Po wyważeniu kół odczucie ściągania na lewo |
Autor |
Wiadomość |
Olivia
Forumowicz Pod nickiem
Auto: psujący się
Kraj/Country: Kuba
Pomogła: 3 razy Dołączyła: 28 Mar 2009 Posty: 1297 Skąd: Cisów
|
Wysłany: 31-03-2010, 21:05 Po wyważeniu kół odczucie ściągania na lewo
|
|
|
Z racji sezonu letniego postanowiłam zmienić koła na letnie. Mam dwa komplety kół więc wystarczyło tylko przełożyć kółka. Po założeniu letnich samochód wyraźnie ściągało na prawą stronę. Więc koła zostały wyważone u wulkanizatora. Podobnież na oponach letnich które są na alufelgach stwierdzono nie dowagę 20 gram. I tutaj właściwie zaczyna się moje pytanie.
Po wyjechaniu na drogę mam wrażenie jakby Carismę ściągało na lewą stronę. Ale nie czały czas lecz tylko chwilami np. gdy po wyjechaniu z koleiny lub wyboju ew. dziury, czuć na kole kierownicy ściąganie w lewą stronę. Dodam jeszcze że gdy nie czuć ściągania to odnoszę dziwne wrażenie jakby Carisma zostawiała cztery ślady. Tak jakby ściągało tylnią oś.
Opony na osiach mają ten sam bieżnik i są tego samego producenta jak i modelu. Na kołach zimowych tego ściągania nie było czuć. Dodam że opony letnie i zimowe mam praktycznie w tym samym rozmiarze, czyli : 185/70 R14 lub 15.
Wiem że autko ma luzy w zawieszeniu. Ale to chyba nie powód aby raz ściągało samochód a raz nie ?
Może to moje subiektywne odczucie ? A winą że ściąga samochód trzeba obarczyć koleiny oraz alufelgi ?
Jakieś porady ? Czy przez montaż odważników na alufelgach możliwe jest odczucie zostawiania czterech śladów ? |
_________________ Niebiańska robota |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 31-03-2010, 21:13
|
|
|
Olivia napisał/a: | Wiem że autko ma luzy w zawieszeniu. Ale to chyba nie powód aby raz ściągało samochód a raz nie ? | To czesciowo wyjasnia sprawe, dopoki nie zlikwidujesz luzów w zawieszeniu zapomnij o odczuciach i tym ze auto sciaga, bo kazde Twoje działanie bedzie prowadzić do jednego - czyli do nikąd, jak doprowadzisz zawieszenie do wymaganego stanu, bedzie zrobiona geometria, wtedy bedzie mozna sie zastanawiac nad dalszymi losami. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
akbi
I Love SPEEDway

Auto: Subaru Forester 2.0XT .. 18r
Zaproszone osoby: 65
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 74 razy Dołączył: 03 Mar 2006 Posty: 12275 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 31-03-2010, 21:15 Re: Po wyważeniu kół odczucie ściągania na lewo
|
|
|
Olivia napisał/a: |
Wiem że autko ma luzy w zawieszeniu. Ale to chyba nie powód aby raz ściągało samochód a raz nie ?
|
no wlasnie powod ... i prawdopodobnie odpowiedz na Twoje pytanie.
w nastepnej kolejnosci (tzn po zniwelowaniu wszelakich luzow w zawieszeniu) zrobilbym tak:
1. wywazyl opony raz jeszcze u innego - dobrego - oponiarza
2. ustawilbym zbieznosc a najlepiej pelna geometrie
3. sprawdzil stan amortyzatorow |
_________________
   
Subaru Legacy 10MY 2.5 GT 2014 IV - 2018 III
Galant EA5W SE '99 2007 IV - 2015 III
Lancer CB4W GLXi '94 2005 XII - 2007 V |
|
|
|
 |
adaśko
Mitsumaniak
Auto: Chevrolet Cruze 2.0 163KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 12 Lis 2008 Posty: 590 Skąd: bielsk podlaski
|
Wysłany: 31-03-2010, 21:28
|
|
|
no jeszcze dużo zależy osstanu opon bo przecież każda opona ma swoje opory toczenia i anwet jeśli wystkie są takie same to zawsze któraś może być więcej lub mniej zużyta i wtedy również może ściagać autko ale tak jak koledzy napisali podstawowa rzecz Olivia, to zrobic zawieszenie. |
|
|
|
 |
Centosz
Forumowicz
Auto: Carisma 1,9 DiD '00r.
