spadek mocy |
Autor |
Wiadomość |
szikuna
Forumowicz

Auto: lancer 1.5 GLXi 12v 92r. LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 20 Cze 2010 Posty: 91 Skąd: Zambrów
|
Wysłany: 15-08-2010, 00:42 spadek mocy
|
|
|
witam mam pewien problem z moim lancerkiem. Ostatnio sprawdzałem rozrząd i okazało się że znaki na kolach się nie zgadzają (o 1 ząbek ). Po ustawieniu tak jak trzeba silnik pracuje niby normalnie do 3000 obr. potem następuje wyczuwalny spadek mocy, tak jakby ktoś za hak trzymał. Dodam że ciśnienie sprawdzałem po 11 atmosfer. Moje pytanko czy może to być zapłon ? |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 15-08-2010, 10:30
|
|
|
szikuna napisał/a: | Moje pytanko czy może to być zapłon ? | tak, jeżeli przestawiłes rozrząd, a o przekreceniu aparatem zapłonowym zapomniałeś. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
szikuna
Forumowicz

Auto: lancer 1.5 GLXi 12v 92r. LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 20 Cze 2010 Posty: 91 Skąd: Zambrów
|
Wysłany: 15-08-2010, 19:37
|
|
|
przekręciłem trochę aparat mniej więcej o tyle co rozrząd i od razu jest lepiej. Z ustawieniem na lampę czekam do wtorku bo wtedy ją będę miał. Wielkie dzięki za odpowiedz. Jeszcze jak byś mi napisał jaki kąt 5 czy 7 bo mam gaz sekwęcja. Z góry dziękuję i pozdrawiam |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
|
|
|
 |
szikuna
Forumowicz

Auto: lancer 1.5 GLXi 12v 92r. LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 20 Cze 2010 Posty: 91 Skąd: Zambrów
|
Wysłany: 17-08-2010, 23:10
|
|
|
wielkie dzięki za odpowiedź. Pozdrawiam |
|
|
|
 |
serKlakier
Forumowicz
Auto: Lancer 92r 1.5 12v+ Galant 2.5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Cze 2006 Posty: 134 Skąd: Brzostek
|
Wysłany: 19-08-2010, 18:24
|
|
|
Ma ktoś zdjęcie tego złącza serwisowego i jeśli w nim jest parę pinów to który zmasować?
(Chodzi oczywiście o złącze serwisowe które trzeba zmasować przy ustawieniu lampą stroboskopową wyprzedzenia zapłonu.) |
|
|
|
 |
szikuna
Forumowicz

Auto: lancer 1.5 GLXi 12v 92r. LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 20 Cze 2010 Posty: 91 Skąd: Zambrów
|
Wysłany: 20-08-2010, 09:21
|
|
|
tu masz złącze ustawienia zapłonu jest tam tylko jeden pin.
Uploaded with ImageShack.us |
|
|
|
 |
serKlakier
Forumowicz
Auto: Lancer 92r 1.5 12v+ Galant 2.5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Cze 2006 Posty: 134 Skąd: Brzostek
|
Wysłany: 20-08-2010, 09:53
|
|
|
OK, wielkie dzieki |
|
|
|
 |
szikuna
Forumowicz

Auto: lancer 1.5 GLXi 12v 92r. LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 20 Cze 2010 Posty: 91 Skąd: Zambrów
|
Wysłany: 20-08-2010, 19:34
|
|
|
no i kicha z tym zapłonem. Ustawiałem na lampę ze zmasowanym ECU (tak jak piszą na forum) i wraca do wcześniejszych ustawień. Jak nie zmasuje ECU tylko normalnie ustawie przez kręcenie aparatem to jest te 5 stopni ale silnik przy 3000 obr. strasznie muli. Dopiero przy 15-20 stopniach jest o.k. Co robić czy mogę tak jeździć, czym to ewentualnie grozi ? Jeśli coś jest nie tak to co to ewentualnie może być ? |
|
|
|
 |
rus_one
Mitsumaniak

Auto: Colt(sold) MSR 1,8 94r sold
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 02 Gru 2006 Posty: 728 Skąd: Kostrzyn
|
Wysłany: 21-08-2010, 16:14
|
|
|
Bez zmasowanego złącza możesz sobie odpuścić lampę bo i tak źle ci pokazuje. Ustaw na słuch przyśpieszaj dotąd aż zacznie nierówno chodzić i troszkę cofnij. Powinno być ok. Innym sposobem jest zdjęcie podciśnień z aparatu (musisz je zaślepić na czas ustawiania) i wtedy na lampę ustawić, potem założyć spowrotem podciśnienia. U mnie to zadziałało. |
_________________
A to mój colcik )) Sprzedany... MSR 1,8 automat 94 r sprzedany... MM nr. 507 Obecnie hmmm- opel
  
Uploaded with ImageShack.us |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24321 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 21-08-2010, 21:47
|
|
|
szikuna napisał/a: | ale silnik przy 3000 obr. strasznie muli. Dopiero przy 15-20 stopniach jest o.k. |
jeszcze może być przestawiony pasek rozrządu
ale więcej się nie da zdiagnozować przez internet - szczególnie, że masz LPG, które czyni auto - wg mnie - niediagnozowalnym
świece/przewody WN/kopułkę aparatu zmieniłeś? |
|
|
|
 |
szikuna
Forumowicz

Auto: lancer 1.5 GLXi 12v 92r. LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 20 Cze 2010 Posty: 91 Skąd: Zambrów
|
Wysłany: 22-08-2010, 06:48
|
|
|
świece/przewody WN/kopułkę aparatu i palec zmieniane pasek miałem przestawiony o 1 ząbek po ustawieniu na znaki zaczął mulić. Ciśnienie sprawdzałem 11 atmosfer. Myślałem że to zapłon ale po ustawieniu lampą na 5 stopni muli dopiero jak ustawię 15-20 stopni to jest ok. Mogę tak jeździć ? Dodam jeszcze jak ustawiłem pasek bo w silniku 4G15 znacznik koła jest w innym miejscu. Poprawcie mnie jak się myle. Na zdjęciu zaznaczyłem mniej więcej jak u mnie jest znak. Lekko pod ukosem P.S jaka powinna być przerwa na świecy ?
<script src='http://img825.imageshack.us/shareable/?i=timc06.gif' type='text/javascript'></script><noscript> </noscript> |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24321 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 22-08-2010, 21:06
|
|
|
u mnie jest dokładnie w miejscu wskazywanym przez nr 6
jak masz tam, gdzie wyżej zaznaczyłeś to są 2 zęby - czyli jakieś 10 stopni różnicy
to by się zgadzało, że przy wyprzedzeniu 15 zaczyna jeździć |
|
|
|
 |
szikuna
Forumowicz

Auto: lancer 1.5 GLXi 12v 92r. LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 20 Cze 2010 Posty: 91 Skąd: Zambrów
|
Wysłany: 22-08-2010, 21:22
|
|
|
czyli co mam zrobić, przestawić rozrząd tak jak był, czy zostawić to w spokoju i jeździć na tych 15 stopniach ? Na twojej stronce wyczytałem że w 4G15 12v znacznik jest w innym miejscu |
Ostatnio zmieniony przez szikuna 22-08-2010, 22:59, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24321 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 22-08-2010, 21:35
|
|
|
szikuna, poczytaj dobrze - pisałem, że w silniku 4G63 znacznik jest gdzie indziej niż w 4G37 |
|
|
|
 |
|