Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[1G 90-94] Alufelgi do 1G
Autor Wiadomość
rosomak1983 
Mitsumaniak
werbalny terrorysta


Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy
Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 7852
Skąd: Łańcut
Wysłany: 14-11-2010, 11:49   [1G 90-94] Alufelgi do 1G

Poszukuje felg do mojego 1G, jakich szukać? chce 15'' i nie wiem jaka szerokość rantu ET oraz otwór centrujący tj jakie zakresy wartości mi wejdą chodzi mi głownie o ET i średnicę otworu centrującego. :)
_________________
Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel..... ;)
Life is 2 short to drive boring cars ;)
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania :mrgreen:
Ostatnio zmieniony przez zenek_bb 21-01-2011, 17:12, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
mkm 
Forumowicz

Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 14126
Skąd: Krakow
Wysłany: 14-11-2010, 12:04   

rosomak1983, "szukaj" nie gryzie :wink:
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=51003
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=24294
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=12256
 
 
rosomak1983 
Mitsumaniak
werbalny terrorysta


Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy
Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 7852
Skąd: Łańcut
Wysłany: 14-11-2010, 12:40   

heh mkm na szybko czasem człowiek zapomina o tej funkcji

podsumowując co wyczytałem

ori felgi 1G

5.5 cala szerokości
średnica 15 cali
5x114,3 rozstaw śrub
ET 46
Średnica otworu centrującego 67.1

Wchodzi mniej więcej

ET powinno wejść 35-49
szerokość 5.5-7.5
_________________
Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel..... ;)
Life is 2 short to drive boring cars ;)
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania :mrgreen:
 
 
wuerce 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Eclipse 2.0 GS '92
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 18 Sie 2008
Posty: 241
Skąd: Wodzisław Śląski
Wysłany: 16-11-2010, 12:28   

potwierdzam
szczerze - nie wiem jak ludzie jeżdżą np. na 17 w tych autach....
_________________
... ale ja się nie znam.
Mitsubishi Eclipse 1G 2.0 GS '92
Proton 418 LRS Coupe '97
Nissan Almera N16 '03
Mitsubishi Lancer 1.5 GLXi '92
 
 
zenek_bb 
Mitsumaniak
Moderator


Auto: Eclipse 1G 7bolt '93 Stag300+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 11 Kwi 2009
Posty: 975
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 16-11-2010, 19:48   

jak to jak :D normalnie ;) jak bym miał kasę kupił bym 19" z tym że nie stać mnie ani na fele ani na opony na nie, natomiast teraz mam trochę za małe "kółka" bo opony fajne bo 205/40 ale trochę za niski profil, minimalnie wyższe na przyszły rok zakładam, będzie 215/45 przód i 195/50 tył, chciałbym uzyskać trochę inną trakcję niż teraz, może nadsterowność? ;p kto wie... aku wyląduje w bagażniku za niedługo, a butla z gazem pod auto

polecam stronkę do liczenia/obliczania wymiarów kół/opon/felg

http://www.rimsntires.com/rt_specs.jsp

możemy wpisać sobie ori opone i koło czyli r15/5.5 z oponą 195/65 i ET46 ori koła 1G mają, wpisujemy sobie opony jakie mamy i wiemy jakie są różnice w obwodach, wysokościach, o ile bardziej wysunięte będzie koło jak zmienimy ET i tak dalej, zakładając opony 215/45 na R17 będę miał koło niższe w sumie o 9mm od ori, będzie lepiej wyglądało/wypełniało nadkole, opona o profilu 50 była by za duża jak dla mnie a zależy mi też na przyczepności i stabilności :) ale fajnie się jeździ nawet na 205/40 (zawieszenie fioletowe Eibach'y -35mm jakoś + amory gazowe Kayaba) fele to 17"/7" ET 37, bez dystansów oprócz tylnego lewego koła (dystans 5,5mm)
_________________
Jeżeli założysz temat, za post który Ci pomógł daj autorowi "Pomógł", pod postem jest guzik!
<-Kliknij, pooglądaj : )

Znasz Hymn MitsuManiaków! Nie słyszałeś go jeszcze? Klikaj :D

Kocham mojego czerwonego misia.... "to auto jest najpiękniejsze na świecie, a teraz przechodzi w twoje ręce, zaopiekuj się nim tak jak kiedyś ja..."
Nie zawiedziesz się na mnie tato...

