Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
spadek mocy
Autor Wiadomość
szikuna 
Forumowicz


Auto: lancer 1.5 GLXi 12v 92r. LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 20 Cze 2010
Posty: 91
Skąd: Zambrów
Wysłany: 15-08-2010, 00:42   spadek mocy

witam mam pewien problem z moim lancerkiem. Ostatnio sprawdzałem rozrząd i okazało się że znaki na kolach się nie zgadzają (o 1 ząbek ). Po ustawieniu tak jak trzeba silnik pracuje niby normalnie do 3000 obr. potem następuje wyczuwalny spadek mocy, tak jakby ktoś za hak trzymał. Dodam że ciśnienie sprawdzałem po 11 atmosfer. Moje pytanko czy może to być zapłon ?
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 15-08-2010, 10:30   

szikuna napisał/a:
Moje pytanko czy może to być zapłon ?
tak, jeżeli przestawiłes rozrząd, a o przekreceniu aparatem zapłonowym zapomniałeś.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
szikuna 
Forumowicz


Auto: lancer 1.5 GLXi 12v 92r. LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 20 Cze 2010
Posty: 91
Skąd: Zambrów
Wysłany: 15-08-2010, 19:37   

przekręciłem trochę aparat mniej więcej o tyle co rozrząd i od razu jest lepiej. Z ustawieniem na lampę czekam do wtorku bo wtedy ją będę miał. Wielkie dzięki za odpowiedz. Jeszcze jak byś mi napisał jaki kąt 5 czy 7 bo mam gaz sekwęcja. Z góry dziękuję i pozdrawiam
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 15-08-2010, 21:24   

5 stopni, przeczytaj tematy:
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=6267
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=3874
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
szikuna 
Forumowicz


Auto: lancer 1.5 GLXi 12v 92r. LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 20 Cze 2010
Posty: 91
Skąd: Zambrów
Wysłany: 17-08-2010, 23:10   

wielkie dzięki za odpowiedź. Pozdrawiam
 
 
serKlakier 
Forumowicz

Auto: Lancer 92r 1.5 12v+ Galant 2.5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Cze 2006
Posty: 134
Skąd: Brzostek
Wysłany: 19-08-2010, 18:24   

Ma ktoś zdjęcie tego złącza serwisowego i jeśli w nim jest parę pinów to który zmasować?
(Chodzi oczywiście o złącze serwisowe które trzeba zmasować przy ustawieniu lampą stroboskopową wyprzedzenia zapłonu.)
 
 
 
szikuna 
Forumowicz


Auto: lancer 1.5 GLXi 12v 92r. LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 20 Cze 2010
Posty: 91
Skąd: Zambrów
Wysłany: 20-08-2010, 09:21   

tu masz złącze ustawienia zapłonu jest tam tylko jeden pin.



Uploaded with ImageShack.us
 
 
serKlakier 
Forumowicz

Auto: Lancer 92r 1.5 12v+ Galant 2.5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Cze 2006
Posty: 134
Skąd: Brzostek
Wysłany: 20-08-2010, 09:53   

OK, wielkie dzieki :)
 
 
 
szikuna 
Forumowicz


Auto: lancer 1.5 GLXi 12v 92r. LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 20 Cze 2010
Posty: 91
Skąd: Zambrów
Wysłany: 20-08-2010, 19:34   

no i kicha z tym zapłonem. Ustawiałem na lampę ze zmasowanym ECU (tak jak piszą na forum) i wraca do wcześniejszych ustawień. Jak nie zmasuje ECU tylko normalnie ustawie przez kręcenie aparatem to jest te 5 stopni ale silnik przy 3000 obr. strasznie muli. Dopiero przy 15-20 stopniach jest o.k. Co robić czy mogę tak jeździć, czym to ewentualnie grozi ? Jeśli coś jest nie tak to co to ewentualnie może być ?
 
 
rus_one 
Mitsumaniak


Auto: Colt(sold) MSR 1,8 94r sold
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 02 Gru 2006
Posty: 728
Skąd: Kostrzyn
Wysłany: 21-08-2010, 16:14   

Bez zmasowanego złącza możesz sobie odpuścić lampę bo i tak źle ci pokazuje. Ustaw na słuch :mrgreen: przyśpieszaj dotąd aż zacznie nierówno chodzić i troszkę cofnij. Powinno być ok. Innym sposobem jest zdjęcie podciśnień z aparatu (musisz je zaślepić na czas ustawiania) i wtedy na lampę ustawić, potem założyć spowrotem podciśnienia. U mnie to zadziałało.
_________________

A to mój colcik :-) )) Sprzedany... MSR 1,8 automat 94 r sprzedany... MM nr. 507 Obecnie hmmm- opel


Uploaded with ImageShack.us
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24321
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 21-08-2010, 21:47   

szikuna napisał/a:
ale silnik przy 3000 obr. strasznie muli. Dopiero przy 15-20 stopniach jest o.k.

jeszcze może być przestawiony pasek rozrządu
ale więcej się nie da zdiagnozować przez internet - szczególnie, że masz LPG, które czyni auto - wg mnie - niediagnozowalnym

świece/przewody WN/kopułkę aparatu zmieniłeś?
 
 
szikuna 
Forumowicz


Auto: lancer 1.5 GLXi 12v 92r. LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 20 Cze 2010
Posty: 91
Skąd: Zambrów
Wysłany: 22-08-2010, 06:48   

świece/przewody WN/kopułkę aparatu i palec zmieniane pasek miałem przestawiony o 1 ząbek po ustawieniu na znaki zaczął mulić. Ciśnienie sprawdzałem 11 atmosfer. Myślałem że to zapłon ale po ustawieniu lampą na 5 stopni muli dopiero jak ustawię 15-20 stopni to jest ok. Mogę tak jeździć ? Dodam jeszcze jak ustawiłem pasek bo w silniku 4G15 znacznik koła jest w innym miejscu. Poprawcie mnie jak się myle. Na zdjęciu zaznaczyłem mniej więcej jak u mnie jest znak. Lekko pod ukosem P.S jaka powinna być przerwa na świecy ?

<script src='http://img825.imageshack.us/shareable/?i=timc06.gif' type='text/javascript'></script><noscript></noscript>
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24321
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 22-08-2010, 21:06   

u mnie jest dokładnie w miejscu wskazywanym przez nr 6
jak masz tam, gdzie wyżej zaznaczyłeś to są 2 zęby - czyli jakieś 10 stopni różnicy
to by się zgadzało, że przy wyprzedzeniu 15 zaczyna jeździć
 
 
szikuna 
Forumowicz


Auto: lancer 1.5 GLXi 12v 92r. LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 20 Cze 2010
Posty: 91
Skąd: Zambrów
Wysłany: 22-08-2010, 21:22   

czyli co mam zrobić, przestawić rozrząd tak jak był, czy zostawić to w spokoju i jeździć na tych 15 stopniach ? Na twojej stronce wyczytałem że w 4G15 12v znacznik jest w innym miejscu
Ostatnio zmieniony przez szikuna 22-08-2010, 22:59, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24321
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 22-08-2010, 21:35   

szikuna, poczytaj dobrze - pisałem, że w silniku 4G63 znacznik jest gdzie indziej niż w 4G37 :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.