 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Do czego jest ten wlew? |
Autor |
Wiadomość |
kotos0
Forumowicz

Auto: Galant E5xA v6 24v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Lip 2009 Posty: 99 Skąd: Tłuszcz\Warszawa
|
|
|
|
 |
Krejzi
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.0 16V 94r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 22 Lip 2010 Posty: 414 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 04-09-2010, 21:32
|
|
|
to jest zbiorniczek na plyn do pompki sprzegla ( DOT 4 jak do hamulcow ) ta calosc ze zbiorniczkiem to pompka sprzegla
( generalnie caly mechanizm pompka sprzegla i wysprzeglik odpowiadaja za przekazanie nacisku pedalu sprzegla do sprzegla .... ee czy jakos tak ) |
_________________ Moj Misiek Galancik 94r. 2.0 16V SOHC
Moja muzyka --> www.krejzi.muzzo.pl |
Ostatnio zmieniony przez Krejzi 04-09-2010, 21:34, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11196 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 04-09-2010, 21:33
|
|
|
Edit.
sprawdź,czy wysprzęglik nie cieknie. |
_________________
 |
Ostatnio zmieniony przez jacek11 04-09-2010, 21:35, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
kotos0
Forumowicz

Auto: Galant E5xA v6 24v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Lip 2009 Posty: 99 Skąd: Tłuszcz\Warszawa
|
Wysłany: 04-09-2010, 21:34
|
|
|
dziękuję za szybką odpowiedz:) |
_________________ kotos0@wp.pl
 |
|
|
|
 |
Arturro-86
Mitsumaniak
Auto: Galant EA2A 97' + LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 05 Sie 2008 Posty: 473 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 05-09-2010, 15:29
|
|
|
Właściwie to też mnie ciekawiło, co to za zbiorniczek... z tego co pamiętam, ostatnia "rewizja" nie wyglądała najlepiej - czy jeśli chciałbym dolać tam płynu, to muszę odpowietrzać sprzęgło?
Jeśli tak, to jak to robić? |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 05-09-2010, 15:42
|
|
|
Arturro-86 napisał/a: | czy jeśli chciałbym dolać tam płynu, to muszę odpowietrzać sprzęgło? | Nie, przy uzupełnianiu wystarczy sciągnąc korek i nalac wymaganą ilość. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Arturro-86
Mitsumaniak
Auto: Galant EA2A 97' + LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 05 Sie 2008 Posty: 473 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 05-09-2010, 21:21
|
|
|
Aha, ok :] A jeszcze dodatkowa sprawa - czy to jest płyn, który wymienia się jakoś okresowo, co jakąś ilość czasu?
A druga sprawa - czy nic sie nie stanie, jeśli doleję innego płynu niż tam jest zalany (w sensie, coś podobnego jak nie miesza sie olejów...)? Czy mam sie trzymać tylko tego, że DOT-4. |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 05-09-2010, 21:25
|
|
|
Producent podaje DOT3 i DOT4, najlepiej DOT4, plyn wymienia sie średnio co 2 lata |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Arturro-86
Mitsumaniak
Auto: Galant EA2A 97' + LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 05 Sie 2008 Posty: 473 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 06-09-2010, 09:07
|
|
|
Trochę sobie przeglądałem na Allegro, zastanawiam się nad:
http://moto.allegro.pl/or...1211714456.html - tutaj to raczej mam pewność, że mi się po paru mocniejszych hamowaniach jakość hamowania diametralnie nie pogorszy Nie jestem pewien, czy normy są odpowiednie (w sensie - co to jest to "SL")
http://moto.allegro.pl/k2...1210085207.html - tani płyn, ale z reguły co tanie to nie najlepszej jakości - co Wy o nim sądzicie? Bo ja przeczytałem jeden artykuł z forum dla skuterów, to go chwalili... tani jest.
Na cały układ hamulcowy i ten ze sprzęgła ile płynu potrzebuje |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 06-09-2010, 09:13
|
|
|
Arturro-86, powiem tak, kiedyś kupiłem banke płynu chłodniczego K2, po pomiarze glikometrem, na opakowaniu pisało, że jest do -25st, glikometr pokazał ledwo -5st, a co do płynów hamulcowych, to czy kupisz, Ferrodo, Bosch, TRW, to praktycznie wszystko na jedną manke wychodzi, bo płyn hamulcowy ma byc wykonany wedle bazowej normy i koniec kropka
Na cały układ hamulcowy i ten od sprzegła powinno CI starczyć 2litry, ewentualnie jakby miało Ci braknąć, bo nie wiem czy wiecej przelejesz, czy rozlejesz to kup sobie 2.5litra |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24338 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 06-09-2010, 09:58
|
|
|
robertdg napisał/a: | Na cały układ hamulcowy i ten od sprzegła powinno CI starczyć 2litry, |
litr wystarczy
i pamiętaj - czasem po zmieszaniu DOT3 z DOT4/DOT5.1 (czasem!) może się zrobić z tego galareta, więc lepiej go wymienić a nie dolewać |
|
|
|
 |
KaWu
Mitsumaniak Karmine Red