Moderator nie nabija postów –moderator ma wiele do przekazania!
Pokaż serce!!! Kliknij dzisiaj Pajacyka i Polskie Serce i wpisz swoje kliknięcie w tym temacie!!! Razem pomagajmy!!!
 
 
 
viader 
Mitsumaniak


Auto: Alfa Romeo 166 FL 2,4 JTDM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 19 Cze 2007
Posty: 770
Skąd: warszawa
Wysłany: 17-11-2010, 10:20   

Ja jeżdże na 17 calach i nie mam powodów do narzekań przy profilu 45. rosomak1983, poszukaj sobie ori 16" od 1G, naprawdę wyglądają świetnie a opona 205/55/16 ma już trochę mięsa na sobie i dziury jej nie straszne. Kupiłem sobie takie z nowym lakierem i jednosezonowymi zimówkami nokiana za 900 zł. Widziałem też kilka razy same felgi w granicach 500-600zł za komplet. Zdjęcie na nich mam chyba w mojej prezentacji, do odszukania na forum. Co do innych felg to trzeba przymierzać na auto bo ecli to dość dziwne auto i u jednych felgi z ET 35 wystają poza nadkola a u innych się chowają. Do tego jedno tylne koło jest o jakieś 2-3cm bardziej schowane w nadkolu niż drugie :D Optymalne ET to w granicach 40-42, reszta parametrów jak wyżej.

[ Dodano: 17-11-2010, 10:28 ]

Dodaję fotkę na ori 16 calach.
 
 
 
wuerce 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Eclipse 2.0 GS '92
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 18 Sie 2008
Posty: 241
Skąd: Wodzisław Śląski
Wysłany: 17-11-2010, 10:36   

No mi wlasnie chodzi o to jak sobie radzicie z taka szerokoscia opon na tych 17 w naszych koleinach I z takim niskim profilem na tydziurskach. Ja przy standardowej oponie do ecli mam wrazenie ze sa troche za niskie.
_________________
... ale ja się nie znam.
Mitsubishi Eclipse 1G 2.0 GS '92
Proton 418 LRS Coupe '97
Nissan Almera N16 '03
Mitsubishi Lancer 1.5 GLXi '92
 
 
viader 
Mitsumaniak


Auto: Alfa Romeo 166 FL 2,4 JTDM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 19 Cze 2007
Posty: 770
Skąd: warszawa
Wysłany: 17-11-2010, 10:55   

Poprostu mocniej trzymam kierownicę a dziury omijam. Zresztą o ile przy letnich 17 faktycznie koleiny czuć to przy tych zimowych 16 i szerokości 205 nie odczuwam zbytniego dyskomfortu. Poza tym drogi po których się poruszam są w większości w dobrym stanie. Na kiepskich odcinkach zwalniam i zachowuję ostrożność bo tam nawet 13 cali i profil 85 by nie pomógł.
 
 
 
zenek_bb 
Mitsumaniak
Moderator


Auto: Eclipse 1G 7bolt '93 Stag300+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 11 Kwi 2009
Posty: 975
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 17-11-2010, 12:23   

viader napisał/a:
Do tego jedno tylne koło jest o jakieś 2-3cm bardziej schowane w nadkolu niż drugie :D


dlatego mam dystans na jednym kole z tyłu (tylne lewe oczywiście) jest to spowodowane konstrukcją tylnej belki wleczonej jednopunkowej, im bardziej obniżysz zawieszenie tym bardziej się przesunie cała belka w prawą stronę, u mnie jest teraz dystans 5,5 ale już będzie za niedługo nowy 7,5 bo jeszcze długość szpilek mnie spokojnie trzyma (nakrętki muszą trzymać na minimum 4 zwoje (obroty) żeby koło nie odpadło!!! ja będę miał jakieś 6 zwojów na dystansie 7,5 więc spokojnie, może wsadzę 8 ale tak czy inaczej nawet na tym 5,5 już nie widać tego że koło jest "wsyśnięte" :) to jaki dystans można zastosować aby szpilki nie zabrakło zależy on felgi i tego jak siada w niej nakrętka

wspomnę tylko że po takiej operacji trzeba ustawiać geometrię i zbieżność przednich kół żeby mieć kierownicę na wprost jak jedziemy prosto :)

na ori zawieszeniu przy feldze 17" z oponami 205/50 albo 215/45 już można normalnie jeździć w sumie i plomby nie wypadają :D tylko ja puki co często do dentysty na poprawki jeżdżę bo i zawiecha twarda i opona prof40... ale i tak to kocham :D
_________________
Jeżeli założysz temat, za post który Ci pomógł daj autorowi "Pomógł", pod postem jest guzik!
<-Kliknij, pooglądaj : )

Znasz Hymn MitsuManiaków! Nie słyszałeś go jeszcze? Klikaj :D

Kocham mojego czerwonego misia.... "to auto jest najpiękniejsze na świecie, a teraz przechodzi w twoje ręce, zaopiekuj się nim tak jak kiedyś ja..."
Nie zawiedziesz się na mnie tato...

