Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Silnik od 3000GT
Autor Wiadomość
mmatulek 
Mitsumaniak


Auto: Sigma sedan '93 A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 29 Paź 2008
Posty: 631
Skąd: Milanówek
Wysłany: 16-09-2011, 11:41   Silnik od 3000GT

Co sądzicie o wymianie silnika na silnik od 3000GT
http://otomoto.pl/mitsubi...-C20681052.html
_________________
Były: Galant e55 '94, Sigma Kombi '93
 
 
rupert70 
Mitsumaniak


Auto: Sigma F07W A/T 93
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Maj 2009
Posty: 218
Skąd: Chełm / Dorohusk
Wysłany: 16-09-2011, 12:47   

Maciek ,Sigma wtedy to byłaby rakieta :mrgreen:
Niech się Nasi eksperci forumowi wypowiedzą czy się da przełożyć bez większch kalamacji?Z tego co mówił Wojtek to bez turbiny da radę ,ale jak wygląda sytuacja z turbiną to nie mam pojęcia :?:
Ale chciałbym coś takiego :lol:
_________________
Rzeczywistość powoduje u mnie zadziwienie.
 
 
mazda10000 
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Sigma 24v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 09 Wrz 2010
Posty: 593
Skąd: Szczecin/Gdańsk
Wysłany: 16-09-2011, 13:05   

Jak już jest poruszony ten temat, to ja dorzucę swoje pytanie - czy dół silnika twin turbo jest taki sam jak w zwykłym 24v?
 
 
mmatulek 
Mitsumaniak


Auto: Sigma sedan '93 A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 29 Paź 2008
Posty: 631
Skąd: Milanówek
Wysłany: 16-09-2011, 15:38   

Tak rozmarzyłem się. 8)
_________________
Były: Galant e55 '94, Sigma Kombi '93
 
 
wojtas 
Mitsumaniak


Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 3559
Skąd: Gniezno
Wysłany: 16-09-2011, 16:15   

mazda10000 napisał/a:
czy dół silnika twin turbo jest taki sam jak w zwykłym 24v?


Zależy o co pytasz, czysto teoretycznie (CAPS) wał i korbowody w TT są takie same.
_________________
..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15']
 
 
 
zbyszek05 
Forumowicz
balcer

Auto: mitsubishi sigma 3.0 v6 24 M/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 04 Cze 2007
Posty: 1236
Skąd: Zambrow
Wysłany: 16-09-2011, 18:18   

Silnik wejdzie na łapy bo wszystko jest takie samo / chodzi o model 24 v / I teraz sedno - jezeli spasujecie jakoś silnik tt ze skrzynią biegów manualną bądż automatyczną - do której bardziej bym się skłaniał to projekt się uda - elektrykę oczywiście trzeba cała przełożyć .Drugie wyjście to dodać turbo.
Oczywiście bez sensu jest montować silnik z tt jeżeli ma sie napęd na przednie koła ...Samochód moze być / raczej będzie / nie do opanowania
_________________
6g72 - DOHC - sprzedana - ale rozgladam się za następną :-) Obecnie Yaris 1.5 VVT-i turbosport 150KM ;)
 
 
mmatulek 
Mitsumaniak


Auto: Sigma sedan '93 A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 29 Paź 2008
Posty: 631
Skąd: Milanówek
Wysłany: 16-09-2011, 19:33   

Z mojej strony jest to rozważanie czysto teoretyczne. W zasadzie przydałoby się więcej mocy i momentu, ale..... . Nie chcę z Sigmy robić wyścigówki.
_________________
Były: Galant e55 '94, Sigma Kombi '93
 
 
mazda10000 
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Sigma 24v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 09 Wrz 2010
Posty: 593
Skąd: Szczecin/Gdańsk
Wysłany: 16-09-2011, 22:31   

Oczywiście to czysta teoria, ale czy tylny most napędowy w 3000 gt nie jest taki sam jak w Sigmie 4WD?
 
