Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Błąd P0125
Autor Wiadomość
lechu48 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer 2.0 kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Lip 2011
Posty: 14
Skąd: Łowicz
Wysłany: 29-07-2011, 00:03   Błąd P0125

Witam
Jestem nowy na forum, także witam wszystkich użytkowników. :) Od niedawna jestem posiadaczem Lancera 2.0 Sport. Mam problem, pojawił się błąd kod: PO125. Czy miał ktoś podobny problem? Błąd dotyczy układu chłodzenia.
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 29-07-2011, 07:52   

P0125 - Ustawianie sprzężenia zwrotnego (sygnał z czujnika tlenu)

Należy wykonać test diagnostyczny:
- Czujnik przepływu powietrza
- Czujnik temperatury chłodziwa
- Czujnik ciśnienia atmosferycznego
- Sonda lambda za katalizatorem

Jeżeli jakiś element wykazuje ponadnormatywne odchylenia, nalezy go wymienić

Jeżeli sprawne, nalezy sprawdzić elementy dolotu (rury, puchy, etc)

Tyle wystarczy jak natrazie, bo procedura diagnostyczna ma aż 5 stron A4 pisanie tego zajełoby mi troche czasu, być może problem znajdziesz w powyższych.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
mariotd 
Mitsumaniak
03230/KMM


Auto: Lancer 2.0 WAGON 2003
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lis 2014
Posty: 71
Skąd: Polska
Wysłany: 11-08-2016, 22:22   

W dniu dzisiejszym miałem wizytę w serwisie montażowym LPG, mój Lancer (2.0 2003r.) został podłączony do komputera, ponieważ od jakiegoś czasu borykam się z problemem pojawiającego się oraz znikającego check engine. Został odczytany ów nieszczęsny kod P0125.

Dowiedziałem się, aby sprawdzić / wymienić czujnik temperatury wraz z termostatem (choć tutaj nic nie było stwierdzone, czy działa poprawnie czy nie) oraz aby zainteresować się nieszczelnym wydechem + sondą lambda za katalizatorem (jego praca została odczytana jako nieprawidłowa, wartości ciągle w granicach 0,04 - 0,06).

Z tego co już zdążyłem znaleźć na forum wnioskuję, aby za czujnik + termostat się nie zabierać, a zacząć od uszczelnienia wydechu + wymiana katalizatora.

Czy po uszczelnieniu wydechu istnieje szansa, że katalizator zacznie poprawnie działać i przestanie wyświetlać się check?

Jakie oznaczenie ma sonda lambda za katalizatorem? Niestety, ale nie mogę tego oznaczenia znaleźć.

Dodam, iż spalanie mam w miarę w normie (przy jeździe po mieście między 9-9,5 L, a czasem lubię depnąć), check najczęściej pojawiał się podczas dłuższej jazdy na 4 lub 5 biegu przy obrotach ok 2000, świecił się przez kilka dni, a najczęściej po "przepaleniu" autka na wyższych obrotach następnego dnia gasł.

Za pomoc z góry dziękuję :)
_________________
Lancer 2.0 WAGON 2003
 
 
zbychu74 
Forumowicz

Auto: mitsubishi lancer 2,0 kombi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 04 Sty 2016
Posty: 603
Skąd: tuchola
Wysłany: 12-08-2016, 14:25   

A może źle wyregulowana instalacja lpg ?
_________________
zbychu74
 
 
mariotd 
Mitsumaniak
03230/KMM


Auto: Lancer 2.0 WAGON 2003
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lis 2014
Posty: 71
Skąd: Polska
Wysłany: 12-08-2016, 14:27   

zbychu74 napisał/a:
A może źle wyregulowana instalacja lpg ?


Jeszcze instalacji LPG nie mam ;) Byłem na "kontroli" z tym właśnie CE, generalnie autko jest idealnie przygotowane pod LPG oprócz tego jednego błędu...
_________________
Lancer 2.0 WAGON 2003
 
 
zbychu74 
Forumowicz

Auto: mitsubishi lancer 2,0 kombi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 04 Sty 2016
Posty: 603
Skąd: tuchola
Wysłany: 12-08-2016, 15:13   

mariotd napisał/a:
zbychu74 napisał/a:
A może źle wyregulowana instalacja lpg ?


