Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Kilka pytań w związku z Lancerem 2.0 Sport (CS0)
Autor Wiadomość
Weelkoo 
Nowy Forumowicz

Auto: brak
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Wrz 2011
Posty: 7
Skąd: Bieruń
Wysłany: 12-09-2011, 09:14   Kilka pytań w związku z Lancerem 2.0 Sport (CS0)

Witam serdecznie,

jestem tu nowy ale trafiłem nie przez przypadek - ostatnio straciłem samochód (Hyundai Lantra '97 2.0) i powoli rozglądam się za czymś nowym, przy budżecie 16~18k moją uwagę zwrócił Lancer 2.0 Sport (CS0) - głównie ze względu na silnik (pochodną konstrukcję miałem w Lantrze i byłem z niej bardzo zadowolony) ale i gabaryty, wygląd, cenę i kilka pomniejszych.

W każdym razie w związku z wzmożonym zainteresowaniem Lancerem mam trzy pytania, na które nie bardzo mogę znaleźć odpowiedź dlatego też zwracam się do Was czyli jego posiadaczy. Pierwsze pytanie dotyczy przełożenia skrzyni biegów - w artykule na Auto, Motor i Sport znalazłem wykres z przełożeniami Lancera 2.0 Sport, który wzbudza moje wątpliwości:



Wynika z niego, że 4 i 5 bieg dzieli niewielka różnica i np. przy 120 km/h na 5 biegu jest około 4000 RPM - co jest dla mnie wartością wysoką, w Lantrze przy takiej prędkości miałem ~3000 RPM. Pytanie do Was - czy tak jest faktycznie? Jakie prędkości przy jakich obrotach na 5. biegu utrzymujecie?

Drugie pytanie to raczej prośba - czy posiada ktoś może poglądowe zdjęcie z bagażnikiem wersji kombi (nad taką wersją myślę - nie dość, że zależy mi na bagażniku to jest ich po prostu więcej i faktycznie coś w budżecie można znaleźć, chociaż sedan dużo bardziej się małżonce podoba) w którym coś umieszczono (torbę podróżną, koło, cokolwiek) albo wymiary bagażnika? Nie bardzo widziałem takie zdjęcie a aktualnie nie mam żadnego Lancera w okolicy, by obejrzeć jak wygląda przestrzeń ładunkowa - zdecydowanie ułatwiło by mi to ocenę jaki faktycznie ten bagażnik jest (Lantra miała wystarczający, jeśli tu jest chociażby minimalnie większy to będzie OK).

I ostatnia rzecz jaka mnie trapi - tu na forum znalazłem post dość leciwy, bo z 2009 czy 2010 roku, w którym ktoś wspominał o kosztach rozrządu na poziomie 4000 PLN w ASO i ok. 2000 PLN w warsztatach - kwoty wręcz astronomiczne a na aukcjach widziałem wzmianki np. o wymianie rozrządu, płynów i filtrów w ASO za kwotę ~1700 PLN. Jak to wygląda obecnie (pytam Was bo wiecie na jakich częściach najlepiej zrobić rozrząd i co wymienić ponadto).

Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi,
Weelkoo
Ostatnio zmieniony przez Weelkoo 12-09-2011, 09:43, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
gzesiolek 
Forumowicz


Auto: Mazda 6 GJ 2.5 AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2698
Skąd: Kraków
Wysłany: 12-09-2011, 09:40   

W sumie lepiej jakbys wrzucil w podforum CS0 bo jak sadze o taki model Ci chodzi...

