Silnik od 3000GT |
Autor |
Wiadomość |
mmatulek
Mitsumaniak

Auto: Sigma sedan '93 A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 29 Paź 2008 Posty: 631 Skąd: Milanówek
|
|
|
|
 |
rupert70
Mitsumaniak

Auto: Sigma F07W A/T 93
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Maj 2009 Posty: 218 Skąd: Chełm / Dorohusk
|
Wysłany: 16-09-2011, 12:47
|
|
|
Maciek ,Sigma wtedy to byłaby rakieta
Niech się Nasi eksperci forumowi wypowiedzą czy się da przełożyć bez większch kalamacji?Z tego co mówił Wojtek to bez turbiny da radę ,ale jak wygląda sytuacja z turbiną to nie mam pojęcia
Ale chciałbym coś takiego |
_________________ Rzeczywistość powoduje u mnie zadziwienie. |
|
|
|
 |
mazda10000
Mitsumaniak
Auto: Mitsubishi Sigma 24v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 09 Wrz 2010 Posty: 593 Skąd: Szczecin/Gdańsk
|
Wysłany: 16-09-2011, 13:05
|
|
|
Jak już jest poruszony ten temat, to ja dorzucę swoje pytanie - czy dół silnika twin turbo jest taki sam jak w zwykłym 24v? |
|
|
|
 |
mmatulek
Mitsumaniak

Auto: Sigma sedan '93 A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 29 Paź 2008 Posty: 631 Skąd: Milanówek
|
Wysłany: 16-09-2011, 15:38
|
|
|
Tak rozmarzyłem się. |
_________________ Były: Galant e55 '94, Sigma Kombi '93
 |
|
|
|
 |
wojtas
Mitsumaniak

Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy Dołączył: 28 Lis 2008 Posty: 3559 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: 16-09-2011, 16:15
|
|
|
mazda10000 napisał/a: | czy dół silnika twin turbo jest taki sam jak w zwykłym 24v? |
Zależy o co pytasz, czysto teoretycznie (CAPS) wał i korbowody w TT są takie same. |
_________________ ..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15'] |
|
|
|
 |
zbyszek05
Forumowicz balcer
Auto: mitsubishi sigma 3.0 v6 24 M/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 04 Cze 2007 Posty: 1236 Skąd: Zambrow
|
Wysłany: 16-09-2011, 18:18
|
|
|
Silnik wejdzie na łapy bo wszystko jest takie samo / chodzi o model 24 v / I teraz sedno - jezeli spasujecie jakoś silnik tt ze skrzynią biegów manualną bądż automatyczną - do której bardziej bym się skłaniał to projekt się uda - elektrykę oczywiście trzeba cała przełożyć .Drugie wyjście to dodać turbo.
Oczywiście bez sensu jest montować silnik z tt jeżeli ma sie napęd na przednie koła ...Samochód moze być / raczej będzie / nie do opanowania |
_________________ 6g72 - DOHC - sprzedana - ale rozgladam się za następną Obecnie Yaris 1.5 VVT-i turbosport 150KM
 |
|
|
|
 |
mmatulek
Mitsumaniak

Auto: Sigma sedan '93 A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 29 Paź 2008 Posty: 631 Skąd: Milanówek
|
Wysłany: 16-09-2011, 19:33
|
|
|
Z mojej strony jest to rozważanie czysto teoretyczne. W zasadzie przydałoby się więcej mocy i momentu, ale..... . Nie chcę z Sigmy robić wyścigówki. |
_________________ Były: Galant e55 '94, Sigma Kombi '93
 |
|
|
|
 |
mazda10000
Mitsumaniak
Auto: Mitsubishi Sigma 24v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 09 Wrz 2010 Posty: 593 Skąd: Szczecin/Gdańsk
|
Wysłany: 16-09-2011, 22:31
|
|
|
Oczywiście to czysta teoria, ale czy tylny most napędowy w 3000 gt nie jest taki sam jak w Sigmie 4WD? |
|
|
|
 |
VirMan
Mitsumaniak maniacc

Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 11 Lut 2009 Posty: 1602 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 17-09-2011, 08:53
|
|
|
może powiem tak.. przypierwszym wdepnięciu do spodu skrzynia jest ukręcona , albo półośki albo coś innego. Zwłaszcza przy manualu. Sam się zastanawiałem - ale po prostu po to vr4 ma napęd na 4 koła , żeby to dało sie sensownie przenieść na asfalt , i żeby nie poukręcało elementów. Tak btw - to tam jest inna skrzynia biegów niż normalnie u nas. No i gdzieś musicie upchać intercoolery itd. |
_________________ Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi.
DONE: resurrection
 |
|
|
|
 |
mazda10000
Mitsumaniak
Auto: Mitsubishi Sigma 24v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 09 Wrz 2010 Posty: 593 Skąd: Szczecin/Gdańsk
|
Wysłany: 17-09-2011, 14:18
|
|
|
Dlatego się właśnie pytam czy aby przypadkiem ta skrzynia z VR4 nie jest wymienna z tą z Sigmy 4WD. To czysta teoria, ale z drugiej strony... no ale z trzeciej trzeba by jakiś mały bank obrobić |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 17-09-2011, 20:47
|
|
|
Maćku, a moich wywodów na zlotach to nie słuchałeś?
Pewnie że przydałoby się więcej momentu, tylko że problem z przeniesieniem tego na asfalt...
Ogólnie wiem że Mitsubishi GTO 4WD z automatem ma ten sam napęd (tj. skrzynia W4A33, międzyosiowy mechanizm różnicowy i tylny most) co Sigma 4WD, z tym że silnik to zwykłe 3.0 24V, ale bez turbo. Mój projekt marzeń to właśnie Diamante VR-4 czyli karoseria z japońskiego Diamante 4WD z napędem z 3000GT TWIN TURBO . Ale na to trzeba $$$, trzeba by się wybrać do Japonii, wyhaczyć dobre Diamante 4WD i do tego na dokładkę dorwać bebechy z 3000GT VR4. Później zamknąć się w garażu i zacząc dłubaninę, myślę że efekt byłby całkiem zadowalający i nie czułbym kompleksów przy chipowanych TDI czy innych wynalazkach ;> |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
mazda10000
Mitsumaniak
Auto: Mitsubishi Sigma 24v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 09 Wrz 2010 Posty: 593 Skąd: Szczecin/Gdańsk
|
Wysłany: 18-09-2011, 14:55
|
|
|
Nie rozumiem po co jechać do Japonii, przecież Sigma od Sigmy 4WD co najwyżej różni się trochę bardziej rozbudowanym tunelem ( a zakładając że ktoś by się tego podjął), to przy takim projekcie były by większe problemy niż tunel ( chociaż przypuszczam że projektowanie 2 podłóg dla tego samego modelu było by nieopłacalne i wydaje mi się że podłogi są identyczne). Ewentualny problem jaki widzę to długość wału jaki trzeba by było poprowadzić na tylną oś, ale myślę że to do rozwiązania jest. Aha no i ewentualnie można by jeżeli nie ma jakichś przeszkód, o których nie mam pojęcia przełożyć sam dolot od 3000 gt wraz z tt z wszystkimi gratami do tego potrzebnymi. Jeżeli nie mam racji nie bijcie |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 18-09-2011, 20:35
|
|
|
Oj niestety się różni i to bardzo dużo, taką hecę zrobili konstruktorzy.
Podłoga w 2WD i 4WD
I tylny wózek, punkty mocowania są zupełnie inne:
A co do Twin Turbo to wyraźnie inni napisali to wcześniej - chodzi o to żeby te 425 nm przenieść na asfalt. Przy przednim napędzie to karkołomne zadanie. |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
mmatulek
Mitsumaniak

Auto: Sigma sedan '93 A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 29 Paź 2008 Posty: 631 Skąd: Milanówek
|
Wysłany: 18-09-2011, 22:14
|
|
|
Czyli po czerwcowym zlocie w Niemczech spotykamy się w Japonii . Uważam, że fajnym projektem będzie Turbo w naszych autach. Nie koniecznie 3xx koni. Wystarczy 250 kM + 350 Nm momentu. |
|
|
|
 |
mazda10000
Mitsumaniak
Auto: Mitsubishi Sigma 24v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 09 Wrz 2010 Posty: 593 Skąd: Szczecin/Gdańsk
|
Wysłany: 18-09-2011, 23:35
|
|
|
Myślę że gdybyś jakoś skrzynię wzmocnił to dałoby radę ale te 350 niutów byłoby nieposkromione , trzeba by jakąś szpere kombinować |
|
|
|
 |
|