Jeszcze instalacji LPG nie mam ;) Byłem na "kontroli" z tym właśnie CE, generalnie autko jest idealnie przygotowane pod LPG oprócz tego jednego błędu...


Przepraszam nie doczytałem.
_________________
zbychu74
 
 
mariotd 
Mitsumaniak
03230/KMM


Auto: Lancer 2.0 WAGON 2003
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lis 2014
Posty: 71
Skąd: Polska
Wysłany: 14-10-2016, 13:31   

Przeniosę mojego posta do tego tematu, choć w sumie może on dotyczyć również katalizatora...

"I ja odgrzeje trochę kotleta ;) otóż jak gdzieś wspominałem borykam się z palacym CE, cały czas wyświetla się błąd p0125. Na 100% nie jest to problem z temp. Termostatem i czujnikiem temp. Silnika. Po podpieciu komputera zdiagnozowana została padnieta sonda lambda diagnostyczna, podmieniona została na denso zamiennik bez wtyczki. Po czym nadal błąd się pokazuje. CE wyskakuje jedynie podczas jazdy na 5 biegu, 2,5 tys obrotów - wystarczy 1 min takiej jazdy. W związku z tym padła diagnoza katalizatora - czy ktoś jest w stanie dopomóc swoim doświadczeniem w tym temacie? Słyszałem też (na forum Space stara) iż problem z tym błędem znikal po zamianie sondy denso z zamiennika na denso dedykowana, ale z tego co się zorientowałem to nie różnią się niczym oprócz tego, że zamiennik ma kabelki do zarobienia a dedykowana wtyczkę. Moja zamiennikowa po wymianie trzyma parametry.. Pozdrawiam!

Edit : oczywiście spalanie jest w miarę w normie (spokojna jazda po mieście + czasem but że świateł, średnia 10l), silnik pracuje równo, zbiera się od niskich obrotów, raczej nie odczuwam mulenia od 5 tys obrotów wzwyż.. Ostatnio również wymieniłem cały wydech wraz z dwoma tlumikami, gdyż wsjo by ruda zezarla.. Autko nie ma LPG, planuje je właśnie "zrobić na cacy" przed gazowaniem."


Dodatkowo dzisiaj na jednym z for zachodnich znalazłem takie coś [ENG/PL z google translate]:

Probable Causes:
- Heated Oxygen Sensor (HO2S) failed.
- Fuel injector failed.
- Fuel pressure regulator failed.
- Fuel pump failed.
- Fuel filter clogged.
- Air intake system leak.
- Exhaust system leak.
- Engine Control Module

Diagnostic Procedure (3.0L)
1. Check for exhaust leaks. Repair as necessary, then go to step 12 . If there are no exhaust leaks, go to next step.

2. Check intake system for vacuum leaks. Repair as necessary, then go to step 12 . If there are no intake system leaks, go to next step.

NOTE: Federal vehicles have one front Heated Oxygen Sensor (HO2S). California vehicles have 2 front HO2Ss.

3. Check front HO2S (s). See SENSORS under ENGINE SENSORS & SWITCHES in SYSTEM & COMPONENT TESTING article. Replace as necessary, then go to step 12 . If front HO2S(s) is/are okay, go to next step.

4. Check front HO2S connector(s). Repair as necessary, then go to step 12 . If connector(s) is/are okay, go to next step.

5. Disconnect all left bank fuel injector 2-pin connectors. Check resistance between fuel injector terminals. Resistance should be 13-16 ohms at 68°F (20°C). Replace any fuel injector not within specifications, then go to step 12 . If each resistance is within specifications, go to next step.

6. Disconnect right bank fuel injector intermediate 4-pin connector. Check resistance between fuel injector intermediate connector terminals No. 1 and 2 (No. 1 fuel injector), No. 1 and 3 (No. 3 fuel injector), and No. 1 and 4 (No. 5 fuel injector). Resistance should be 13-16 ohms at 68°F (20°C). If each resistance is within specifications, go to step 8 . If any resistance is not within specifications, go to next step.

