Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Pajero 3.8
Autor Wiadomość
roman 
Forumowicz

Auto: PAJERO IV 3.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Lip 2007
Posty: 84
Skąd: ŚLĄSKIE
Wysłany: 08-08-2010, 23:35   Pajero 3.8

Witam,
Już od około roku przymierzałem się do przesiadki z MONTERO SPORT'a 3.5 (bezyna+LPG) na starszego brata PAJERO IV. Od 3 dni jestem posiadaczem PAJERO IV 3.8 (benzyna). Jedzdziłem 3.2 nowym (2010) i starym (2007), ale DID ma "słabe przyspiesznie" do 100 i od 120 to już "kosmos, aby przyśpieszyć do 160. Natomiast 3.8 do setki to 9 s i od 120 do 190 to jakieś 10-może 20 s. to jest jazda :) .

pozdrawiam

ps.

MOTERO SPORTE'm "śmiga" żona :)
 
 
mitsu00 
Mitsumaniak

Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 10 Lut 2009
Posty: 4355
Skąd: Sztokholm, Szwecja
Wysłany: 08-08-2010, 23:44   

roman napisał/a:
Natomiast 3.8 do setki to 9 s i od 120 do 190 to jakieś 10-może 20 s. to jest jazda .

A w gratisie wir w baku :twisted:
_________________
Pozdrawiam

Dominik
 
 
 
Morox 
Forumowicz


Auto: Pajero 3.2 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Gru 2008
Posty: 51
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 09-08-2010, 00:01   

Kto by tam patrzyl na spalanie liczy sie 9 sek do 100 :twisted:


roman napisał/a:
i od 120 do 190 to jakieś 10-może 20 s. to jest jazda :)
:shock:
_________________
Nie wiem czy starczy jedno dobre słowo,
Aby odrodzić się i żyć na nowo.
Na zgliszczach, które płoną wybuduję nowy dom.
Otworzę okno w nim i głośno puszczę to...
 
 
roman 
Forumowicz

Auto: PAJERO IV 3.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Lip 2007
Posty: 84
Skąd: ŚLĄSKIE
Wysłany: 09-08-2010, 06:56   

mitsu00 napisał/a:
roman napisał/a:
Natomiast 3.8 do setki to 9 s i od 120 do 190 to jakieś 10-może 20 s. to jest jazda .

A w gratisie wir w baku :twisted:

Z tym wirem to "lekka" przesada. Jak dotychczas to średnio samochód spala 15,2 l (cykl mieszany z 60 % trasa z Warszawy z prędkością 120-140 km). Więc nie jest tak źle, biorąc pod uwagę, iż nie musze się "modlić" czy zdąże się włączyć do ruchu lub czy uda mi się wyprzedzić, czy nie to uważamy za dobry wynika (w końcu jazda ma być przede wszytstkim bezpieczna). Skoro DID 3.2. spala średnio 12l to bez przesady, koszty nie są, aż tak drastycznie się różniące.

pozdrawiam
 
 
gootek
[Usunięty]

Wysłany: 11-08-2010, 22:12   

Roman,
gratuluję tego mivec'a 3.8 !!

Też mi się kiedyś taki marzył, ale skonczyło się na did'zie 3.2

Niestety nie jest z tym spalaniem tak jak to przedstawiasz.

Faktycznie mój mi palił średnio 12l/100km ropy...
a niestety gdybym jeździł benzynowym to przy takim samym styly jazdy byłoby 18 litrów (minimum).

Jeśli jeździsz tak grzecznie, że Ci pali 15 litrów, to na ropie zapewne byś sie zmieścił w 10 litrach.

Niestety tak to wygląda, więc przy moich dużych przebiegach benzynowe Pajero IV odpadało i nadal odpada, ze względu na koszty.
Ale gdybym dużo mniej jeździł, to bym się na ten motor chętnie skusił.
:)
 
 
roman 
Forumowicz

Auto: PAJERO IV 3.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Lip 2007
Posty: 84
Skąd: ŚLĄSKIE
Wysłany: 12-08-2010, 16:54   

Dzięki "gootek" za gratulację. Zakup rzeczywiście uważam za wyjątkowo udany. Odnośnie spalania to naprawdę jestem bardzo miło zaskoczony. Liczyłem się ze średnim zużyciem 20 l. Nie mam zamiaru kwestionować większej ekonomiczności DID'a (choć do niemieckich "kaszlaków" to mu chyba "troszkę" brakuje). Kupiłem 3.8 benzynę, bo po prostu lubie mieć zapas mocy, rzeczywiście już nie jeżdże dużo (około 2000-2500km miesięcznie).

Pozdrawiam

ps.

Ostanie spalanie (sam jestem w szoku) 73l / 550 km czyli 13,3 l / 100 :)
 
 
gootek
[Usunięty]

Wysłany: 12-08-2010, 21:35   

3.2 DiD nie jest mniej ekonomiczny od niemieckich diesli.

Kiepska ekonomia na krótkich odcinkach (szczególnie w zimie) wynika z tego, że to jest duży silnik, z układami olejowym i wodnym o dużych pojemnościach (takie powinny być w terenówce) - i to potrzebuje czasu aby się rozgrzać.

Ale przede wszystkim to jest wielkie, ciężkie auto, na szerokich kołach, o nieareodynamicznym kształcie, z solidnym układem przeniesienia napędu - więc musi palić, nie ma cudów.

