Problem ze skrzynią automatyczną |
Autor |
Wiadomość |
Jaca
Nowy Forumowicz
Auto: sigma station wagon
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Paź 2009 Posty: 15 Skąd: mikołów
|
Wysłany: 27-10-2010, 18:53 Problem ze skrzynią automatyczną
|
|
|
Witam!!
Mam problem ze skrzynią. Przy połozeniu R wszystko gra, gdy wrzucam D muszę odczekać z 2-4s aż "zaskoczy" . Podczas zmiany 3-4 czasami obroty wzrosną zanim zaskoczy. Co to może być? Kick-band?
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 27-10-2010, 19:17
|
|
|
Opisz w jakich warunkach to się zdarza, jak często itd. Diagnostyka automatu na odległość to i tak wróżenie z fusów. Najprościej na początek byłoby zmierzyć ciśnienia na poszczególnych obwodach bo jest to nieinwazyjna metoda diagnostyczna, a jest w stanie sporo powiedzieć.
Ponadto podstawowe pytanie jak filtr i olej - kiedy i czy w ogóle zmieniane? |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
Jaca
Nowy Forumowicz
Auto: sigma station wagon
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Paź 2009 Posty: 15 Skąd: mikołów
|
Wysłany: 28-10-2010, 19:22
|
|
|
Dzięki za odpowiedź. Postanowiłem na początek zmienić olej i filtr. Optymistycznie wyjechałem na jazdę testową, a sigma postanowiła zrobić psikusa: nie ma dwójki! Sprawdziłem błędy: nr 52 czyli czujnik obrotów A, lub kick band slipage. Zastanawia mnie czy to przez zmianę oleju bo dawno nie był zmieniany ? kostki czujników nie ruszałem Jutro planuję zmierzyć ciśnienia. Jakieś pomysły? |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 28-10-2010, 21:59
|
|
|
Z objawów które podajesz domyślm się że jest to raczej mechaniczna usterka. A przypadkiem czwarty bieg działa czy może jest wyłączony guzikiem OD OFF na lewarku?
A jak pozostałe objawy które występowały wczesniej tzn. to powolne zapinanie biegów? (to co opisałeś wcześniej)
Bo w przypadku uszkodzenia tego hamulca powinien być też problem z 4tym biegiem.
Generalnie wymiana oleju w skrzyni w której był stary olej i to nie wiadomo jak długo nie jest zalecana. Na jakiej firmy olej wymieniłeś teraz? W wariancie optymistycznym zużyciu uległy tarczki w tym hamulcu, w wariancie pesymistycznym mogło coś ulec zmieleniu. Nie chcę straszyć, ale doświadczenie uczy że rzeczywistość bywa dla na brutalna, tak jak w kawale - Kto to jest pesymista? Opytmista z doświadczeniem życiowym. |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
krzysiek65
Forumowicz