Auto: Galant EA2W; Colt CJ1A; Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy Dołączył: 05 Sie 2005 Posty: 2661 Skąd: Jawor
|
Wysłany: 06-09-2010, 10:11
|
|
|
Krzyzak napisał/a: | pamiętaj - czasem po zmieszaniu DOT3 z DOT4/DOT5.1 (czasem!) może się zrobić z tego galareta, więc lepiej go wymienić a nie dolewać |
Co do DOT3 i 4 - te są mieszlane, Nigdy mi się nic nie "zważyło".
Co do pozostałego tekstu: zgodzę się że lepiej nie mieszać w/w z DOT5,1 - tutaj może być galareta. |
_________________ ---
'06 Lancer CS 1,6 - 4G18 (IV 2017 - ...)
'99 Colt CJ1A, 1,3 - 4G13 (XII 2009 - II 2018)
Temat o Colcie...
'97 Galant EA2W, 2,0 GLS - 4G63 (II 2009 - IV 2017)
Od Lancera do Galanta...
'94 Lancer CB4W GLXi, 1.6 - 4G92 (II 2005 - II 2009)  |
|
|
|
 |
Arturro-86
Mitsumaniak
Auto: Galant EA2A 97' + LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 05 Sie 2008 Posty: 473 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 06-09-2010, 16:26
|
|
|
No troszkę się o tym naczytałem, chyba sam sobie wymienię ten płyn, zarówno w ukł. hamulcowym jak i w układzie sprzęgła.
Ale oczywiścienie byłbym sobą, gdybym nie zadał jeszcze troche pytań, aby "czegoś nie spieprzyć"
Czy różnica w kolorze między starym a nowym płynem jest znacząca? Chodzi mi o to, czy przy pomocy tej rurki na odpowietrzniku zauważę, że z zaworu wylatuje już nowy płyn
2 sprawa - osoba, która pomaga w wymianie, ma pompować pedał do momentu, kiedy będzie już kompletnie twardy?
Co do kolejności odpowietrzania:
1 prawe tylne
2 lewe przednie
3 lewe tylne
4 prawe przednie
Znalazłem to w sąsiednim dziale, ale dotyczy silnika 2.0 16V, do 1.8 ta sama kolejność?
A ze sprzęgłem - wymiana tak samo jak z płynem hamulcowym? W sensie - co z pompowaniem? 1 osoba pompuje ileś razy itd.? Bo sprzęgło chyba nie ma prawa "stwardnieć" po kilku wciśnięciach?
... od razu przepraszam za swoje niefachowe pytania, ale chciałbym to wymienić, mieć po kłopocie
Tylko po głowie znowu chodzi pytanie - czy warto wymieniać samemu? Zawsze to jakieś nowe doświadczenie, ale nie chciałbym czegoś popsuć (a już nie mówiąc o bezpieczeństwie, bo to jednak hamulce ) ... olej już dzięki Waszej pomocy wymieniłem, filtry itp. więc może i z tym sobie poradzę
Do moderatora: przepraszam za to, że w temacie dotyczącym wlewu, ja się rozpisuję o wymianie płynu w ukł. hamulcowym i ukł. sprzęgła |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 06-09-2010, 20:34
|
|
|
Krzyzak napisał/a: | litr wystarczy | na sam układ hamulcowy manual podaje pojemność 0.9l, a sądzilem ze kolega Arturro-86, chce całkowicie wymienić płyn w układzie hamulcowym, oraz sprzegła, z lekkim przepłukaniem tych układów |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Krejzi
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.0 16V 94r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 22 Lip 2010 Posty: 414 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 07-09-2010, 00:05
|
|
|
dolaczam sie co do pytania o kolejnosc odpowietrzania zamierzam to zrobic sam tzn z czyjas pomocą ale nie w warsztacie i moze uda mi sie bez kanalu na lewrku ? :/ |
_________________ Moj Misiek Galancik 94r. 2.0 16V SOHC
Moja muzyka --> www.krejzi.muzzo.pl |
|
|
|
 |
|
|