7. Remove intake manifold. Disconnect connector of fuel injector not within specifications in previous step. Check resistance between fuel injector terminals. Resistance should be 13-16 ohms at 68°F (20°C). If resistance is as specified, repair wiring between fuel injector and fuel injector intermediate connector, then go to step 12 . If resistance is not as specified, replace fuel injector, then go to step 12 .

8. Check right bank intermediate connector, left bank fuel injector connectors and ECM/PCM connectors. Repair as necessary, then go to step 12 . If connectors are okay, go to next step.

9. check wiring between right bank fuel injector intermediate connector and ECM/PCM. Also check wiring between left bank fuel injector connectors and ECM/PCM. Repair as necessary, then go to step 12 . If wiring is okay, go to next step.

10. Check wiring between front HO2S(s) and ECM/PCM. Repair as necessary, then go to step 12 . If wiring is okay, go to next step.

11. Perform fuel pressure test. See FUEL SYSTEM in BASIC DIAGNOSTIC PROCEDURES article. Repair as necessary, then go to next step. If fuel pressure is okay, replace ECM/PCM, then go to next step.

12. Remove all test equipment and install all disconnected/removed components. Using scan tool, clear DTCs. Test drive vehicle following other monitor drive cycle pattern. See OBD-II DRIVE CYCLES under VERIFYING REPAIRS in SELF-DIAGNOSTICS - INTRODUCTION article. Check for DTCs. Confirm DTC P0125 does not reset. See VERIFYING REPAIRS in SELF-DIAGNOSTICS - INTRODUCTION article.


Prawdopodobne przyczyny:
- Podgrzewanej sondy lambda (HO2S) nie powiodło się.
- Wtryskiwacz paliwa nie powiodło się.
- Regulator ciśnienia paliwa nie powiodło się.
- Pompa paliwa nie powiodło się.
- Filtr paliwa zatkany.
- Wyciek układ dolotowy powietrza.
- Nieszczelności układu wydechowego.
- Moduł sterujący silnika

Postępowanie diagnostyczne (3.0L)
1. Sprawdź, czy nie ma wycieków spalin. Wykonać niezbędne naprawy, a następnie przejdź do kroku 12. Jeśli nie ma wycieków spalin, przejdź do następnego kroku.

2. Sprawdzić szczelność układu dolotowego próżniowych. Wykonać niezbędne naprawy, a następnie przejdź do kroku 12. Jeśli nie ma wycieków układu dolotowego, przejdź do następnego kroku.

UWAGA: pojazdy federalne mają jeden czujnik Podgrzewana przednia tlenu (HO2S). Pojazdy Kalifornii 2 przednie HO2Ss.

3. HO2S (y) Sprawdź przód. Zobacz CZUJNIKI pod przełączniki i czujniki silnika w system i części składowych wyrobu. Wymienić w razie potrzeby, a następnie przejdź do kroku 12. Jeśli przednia HO2S (y) jest / są w porządku, przejdź do następnego kroku.

4. Sprawdzić przednie złącza (y) HO2S. Wykonać niezbędne naprawy, a następnie przejdź do kroku 12. Jeśli złącza (y) jest / są w porządku, przejdź do następnego kroku.

5. Odłącz wszystkie pozostawione wtryskiwacz paliwa złącza 2-pinowe bankowych. Sprawdzić rezystancję między zaciskami wtryskiwaczy paliwa. Rezystancja powinna być 13-16 omów w temperaturze 68 ° F (20 ° C). Zamień dowolny wtryskiwacz paliwa nie mieści się w specyfikacji, a następnie przejdź do kroku 12. Jeśli każdy opór jest zgodna ze specyfikacją, przejdź do następnego kroku.

