CHECK ENGINE |
Autor |
Wiadomość |
benio [Usunięty]
|
Wysłany: 23-08-2005, 20:44 CHECK ENGINE
|
|
|
Hej mam taki maly problem poniewaz gdy silnik chodzi na niskich obrotach to czesto swieci sie kontrolka CHECK ENIGNE a jak wejdzie na wyzsze obroty to gasni i po chwili znow sie swieci ale po jakims czasie gasnie. |
Ostatnio zmieniony przez Adaho_krak 27-09-2007, 00:55, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Artii
moderator mitsumaniak

Auto: LancerCS0 2003 LancerC62 1990
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 892 Skąd: Zawiercie/Zabrze
|
Wysłany: 23-08-2005, 21:28
|
|
|
Pojawia sie jakis blad i znika.
Odczytaj jakie bledy wyswietla ECU a bedziesz wszystko wiedzial.
Napisz dokladnie jaki masz silnik.
Mozliwe ze masz za niskie obroty np 200obr/min i wtedy sie wlasnie zapala. |
_________________
 |
|
|
|
 |
ROMEL
Mitsumaniak wariat...misiowy

Auto: C53A, C58A, CJ0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 32 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 904 Skąd: Strzelin
|
Wysłany: 24-08-2005, 14:13
|
|
|
To tak jeden za drugim....
- Artii ma rację mogą byc za niskie obroty...
- świece i przewody WN jaki jest ich stan techniczny??? jeśli do bani to może byc równiez przyczyna
- zrestartuj ECU - pojeździj autkiem do momentu pojewienia sie czerwonej kontrolki wtedu korzystając np: ze stronki Krzyżaka w prosty sposób zczytaj błedy - operacje że tak to nazwe powtórz jeszcze raz aby przez przypadek nie narazic sie na niepotrzebne koszty...
- uszkodzony lub tez brudny potencjometr przepustnicy moze objawiać sie dokładnie w ten sposób... zalecana czyszczenie i ustawienie a najczęściej wymiana na nowy....
- rzadko kiedy ale może być równiez przyczyną - przepływomierz - w jakiś sposób jego widełki pracy mogły sie zmniejszyć (strzal gazu, starość, bezwiedne uszkodzenie i na wolnych ECU głópieje ponieważ nie dostaje od niego informacji co i jak z powietrzem dolotowym....
- następna sprawa to czujnik spalania stukowego - kontrolka w tedy świeci kiedy sama chce ale po dodaniu gazu zaraz gaśnie...poprostu wariacja ECU
- posprawdzaj wszystkie kostki - kosteczki,kable kabelki... kup "kontakt" i "zmywacz do kontaktu" w spreju
- następna sprawa to podciśnienia, wężyki itd,,, ale najważniejszą role w zabawie z podcisnienieniem odgrywa przepustnica i jej czystoś, przy zabrudzonej przepustnicy bardzo często silnik brzydko pracuje na wolnych - wtedy mogą się dostawać fałszywe lub też błędne dane do ECU co objawia sie zapaleniem CHECKENGINE
więcej grzechów nie pamiętam, ale jak coś to pytaj może jeszcze coś sie nasunie
Na sam początek proponuje - wyczyscic przpustnice, i "poczytać" blędy z ECU a później to jak wolisz kolejność prawie dowolna
Pozdro |
_________________ COLT 1,8 16V GTI 91` C58
COLT 1,6 16V GTIS 91` C53
COLT 1,3 12V 96` CJ0
CHCIEĆ TO MÓC... MÓC TO CHCIEĆ... |
|
|
|
 |
kochajj
Mitsumaniak