Pomógł: 2 razy Dołączył: 26 Kwi 2009 Posty: 426 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 31-03-2010, 21:32
|
|
|
Powodem ściągania może też być nierówne ciśnienie w którejś z opon, lub nierówna wysokośc bieżnika na jednej osi.Jak koła by były nie wyważone to drżała by kierownica. |
|
|
|
 |
akbi
I Love SPEEDway

Auto: Subaru Forester 2.0XT .. 18r
Zaproszone osoby: 65
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 74 razy Dołączył: 03 Mar 2006 Posty: 12275 Skąd: Gdańsk
|
|
|
|
 |
Olivia
Forumowicz Pod nickiem
Auto: psujący się
Kraj/Country: Kuba
Pomogła: 3 razy Dołączyła: 28 Mar 2009 Posty: 1297 Skąd: Cisów
|
Wysłany: 31-03-2010, 21:58
|
|
|
Tym samochodem jeżdżę już trzeci rok na tych samych oponach w systemie lato - zima. I nie miałam takiego problemu.
Tak, opony z uwagi na zużycie bieżnika są montowane co roku tak samo. Czyli lepsze Goodyery na przód, natomiast gorsze technicznie Savy na tył.
Nawet sprawdzałam czy po ponownej wizycie u wulkanizatora przez przypadek nie pomylili kół, czyli zrobili na jednej osi miks typu : lewa - Goodjerka a prawa Sawa. Ale niestety tak się nie stało.
Ciśnienie sprawdziłam od razu gdy zaczeło uciekać mi na lewą stronę. Najpierw na kompresorze na stacji a potem u jeszcze jednego wulkanizatora w drodze do domu. Jest tak jak powinno być. Przód 2,1, tył : 1,9.
Ale czy zużyte zawieszenie odezwałoby się akurat w momencie kiedy wyważyłam koła ? Według mnie trochę to dziwne.
Na zimowych auto hamuje normalnie, tzn. nie ściąga. Po wyważeniu letnich jest tak samo.
Faktycznie wulkanizator mówił mi że wyważanie nic nie da skoro nie czuć drgań na kierownicy. Stwierdził że opony się odkształciły lub są już stare. Natomiast i tak je wyważyłam. Efekt : nie ściąga na prawo. Natomiast czasami czuć jakby auto ściągało w lewo.
Teraz tak nad tym myślę. Może to tylko moje subiektywne odczucie ? Już sama nie wiem. |
_________________ Niebiańska robota |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 31-03-2010, 22:03
|
|
|
Olivia, opony na jakich jezdzisz i asfalt na ktorym jezdzisz ma wiele ze soba wspolnego, opony zimowe sa miekksze od letnich i inaczej beda sie zachowywac niz letnie, wiesz jaki rocznik masz letnich opon |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
pawelsonx
Forumowicz
Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy Dołączył: 11 Gru 2008 Posty: 1606 Skąd: Piotrków Tryb.
|
Wysłany: 31-03-2010, 22:17
|
|
|
sprawdź czy czasami opony odwrotnie nie założyli jak są kierunkowe |
|
|
|
 |
Olivia
Forumowicz Pod nickiem
Auto: psujący się
Kraj/Country: Kuba
Pomogła: 3 razy Dołączyła: 28 Mar 2009 Posty: 1297 Skąd: Cisów
|
Wysłany: 31-03-2010, 22:21
|
|
|
Goodyery mają pięć latek.