Moderator nie nabija postów –moderator ma wiele do przekazania!
Pokaż serce!!! Kliknij dzisiaj Pajacyka i Polskie Serce i wpisz swoje kliknięcie w tym temacie!!! Razem pomagajmy!!!
 
 
 
wuerce 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Eclipse 2.0 GS '92
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 18 Sie 2008
Posty: 241
Skąd: Wodzisław Śląski
Wysłany: 17-11-2010, 12:39   

no tak, ale 17 przy ori zawieszeniu powodują że ecli wygląda jakby startował w rajdach off-road.
_________________
... ale ja się nie znam.
Mitsubishi Eclipse 1G 2.0 GS '92
Proton 418 LRS Coupe '97
Nissan Almera N16 '03
Mitsubishi Lancer 1.5 GLXi '92
 
 
zenek_bb 
Mitsumaniak
Moderator


Auto: Eclipse 1G 7bolt '93 Stag300+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 11 Kwi 2009
Posty: 975
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 17-11-2010, 12:54   

nie prawda, wejdź w link do obliczania kół który podałem wyżej, zobaczysz że wysokość całkowita koła 205/50R17 wynosi 638mm natomiast ori 195/65R15 wynosi 635mm, więc auto podniesie się (teoretycznie) o jakieś 1,5mm, biorąc pod uwagę ugięcie obu opon (co zależy też od ciśnienia i szerokości zastosowanych felg) auto może podnieść się o 2-3mm, wypełnienie nadkola będzie optycznie takie samo, a nie sądzę aby 3mm podniesiony eclips mógł wystartować w Parise-Dakar :D
_________________
Jeżeli założysz temat, za post który Ci pomógł daj autorowi "Pomógł", pod postem jest guzik!
<-Kliknij, pooglądaj : )

Znasz Hymn MitsuManiaków! Nie słyszałeś go jeszcze? Klikaj :D

Kocham mojego czerwonego misia.... "to auto jest najpiękniejsze na świecie, a teraz przechodzi w twoje ręce, zaopiekuj się nim tak jak kiedyś ja..."
Nie zawiedziesz się na mnie tato...

Moderator nie nabija postów –moderator ma wiele do przekazania!
Pokaż serce!!! Kliknij dzisiaj Pajacyka i Polskie Serce i wpisz swoje kliknięcie w tym temacie!!! Razem pomagajmy!!!
 
 
 
wuerce 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Eclipse 2.0 GS '92
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 18 Sie 2008
Posty: 241
Skąd: Wodzisław Śląski
Wysłany: 17-11-2010, 14:05   

Masz rację, ale ja sprawdzałem zawsze dla szerokości 225, 205 na 7,5 calowej feldze to za mało jak dla mnie - boczek opony zwęża się w idąc w kierunku bieżnika. Zalecana szerokość felgi dla takiej opony to 6,5 cala, poza tym to kolejny po 195/60 mało popularny wymiar opon.

[ Dodano: 17-11-2010, 17:54 ]
.... i się pospieszyłem. Nie do końca masz rację - ori opony do Ecli mają profil 60, a nie 65, więc średnica koła to 615mm. W takim wypadku bardziej pasi opona 215/45 ze średnicą 625mm, a centymetr to już spore podniesienie.
_________________
... ale ja się nie znam.
Mitsubishi Eclipse 1G 2.0 GS '92
Proton 418 LRS Coupe '97
Nissan Almera N16 '03
Mitsubishi Lancer 1.5 GLXi '92
 
 
zenek_bb 
Mitsumaniak
Moderator


Auto: Eclipse 1G 7bolt '93 Stag300+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 11 Kwi 2009
Posty: 975
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 17-11-2010, 20:41   