Auto: NISSAN
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 2024 Skąd: z daleka
|
Wysłany: 24-08-2005, 18:10
|
|
|
za uboga mieszanka |
|
|
|
 |
Luka [Usunięty]
|
Wysłany: 24-08-2005, 21:41 Check Engine
|
|
|
Witam,
rozumiem Twoj problem, jezdzilem z tym gownem pol roku, az nie wytrzymalem , ze codziennie musialem na nia patrzec, idebtyczna akcja jak u Ciebie. W koncu mnie tak wkurwila ze cos musialem z tym zrobic. W moimi MISIU ma wszytko dzialac i nic sie nie swiecic .
Podjalem nastepujace kroki:
- wymienilem sonda lambde
- wymienilem przepustnice
- wyczyscilem filtr powietrza
- a dodatkowo czujnik wałka rozrządu ( to akurat nic nie ma wspolnego, chyba )
- po czym podpialem pod komputer , uprzednio go resetujac i ustawilem wszytko od nowa
i teraz jest zajebiscie
i szybciej sie zbiera i w ogole jest THE BEST
Pozdrawiam
Luka |
|
|
|
 |
benio [Usunięty]
|
Wysłany: 25-08-2005, 08:27
|
|
|
Heh no dzieki chlopaki za rady ale obawiam sie za krotko to auto mam aby samemu to zrobic :] teraz na dniach znajde chwilke czasu to pogrzebie, widze ze to nie jest az taka wazna sprawa nie cierpiaca zwloki przez ktora nie moglbym jezdzic.
W weeekend sie napewno tym zajme i zobaczymy co to da |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 25-08-2005, 09:16
|
|
|
benio, problem polega na tym że tak naprawdę wszyscy tu zgadują co to może być. I niekoniecznie musza mieć rację. A powodów bez sprawdzenia kodu błędu może być multum i rozbierzesz pół samochodu żeby znaleźć to o co chodziło. |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
Luka [Usunięty]
|
Wysłany: 25-08-2005, 14:36
|
|
|
owszem Hubeert, ale nauczeni doswiadczeniami radzimy, i mysle ze celnie
Luka |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 25-08-2005, 14:40
|
|
|
Nie chodziło mi o to że niecelnie tylko o to że benio, chce dalej jeździć samochodem w którym świecenie kontrolki "CHECK ENGINE" może oznaczać coś poważnego. |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
benio [Usunięty]
|
Wysłany: 25-08-2005, 15:22
|
|
|
Ehh no nic wlasnie auto stoi na warsztacie tylko w calkiem innej sprawie, i jak bede odbieral to wspomne gosciowi i zobaczymy co powie.
PS.
Jeszcze duzo nim nie jezdze bo tablice dop za tydzien bede mial |
|
|
|
 |
aurii [Usunięty]
|
Wysłany: 29-08-2007, 13:02
|
|
|
a gdzie w eclips 1 g podłączyc ta diode???? bo totalnie nie mam pojecia ;(( Wicie zeby bledy odczytac
Bo jak honde mialem to juz taka dioda byla w kompie |
|
|
|
 |
Tomasz82
Mitsumaniak

Auto: Colt c58 gti 2.0
Zaproszone osoby: 5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 12 Gru 2006 Posty: 677 Skąd: RAWA MAZ
|
Wysłany: 29-08-2007, 13:40
|
|
|
zlacze diagnostyczne masz obok puszki z bezpiecznikami a bardzo dobrze jest opisane na stronce kolegi z forum KRZYZAKA jak podlaczzyc i jak od czytac bledy.
pozdrawiam |
_________________ Colt c58 gti 2.0
Nissan interstar 2.5 cdti
Fiat Albea (firma)
Honda TRX250 (qadomania)
 |
|
|
|
 |
aurii [Usunięty]
|
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24323 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 29-08-2007, 14:52
|
|
|
dobrze |
|
|
|
 |
viader
Mitsumaniak

Auto: Alfa Romeo 166 FL 2,4 JTDM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 16 razy Dołączył: 19 Cze 2007 Posty: 770 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 25-09-2007, 00:10
|
|
|
Witam, kupiłem miśka od benia i dalej jest ten problem, czyli nic z nim nie zrobił. Sprawdziłem błędy diodą i wyskoczyła mi 14 czyli czujnik przepustnicy. Jakie teraz podjąć kroki aby to wyeliminować? Oczywiście sam sobie z niczym nie poradzę, więc co mam powiedzieć mechanikowi. Ewentualnie może znalazłby się jakiś pomocny mitsumaniak, który by mi pomógł w oględzinach miśka? |
|
|
|
 |
|