Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
CA0 na gazie-problemów cała masa
Autor Wiadomość
geckon
[Usunięty]

Wysłany: 12-08-2011, 19:39   CA0 na gazie-problemów cała masa

Jakiś czas temu w moim Colcie zamontowano taką instalację gazową:
Wtryskiwacze: Valtek
Reduktor: Tomasetto AT-09
Elektronika: Stag 4
Ale auto szarpało, gasło i świeciła kontrolka CE. Po jakimś czasie zmieniono wtryskiwacze i teraz są Magic Jet'y. Co się zmieniło? Nie szarpie i nie gaśnie, a przynajmniej nie tak często. Jak z wysokich puści się na luz to zgaśnie i na to nic nie byli w stanie panowie poradzić. Oczywiście CE świeci nadal. Ale podobno to normalne...
Ponieważ zużycie gazu mam bardzo niskie (nawet poniżej 8 litrów) to olałem sprawę. Ale zachciało mi się przetestować Colta. Jakież było moje zdziwienie, gdy wskazówka prędkościomierza dotarła to pewnej wartości i dalej jakby nie chciała iść...Dodam, że nie była to wartość nawet zbliżona do tej, którą producent podaje jako prędkość maksymalną. Co może być przyczyną u gdzie dorwać kabelek do diagnostyki? Z góry dzięki za pomoc.
 
 
mt60 
Nowy Forumowicz

Auto: Space Star
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Lut 2009
Posty: 29
Skąd: Wodzisław Śl.
Wysłany: 13-08-2011, 17:27   

Witam.Co do porady to po pierwsze zmień gazownika.Według mnie masz za małą dawkę gazu i dlatego świeci kontrolka silnika.Przyczyn może być cała masa od małego ciśnienia na reduktorze do źle dobranych średnic dysz ,złego ustawienia mapy wtrysków-za ubogo,poprzez lewe powietrze do kolektora.Moja dobra rada wejdź na forum AC wytwórcy Staga tam jest całe oprogramowanie do sterownika, są przykładowe mapy ,zalecane średnice dysz,no i maniacy Staga którzy na pewno pomogą.
Pojedź do innego gazownika i niech obejrzy tą instalacje .
Pozdrawiam
 
 
geckon
[Usunięty]

Wysłany: 14-08-2011, 11:50   

Póki co to jest na gwarancji, więc grzebać sam nie mogę. Dzięki za radę, już szukam tego forum.
 
 
mt60 
Nowy Forumowicz

Auto: Space Star
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Lut 2009
Posty: 29
Skąd: Wodzisław Śl.
Wysłany: 14-08-2011, 21:51   

Witam.Przyszła mi jeszcze jedna myśl.Sprawdź sondę lambda czy ona nie robi problemów gdyż z niej sterownik bierze jeden z sygnałów.
Pozdrawiam
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14369
Skąd: Pruszków
Wysłany: 16-08-2011, 11:14   

mt60, sterownik staga nie korzysta z sygnału sondy. Ona jest podłączana tylko informacyjnie dla operatora.

geckon, bez podpięcia, sprawdzenia ustawień, map, mnożnika nie można nic powiedzieć...
 
 
Sylwia 
Forumowicz

Auto: Chrysler 3,8 v6 LPG- PRINS
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 4 razy
Dołączyła: 14 Gru 2006
Posty: 145
Skąd: tychy
Wysłany: 16-08-2011, 11:49   

tylko pytanie czy jak podepniesz się z kompem czy nie utracisz gwarancji? - zapytaj swojego gazmena.. (wszelkie podłącznia są widoczne)

a jeśli naprawde nie daje rady to ostatecznie można zdemontowac ze zwrotem kosztów za montaż,

jeślli chcesz powalczyć z tym co masz to zadzwoń do doradcy technicznego -(strona AC,zakładka doradcy techniczni)
wskaze gdzie możesz się udać (do innego warsztatu,) lub umówi się z Tobą,.
_________________
Sylwia
 
 
 
geckon
[Usunięty]

Wysłany: 19-08-2011, 14:34   

Sylwia napisał/a:
tylko pytanie czy jak podepniesz się z kompem czy nie utracisz gwarancji? - zapytaj swojego gazmena.. (wszelkie podłącznia są widoczne)

Podobno nie. Tylko jak wprowadzasz jakieś zmiany-wtedy tracisz. Ale będę wdzięczny za info...chociaż już dziś się podłączyłem.
O coś takiego chodziło?