 
VirMan 
Mitsumaniak
maniacc


Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 11 Lut 2009
Posty: 1602
Skąd: Tarnów
Wysłany: 17-09-2011, 08:53   

może powiem tak.. przypierwszym wdepnięciu do spodu skrzynia jest ukręcona , albo półośki albo coś innego. Zwłaszcza przy manualu. Sam się zastanawiałem - ale po prostu po to vr4 ma napęd na 4 koła , żeby to dało sie sensownie przenieść na asfalt , i żeby nie poukręcało elementów. Tak btw - to tam jest inna skrzynia biegów niż normalnie u nas. No i gdzieś musicie upchać intercoolery itd.
_________________
Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi. :)
DONE: resurrection ;)
 
 
 
mazda10000 
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Sigma 24v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 09 Wrz 2010
Posty: 593
Skąd: Szczecin/Gdańsk
Wysłany: 17-09-2011, 14:18   

Dlatego się właśnie pytam czy aby przypadkiem ta skrzynia z VR4 nie jest wymienna z tą z Sigmy 4WD. To czysta teoria, ale z drugiej strony... no ale z trzeciej trzeba by jakiś mały bank obrobić :)
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 17-09-2011, 20:47   

Maćku, a moich wywodów na zlotach to nie słuchałeś? ;)
Pewnie że przydałoby się więcej momentu, tylko że problem z przeniesieniem tego na asfalt...
Ogólnie wiem że Mitsubishi GTO 4WD z automatem ma ten sam napęd (tj. skrzynia W4A33, międzyosiowy mechanizm różnicowy i tylny most) co Sigma 4WD, z tym że silnik to zwykłe 3.0 24V, ale bez turbo. Mój projekt marzeń to właśnie Diamante VR-4 czyli karoseria z japońskiego Diamante 4WD z napędem z 3000GT TWIN TURBO :) . Ale na to trzeba $$$, trzeba by się wybrać do Japonii, wyhaczyć dobre Diamante 4WD i do tego na dokładkę dorwać bebechy z 3000GT VR4. Później zamknąć się w garażu i zacząc dłubaninę, myślę że efekt byłby całkiem zadowalający i nie czułbym kompleksów przy chipowanych TDI czy innych wynalazkach ;>
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
mazda10000 
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Sigma 24v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 09 Wrz 2010
Posty: 593
Skąd: Szczecin/Gdańsk
Wysłany: 18-09-2011, 14:55   

Nie rozumiem po co jechać do Japonii, przecież Sigma od Sigmy 4WD co najwyżej różni się trochę bardziej rozbudowanym tunelem ( a zakładając że ktoś by się tego podjął), to przy takim projekcie były by większe problemy niż tunel ( chociaż przypuszczam że projektowanie 2 podłóg dla tego samego modelu było by nieopłacalne i wydaje mi się że podłogi są identyczne). Ewentualny problem jaki widzę to długość wału jaki trzeba by było poprowadzić na tylną oś, ale myślę że to do rozwiązania jest. Aha no i ewentualnie można by jeżeli nie ma jakichś przeszkód, o których nie mam pojęcia przełożyć sam dolot od 3000 gt wraz z tt z wszystkimi gratami do tego potrzebnymi. Jeżeli nie mam racji nie bijcie :)
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 18-09-2011, 20:35   

Oj niestety się różni i to bardzo dużo, taką hecę zrobili konstruktorzy.

Podłoga w 2WD i 4WD


I tylny wózek, punkty mocowania są zupełnie inne:



A co do Twin Turbo to wyraźnie inni napisali to wcześniej - chodzi o to żeby te 425 nm przenieść na asfalt. Przy przednim napędzie to karkołomne zadanie.
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
mmatulek 
Mitsumaniak


Auto: Sigma sedan '93 A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 29 Paź 2008
Posty: 631
Skąd: Milanówek
Wysłany: 18-09-2011, 22:14   

Czyli po czerwcowym zlocie w Niemczech spotykamy się w Japonii :D . Uważam, że fajnym projektem będzie Turbo w naszych autach. Nie koniecznie 3xx koni. Wystarczy 250 kM + 350 Nm momentu.
 
 
mazda10000 
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Sigma 24v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 09 Wrz 2010
Posty: 593
Skąd: Szczecin/Gdańsk
Wysłany: 18-09-2011, 23:35   

Myślę że gdybyś jakoś skrzynię wzmocnił to dałoby radę ale te 350 niutów byłoby nieposkromione , trzeba by jakąś szpere kombinować
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.