Co do przelozen to wez pod uwage ze wykres predkosc do obrotow to nie jest funkcja liniowa... a tutaj polaczono prosta punkt maksymalna predkosc przy maks obrotach z wyjsciowym tysiacem obrotow...
W nowym CY0 i dla 1,5 i dla 1,8 przy 5biegu i 4000rpm jest ok.140km/h, a 120 km/h jest ok 3400 rpm... wiec w tej starej dobrej 2,0 136KM powinno byc chyba jeszcze nizej... stawiam jakies 3200 rpm przy 120km/h, ale niech sie wypowiedza wlasciciele...
_________________
Był: Mitsubishi Lancer 1.5 MT Invite 2008
Jest: Mazda 6 2.5 AT SkyPassion Kombi FL 2015


 
 
 
Weelkoo 
Nowy Forumowicz

Auto: brak
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Wrz 2011
Posty: 7
Skąd: Bieruń
Wysłany: 12-09-2011, 09:53   

oczywiście chodzi o CS0, uzupełniłem w tytule i treści :)
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 12-09-2011, 09:57   Re: Kilka pytań w związku z Lancerem 2.0 Sport (CS0)

Weelkoo napisał/a:

Wynika z niego, że 4 i 5 bieg dzieli niewielka różnica i np. przy 120 km/h na 5 biegu jest około 4000 RPM - co jest dla mnie wartością wysoką, w Lantrze przy takiej prędkości miałem ~3000 RPM. Pytanie do Was - czy tak jest faktycznie? Jakie prędkości przy jakich obrotach na 5. biegu utrzymujecie?


Nikt na to nie narzekał. Ogólnie silnik kręci się do 7600 obrotów. Może dlatego jest krótsza piątka. Przy 140km/h nie jest głośno, można rozmawiać spokojnie. Kuzyna zdziwiło to, że 4-ce nie osiąga się maksymalnej prędkości tylko trzeba włożyć piątkę (podobno rzadko się zdarza).

Co do rozrządu to zależy. Podobno można już sporo taniej. Ważne żeby iść do mechanika który zna się na 4G63 (co nie powinno być trudne bo silnik rodem z lat 80-tych po paru zmianach) albo przynajmniej podejdzie z literaturą do sprawy, a nie z młotkiem i przecinakiem. Ogólnie silnik to jedna z największych zalet tego samochodu. Skrzynia chodzi bardzo sprawnie i pewnie (cięgła zamiast linek) do tego z charakterystycznym zapięciem.
 
 
gigant87 
Mitsumaniak


Auto: BMW 3GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 15 Gru 2005
Posty: 1877
Skąd: OOL & DW
Wysłany: 12-09-2011, 10:41   

gzesiolek napisał/a:
ze wykres predkosc do obrotow to nie jest funkcja liniowa


OT:
Nie?
Zawsze myślałem, że tak. :D
Czyli- obroty wzrastają 2 razy (np z 2000 do 4000) to prędkość też (np z 40kmh do 80kmh).
_________________
Była:Mitsubishi Carisma '96 1.6 automat HTB

Obecnie: F34
 
 
jaca71 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 ES '09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 01 Wrz 2008
Posty: 4696
Skąd: Kraków
Wysłany: 12-09-2011, 19:09   

gzesiolek napisał/a:
Co do przelozen to wez pod uwage ze wykres predkosc do obrotow to nie jest funkcja liniowa... a tutaj polaczono prosta punkt maksymalna predkosc przy maks obrotach z wyjsciowym tysiacem obrotow...

Jak Cie proszę nie szerz herezji. Od zawsze prędkość w funkcji obrotów dla jednego biegu jest linia prostą i nic tego nie zmieni.

Widzę że już ktoś na to zwrócił uwagę ;)
_________________
1. Mitsubishi Lancer '09 (2008-...)
2. Honda Civic 5dr '98 (2010-...)
 
 
 
gzesiolek 
Forumowicz


Auto: Mazda 6 GJ 2.5 AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2698
Skąd: Kraków
Wysłany: 13-09-2011, 13:26   

Tfu... popierdzilolo mi sie w glupim lbie... wraz z predkoscia coraz wolniej przybywa obrotow, ale tym samym wolniej wzrasta predkosc...
ale przeciez zmiany przelozenia ani wielkosci kol, ani niczego innego sie nie ma wiec dlaczego mialaby predkosc nie wzrastac liniowo wraz z obrotami...
sorki za glupote... nastepnym razem 4x sie zastanowie zanim cokolwiek napisze...