Uploaded with ImageShack.us


Uploaded with ImageShack.us
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14369
Skąd: Pruszków
Wysłany: 19-08-2011, 17:14   

Wygląda na to, że jest za bogato. Dodatkowo dysze są za duże. Mnożnik poniżej 1 i przy schodzeniu z wysokich obrotów czasy są tak małe, że gaśnie.

Skasuj mapę PB i LPG a potem pojeździł trochę na PB w pełnym zakresie obrotów, następnie na LPG w tych samych warunkach i zrób screen. Jeździj z podpiętym laptopem. Po zatrzymaniu naciśnij też czerwone kółeczko i zapisz oscylogram. Pamiętaj żeby je nacisnąć jak już skończysz jeździć, a nie przed. To inaczej działa niż w magnetofonie ;)

Sonda lambda nie podpięta, więc nie da się dobrze ustawić instalki w pętli otwartej, czyli przy maks bucie. Mapa PB jest dziwnie rozjechana na dole, dlatego zbierz punkty od nowa.
 
 
geckon
[Usunięty]

Wysłany: 19-08-2011, 17:22   

Owczar, zrobię to, ale nie dziś-najpierw trzeba zatankować Pb, żeby więcej było.
Owczar napisał/a:
Wygląda na to, że jest za bogato. Dodatkowo dysze są za duże. Mnożnik poniżej 1 i przy schodzeniu z wysokich obrotów czasy są tak małe, że gaśnie.

Owczar napisał/a:
Sonda lambda nie podpięta, więc nie da się dobrze ustawić instalki w pętli otwartej, czyli przy maks bucie.

Czyli z cytatów powyżej wynika, że coś zepsuło tak?
Jeszcze co mi się nie podoba to czasy wtrysku. Między benzyną a LPG jest różnica 0,3 ms. Czy to nie jest aby trochę do kitu?
No i jeszcze to-maksymalne obroty na gazie na poziomie 5600...to auto przy 5000 ma maksymalny moment obrotowy przecież. To jest norma, że gaz nie lubi takich obrotów, czy też nie?


Edit: Wulgaryzm.
Ostatnio zmieniony przez mkm 19-08-2011, 22:24, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
wyderka 
Mitsumaniak


Auto: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Lis 2009
Posty: 820
Skąd: ZPL
Wysłany: 19-08-2011, 17:59   

reduktor jak nie będziesz ostro deptał powinien wyrobić :evil: , ogólnie bieda z nędzą :evil:
instalka do ponownej regulacji :wink:

[ Dodano: 19-08-2011, 18:17 ]
mniej więcej tak to powinno u Ciebie wyglądać :wink:

 
 
geckon
[Usunięty]

Wysłany: 19-08-2011, 21:55   

Na przeglądzie pewnie ją wyregulują-ale co z tego? Albo są tak ciency, albo im się tak nie chce, albo cała ta instalacja do tego auta jak pięść do oka pasuje.
A co do wykresu-to się mocno od mojego różni ;)
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14369
Skąd: Pruszków
Wysłany: 21-08-2011, 00:44   

Większe dysze, ponowna regulacja i powinno być ok. Ten silnik nie jest aż tak wymagajacy.
 
 
geckon
[Usunięty]

Wysłany: 21-08-2011, 08:25   

Owczar napisał/a:
Dodatkowo dysze są za duże.

Owczar napisał/a:
Większe dysze, ponowna regulacja i powinno być ok.

Tutaj sam sobie zaprzeczyłeś...
Owczar napisał/a:
Ten silnik nie jest aż tak wymagajacy.

Ja tam odnoszę zupełnie inne wrażenie.
 
 
wyderka 
Mitsumaniak


Auto: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Lis 2009
Posty: 820
Skąd: ZPL
Wysłany: 21-08-2011, 10:20   

ponowna dobra regulacja wystarczy :wink: , sprawdz jeszcze czy nie ma gdzieś nieszczelności przy kolektorze ssącym, ogólnie zrób zdjęcia instalki i nawiertów w kolektorze ,
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14369
Skąd: Pruszków
Wysłany: 21-08-2011, 11:16   

geckon napisał/a:
Tutaj sam sobie zaprzeczyłeś...


Chciałem napisać mniejsze dysze.

geckon napisał/a:
Ja tam odnoszę zupełnie inne wrażenie.


Chcesz powiedzieć, że silnik 1,6 jest bardzo wymagający co do instalacji? Gdyby to było turbo to i owszem...

wyderka napisał/a:
ponowna dobra regulacja wystarczy


Gdyby miał lepsze wtryskiwacze to może i tak. Mnożnik poniżej 1, a i tak ma za bogato. Wtryskiwacze nie dają rady przy zejściu z obrotów.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.