na upartego możemy dyskutować jakie opony były ori ponieważ ogólnie przyjmowany jest rozmiar 195/60(japonia i export) lub 65 (niemcy, europa) albo 205/55R16 (usa) i można się kłócić, też trochę z rozpędu to napisałem, ale to ze względu na ori książkę którą zakupił mój ojciec 15lat temu razem z ecli w niemczech, pisze tam niestety wyraźnie że 195/65, tak czy inaczej uważam że opona 205/45R17 (odpowiednik 195/60R15) na zwykłym zawieszeniu jest dobrym kompromisem pomiędzy trakcją/wyglądem/komfortem, jest to moje zdanie, ale chyba warto podejść do sprawy że Eclipse nie musi się prowadzić jak Galant, chociaż jak ktoś usilnie chce montuje zawieszenie właśnie z galanta i ma komfort, ale co z trakcją? Takiej budzie nie przystoi bujać się na zakrętach :) Ja na przyszły rok planuję przód 215/45R17 tył 195/50R17, marzeniem było by 235/30R19 ale to już jak będzie więcej mocy i więcej kaski w przyszłości...

oponę 195/50 na feldze 7,5JJ zamontujesz jeszcze i nie będzie to głupio wyglądać ze względu na profil opony, natomiast 195/40 już było by raczej ciężko, ale coż...

http://www.youtube.com/watch?v=qcrVLfYOwb0

jest taki styl teraz naciągania wąskich opon na szerokie fele głównie w gównach czyli BMW i VW z silnikami 1000cc-1400cc ale zawsze jakaś odmiana, skejci też są potrzebni do polerowania nogawkami chodników chociażby...

ale ogólnie rzecz biorąc jak bierznik ma 195mm (7,7") a opona jest odpowiednio wysoka to na felgę o szerokości 7,5" (191mm) wejdzie spokojnie i nie będzie wyglądać idiotycznie
_________________
Jeżeli założysz temat, za post który Ci pomógł daj autorowi "Pomógł", pod postem jest guzik!
<-Kliknij, pooglądaj : )

Znasz Hymn MitsuManiaków! Nie słyszałeś go jeszcze? Klikaj :D

Kocham mojego czerwonego misia.... "to auto jest najpiękniejsze na świecie, a teraz przechodzi w twoje ręce, zaopiekuj się nim tak jak kiedyś ja..."
Nie zawiedziesz się na mnie tato...

Moderator nie nabija postów –moderator ma wiele do przekazania!
Pokaż serce!!! Kliknij dzisiaj Pajacyka i Polskie Serce i wpisz swoje kliknięcie w tym temacie!!! Razem pomagajmy!!!
 
 
 
barteski 
Forumowicz

Auto: 1G TURBO 1G N/A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 18 Lis 2009
Posty: 264
Skąd: okolice WROCŁAWA
Wysłany: 17-11-2010, 21:47   

zenek_bb, mam 18 z imprezy miałem je w turbo ale ceny opon i ich dostepnosc sprawiły ze wkładam 17 a te tobie przywioze :P
w gs tez mam 17 i jezdzi sie wiadomo opona 235 musi w koleinie szarpać kierownica ale jak pomysle o wizualnym wygladzie na ori to łapie kiere az soki puszcza
 
 
 
wuerce 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Eclipse 2.0 GS '92
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 18 Sie 2008
Posty: 241
Skąd: Wodzisław Śląski
Wysłany: 18-11-2010, 07:52   

zenek - fakt spotkałem się z takimi opiniami o tych profilach. Ja jestem wyznawcą 60 bo tak mam na wlepce na drzwiach 195/60 87V dokładnie. Co do 205/45R17 chętnie bym się pokusił, może na przyszły sezon coś zorganizuję. A profil 30 to jest masakra, o 19 już nie wspomnę. Widziałem kiedyś taki na M3 chyba i ja bym nigdy się o coś takiego nie pokusił w tym kraju. Pomijając komfort to jak dla mnie to jest wieczny slalom i toczenie się 20km/h żeby nie wpaść w jakieś dziursko. Nawiasem mówiąc optycznie 18 do ecli to jest max i już przy tej średnicy są zachwiane proporcje. Ale .... kwestia gustu.
barteski 235 może i wygląda spoko, ale wieczna walka z autem jakoś mi się nie widzi. Poza tym przy 150KM to oznacza gorsze osiągi.
Ale dzięki i tak za parę oświeceń w tym temacie.
_________________
... ale ja się nie znam.
Mitsubishi Eclipse 1G 2.0 GS '92
Proton 418 LRS Coupe '97
Nissan Almera N16 '03
Mitsubishi Lancer 1.5 GLXi '92
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.