Tak czy siak serio krzychu masz przy 120km/h 4k rpm?
_________________
Był: Mitsubishi Lancer 1.5 MT Invite 2008
Jest: Mazda 6 2.5 AT SkyPassion Kombi FL 2015


 
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 13-09-2011, 13:41   

gzesiolek napisał/a:

Tak czy siak serio krzychu masz przy 120km/h 4k rpm?


Chyba coś koło 3 tys z czymś, ale teraz nie mam gdzie sprawdzić bo bujam się lokalnie.
 
 
gzesiolek 
Forumowicz


Auto: Mazda 6 GJ 2.5 AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2698
Skąd: Kraków
Wysłany: 13-09-2011, 13:59   

Czyli jednak cos z tym wykresem jest nie tak... (co nie zmienia faktu ze napisalem bzdure...)
_________________
Był: Mitsubishi Lancer 1.5 MT Invite 2008
Jest: Mazda 6 2.5 AT SkyPassion Kombi FL 2015


 
 
 
Weelkoo 
Nowy Forumowicz

Auto: brak
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Wrz 2011
Posty: 7
Skąd: Bieruń
Wysłany: 13-10-2011, 13:34   

Panowie, podpowiedzcie mi gdzie najlepiej założyć wątek wyrażający chęć zakupu Lancera, może ktoś z forumowiczów akurat będzie sprzedawał lub też zna jakiś sprawdzony i warty wydanych nań pieniędzy egzemplarz. W dziale "Chcę kupić Lancera", w sekcji Lancer CS0 czy w dziale KUPIĘ-SPRZEDAM (w tym ostatnim nie widzę praktycznie żadnych ogłoszeń kupię stąd pytanie ;) )

Z góry dzięki za podpowiedź - nie chcę by wątek poleciał ani też pozostał niezauważony ;)
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 13-10-2011, 17:07   

No tutaj i w dziale Kupię. W innych miejscach zostaniesz "nagrodzony".
 
 
Weelkoo 
Nowy Forumowicz

Auto: brak
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Wrz 2011
Posty: 7
Skąd: Bieruń
Wysłany: 14-10-2011, 13:19   

Tyle, że działu "Kupię" nie widzę ;) W Kupię-Sprzedam mam tylko dział Sprzedam, podobno to jest link do działu Kupię - http://forum.mitsumaniaki.pl/viewforum.php?f=102 - ale po wejściu w niego wyskakuje mi komunikat, że nie znaleziono forum. Czekam na wyjaśnienie sprawy, najwyżej zamieszczę tutaj stosowny temat.
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 14-10-2011, 14:18   

http://forum.mitsumaniaki.pl/viewforum.php?f=102

To jest dział kupię. Nie masz do niego dostępu? Mi działa normalnie.
 
 
cabaniarz 
Mitsumaniak


Auto: LANCER SB 1.8 INTENSE 2008
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Paź 2010
Posty: 467
Skąd: EŁK
Wysłany: 14-10-2011, 14:32   

mi też nie działa :wink:
_________________
Mitsubishi LANCER SPORTBACK 1.8 INTENSE 2008
02390/KMM
 
 
Weelkoo 
Nowy Forumowicz

Auto: brak
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Wrz 2011
Posty: 7
Skąd: Bieruń
Wysłany: 14-10-2011, 14:33   

Nie mam dostępu, jak pisałem nie widzę go na liście a po wejściu na link wyskakuje mi komunikat "Nie znaleziono forum"

[ Dodano: 20-10-2011, 17:09 ]
a takie pytanie - czy przedni zderzak z wersji po FL pasuje do wersji przed FL? Mam na oku egzemplarz, który ma sfatygowany zderzak i zastanawiam się czy można bez problemu zderzak z wersji po FL (który mi się bardziej podoba)?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.