Mówisz, że spaliłeś 13 litów benzyny. OK, przy spacerowym tempie to możliwe.

To teraz przejedź się po autostradzie z prędkością powiedzmy 180km/h.
I pochwal się ile Ci spalił.
Albo pojeździj bardziej dynamicznie po mieście.
Obawiam się, że 20 litrów/100km nie wystarczy :mrgreen:

:wink:
 
 
roman 
Forumowicz

Auto: PAJERO IV 3.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Lip 2007
Posty: 84
Skąd: ŚLĄSKIE
Wysłany: 12-08-2010, 22:17   

OK, jak pojadę autostradą to napisze ile spalił. Odnośnie tych 13l, to rzeczywiście nie przekraczałem 120km/h. Tylko z drugiej strony, gdzie w tym kraju można jechać spokojnie 180km/h ? Mam świadomość tego, że ten silnik potrafi "wciągnąć" 20/25l, natomiast jak już pisałem koszty tej benzyny przy "umiarkowanej" jeżdzie nie są znacząco wyższe niż DID'a. Poza tym weź pod uwagę, fakt, że jazda tym samochodem (3.8l) z prędkością 100 km to zaledwie lekko wciśniety pedał "gazu". Ale nie mam zamiaru dalej przeciągać, dyskusji. Podsumowując uważam, iż silnik 3.8l benzyna jest bardzo ekonomiczny i zdecydowanie polecam !

pozdrawiam
 
 
Gene 
Mitsumaniak
shoot & destroy


Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 13 Lis 2006
Posty: 3775
Skąd: Warszawa
Wysłany: 13-08-2010, 11:50   

Roman zmien/dopisz sobie nowy nabytek w profilu. :wink:
To musi byc rakieta. :D
_________________
C'est La Vie suckers
 
 
 
roman 
Forumowicz

Auto: PAJERO IV 3.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Lip 2007
Posty: 84
Skąd: ŚLĄSKIE
Wysłany: 13-08-2010, 14:11   

Serwus,
Gene, oczywiście jak znajdę chwilę to zaktualizuje swój profil. Poza tym mam pytanie, Co należy zrobić aby zostać członkiem "PAJERO OWNERS CLUB" ?

Pozdrawiam

ps.
To jest rakieta !
 
 
Heilsberg 
Forumowicz
USNI Life Member


Auto: jak w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 925
Skąd: Lidzbark Warmiński
Wysłany: 14-08-2010, 17:25   

Trzeba znaleźć dwóch członków POC, którzy poprą Twą kandydaturę do klubu i złożyć wniosek o przyjęcie. No i pasować duchem do towarzystwa.
_________________
Pajero II 2,5 TD SWB '96
L200 HP '10
L200 Dakar '05 Silver Beast
 
 
roman 
Forumowicz

Auto: PAJERO IV 3.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Lip 2007
Posty: 84
Skąd: ŚLĄSKIE
Wysłany: 14-08-2010, 18:22   

No to trochę tak jak "klub wzajemnej adoracji". Myślałem, że to jakies "konkretne" warunki do spełnienia, na podstawie ktorych mozna zostać członkiem "PAJERO OWNERS CLUB".

pozdrawiam
 
 
gootek
[Usunięty]

Wysłany: 14-08-2010, 22:10   

roman,
off-road jest obecnie bardzo modny.
Działa sporo klubów i innych off-roadowych inicjatyw, gdzie Cię przyjmą bez żadnych ceregieli.

A jeśli konkretnie zależy Ci na klubie Pajero, to skoro mieszkasz w woj. śląskim polecam Ci słowacki klub Pajero.
Bardzo sympatyczne towarzystwo.
Organizują sporo ciekawych spotkań.
Tutaj kontakt:
http://www.pajero-club.sk/

Żałuję, że nie mam obecnie czasu na taką integrację.
Ale chciałbym kiedyś do tego wrócić.
:)
 
 
roman 
Forumowicz

Auto: PAJERO IV 3.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Lip 2007
Posty: 84
Skąd: ŚLĄSKIE
Wysłany: 15-08-2010, 09:43   

gootek
dziękuje za propozycje i namiary. Jak na razie to wolny czas spędzam grając w squash'a i raczej nie planuje "zabawy" w OFF-ROAD, ale kto wie może to się zmieni :) . W każdym razie gdyby ktoś z "mitsumaniaktów" reflektował na meczyk w "squash'a'" to proszę o kontakt (wiem, wiem, że to nie to formu, ale czasami w ten sposób można spotkać "ciekawego" przeciwanika ).

ps.
Spalanie motora 3.8 jak na razie dalej bardzo przyzwoite. Jazda z Częstochowy do Rybnika i z powrotem (trasa 120 do 140 km/h)+ jakieś 150 km po mieście = 14,7l (ale oczywiście, można by było spalić wiecej :) )
 
 
gootek
[Usunięty]

Wysłany: 15-08-2010, 15:06   

roman,
nie grałem nigdy w squosha, bo już na pierwszy rzut oka to strasznie męczy... :wink:

Czasu wolnego w ogóle nie spędzam, bo go obecnie po prostu nie mam... :shock:

A gdyby mi się trafił jakiś wolny dzień, to bym chętnie zagrał w golfa.
Fantastyczny sport :)


ps.
Myślisz już o wstawieniu butli z muchozolem do swojego PIV ?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.