A Savy, tak Savy to o nich mogłabym jakąś rozprawkę napisać. Model to Rapid lub coś takiego. Jedna ma sześć latek a druga więcej. Ale to ten sam model. Sama jak na to patrzyłam było to dla mnie dziwne. Kiedyś nawet mój znajomy wulkanizator nie mógł wyjść z podziwu jak długo Sava musiała produkować ten model.
Ogólnie opony nie są młode. Efekt starczy już mają. Do tego doliczyć trzeba moje jeżdżenie. Głównie po mieście i dzienne przebiegi rzędu 5 - 15 km po zakupy i na uczelnie.
Według mnie gdybym kupiła nowsze lub nowe byłoby o niebo lepiej i myślę że efektu ściągania by nie było.
Ale tak jak piszę. Wcześniej ściągało na prawo, lekko. Po wymianie lewego kompletnego wahacza nastąpiła wymiana na koła zimowe i efekt ściągania zniknął. Teraz założyłam letnie. I znów ściąganie w prawo. Więc postanowiłam wyważyć. I teraz od czasu do czasu ściąga w ... lewo.
Co do zawieszenia. Z przody kwalfikują się drążki stabilizatora do wymiany, osłona przegubu wewnętrznego, gumy stabilizatora.
A tak już na marginesie. Po czym poznać że przekładnia kierownicy powinna zaliczyć regenerację ? |
_________________ Niebiańska robota |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 31-03-2010, 22:35
|
|
|
Olivia napisał/a: | Po czym poznać że przekładnia kierownicy powinna zaliczyć regenerację ? | Widoczne wycieki/pocenie się, luzy/stuki, wycie/jeczenie/głośna praca, całkowity brak wspomagania przy założeniu, że pompa wspomagania pracuje prawidłowo. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Olivia
Forumowicz Pod nickiem
Auto: psujący się
Kraj/Country: Kuba
Pomogła: 3 razy Dołączyła: 28 Mar 2009 Posty: 1297 Skąd: Cisów
|
Wysłany: 01-04-2010, 09:11
|
|
|
Czyli ściąganie to raczej nie wina pompy wspomagania.
Czy możliwe jest że przez złe wyważenie kół auto "idzie" bokiem ?
Dzięki |
_________________ Niebiańska robota |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 01-04-2010, 09:24
|
|
|
Prędzej za to winiłbym opony |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Saqu
Mitsumaniak

Auto: Nissan s13, BMW e39
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 71 razy Dołączył: 28 Mar 2009 Posty: 2233 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 01-04-2010, 10:02
|
|
|
Powiadają, że lepszy opony w przypadku przednionapędówek powinny być z Tyłu
Noi opony też nie są najmłodsze i przydałaby się im wymiana. Guma robi się taka jak z między pośladków i uważaj, żeby Ci nie strzeliły czy coś |
|
|
|
 |
Olivia
Forumowicz Pod nickiem
Auto: psujący się
Kraj/Country: Kuba
Pomogła: 3 razy Dołączyła: 28 Mar 2009 Posty: 1297 Skąd: Cisów
|
Wysłany: 01-04-2010, 13:03
|
|
|
Poprosiłam mojego mężczyznę aby mi kupił nowe oponki. Mam nadzieję że to pomoże.
Właśnie się pytałam i wulkanizatora i moją drugą połówkę. Oboje twierdzą że jeżeli silnik jest z przodu, skrzynia biegów i napęd - co powoduje dociążenie przedniej osi - to lepsze gumy powinny być z przodu. A mój chłopak powiedział na podsumowanie coś w ten deseń : "tak czy siak przy rozerwaniu opony nie opanowałabyś samochodu, więc ... nie zabieraj dzieci ze sobą na przejażdżkę". Prawda że jest opiekuńczy ?
Dziękuje za odpowiedzi wszystkim. Pa pa |
_________________ Niebiańska robota |
|
|
|
 |
|