6. Odłączyć prawy brzeg paliwa wtryskiwacza pośredniego 4-pinowe złącze. Sprawdzenie rezystancji między zaciskami wtryskiwacza łącznika pośredniego nr 1 i 2 (nr 1 wtryskiwacz paliwa), nr 1 oraz 3 (nr 3 wtryskiwaczy paliwa), oraz nr 1 i 4 (nr 5) paliwa wtryskiwacza. Rezystancja powinna być 13-16 omów w temperaturze 68 ° F (20 ° C). Jeśli każdy opór jest zgodna ze specyfikacją, przejdź do kroku 8. Jeśli jakikolwiek opór nie jest zgodne ze specyfikacjami, przejdź do następnego kroku.

7. Wyjąć kolektor dolotowy. Odłączyć złącze wtryskiwacza paliwa nie mieści się w specyfikacji, w poprzednim kroku. Sprawdzić rezystancję między zaciskami wtryskiwaczy paliwa. Rezystancja powinna być 13-16 omów w temperaturze 68 ° F (20 ° C). Jeśli rezystancja jest określony, okablowanie naprawy między wtryskiwacza paliwa i wtryskiwaczy paliwa złącza pośredniego, a następnie przejdź do kroku 12. Jeśli opór nie jest określony, wymienić wtryskiwacz paliwa, a następnie przejdź do kroku 12.

8. Sprawdzić prawy brzeg Łącznik pośredni, Left Bank złącza wtryskiwaczy paliwa i złącza ECM / PCM. Wykonać niezbędne naprawy, a następnie przejdź do kroku 12. Jeśli złącza są w porządku, przejdź do następnego kroku.

9. Sprawdzić okablowanie między prawym brzegu wtryskiwacz paliwa łącznika pośredniego i ECM / PCM. Należy również sprawdzić przewody pomiędzy lewym brzegu złącza wtryskiwaczy paliwa i ECM / PCM. Wykonać niezbędne naprawy, a następnie przejdź do kroku 12. Jeśli instalacja jest w porządku, przejdź do następnego kroku.

10. Sprawdzić okablowanie między przednim HO2S (ów) i ECM / PCM. Wykonać niezbędne naprawy, a następnie przejdź do kroku 12. Jeśli instalacja jest w porządku, przejdź do następnego kroku.

11. Przeprowadzić kontrolę ciśnienia paliwa. Patrz Układ paliwowy w podstawowym diagnostyce artykułu. Naprawa jest to konieczne, a następnie przejdź do kolejnego kroku. Jeśli ciśnienie paliwa jest w porządku, wymienić ECM / PCM, a następnie przejść do następnego kroku.

12. Usuń wszystkie urządzenia testowe i zainstalować wszystkie odłączone / usunięte elementy. Korzystanie z urządzenia skanującego wymazać kody DTC. Pojazd Jazda próbna po drugiej wzorca cyklu napędowego monitora. Zobacz CYCLES DRIVE OBD-II pod Weryfikowanie napraw w SELF-DIAGNOSTICS - artykuł wprowadzenia. Sprawdź DTC. Potwierdź DTC P0125 nie resetuje. Zobacz Weryfikowanie napraw w autodiagnostyka - Artykuł Wprowadzenie.


Czy ktoś ma może jakiś pomysł? Na pewno przedstawię powyższe na serwisie, jak tylko dostanę cynk, że i tam czegoś więcej się dowiedzieli ;)
_________________
Lancer 2.0 WAGON 2003
 
 
konysqad 
Nowy Forumowicz
K#ny

Auto: Lancer CSO Kombi/4G63
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lis 2016
Posty: 6
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 23-11-2016, 23:07   

mariotd mam ten sam problem. Wystarczy ze pojade 5km autostradą około 150km/h i pojawia się check engine. gasnie dopiero na drugi dzień lub gdy (przy 6 st temp na dworzu) postoji po 10-12 GODZINACH. mam tester diagnostyczny i wywala mi błąd taki: P0125, Wartość temperatury płynu chłodzącego silnik/ wymagana za niska dla włączenia układu regulacji składu mieszanki z.
_________________
Siemanko wszystkim. jak najwięcej spotów i zabawy;)
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 20992
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 23-11-2016, 23:54   

Może warto zacząć od sprawdzenia 2pinowego czujnika temp. silnika dla ecu.
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
mariotd 
Mitsumaniak
03230/KMM


Auto: Lancer 2.0 WAGON 2003
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lis 2014
Posty: 71
Skąd: Polska
Wysłany: 28-12-2016, 11:14   

Mały update sytuacji - po wielokrotnych wizytach u elektromechanika i jego bezskutecznych próbach usunięcia błędu (a to czyszczenie wtyków, sprawdzanie kabli, etc... - i tak za każdym razem kończyło się zapeleniem CE z błędem P0125 po przejechaniu 2-5 min z prędkością 90km/h na obwodnicy) porwałem się na szaleńczy krok: ZAKŁADAM GAZ.

W Miśku wylądowała instalacja EMMEGAS (jak kogoś interesują szczegóły dot. podzespołów to prawdopodobnie umieszczę opis w swoim temacie Lancera), póki co mam przejechane +/- 400 km, wszystko działa cacy.

Co najlepsze, po założeniu gazu, następnego dnia udałem się na przejażdżkę obwodnicą w celu stwierdzenia, czy CE się zapali... jednak po przejechaniu kilkunastu kilometrów (prawie 2/3 obwodnicy) CE jak nie było, tak się nie pojawił. U gazownika podpięliśmy przed zagazowaniem Miśka w proste urządzenie diagnostyczne, skasowaliśmy błąd P0125 (wszystkie odczyty były prawidłowe).

Dodatkowo padło stwierdzenie, że wyskakujący CE P0125 nie przełącza Miśka w tryb serwisowy, dlatego cały czas oblicza "dawki" korygując je na bieżąco wg odczytów. Niestety, nie potwierdzałem tej wersji, ani tym bardziej to nie było stwierdzenie "że tak jest na pewno", tylko teza (podczas podpinania urządzenia do Miśka CE się nie świecił).

Jedyne czego się obawiam, to że błąd ten może mi wyskoczyć w dłuższej trasie, a co gorsza, może on powodować rozłączanie LPG do momentu, aż zniknie. Z drugiej strony, skoro się nie pojawił do tej pory, to lepiej, aby w ogóle się już nie pojawiał.. ;)

Jeżeli można, prosiłbym jedynie o potwierdzenie tezy, że zapalenie się błędu CE P0125 nie przełącza Miśka w tryb serwisowy. Jeżeli tak jest, to prawdopodobnie nawet jazda na CE (które i tak znika po 1-2 dniach) nie będzie sprawiać problemu, bo wszystko będzie działać w "normie".
_________________
Lancer 2.0 WAGON 2003
 
 
Haiku 
Forumowicz


Auto: ASX 1.6 + Lancer Intense 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 26 Paź 2010
Posty: 184
Skąd: Łask
Wysłany: 28-12-2016, 13:24   

U mnie wyskakuje P0125 sam albo z błędem P0170. Dodam, że mam świeżo założoną instalację BRC, która nie została jeszcze odpowiednio skalibrowana. Nawet jak wywala CE to nie odczuwam żadnej różnicy w jeździe, auto zbiera się tak samo, spala też tyle samo.
_________________
Lancer CS0 4G63
ASX 1.6
 
 
 
cygan84 
Forumowicz


Auto: Lancer 2.0,06,Colt 1.3,10
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Sty 2016
Posty: 185
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Wysłany: 29-09-2023, 09:05   

Błąd P0125 i Po170 mam sondę pierwsza do wymiany po sprawdzeniu parametrów podczas jazdy.
Proszę o jakiś numer namiar na taką sondę.4pin znalazłem Blue Print czy coś innego?
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 20992
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 29-09-2023, 09:53   

Ja polecam poszukać Denso.
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 29-09-2023, 21:13   

Ja tam kupiłem oryginał i nie bawiłem się w montowanie wtyczki...
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 20992
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 30-09-2023, 05:27   

Demso ogólnie produkuje sondy z wtyczką i bez, do wyboru.
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.