanie silnika co dla ropniaka było by prawdopodobnie niewskazane. Po prostu benzyniak lżej i szybciej staruje... |
|
|
|
 |
Murzyn
Forumowicz

Auto: Pajero II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Lut 2010 Posty: 33 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 01-03-2010, 22:22
|
|
|
Z tym startowaniem to jakiś mit diesle pała normalnie nawet w czasie sporych mrozow (mam jeszcze osobowke w tdi) benzyna ma ten + ze szybko się nagrzewa i na krótkich dystansach pewnie mniej zezre niż diesel.
2.8 nie uważam za mula bo super się tym jeździ. Moc z piwnicy - tak jak lubię momentu pewnie wiecej niż w benzynie a napewno jest bardziej odczuwalny dzięki turbo.
wracając do tematu kosztów paliwa. filtr powietrza - 300pln, olej 360pln, filtr paliwa 250pln, opony, duperele, rozrzady... Paliwo to już naprawdę nie dramat. Chociażby lanos 1.6 tez pali 12 i nikt nie płacze
jak chcesz ekonomiczne auto, które da radę w błocie czy zaspach kupujesz Audi A4 1.9tdi quattro - koszt przeglądu niecałe 300, rozrzad 500, pali 6l ropy i zapierdzielalepiej niż pajero 3.5
w terenie tez daje radę - mogę wrzucić foty |
_________________ autobus, zielony po bezdrozach mego miasta mknie... |
|
|
|
 |
Faraonix
Forumowicz

Auto: Pajero 2.8 TD / 1996
Pomógł: 22 razy Dołączył: 12 Lis 2008 Posty: 770 Skąd: Śląskie
|
Wysłany: 01-03-2010, 22:48
|
|
|
Nie wiem jak pali 3.5 V6 ale nie wydaje mi sie zeby palil 12-15 bo tyle pali moj 2.8TD. Ponizej 12 nie udaje mi sie zejsc prawie nigdy. Zazwyczaj jest to kolo 13 przy mieszanym trybie i w miare oszczednej jezdzie. |
|
|
|
 |
Murzyn
Forumowicz

Auto: Pajero II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Lut 2010 Posty: 33 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 02-03-2010, 15:56
|
|
|
no tyle pali - jeszcze nie wg dokladnych wyliczen, ale orientacyjnie mozna przyjac takie wartosci.
Srednio wyszlo mi 150-180km za 90-100pln (dolewanie do pełna czyli 21-13l)
EDIT 3.03
dzis spalanie w trybie 45%miasto, 45%autostarda ok160km/h, 10%teren - na dystansie 250km wyszlo srednie niecale 17l - |
_________________ autobus, zielony po bezdrozach mego miasta mknie... |
|
|
|
 |
Passenger
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero2,8TDi(SupSel)+Galloper
Dołączył: 27 Maj 2009 Posty: 24 Skąd: Polska
|
Wysłany: 10-03-2010, 20:46
|
|
|
No i zaczęła się dyskusja o wyższości Bożego Narodzenia nad Wielkanocą... A ja Was zmartwię chłopaki... z jednej i drugiej ekipy - pierwszej, bo zagazowanie terenówki świadczy o pomyłce podczas zakupów ("chciałoby się duże, ale żeby jadło jak małe?").. drugiej, bo mieszkam w górach i moje 2,8 TDi łyka poniżej 10, a zimą max 11,5 ("tylko twardziele potrafią dużo wypić?").
Podoba mi się pewna myśl rosyjska: "zanim załączysz napęd, odpal mózg".
pzdr.
P.S. Jah jest kierownikiem |
|
|
|
 |
|