| Przesunięty przez: Hubeeert 17-11-2006, 22:33
 | Przeróbka na klimatronik. | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | Dario [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 17-11-2006, 21:41   Przeróbka na klimatronik. |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam!! Czy ktoś przerabiał zwykłą klimatyzacje na klimatronik? Jakie są koszty i czy wogule się opłaca? Dużo z tym roboty?
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Geloo_Jedi [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 18-11-2006, 00:06 |   
 |  
               | 
 |  
               | nie da się przerobić klimy manualnej na climatronica, trzeba poprostu cały kompletny zestaw wymienić. Pełen zestaw można kupić za 1000-1500pln i do tego dochodzi jeszcze przekładka - można ją wykonać samemu, jakiś 1, 2 dni roboty, ale nie jest to trudne, tylko trzeba trochę śrubek poodkręcać. Wymiana u mechanika to kolejnych kilka stówek. Ale jak się sprzeda później pozostały zestaw, to koszty są niewielkie, więc jest to opłacalne, tyle, że trochę zabawy z tym jest. Ja bym rozważał takie coś tylko w przypadku dorwania całego zestawu klimy, bo przy kompletowaniu części wyjdzie 2 razy drożej. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | arturro [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 18-11-2006, 00:38 |   
 |  
               | 
 |  
               | pomysl pewnie powstal po znalezieniu sterownika kilmy na allgro, gdzie 80% niezorientowanych w temacie mysli ze to wystarczy, otoz nie, potrzeba do tego multum fantow, zaczynajac od ciegien, konczac na czujnikach. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Dario [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 18-11-2006, 20:51 |   
 |  
               | 
 |  
               | Dzięki za odpowiedź. Pomysł powstał ogulnie z chęci ulepszenia klimatyzacji. To że sam sterownik nie wystarczy to wiem tylko tak zastanawiałem sie czy może jest możliwość przerobienia klimy manualnej na klimatronik. Chyba jednak najlepszym wyjściem będzie wstawienie kompletnego klimatronika.Pozdrawiam.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | seba77   Mitsumaniak
 www.cb-Polska.pl
 
  
 Auto: Galant 99r. 2.5 V6 A/T Tip.
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 13 Mar 2007
 Posty: 533
 Skąd: Kostrzyn Nad Odrą
 
 | 
            
               |  Wysłany: 02-05-2007, 15:57 |   
 |  
               | 
 |  
               | morze mi ktos blizej okreslic co musze kupic zeby wymienic manualna klime na klimatronika? moge kupic zestaw z innego gala tylko nie wiem co musze kupic |  
				| _________________ Klub CB-Polska: Charlie Brawo 034 op Sebastian
 cb-radio KPO-DX5000 +SADELTA ME-3 +ss1200
 USB 26.425  AM 27.180
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Bartek   Mitsumaniak
 friendly admin
 
  
 Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 291 razy
 Dołączył: 21 Mar 2005
 Posty: 6989
 Skąd: że znowu? (W-wa)
 
 | 
            
               |  Wysłany: 02-05-2007, 16:39 |   
 |  
               | 
 |  
               | Sterownik wiązka przewodów
 wentylator nawiewów
 tranzystor sterujący wentylatorem
 prawdopodobnie obudowę filtra przeciwpyłkowego
 kierownica powietrza prawdopodobnie wraz z nagrzewnicą
 czujnik temperatury zewnętrznej
 czujnik temperatury wewnętrznej
 czujnik nasłonecznienia
 |  
				| _________________ Pozdrawiam
 MITSUMANIAK Bartek
 
 Outlander III '14
 Galant 1600 L '82
 Legnum VR-4 '99
 Space Star '14
 Space Wagon '99 V6 - 24
  sprzedany   
 nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
 
 
 Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | seba77   Mitsumaniak
 www.cb-Polska.pl
 