Auto: DIAMANTE 12v93r.kombi automat
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Lis 2007 Posty: 59 Skąd: Kraśnik
|
Wysłany: 28-10-2010, 22:50
|
|
|
Czy poziom oleju sprawdzałeś w pozycji N? |
_________________ -------- COŚ POTRZEBA? pisz na PW, dzwoń lub smsuj na +49 152 169 86005
 |
|
|
|
 |
Jaca
Nowy Forumowicz
Auto: sigma station wagon
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Paź 2009 Posty: 15 Skąd: mikołów
|
Wysłany: 29-10-2010, 00:11
|
|
|
Nie strasz!!!!!!! Zmieniłem na Pentosin ATF1 syntetyk... ale nie było niepokojących dzwięków. mam nadzieje ze to nie wina zmiany oleju, poziom sprawdzałem kilka razy.
Wczytałem się trochę w manualu o skrzyni i wydaje mi połaczenie dwóch problemów: sprzęgło jednokierunkowe : opóźnione zaskoczenie przy uruchamianiu DRIVE i szarpanie przy redukcji 2-1 oraz źle wyregulowane kickdown serwo lub zużyty kickband powoduje skok obrotów przy przełączaniu 3-4. Regulowal ktos kickdown serwo? te sprzeglo OWC jest wymienne?
pozdr |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 29-10-2010, 11:29
|
|
|
Wymienne jest wszystko tylko rozebranie skrzyni i złożenie żeby chodziło to nie jest taki chlebek z masełkiem. Nie jest to niewykonalne, ale osobiście trochę się bym bał to robić w domu, choć akurat tak się składa że będę miał do zrobienia skrzynię znajomego. |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
Jaca
Nowy Forumowicz
Auto: sigma station wagon
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Paź 2009 Posty: 15 Skąd: mikołów
|
Wysłany: 01-11-2010, 00:00
|
|
|
Dwójka wróciła ! W pośpiechu źle złożyłem jeden z zaworów magistrali olejowej. Przy okazji jak była zdemontowana mogłem sprawdzić luz opaski kickband - czy ona powinna byc taka luźna że między tłok włożyłem płytkę z chyba z 5mm grubą. Po za tym po wymianie oleju niedomagania pozostały, zwłoka w uruchomieniu D i skoki obrotów przy zmianie na wyższy bieg. |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 01-11-2010, 01:52
|
|
|
Jaca napisał/a: | Dwójka wróciła ! W pośpiechu źle złożyłem jeden z zaworów magistrali olejowej. Przy okazji jak była zdemontowana mogłem sprawdzić luz opaski kickband - czy ona powinna byc taka luźna że między tłok włożyłem płytkę z chyba z 5mm grubą. Po za tym po wymianie oleju niedomagania pozostały, zwłoka w uruchomieniu D i skoki obrotów przy zmianie na wyższy bieg. |
Dalej bym obstawiał sprawdzenie ciśnień. Jeśli wyjdą jakieś dziwne wskazania to płyta sterująca do podmiany/sprawdzenia. Jeśli nie to jest problem. Opaskę KICK-DOWN moge sprawdzić we wtorek bo mam na wierzchu skrzynię wiec musisz poczekać. Jesli czujesz sie na siłach to sciągnij serwisówkę MAGNA WORKSHOP. Bardzo ładnie opisane działanie skrzyni i wszystkich elementów wykonawczych, aż się dziwię że nie ma tego w książce o SIGMIE/DIAMANTE. (strona 350).
http://www.megaupload.com/?d=EYISLWSJ |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 02-11-2010, 22:11
|
|
|
Wygląda na to że skok pomiędzy tłoczkiem kickdown a opaską wynosi okolo 2.5-3 mm. Myślę że maksymalnie weszłaby tam moneta 2 zł. |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
Jaca
Nowy Forumowicz
Auto: sigma station wagon
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Paź 2009 Posty: 15 Skąd: mikołów
|
Wysłany: 02-11-2010, 23:36
|
|
|
Dzięki za informacje. Szykuję się więc do regulacji Na dniach będę miał czujnik ciśnienia więc mam nadzieje wszystkiego się dowiem. Oczekuje relacji z naprawy skrzyni |
|
|
|
 |
adpiekar
Forumowicz
Auto: sigma 92r.12V, Pajero IV Dakar
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 25 Wrz 2007 Posty: 130 Skąd: Mordy
|
Wysłany: 18-01-2012, 17:02
|
|
|
Witam.
Mam taki przypadek,przy 2000tys.obrotów jest taki objaw po nagrzaniu,że przy zmianie z 2 na 3 tak jakby się sprzęgło ślizgało. Mam skrzynię automatyczną, najpierw jest wzrost obrotów a później zahaczy bieg i jedzie normalnie. Jak jest zimna skrzynia nie ma takich objawów . |
|
|
|
 |
wojtas
Mitsumaniak

Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy Dołączył: 28 Lis 2008 Posty: 3559 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: 19-01-2012, 00:41
|
|
|
Tak jak już wcześniej pisał Łukasz. Należy zacząć od sprawdzenia ciśnień. Nie zaszkodzi sprawdzić jakie błędy zarejestrował sterownik skrzyni. Prawdopodobną przyczyną będzie spadek ciśnienia oleju w danym układzie spowodowany zacinającym się elektrozaworem. Warto też podmienić sam sterownik i tym samym wykluczyć jego uszkodzenie. Jak zwykle na koniec dodam, że są to tylko moje przypuszczenia. |
_________________ ..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15'] |
|
|
|
 |
VirMan
Mitsumaniak maniacc

Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 11 Lut 2009 Posty: 1602 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 19-01-2012, 15:13
|
|
|
a olej z filterkiem kiedy ostatnio zmieniany ? |
_________________ Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi.
DONE: resurrection
 |
|
|
|
 |
adpiekar
Forumowicz
Auto: sigma 92r.12V, Pajero IV Dakar
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 25 Wrz 2007 Posty: 130 Skąd: Mordy
|
Wysłany: 19-01-2012, 21:39
|
|
|
Olej i filterek zmieniany niecałe 30000 tys. temu. Ale ostatnio kolizja z panem dzikiem była i jak odebrałem autko to po jakimś czasie takie cyrki zaczęły się dziać. Wymieniana chłodnica była główna, a ta od automatu też pewnie zdejmowana była . Oprócz tego jak dam w gaz to i przerywać zaczyna ale silnik tak jakby paliwa nie dostawał i zapala się check engine ,dzieje się tak i na benzynie jak i na gazie. Ale najbardziej to boję się o skrzynię. |
|
|
|
 |
|