  
 Auto: Galant 99r. 2.5 V6 A/T Tip.
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 13 Mar 2007
 Posty: 533
 Skąd: Kostrzyn Nad Odrą
 
 | 
            
               |  Wysłany: 02-05-2007, 16:48 |   
 |  
               | 
 |  
               | CALY NIE BEDZIE PASOWAŁ MAM WERSJE ANGIELSKA  dostalem taka odpowiedz czy to prawda ze od wersju angielskiej nie bedzie pasowalo ?   |  
				| _________________ Klub CB-Polska: Charlie Brawo 034 op Sebastian
 cb-radio KPO-DX5000 +SADELTA ME-3 +ss1200
 USB 26.425  AM 27.180
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Bartek   Mitsumaniak
 friendly admin
 
  
 Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 291 razy
 Dołączył: 21 Mar 2005
 Posty: 6989
 Skąd: że znowu? (W-wa)
 
 | 
            
               |  Wysłany: 02-05-2007, 17:02 |   
 |  
               | 
 |  
               | To prawda..... w angliku wszystkie elementy masz odbite w lustrze....... |  
				| _________________ Pozdrawiam
 MITSUMANIAK Bartek
 
 Outlander III '14
 Galant 1600 L '82
 Legnum VR-4 '99
 Space Star '14
 Space Wagon '99 V6 - 24
  sprzedany   
 nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
 
 
 Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | ansic [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 02-05-2007, 18:00 |   
 |  
               | 
 |  
               | to kup wypatroszone z anglika   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Ficu865 [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 03-05-2007, 09:54 |   
 |  
               | 
 |  
               | Jakie są dokłądnie różnice między zwykłą klimą a klimatronikiem? Tak do prostego człowieka   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | arturro [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 03-05-2007, 10:50 |   
 |  
               | 
 |  
               | klimatronik - ustawiasz tylko temp, a "szybkos" nawiewu i temp reguluje sie automatycznie za pomoca czujnikow (klimatronik z regoly ma wyswietlacz). pol automatyczna - ustawiasz temp i manulanie "szybkosc" nawiewu, a temp reguluje sie automatyznie za pomoca czujnikow.
 zwykla - wlaczasz klime, a temp i "szybkosc" nawiewu ustawiasz sam za pomoca czujnikow w glowie
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Robson86   Forumowicz
 Life is a Race
 
  
 Auto: Carisma GDI Elegance
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 216 razy
 Dołączył: 13 Sie 2006
 Posty: 4858
 Skąd: Kielce
 
 | 
            
               |  Wysłany: 03-05-2007, 11:05 |   
 |  
               | 
 |  
               | ok... a czym sie rozni klima automatyczna od klimatronica  Tylko ze jedno ma pokretla a drugie przyciski     pozdroo
 |  
				| _________________ Robson- Kielce
 Mitsubishi Carisma GDI Elegance
 -00149/KMM -
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | arturro [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 03-05-2007, 11:22 |   
 |  
               | 
 |  
               | w klimatroniku nic nie regulujesz procz temp i mozna ja nazwac automatyczna, w takiej w ktorej musisz sam ustawiac "szybkosc" nawiewu jest pol-automatyczna.
 nie wiem moze ktos taka nazywac automatyczna, ja nazywam pol-automatyczna.
 klimatronika mozesz przelaczyc na pol-automatyczna w ktorej regulujesz sam temp i "szybkosc" nawiewu.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Ficu865 [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 03-05-2007, 12:55 |   
 |  
               | 
 |  
               | W jaki sposób sobie reguluję sił dmuchania? Za pomocą czujników ale od czego to zależy? Czy np w ciepłe dni dmucha na mnie jak przez słomkę? |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | arturro [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 03-05-2007, 18:34 |   
 |  
               | 
 |  
               | wezmy mrozny dzien ustawiasz temp na 23 stopnie i dopuki silnik sie nagrzeje leci bardzo leciutko (aby dodatkowo nie schlodzic) ale w momencie jesli sterownik "wie" ze zdola nagrzac kabine do zadanej temperatury zaczyna pompowac na maksa, az do osiagniecia tej temp i potem juz dmucha (w zaleznosci od potrzeb) aby ta temp utrzymac. podobnie jest w letni dzien.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |